Helemaal Happy
Geplaatst: 08 apr 2018 10:43
Beste forumleden,
tot aan een jaar terug had ik nog nooit van roomcorrecties e.d gehoord laat staan op tijd zetten.
ik ging er altijd vanuit als ik een goede speaker koop komt alles wel goed, dat eerste was natuurlijk voor mij het belangrijkste, omdat ik veel orgelmuziek beluisterde en koren e.d.
En ik was zeer tevreden over het resultaat. Totdat ik met Hauptwerk ging werken, want wat is nu het mooiste om een eigen orgel te bouwen ,en daarbij een paar schitterende samplesets aan te schaffen.
Alles oke dacht ik, maar na een aantal maanden miste ik toch wat. dus ik dacht weet je wat ik schaf wat meerdere speakers aan en die ga ik verdelen in het front, dus 1 paar voor front, 1 paar voor bovenwerk om de registers te verdelen, en mijn bestaande vloerstaanders voor achter.
De eerste klanken dacht ik wouw dit is het, maar toen ik kampen aanschafte miste ik toch wat, het klonk net of er een deken overheen zat, ik miste het helderheid en de draagkracht, en de galm overheerste alles.
Dus opzoek naar het een en ander, Ik besloot reaper aan te schaffen, en daarmee alles naar mijn hand te zetten.
Met dankzij Josq die dit voor mij heeft geïnstalleerd was ik weer zeer tevreden. Ik heb zelf zoals jullie weten ambiance vst pluggin er op gezet, en daarnaast heb ik daar ook weer veel plezier aan gehad, (Ps ik gebruik het nog steeds) .
Maar toch ik was nog niet tevreden, Toen ik bij mijn maat Lub kwam, die wel een heel bijzondere opstelling had. beetje beduusd ben ik naar huis gegaan, met in mijn gedachten dit kan gewoon niet dat er zoveel detail uit zijn samplesets komt, zo fris en zo gedetailleerd.
Dus ik haal de frontspeakers uit de fronten en die plaats ik naast het orgel op statieven.
Dit was niet mijn bedoeling voor het gezicht, maar ik dacht wat kan ik anders.
Nu dat was al weer een hele verbetering.
Maar ik had dus gelezen over alle metingen REW Sonarworks , Arc Sonarworks op tijd zetten enz enz.
Dus onze beste forumlid Jan-wim gevraagd, of deze bij mij langs wou komen om alles uit te gaan meten.
Nu deze is afgelopen zaterdag helemaal uit gemeente zwijndrecht deze kant opgekomen om bij mij de hele situatie te bekijken .
Echt een dag heeft hij bezig geweest, dit is niet zomaar iets ,van dat doe ik even in een uurtje. Nee hier gaat heel veel geduld en tijd inzitten.
De bestaande speakers die nog in de pedaalzuilen zaten hebben we op de kop gezet, (bovenspeakers voor bovenwerk)
want de meting kreeg hij niet voor elkaar omdat de speakers teveel werden gedempt door de frontpijpen. Dud omgedraaid zodat de midrange meer ruimte had.
Vervolgens weer gemeten en nu ging het wel goed.
Let wel er zijn in totaal 72 metingen gedaan op diverse punten op alle speakers.
Daarnast is alles ingevoerd in reaper channel delay time toegepast aan de hand van de metingen in REW, en de rest met Sonarworks de correcties toegepast.
In 1 woord, wat een verschil, wat een grandioos detail fris open gedetailleerd. enz enz .
Al mijn samplets een genot om op te spelen, ik heb gewoon een nieuw compleet orgel. Kampen klinkt ook gewoon geweldig, (waarvan ik dacht dat het al super klonk). Nu dat was dus een grote vergissing.
Maar nu Ik kan er geen genoeg meer van krijgen. Dus is mijn conclusie, roomcorrectie op tijd zetten enz Het is het echt.
Jan wim heel veel dank voor al je inzet, en geduld, jij bent echt iemand die weet van wat je doet, wat een verschil.
Daarom besluit ik dit met, ik ben zeer happy.
