Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Delen van Registratie/CombinationSet bestanden

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 155

Geregistreerd: 13 dec 2011 01:40

Bericht 29 nov 2012 14:53

Delen van Registratie/CombinationSet bestanden

Voor de amateurs onder ons die niet zo goed kunnen registreren (zoals ik) zijn voorgeprogrammeerde CombinationSet bestanden een uitkomst. Dat geeft een basis waardoor de (soms best complexe orgels) beter bespeelbaar zijn en waar de amateur een hoop van kan leren.

Daarom hoop ik dat forum-leden, die het registreren makkelijker af gaat, hun eigen CombinationSet bestanden willen posten in dit onderwerp. Leden die naar specifieke CombinationSet bestanden op zoek zijn voor hun SampleSet kunnen dan hun verzoek hier ook posten.

Hier een totaal overzicht van de inmiddels beschikbare CombinationSets...

Let op: Om te downloaden moet je met de rechter muisknop op het bestand klikken staan en dan kiezen voor "opslaan"

Caen (door josq)
CaenCavailleColl.OrganCombinationSet_Hauptwerk_xml
Voor uitgebreide toelichting elders op het forum, klik hier.

Composite Cavaillé-Coll (Frans Romantisch door Evert-Jan)
CompCavailleColl-ppp-fff.OrganCombinationSet_Hauptwerk_xml

Dudelange (door FredM)
Dudelange-ppp-fff.OrganCombinationSet_Hauptwerk_xml
Dudelange-solo.OrganCombinationSet_Hauptwerk_xml

Forcalquier
Forcalquier-pp-ff.OrganCombinationSet.Hauptwerk.xml
Forcalquier-solo.OrganCombinationSet.Hauptwerk.xml

Freiberg Surround (versie 1.02 // OrganID 395)
FreibergSurround-pp-ff.OrganCombinationSet.Hauptwerk.xml
FreibergSurround-solo.OrganCombinationSet.Hauptwerk.xml

Freiberg Surround (versie 2.00 // OrganID 847)
FreibergSurr-2.00-pp-ff.OrganCombinationSet.Hauptwerk.xml
FreibergSurr-2.00-solo.OrganCombinationSet.Hauptwerk.xml

Izola Wet
IzolaWet.OrganCombinationSet.Hauptwerk.xml

Kampen (door Christian Boogaard)
Kampen-ppp-fff.OrganCombinationSet.Hauptwerk.xml
Kampen-solo.OrganCombinationSet.Hauptwerk.xml

Kampen (door Bucanier)
Kampen-bucanier-diversen.zip (alle)
Kampen-Er-is-een-God-die-hoort.OrganCombinationSet_Hauptwerk_xml
Kampen-Once-in-royal-Davids-city.OrganCombinationSet_Hauptwerk_xml
Kampen-Opbouw-bovenwerk.OrganCombinationSet_Hauptwerk_xml
Kampen-Psalm-25-WHZ.OrganCombinationSet_Hauptwerk_xml
Kampen-Psalm-86.OrganCombinationSet_Hauptwerk_xml
Kampen-Psalm-123.OrganCombinationSet_Hauptwerk_xml
Kampen-Psalm-139-Andre.OrganCombinationSet_Hauptwerk_xml
Kampen-Solo-1.OrganCombinationSet_Hauptwerk_xml
Kampen-Solo-2.OrganCombinationSet_Hauptwerk_xml

Maximin Extended
MaximinExtended.OrganCombinationSet.Hauptwerk.xml

Metz (door Christian Boogaard)
Metz-ppp-fff.OrganCombinationSet.Hauptwerk.xml
Metz-solo.OrganCombinationSet.Hauptwerk.xml

Riddagshausen (door Gerwin)
Riddagshausen-pp-ff.OrganCombinationSet_Hauptwerk_xml

Rotterdam Laurenskerk mini (door Evert-Jan)
RotterdamMini-pp-ff.OrganCombinationSet_Hauptwerk_xml

Rotterdam Laurenskerk (door josq)
Rotterdam-hollands-romantisch.OrganCombinationSet_Hauptwerk_xml
Rotterdam-frans-romantisch.OrganCombinationSet_Hauptwerk_xml
Voor uitgebreide toelichting elders op het forum, klik hier.

