Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

problemen bij afstelling de dom Utrecht

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 226

Geregistreerd: 19 sep 2012 19:31

Bericht 26 okt 2013 13:38

problemen bij afstelling de dom Utrecht

Hallo ik heb een probleem waar ik nog niet helemaal uit ben

Als ik Utrecht in laat heb ik nog één gb werk geheugen over

Nu is het probleem dat hauptwerk laat zien dat gelijk bij het in laden van mijn sample de CPU gelijk in het rood loopt wat ik ook aanpas hij blijft in de rood staan Windows zegt dat ik 15% gebruikt van de processor maar hauptwerk zegt ik werk op volle kracht wat kan ik doen om dit op te lossen

heb hem ook al in 16 bit in geladen maar de cpu balk blijft in het rood lopen.? heb dan nog 13 gb werk geheugen over.

de polyfonie doet bijna niks tijdens spelen.

de audio loopt op iets over de helft tijdens het spelen.

mvg hendrik




iemand enig idee wat dit kan zijn..

gr hendrik

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 29 okt 2013 15:31

Re: problemen bij afstelling de dom Utrecht

Ik heb de ervaring dat als ik minder dan 1 GB werkgeheugen over heb na het laden, dat dan mijn CPU heel gauw in het rood loopt. Maar met 13GB over verwacht ik dat probleem niet, dus is het misschien toch wat anders.
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 29 okt 2013 16:57

Re: problemen bij afstelling de dom Utrecht

Hoi Hendrik

Ik heb zo het gevoel dat ook hier weer background services teveel van je cpu vragen.
Kijk maar eens op de site van Black Viper.
Vooral superfetch is een service die veel cpu uitschieters veroorzaakt, al adviseert Black Viper niet om die uit te zetten, maar een aantal Hauptwerkers waaronder ikzelf en Pete hebben veel baat gehad bij het uitzetten van deze service.

Groet Jan

Berichten: 226

Geregistreerd: 19 sep 2012 19:31

Bericht 30 okt 2013 01:02

Re: problemen bij afstelling de dom Utrecht

het vreemde is dat alleen in hauptwerk ik dit probleem heb.

als ik tijdens het spelen in windows mijn cpu werking bekijk doet hij bijna niets
tijdens het spelen loopt in windows de cpu op naar max 20% wat ik gebruik dus??
maar tegelijkertijd zegt hauptwerk dat de processor op max draait.? als ik alleen utrecht laat en ik nog niet bezig ben met spelen loopt hij al in het rood. :?: :?: :roll:

Berichten: 353

Geregistreerd: 06 apr 2011 13:54

Bericht 30 okt 2013 15:14

Re: problemen bij afstelling de dom Utrecht

Ja,Hendrik ,ik had had precies hetzelfde.
Maar toen mijn vriend al de services had afgezet die op die lijst stonden van Black Viper,die ik van Jan had gekregen,toen was het goed en dan was het toen de Supervetch uitging dat de cpu meter echt ging kalmeren. :D
Pete

Berichten: 226

Geregistreerd: 19 sep 2012 19:31

Bericht 31 okt 2013 01:15

Re: problemen bij afstelling de dom Utrecht

oke jongens bedankt alvast tot zo ver :D

ik zal morgen eens kijken. jullie horen nog van me.

gr hendrik

Berichten: 226

Geregistreerd: 19 sep 2012 19:31

Bericht 03 nov 2013 19:28

Re: problemen bij afstelling de dom Utrecht

nou zo gezegd zo gedaan ik heb de Supervetch uitgeschakeld maar helaas merk ik geen verschil :?

de cpu blijft in het rood staan hier een aantal foto"s wat er gebeurd in windows en hauptwerk tijdens het spelen. :?: :?: :?: :?: :cry:

heb trouwens een i7 2600 processor in de pc wat je kan zien is hij in windows rustig maar zegt hauptwerk dat hij op max wordt gebruikt
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker

Berichten: 335

Geregistreerd: 23 feb 2011 22:54

Woonplaats: apeldoorn

Bericht 03 nov 2013 21:08

Re: problemen bij afstelling de dom Utrecht

Staat je polyfonie niet erg hoog of heb je een pc die zo sterk is dat hij 17664 aan kan? Probeer het eens om die terug te zetten op +- 4000. (je kunt het exact uitrekenen, staat ook wel ergens in een topic uitgelegd)
orgelspelen is meer dan alleen maar noten lezen

Berichten: 547

Geregistreerd: 17 jan 2012 21:06

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 04 nov 2013 11:13

Re: problemen bij afstelling de dom Utrecht

Hallo hendrik,

Ik zie dat je latency erg hoog staat, heb je dat ergens voor gedaan?

mvg

André

Berichten: 226

Geregistreerd: 19 sep 2012 19:31

Bericht 04 nov 2013 12:37

Re: problemen bij afstelling de dom Utrecht

Hoe kan ik dat naar beneden krijgen dan André mijn polefony doet weinig tijdens het spelen vandaar dat die op 1700 staat klinkt wel goed audio loopt ook niet echt in de rood alleen de CPU loopt gelijk tijdens het laden in de rood? Iemand tips?