Dank je wel.
Groet, Henk
tot aan een jaar terug had ik nog nooit van roomcorrecties e.d gehoord laat staan op tijd zetten.
ik ging er altijd vanuit als ik een goede speaker koop komt alles wel goed, dat eerste was natuurlijk voor mij het belangrijkste, omdat ik veel orgelmuziek beluisterde en koren e.d.
En ik was zeer tevreden over het resultaat. Totdat ik met Hauptwerk ging werken, want wat is nu het mooiste om een eigen orgel te bouwen ,en daarbij een paar schitterende samplesets aan te schaffen.
Alles oke dacht ik, maar na een aantal maanden miste ik toch wat. dus ik dacht weet je wat ik schaf wat meerdere speakers aan en die ga ik verdelen in het front, dus 1 paar voor front, 1 paar voor bovenwerk om de registers te verdelen, en mijn bestaande vloerstaanders voor achter.
De eerste klanken dacht ik wouw dit is het, maar toen ik kampen aanschafte miste ik toch wat, het klonk net of er een deken overheen zat, ik miste het helderheid en de draagkracht, en de galm overheerste alles.
Dus opzoek naar het een en ander, Ik besloot reaper aan te schaffen, en daarmee alles naar mijn hand te zetten.
Met dankzij Josq die dit voor mij heeft geïnstalleerd was ik weer zeer tevreden. Ik heb zelf zoals jullie weten ambiance vst pluggin er op gezet, en daarnaast heb ik daar ook weer veel plezier aan gehad, (Ps ik gebruik het nog steeds) .
Maar toch ik was nog niet tevreden, Toen ik bij mijn maat Lub kwam, die wel een heel bijzondere opstelling had. beetje beduusd ben ik naar huis gegaan, met in mijn gedachten dit kan gewoon niet dat er zoveel detail uit zijn samplesets komt, zo fris en zo gedetailleerd.
Dus ik haal de frontspeakers uit de fronten en die plaats ik naast het orgel op statieven.
Dit was niet mijn bedoeling voor het gezicht, maar ik dacht wat kan ik anders.
Nu dat was al weer een hele verbetering.
Maar ik had dus gelezen over alle metingen REW Sonarworks , Arc Sonarworks op tijd zetten enz enz.
Dus onze beste forumlid Jan-wim gevraagd, of deze bij mij langs wou komen om alles uit te gaan meten.
Nu deze is afgelopen zaterdag helemaal uit gemeente zwijndrecht deze kant opgekomen om bij mij de hele situatie te bekijken .
Echt een dag heeft hij bezig geweest, dit is niet zomaar iets ,van dat doe ik even in een uurtje. Nee hier gaat heel veel geduld en tijd inzitten.
De bestaande speakers die nog in de pedaalzuilen zaten hebben we op de kop gezet, (bovenspeakers voor bovenwerk)
want de meting kreeg hij niet voor elkaar omdat de speakers teveel werden gedempt door de frontpijpen. Dud omgedraaid zodat de midrange meer ruimte had.
Vervolgens weer gemeten en nu ging het wel goed.
Let wel er zijn in totaal 72 metingen gedaan op diverse punten op alle speakers.
Daarnast is alles ingevoerd in reaper channel delay time toegepast aan de hand van de metingen in REW, en de rest met Sonarworks de correcties toegepast.
In 1 woord, wat een verschil, wat een grandioos detail fris open gedetailleerd. enz enz .
Al mijn samplets een genot om op te spelen, ik heb gewoon een nieuw compleet orgel. Kampen klinkt ook gewoon geweldig, (waarvan ik dacht dat het al super klonk). Nu dat was dus een grote vergissing.
Maar nu Ik kan er geen genoeg meer van krijgen. Dus is mijn conclusie, roomcorrectie op tijd zetten enz Het is het echt.
Jan wim heel veel dank voor al je inzet, en geduld, jij bent echt iemand die weet van wat je doet, wat een verschil.
Daarom besluit ik dit met, ik ben zeer happy.
Dank je wel.
Groet, Henk