Skrzatusz
Skrzatusz-diversen.OrganCombinationSet_Hauptwerk_xml

Utrecht Demo
UtrechtDemo-algemeen.OrganCombinationSet_Hauptwerk_xml

Zlata Koruna
ZlataKoruna.OrganCombinationSet.Hauptwerk.xml
Laatst bijgewerkt door jdkwant op 11 dec 2020 17:48, in totaal 22 keer bewerkt.

lds

Berichten: 22

Geregistreerd: 21 dec 2011 23:37

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 29 nov 2012 23:39

Re: Delen van Registratie/CombinationSet bestanden

Beste Hauptwerkers,

Geniaal idee: ook ik ben niet zo goed hierin. Jammer echter dat ik geen van de orgels heb, welke hier vermeld worden.
Is er iemand die zoiets heeft voor Caen bijv. ?

Groeten,
Leo

Berichten: 88

Geregistreerd: 09 feb 2011 23:04

Bericht 05 dec 2012 23:09

Re: Delen van Registratie/CombinationSet bestanden

Even een vraagje van een digibeet.
Handig deze voorbeelden, maar hoe laad je dit op de juiste manier in het desbetreffende sample????

grt cees
Avatar gebruiker

Berichten: 155

Geregistreerd: 13 dec 2011 01:40

Bericht 06 dec 2012 23:30

Re: Delen van Registratie/CombinationSet bestanden

Beschrijving hoe registraties van anderen in Hauptwerk in te laden en/of eigen registraties te publiceren op dit forum:

A) Waar bewaart Hauptwerk mijn CombinationSet-bestanden?
- open Hauptwerk en laad de betreffende SampleSet
- ga naar het menu [Registration] en kies voor [Browse/rename/delete combination sets ...]

Hauptwerk opent nu in Verkenner de map waar de CombinationSet-bestanden van de betreffende SampleSet zich bevinden, voor Kampen is dat bijv. "C:\Hauptwerk\HauptwerkUserData\OrganCombinations\OrganID000136"

B) Exporteren & Posten op het forum
- kies het CombinationSet-bestand dat u wilt posten en voeg het in een ZIP-bestand
- ga in dit Forum-Onderwerp helemaal naar onderen en klik op [Antwoord]
- beschrijf de CombinationSet en voor welke SampleSet deze geschikt is
- klik onder uw bericht op het tabblad [Bijlage toevoegen]
- selecteer het ZIP-bestand op uw computer en klik op [Bestand toevoegen]
- klik onderaan op [OK] om uw forumbericht te plaatsen

Vind u dit ZIP-pen en posten van uw CombinationSet-bestand ingewikkeld? Mail dan het CombinationSet-bestand naar mij: orgue@donausoft.nl, dan zorg ik ervoor dat ie op het forum komt te staan.

C) Downloaden en Inladen vanaf het forum
- download het CombinationSet-bestand
- als dit een ZIP-bestand is, die dan eerst uitpakken
- plaats het CombinationSet-bestand in bovengenoemde map (zie A)
- open in Hauptwerk de betreffende SampleSet
- ga naar het menu [Registration] en kies voor [Load combination set ...]

Als het goed is kunt u hier nu de nieuwe CombinationSet vinden en inladen.