Berichten: 70

Geregistreerd: 13 feb 2011 20:22

Bericht 04 nov 2013 12:55

Re: problemen bij afstelling de dom Utrecht

Hromkes schreef:Hoe kan ik dat naar beneden krijgen dan André mijn polefony doet weinig tijdens het spelen vandaar dat die op 1700 staat klinkt wel goed audio loopt ook niet echt in de rood alleen de CPU loopt gelijk tijdens het laden in de rood? Iemand tips?


De polyfony staat in de schermafbeelding op 17000 ipv 1700, das toch wel iets te veel.
Ik zou hem inderdaad rond 4000 zetten

mvg
Jeroen

Berichten: 226

Geregistreerd: 19 sep 2012 19:31

Bericht 04 nov 2013 17:42

Re: problemen bij afstelling de dom Utrecht

het probleem is dat de polefony bijna niets doet die gebruikt misschien een groen streepje tijdens het spelen meer niet vandaar dat ik die heb verhoogt als ik de polyfone op 4000 zet heb ik nog steeds het zelfde probleem dan staat nog steeds de processor in de rood. :| :?: :?:

ik heb een snelle computer.

assus pz877

32 gb werkgeheugen 1300mhz

ssd 128gb opstart schijf

1000gb sata 3 schijf

Intel® Core™ i7-2600 Processor
(8M Cache, up to 3.80 GHz)

600 watt voeding

dus dat lijkt me geen probleem

Berichten: 217

Geregistreerd: 09 feb 2011 20:30

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 04 nov 2013 18:30

Re: problemen bij afstelling de dom Utrecht

welke audio kaart heb je, en gebruik je de asio drivers?
soms kan een interne geluidskaart roet in het eten gooien, ook al gebruik je de kaart niet.

Berichten: 226

Geregistreerd: 19 sep 2012 19:31

Bericht 04 nov 2013 20:49

Re: problemen bij afstelling de dom Utrecht

ik gebruik de m audio 410 firmware en inderdaad de drivers die je van de m audio site af kan pakken..

zou mijn andere kaart ook nog wel in de bios kunnen uitschakelen als ik het goed heb. :)

kan helpen maar ik vraag het me af zal het eens proberen.

bedankt voor de tip..

gr hendrik

Berichten: 226

Geregistreerd: 19 sep 2012 19:31

Bericht 05 nov 2013 18:31

Re: problemen bij afstelling de dom Utrecht

nou heb de onboard geluidskaart uit geschakelt en heb de polefony omlaag gezet naar 2000 maar heelaas mag het niet baten :x

snap hier helemaal niks van.

als ik aan het spelen ben doet hij ze werk goed maar als ik alles open trek begint hij te kraken bij snel spelen .

de audio loopt niet in de rood

de polefony als ik die steeds opschroef bijvoorbeeld naar 7000 krijg ik twee groene streepjes in de balk,. meer niet

en de cpu blijft in de rood staan

zou het met de speakers te maken hebben of zo dan :roll: :?:

heb twee setjes mfb 544 speakers in gebruik.

gr hendrik

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 05 nov 2013 19:05

Re: problemen bij afstelling de dom Utrecht

Hoi Hendrik,

Ik snap iets niet, je had Utrecht toch goed werkend op je orgel!!!

Wat heb je nadien veranderd? Omdat het nu totaal mis is?

Gr.
JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 05 nov 2013 21:33

Re: problemen bij afstelling de dom Utrecht

Hoi Hendrik

Ik zie dat je trim op -4 staat, zet deze eens op -10 en trap Utrecht dan nog eens op z'n staart!

Groet Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 227

Geregistreerd: 21 maart 2011 20:35

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 05 nov 2013 21:49

Re: problemen bij afstelling de dom Utrecht

Staan je speakers / versterkers en je geluidskaart voldoende open?

GJ

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 05 nov 2013 21:55

Re: problemen bij afstelling de dom Utrecht

Je volume staat al op 100%, dit lijkt me al erg hoog
Zorg dat je versterkers wat meer volume geven, dan hoeft het in hauptwerk niet op 100% te staan

En je audiobuffer van 42.7 lijkt me niet correct



Gr.

Jw
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 06 nov 2013 13:41

Re: problemen bij afstelling de dom Utrecht

Jan Wim schreef:Je volume staat al op 100%, dit lijkt me al erg hoog
Zorg dat je versterkers wat meer volume geven, dan hoeft het in hauptwerk niet op 100% te staan

En je audiobuffer van 42.7 lijkt me niet correct

Volume hoort op 100% als je gaat afstellen! Je moet de maximale trim db opzoeken bij een volume van 100%. Vervolgens kun je dan het volume naar beneden bijstellen op momenten dat dat nodig is. Maar als je trim db gaat afstellen bij een lagere volumestand dan 100%, loop je kans dat je te hoog gaat als je de volumeknop gaat gebruiken.

Dus: audio afstellen doe je met volume op 100% en dan alleen trim db aanpassen. En -4 lijkt me inderdaad vrij hoog. Staat trim db eenmaal goed, dan kun je in het vervolg de volumeknop gebruiken om het volume te bereiken dat je op een bepaald moment prettig vindt. Maar de volumeknop is dus niet bedoeld om eea goed in te stellen.

