Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Reaper vertraging

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 6

Geregistreerd: 01 aug 2016 16:29

Bericht 28 dec 2017 16:19

Reaper vertraging

Beste forumleden,

Ben momenteel wat aan het experimenteren met Reaper.
Heb het ook werkend alleen heb ik een vertraging(latency) van +/- 1 sec.
Gebruik een Scarlett 2i4 geluidskaart.
Samplerate staat volgens mij goed (zie afbeeldingen).
Waar kan het nog meer fout gaan ?

Vr.Gr. Eric

Reaper281217_1.PNG

Reaper281217_2.PNG
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 28 dec 2017 16:33

Re: Reaper vertraging

Reaper281217_2.PNG



als je "Driver Default (recommended)" selecteer helpt dat?
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 6

Geregistreerd: 01 aug 2016 16:29

Bericht 28 dec 2017 16:54

Re: Reaper vertraging

als je "Driver Default (recommended)" selecteer helpt dat?[/quote]

Hoi Jan Wim,

Het veld wat jij omcirkelt, staat toch op default?
Of begrijp ik je nu verkeerd ?

Gr. Eric

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 28 dec 2017 17:52

Re: Reaper vertraging

reaper default.jpg
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 6

Geregistreerd: 01 aug 2016 16:29

Bericht 28 dec 2017 18:35

Re: Reaper vertraging

Dat kan ik niet selecteren (gebruik versie 5.7)

Reaper281217_3.png
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 28 dec 2017 19:14

Re: Reaper vertraging

ik heb een oudere versie in gebruik, dat zal het verschil zijn maar het staat inderdaad op default bij je

luister je niet toevallig naar een rear kanaal?

gebruik je "Rearoute" of "Hauptwerk VST link"
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 28 dec 2017 21:03

Re: Reaper vertraging

De samplerate staat op 4800 dat moet 48000 zijn dus nog een nulletje erbij volgens mij!

Groet Jan

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 28 dec 2017 21:10

Re: Reaper vertraging

scherp Jan, was mij niet eens opgevallen
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 28 dec 2017 21:13

Re: Reaper vertraging

Jan Wim schreef:scherp Jan, was mij niet eens opgevallen


Paar dagen lekker uitgeslapen dan ben je gelijk weer scherp :lol: :lol:

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 28 dec 2017 21:24

Re: Reaper vertraging

Die waarde is niet belangrijk. Hij wordt nl. overschreven door de projectinstellingen (vinkje onderaan "allow projects to ......"). En in die projectinstellingen staat het wel goed.
Er staat ook geen vinkje voor dat vakje waar 4800 staat.
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 28 dec 2017 21:30

Re: Reaper vertraging

Yep je hebt gelijk Evert Jan
Was toch niet zo scherp als gehoopt. ;)

Gr Jan

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 28 dec 2017 21:55

Re: Reaper vertraging

Eric, kun je ook een screenshot sturen van de tracks, zoals dit in het hoofdscherm van Reaper is te zien? En van de FX die je gebruikt?

Wat bij mij vertraging geeft is als ik in het track waarin de Hauptwerk VST link staat het rode "arm" knopje uit heb staan. Dat knopje moet dus aan staan.

Bepaalde FX kunnen ook zorgen voor fikse vertragingen.

Berichten: 6

Geregistreerd: 01 aug 2016 16:29

Bericht 28 dec 2017 23:41

Re: Reaper vertraging

Hallo Jos,

Hiermee heb jij dus de oplossing geleverd.
Knopje stond idd uit, na aanzetten geen waarneembare vertraging meer.
Waarom het uit stond geen idee, De screenshots in het boek van Evert-Jan laten iniedergeval zien dat het knopje aan staat.
Waarschijnlijk uitgezet omdat ik dacht dat het iets met opnemen te maken heeft (record armed).

Iedereen super bedankt voor het meedenken.

Vr.Gr. Eric

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 29 dec 2017 00:17

Re: Reaper vertraging

Blij om te horen dat het probleem met deze ene klik viel op te lossen!

Het rode knopje staat volgens mij per default aan als je de Hauptwerk VST Link toevoegt via "Insert>>Insert virtual instrument on new track". Maar ik heb geen idee waarom het zo werkt. Kan er ook niets over terugvinden in de user guide van Reaper. Geeft niet, want als het werkt is het goed.
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 29 dec 2017 23:23

Re: Reaper vertraging

REAPER yes or no.