Op- of aanmerkingen op deze beschrijving, dan hoor ik het graag.
Johan, orgue@donausoft.nl

Berichten: 88

Geregistreerd: 09 feb 2011 23:04

Bericht 07 dec 2012 00:12

Re: Delen van Registratie/CombinationSet bestanden

Bedankt voor je "handleiding '
n.a.v. van mijn reactie hoe deze bestanden te importeren in de betreffende samples. Ga het morgen proberen.

grt ceess
Avatar gebruiker

Berichten: 155

Geregistreerd: 13 dec 2011 01:40

Bericht 10 dec 2012 16:07

Re: Delen van Registratie/CombinationSet bestanden

Freiberg Versie 2.00
De CombinationSet download van Freiberg is alleen geschikt voor versie 1.02.
Na een vraag die ik per mail kreeg heb ik hem aangepast voor gebruik in versie 2.00.
Zie downloads bovenaan.

Bestandsextensies
Ook kreeg ik een vraag dat het inladen niet lukte doordat Hauptwerk de extensie niet herkende.
In Hauptwerk 3 word als bestandsextensie ".OrganCombinationSet.Hauptwerk.xml" gebruikt.
In Hauptwerk 4 word als bestandsextensie ".OrganCombinationSet_Hauptwerk_xml" gebruikt.

Hauptwerk versie 4 herkent de versie-3 bestanden en converteert ze automatisch.
Dus versie-3 bestanden hoeven niet aangepast te worden.

Om te zien of een CombinationSet-bestand de juiste extensie heeft is in Windows soms lastig te constateren, omdat een instelling in Windows standaard bekende bestandsextensies verbergt. Om deze instelling uit te zetten in Windows 7 zie: http://www.pcwebplus.nl/tsoft/w7extensies.htm
Avatar gebruiker

Berichten: 155

Geregistreerd: 13 dec 2011 01:40

Bericht 27 feb 2013 00:01

Re: Delen van Registratie/CombinationSet bestanden

Skrzatusz
http://www.donausoft.nl/uploads/hauptwerk/Skrzatusz-diversen.OrganCombinationSet_Hauptwerk_xml

Dit orgel betreft een gratis SampleSet: Skrzatusz (Polen) 19/2+P Wilhelm Sauer 1876. Gert maakte dit bekend op zijn Nieuwspagina. Gelijk gedownload en geprobeerd, zeer de moeite waard vind ik persoonlijk. De SampleSet zelf is hier te downloaden...
http://www.skrzatusz.net/index.htm

Berichten: 149

Geregistreerd: 07 okt 2012 16:57

Bericht 27 feb 2013 00:58

Re: Delen van Registratie/CombinationSet bestanden

jdkwant schreef:Skrzatusz
http://www.donausoft.nl/uploads/hauptwerk/Skrzatusz-diversen.OrganCombinationSet_Hauptwerk_xml

Dit orgel betreft een gratis SampleSet: Skrzatusz (Polen) 19/2+P Wilhelm Sauer 1876. Gert maakte dit bekend op zijn Nieuwspagina. Gelijk gedownload en geprobeerd, zeer de moeite waard vind ik persoonlijk. De SampleSet zelf is hier te downloaden...
http://www.skrzatusz.net/index.htm




Weten we al:)))

Berichten: 60

Geregistreerd: 06 aug 2012 21:25

Bericht 27 feb 2013 01:04

Re: Delen van Registratie/CombinationSet bestanden

peterdb72 schreef:
jdkwant schreef:Skrzatusz
http://www.donausoft.nl/uploads/hauptwerk/Skrzatusz-diversen.OrganCombinationSet_Hauptwerk_xml

Dit orgel betreft een gratis SampleSet: Skrzatusz (Polen) 19/2+P Wilhelm Sauer 1876. Gert maakte dit bekend op zijn Nieuwspagina. Gelijk gedownload en geprobeerd, zeer de moeite waard vind ik persoonlijk. De SampleSet zelf is hier te downloaden...
http://www.skrzatusz.net/index.htm




Weten we al:)))


Het gaat met name om de link bovenaan:)))

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 27 feb 2013 23:04

Re: Delen van Registratie/CombinationSet bestanden

Getriggerd door de Polen - combinatie file heb ik een combinatie file met 10 combinaties gemaakt voor "Laurenskerk Demo mini" ; lopend van ppp tot fff .
Bestand uitpakken en dan plaatsen in c:\Hauptwerk\HauptwerkUserdata\Organcombinations\001324

In het begin zijn de manualen actief met elk een verschillende klankkleur, later wordt het geheel gekoppeld.
In combinatie 10 (volle werk) heb ik de beide chamade registers wel geactiveerd, maar de "Chamade aan" knop niet. Nu zijn ze in 1 handeling bij te schakelen indien gewenst.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 28 feb 2013 00:50

Re: Delen van Registratie/CombinationSet bestanden

Leuk, Evert-Jan......
Ik ga het uittesten.