En wat betreft de polyfonie: dat je bijna geen groene streepjes krijgt bij een hoge polyfonie instelling, dat is normaal. Immers, als je 10.000 hebt ingesteld en je gebruikt 1000, dan is dat maar 1/10. Heb je 4000 ingesteld en je gebruikt 1000, dan is dat 1/4. In het tweede geval zie je dus meer streepjes dan in het eerste geval.

Je moet de polyfonie zo instellen dat hij ongeveer gelijk op gaat met de cpu-meter. Maar dat geldt alleen als alles normaal werkt, en dat lijkt hier niet het geval.

Mijn suggestie zou zijn om als eerste die audio-buffer naar beneden te zetten. Ook ik denk dat de audio-buffer veel te hoog is.
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Berichten: 226

Geregistreerd: 19 sep 2012 19:31

Bericht 06 nov 2013 18:40

Re: problemen bij afstelling de dom Utrecht

dat is wil ik graag weten hoe krijg ik die audio buffer omlaag :?:

ik heb utrecht wel goed draaien als ik de trim db op - 6 zet maar dan blijft de cpu in de rood staan

ligt volgens mij ook aan die audio buffer maar weet niet hoe je dat verder af stelt



ik gebruik een m audio 410 externe geluidskaart

daar heb ik 4 actieve speakers op aan gesloten verder heb ik geen versterkers of speakers dus alleen 4 x een mfb 544 speaker :P

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 07 nov 2013 01:11

Re: problemen bij afstelling de dom Utrecht

Even de handleiding downloaden http://www.m-audio.com/images/global/manuals/FWSolo_UG_EN01.pdf
Op blz 12 staat ASIO/WDM buffer size en op welk scherm dat ingesteld kan worden. Die waarde kun je naar beneden bijstellen. Dit is echter niet de veroorzaker van de CPU in het rood evenals de MBF's die aan de geluidskaart zitten :!: Probleem zit in een instelling in je PC

Maar intussen heb je nog steeds geen antwoord gegeven op de vraag van Jan Wim: Wat heb je gewijzigd waardoor je nu dit probleem (CPU in rood) hebt? Eerder werkte je systeem prima en had je dit probleem niet.
Als we dat weten kunnen we je gerichter helpen.

Berichten: 226

Geregistreerd: 19 sep 2012 19:31

Bericht 07 nov 2013 18:04

Re: problemen bij afstelling de dom Utrecht

ik heb niets gewijzigd

dat is al van het begin dat de cpu in de rood staat :?

valt me op als er iemand hier op het orgel begint te spelen en die speelt een snel stuk. dat alles begint te kraken.

het vreemde is de audio staat dan niet in de rood

de polefony ook niet

dus denk dat het probleem in de cpu zit omdat die gelijk bij het laden van je sample set al in de rood staat... :?:

alvast bedankt voor het mee denken.

gr hendrik

Berichten: 149

Geregistreerd: 07 okt 2012 16:57

Bericht 07 nov 2013 22:19

Re: problemen bij afstelling de dom Utrecht

beste hendrik,

Ik heb daar ook wel eens last van maar bij mijn scarlett audio zit een software waar je de asio buffer in kan stellen en als je die wat hoger zet is het weg. dus i.p.v 1 ms zet je hem op bv 8..


peter



Hromkes schreef:ik heb niets gewijzigd

dat is al van het begin dat de cpu in de rood staat :?

valt me op als er iemand hier op het orgel begint te spelen en die speelt een snel stuk. dat alles begint te kraken.

het vreemde is de audio staat dan niet in de rood

de polefony ook niet

dus denk dat het probleem in de cpu zit omdat die gelijk bij het laden van je sample set al in de rood staat... :?:

alvast bedankt voor het mee denken.

gr hendrik

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 07 nov 2013 23:38

Re: problemen bij afstelling de dom Utrecht

Hendrik

Jouw processor staat in het rood omdat het met andere dingen bezig is dan met Hauptwerk. In de Windows taskmanager zie je dit niet omdat dit(deze) proces(sen) zeer kort duren en de taskmanager niet zit omdat deze maar "momentopnames" laat zien. En hauptwerk is daar zeer kritisch in en laat dat in het audio horen (kraken, onderbrekingen, enz.)

Een paar dingen ter controle door jou.
1)
In de Bios had je het audio van het moederbord al uitgezet dacht ik. Zo nee, dan alsnog doen.

2)
In Apparatenbeheer (tik bij Start --> configuratie scherm --> apparaatbeheer) ook de driver voor het audio op de video uitgezet? Niet de-installeren maar kies voor UITZETTEN.

3)
In Hauptwerk gekozen voor AUDIO OUTPUT naar de ASIO drivers van de M-Audio kaart (en niet WDM drivers) ?

4)
Heb je ook draadloos netwerk op de PC? Dan de driver daarvoor ook uitzetten.

5)
heb je een virusscanner geïnstalleerd?
Volgende

Keer terug naar Audio software

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com