Al heb ik er wel over gedacht is het er nog niet van gekomen. Ik gebruik de MIDI en wav recorder van Hauptwerk en doe conversie naar mp3 met Audicity en dat werkt prima. Wat zijn voor Hauptwerkgebruikers de "Must-have" voordelen van Reaper? Een nadeel van Reaper: learning curve en misschien teveel tools/functies die je toch niet gebruikt. Bovendien lees ik draadjes: "Reaper storing" en "Reaper vertraging" wat ook niet motiverend werkt :)
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 29 dec 2017 23:51

Re: Reaper vertraging

Fred

HW voldoet prima voor het opnemen van audio (WAV) en MIDI.

Reaper heb je nodig als je effecten aan HW wilt toevoegen. Een aantal van die effecten:
- akoestiek toevoegen aan een droge sample set of een orgel dat in een kerk staat met weinig akoestiek
- Room correctie (bijv. Dirac of ARC2)
- in een surround omgeving Delay toepassen: het vertragen van het geluid van je frontspeakers tov rear zodat beide signalen gelijktijdig je oren bereiken.

Als je akoestiek toevoegt, moet je audio ook in Reaper opnemen (MIDI niet persé, dat kan in HW blijven). In de beide andere voorbeelden moet je gewoon in HW blijven opnemen, omdat Reaper in die gevallen alleen nodig is voor de ruimte waar je orgel is opgesteld.

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 30 dec 2017 00:28

Re: Reaper vertraging

FredM schreef:Een nadeel van Reaper: learning curve en misschien teveel tools/functies die je toch niet gebruikt. Bovendien lees ik draadjes: "Reaper storing" en "Reaper vertraging" wat ook niet motiverend werkt :)


Hoe meer knopjes, des te meer mogelijkheden. Dat is een groot voordeel. In Reaper zitten enorm veel knopjes, dus kun je er ook bijzonder veel mee doen. Maar dat komt inderdaad met het nadeel dat het moeilijk is om te leren en makkelijk om fouten te maken.

Maar je moet toch eens met andere ogen naar een draadje als dit kijken. Binnen een dag hebben 4 of 5 mensen een reactie gegeven en is het probleem opgelost. Met één muisklik.

Kortom, wie bezig gaat met dit soort technische zaken kan dat het beste samen doen. En dan ben je op dit forum op een ideale plek. Na verloop van tijd ga je de materie steeds beter beheersen en heb je er enorm profijt van.
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 30 dec 2017 14:10

Re: Reaper vertraging

josq schreef:Kortom, wie bezig gaat met dit soort technische zaken kan dat het beste samen doen. En dan ben je op dit forum op een ideale plek. Na verloop van tijd ga je de materie steeds beter beheersen en heb je er enorm profijt van.

Helemaal mee eens Jos, ik kan nu zelfs roomcorrectie uitvoeren met REW en een meetmicrofoon. Dat had ik drie jaar geleden nooit kunnen denken.
Daarnaast heb ik erg lang met gratis sets gespeeld, danzij Reaper in combinatie met een galmplugin. En het is ook leuk om anderen er nu mee te helpen (die meestal net zo blij zijn als ik destijds). Voor het geld is het een enorm veelzijdig programma.
Het helpt ook als je je woonplaats bij je accountgegevens zet, dan is de neiging om even bij iemand langs te gaan en daar te helpen veel groter...
Het mooiste orgel maak je zelf.
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 01 jan 2018 02:04

Re: Reaper vertraging

Vandaag heb ik een mijlpaal bereikt van 500 uploads op ContreBombarde. En alles opgenomen in Hauptwerk en geconverteerd in Audicity. Aangezien ik de sampleset van Utrecht heb, hooef ik geen galm/akoestiek toe te voegen :)
Ik ben geen orgelverzamelaar en heb, toen ik met Hauptwerk begon, flink rondgesurfd op websites van samplemakers en youtube. De youtube van Jan post die Psalm77 van Feike Asma vertolkte heeft me doen besluiten tot aanschaf van de sample-set van het orgel in de Domkerk. Dat is nog steeds mijn topper, als in het orgel in Kampen dik nummer 2, alleen VEEEEEL te duur. En van Aarnoud vernam ik slechte berichten over de kwamilteit van de sample-set betreft tremolo en akoestiek. Dus nog steeds speel ik trouw alleen mijn Domkerk orgel.
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Keer terug naar Audio software

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com