Zelf ben ik ( al jaren...) bezig met Caen; door steeds weer nieuwe combinaties en koppelingen uit te proberen, maar natuurlijk ook geholpen door de vele voorgeschreven registraties bij CF, Vierne, Guilmant, etc etc, kom ik steeds weer verder.

Waardoor met name dit instrument steeds universeler voor mij wordt; immers, met aangepaste registraties kan je er nog een behoorlijk eind op weg komen met barok....( deze mededeling is niet voor de puristen en ECHTE organisten bedoeld natuurlijk).

Volgens mij worstelen meer mensen met dit soort problematiek. Zou leuk zijn om van elkaar te leren......(nee, ik bedoel nix met die puntjes). ( is wel aangekomen, helaas!)

Zou er wellicht een ITEM of thread "registratievoorbeelden" kunnen komen, waar iedereen die iets wil sharen,dit voorzien van kommentaar kan afleveren??

Of schiet ik weer eens te ver door in mijn never-ending enthousiasme??

HG

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 28 feb 2013 00:54

Re: Delen van Registratie/CombinationSet bestanden

Was ik nog vergeten, sorry!

Deze thread gaat hier natuurlijk al over; maar ik dacht aan een per orgel/sampleset onderverdeelde thread ofzoiets, zodat je dat gemakkelijk kunt vinden.

Weet niet of dit mogelijk is. Ik vraag vast teveel.

HG

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 155

Geregistreerd: 13 dec 2011 01:40

Bericht 28 feb 2013 01:00

Re: Delen van Registratie/CombinationSet bestanden

@Evert-Jan
Dank voor de bijdrage.
Ik hoop dat er nog meer mensen bereid zullen zijn hun registratie-files hier op het forum te plaatsen.

@Geert
Heb je de Caen registraties in Hauptwerk opgeslagen? Zo ja, zou je ze met ons willen delen en uploaden naar dit forum?

Ik zal de uploads van de registratie-files in deze thread bijhouden. En als het er veel worden, zal ik ze wel verzamelen in een goed overzicht...

Groet, Johan

Berichten: 35

Geregistreerd: 29 dec 2012 20:59

Bericht 17 dec 2013 22:58

Re: Delen van Registratie/CombinationSet bestanden

Hallo,

Ik heb een tijdje geleden een aantal registratie voorbeelden gezien van diverse orgels die beschikbaar waren gesteld om te kunnen downloaden. Dat ik met vele anderen een erg goed idee. Echter er is niets meer bij gekomen. Waar ik erg blij mee zou zijn is de registratie PP >> FFF en bijvoorbeeld uitkomende stem voorbeelden van de Laurenskerk in Rotterdam, niet de mini maar de surrount versie. Kan iemand mij daar aan helpen. Ik weet niet af het kan maar ook het instellen van het cresendopedaal vind ik erg lastig om daar een goed evenwicht in te krijgen.

Ik hoor het graag.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 15 aug 2014 16:51

registraties delen

Het valt mij op, - of misschien zie ik het over het hoofd?? - dat niemand hier op het forum de mogelijkheid gebruikt, om registraties te delen in HW.

Zou het niet leuk zijn, als dit forum, naast alle nuttige funkties van hulp bij problemen, ook eens wat meer gebruikt zou kunnen worden voor zaken die direkt met het spelen te maken hebben??

Dat zou velen ( voooral de niet professionele organisten...) een stuk vooruit kunnen helpen.

