Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

GO Zwelpedaal werkt matig met Friesach

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 68

Geregistreerd: 23 aug 2018 20:23

Bericht 06 maart 2019 12:00

GO Zwelpedaal werkt matig met Friesach

Het is gelukt om een zwelpedaal in te bouwen, maar deze werkt matig in mijn lievelingsorgel Friesach.
Is dit een bekend verschijnsel?

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 06 maart 2019 20:02

Re: Zwelpedaal werkt matig met Friesach

Wat is matig?

Is er maar weinig verschil tussen een open en een gesloten zwelkast?
Kun je maar een kleine slag maken met je zwelpedaal en dan toch al het max. effect bereikt hebben?
Enz.

Heb je het al bij andere sample sets geprobeerd? Zo niet, probeer dan de demo versie van Rotterdam. Of de mini versie viewtopic.php?p=10315#p10315

Je kunt ook tijdelijk je zwelpedaal koppelen aan de volume schuif op het grote Audio, MIDI en performance scherm (menu View | Large floating control panels | Audio, MIDI en performance). Dat kan via MIDI learn en elk orgel. Je regelt dan het volume van het hele orgel (dit is geen vervanging van een zwelkast).

Berichten: 68

Geregistreerd: 23 aug 2018 20:23

Bericht 06 maart 2019 22:03

Re: Zwelpedaal werkt matig met Friesach

Er is niet veel verschil in open en dicht. In HW zie je duidelijk beweging en het is hoorbaar.
Ik gebruik Friesach met GO sample. Mijn potmeterslag (10K) is 60 mm en wordt over de hele lengte benut.
Bedankt voor je reactie!
Avatar gebruiker

Berichten: 312

Geregistreerd: 12 feb 2014 18:08

Woonplaats: Waarder

Bericht 06 maart 2019 22:17

Re: Zwelpedaal werkt matig met Friesach

In GO kun je alle voorkomende hoofd- en zwel- volumes instellen onder "Venster" en verder "Koppels manualen en volume". Of trap ik voor jou een open deur in ? Zoja, dan heeft iemand anders wellicht hier iets aan...
Vriendelijke groet, Marius

Zeer tevreden GrandOrgue gebruiker op Johannus Rembrandt 375 orgel

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 06 maart 2019 23:44

Re: GO Zwelpedaal werkt matig met Friesach

willemharmen schreef:Ik gebruik Friesach met GO sample.

Wil je dan bij een volgende vraag in de titel dan GO er bij zetten en het topic in Audio software plaatsen?

Berichten: 71

Geregistreerd: 07 maart 2018 17:33

Bericht 21 aug 2019 16:50

Re: Zwelpedaal werkt matig met Friesach

willemharmen schreef:Er is niet veel verschil in open en dicht. In HW zie je duidelijk beweging en het is hoorbaar.
Ik gebruik Friesach met GO sample. Mijn potmeterslag (10K) is 60 mm en wordt over de hele lengte benut.
Bedankt voor je reactie!


Dag Willemharmen,

Ik lees je vraag pas nu. Wellicht is je probleem inmiddels al opgelost, maar toch even een reactie. Ik heb Friesach ook met GO en hoor wel een duidelijk verschil met open of gesloten zwelkast. Je vermeldt de potmeterslag van je zwelpedaal, maar heb je de midi aankoppeling al eens gecontroleerd? Gebruikt die wel minimum 1 en maximum 127? Zo niet, dan helpt wellicht opnieuw koppelen en eventueel handmatig corrigeren.

Overigens is het wel zo dat het effect van de zwel functie in GO beperkt blijft tot een volumeverschil is. In Hauptwerk wordt ook nog filtering toegepast met demping van de boventonen, zoals in werkelijkheid ook bij een zwelkast het geval is wanneer die gesloten wordt. Daardoor zal het effect van een zelfde volumeverschil in HW duidelijker waarneembaar dan in GO .

Groet,

Bas

Keer terug naar Grand-Orgue

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com