Dan kom ik maar meteen met mijn verzoek: ik ben nogal een fan van Caen, en vraag mij af, of er iemand is, die eens een mooie combination set, met liefst alleen de master generals gebruikt, ( die 20 stuks zou al heel mooi zijn), zou willen delen.

HG

Geert

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 15 aug 2014 18:36

Re: Delen van Registratie/CombinationSet bestanden

Geert

dit onderwerp was al een keer voorbij gekomen met daar bovenin een mooie lijst met registraties (die altijd groter mag worden).
Ik heb de beide topics samengevoegd.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 06 sep 2014 13:19

Re: Delen van Registratie/CombinationSet bestanden

Composite Cavaillé-Coll

N.a.v. de vraag van Geert over het delen van registraties heb ik een combinatie file met de 20 master generals gemaakt voor de "Composite Cavaillé-Coll" ; lopend van ppp tot fff, t.b.v. romantische Franse muziek.
Bijgevoegd bestand uitpakken en dan plaatsen in C:\Hauptwerk\HauptwerkUserData\OrganCombinations\OrganID001791


Jos heeft er een aantal opmerkingen bij geplaatst, die ik samen met mijn eigen punten hieronder weergeef.
1)
Componisten als Franck, Guilmant, Widor, enz. geven in hun composities exacte registraties aan. Deze combinatie file is daar geen vervanging voor !!
Uiteraard is los daarvan ieder vrij om het orgel te gebruiken op een manier die hij of zij mooi vindt klinken. Dus pas deze combinatie file aan je eigen wensen/smaak aan.

2)
Zwevende stemmen (Unda Maris, Voix Celeste) zijn eigenlijk enkel bedoeld voor gebruik in combinatie met strijkende stemmen (resp. Salicional en Viole de Gambe). Een fluit 8' kan in sommige gevallen er ook nog bij. Deze combinatie set begint daar mee en schakelt de registers later weer uit.

3)
Voix Humaine wordt heel specifiek gebruikt met tremulant, optioneel met een fluit 8' erbij. Sommigen vinden het "magisch" om hem te gebruiken met Voix Celeste (en Viole de Gambe).
Ik heb de Voix ingezet omdat een geleidelijker overgang te krijgen van stap 5 naar 6, en zet hem daar dan ook in de volgende stap weer uit.

4)
Strijkers en fluiten 4' voegen weinig toe bij mf-fff registraties. Ze kunnen weggelaten worden voor een transparantere klank (en de polyfonie eisen ;) ), maar ik heb ze laten staan voor het geval je snel (handmatig) naar pp-mp registraties wilt switchen met de combinatietredes, eventueeel i.c.m. de beide zwelkasten.

5)
De Cornet (als solo stem bedoeld) gebruik ik in stap 20 voor de helderheid.

Dan nog wat geheel vrije suggesties (los van deze combinatieset):
* Viole dG 8+Dulciane 4 is een aardige echocombinatie t.o.v. Montre 8 + Prestant 4
* Tierce 1 3/5 is vooral bedoeld voor barok/cantus firmusgebruik. Met de Quinte heb je een Sesquialter
* Basson 16 op het pedaal kleurt m.i. heel aardig bij mp-mf registraties


Gezien het karakter van St. Omer kan er met deze sampleset ook een barokke versie gemaakt worden met 20 combinaties: het klassieke Franse Plein Jeu (prestanten incl mixturen, evt 16+8 fluiten) en het Grand Jeu (tongwerken, cornet, fluiten, vulstemmen).
Wie o wie maakt deze?
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker

Berichten: 155

Geregistreerd: 13 dec 2011 01:40

Bericht 08 sep 2014 18:03

Re: Delen van Registratie/CombinationSet bestanden

@Evert-Jan
Hartelijk dank, ik heb hem in het totaaloverzicht (zie eerste post) toegevoegd.
Avatar gebruiker

Berichten: 132

Geregistreerd: 16 jun 2014 14:29

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 03 okt 2015 13:35

Re: Delen van Registratie/CombinationSet bestanden


Is er ook één van Utrecht, dus niet de demo. Of kijk ik er overheen?

Mvg
Bram
Avatar gebruiker

Berichten: 155

Geregistreerd: 13 dec 2011 01:40

Bericht 03 okt 2015 15:47

Re: Delen van Registratie/CombinationSet bestanden

Bram schreef:Is er ook één van Utrecht, dus niet de demo. Of kijk ik er overheen?
Mvg
Bram


Nee, niet bij mij bekend.
Mocht iemand zijn registratie-bestanden van Utrecht willen delen, dan horen we het graag...

Berichten: 37

Geregistreerd: 26 sep 2011 15:06

Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Bericht 14 nov 2015 18:55

Re: Delen van Registratie/CombinationSet bestanden

Bij het beluisteren van orgels bij Contrebombarde is er de mogelijkheid te filteren op midi-betanden.
Speel je zo'n bestand op je orgel dan kun je het spel bij een bepaalde registratie pauzeren en de registratie in hauptwerk opslaan. Zo kom je aan veel verschillende registraties.
Filteren in Contrebombarde:
Eerst inloggen==>tabblad Browse==>Advanced search(rechts)==>Zet een vinkje bij Midi included.
Je krijgt dan alle orgels te zien die je middels het te downloaden bestand kunt bespelen.
Helaas is niet bij elk midibestand ook de registraties opgenomen.

Johan
Avatar gebruiker

Berichten: 132

Geregistreerd: 16 jun 2014 14:29

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 15 nov 2015 00:31

Re: Delen van Registratie/CombinationSet bestanden

jvdwvd schreef:Bij het beluisteren van orgels bij Contrebombarde is er de mogelijkheid te filteren op midi-betanden.
Speel je zo'n bestand op je orgel dan kun je het spel bij een bepaalde registratie pauzeren en de registratie in hauptwerk opslaan. Zo kom je aan veel verschillende registraties.
Filteren in Contrebombarde:
Eerst inloggen==>tabblad Browse==>Advanced search(rechts)==>Zet een vinkje bij Midi included.
Je krijgt dan alle orgels te zien die je middels het te downloaden bestand kunt bespelen.
Helaas is niet bij elk midibestand ook de registraties opgenomen.

Johan


Wie niet sterk is moet slim zijn....
Bedankt Johan.

Gr.
Bram

Berichten: 230

Geregistreerd: 21 okt 2015 12:45

Woonplaats: Almere

Bericht 20 jan 2016 21:56

Re: Delen van Registratie/CombinationSet bestanden

jvdwvd schreef:Bij het beluisteren van orgels bij Contrebombarde is er de mogelijkheid te filteren op midi-betanden.
Speel je zo'n bestand op je orgel dan kun je het spel bij een bepaalde registratie pauzeren en de registratie in hauptwerk opslaan. Zo kom je aan veel verschillende registraties.
Filteren in Contrebombarde:
Eerst inloggen==>tabblad Browse==>Advanced search(rechts)==>Zet een vinkje bij Midi included.
Je krijgt dan alle orgels te zien die je middels het te downloaden bestand kunt bespelen.
Helaas is niet bij elk midibestand ook de registraties opgenomen.

Johan

En hoe sla je het dan op in Hauptwerk-computer ?
BVD
Albert
Met vriendelijke groet,
Albert

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 20 jan 2016 23:11

Re: Delen van Registratie/CombinationSet bestanden

In HW kan een directory worden ingesteld via menu Recording --> Choose folder for recorded audio/MIDI file ...
Die kun je dus zelf kiezen.
Als je daar de midi file (die van ContraBombarde gedownload is) neerzet, dan kun je die via de HW recorder/player snel oproepen: LOAD knop van de HW player en je zit in die directory.

En als je HW PC niet met internet verbonden is, overbrengen vanaf een andere PC naar de HW PC via een USB stick
Volgende

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com