Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Presentatie sampleset Bavo/Haarlem za 6 december 2014

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 192

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:44

Bericht 11 jul 2014 22:19

Re: 6 december 2014

http://www.mullerhaarlem.nl voor het complete programma.

Berichten: 299

Geregistreerd: 14 jan 2013 21:32

Bericht 11 jul 2014 23:52

Re: 6 december 2014

Dat belooft wat voor het laatste half jaar van 2014, want ook het sample van Tiel zou eind van het jaar uit komen.
Of wordt deze verschoven ?

Groet Hans
Laatst bijgewerkt door Hans B op 28 jul 2014 23:12, in totaal 1 keer bewerkt.

Berichten: 316

Geregistreerd: 13 feb 2011 17:30

Woonplaats: Woerden

Bericht 12 jul 2014 08:40

Re: 6 december 2014


Hoi Paul,

Ik bespeur hier toch geen complot? ;)

Maar voxus kennende. Zal ook deze set wel weer van hoogstaand niveau zijn

Gr.

JW


Hallo JW,

Nee hoor, geen complot. Ik mocht alleen niets zeggen. Begin van het jaar sprak ik mijn oud leraar Jos van der Kooy in het oreglpark in Amsterdam. Hauptwerk kwam daar ook even ter sprake. Hij vertelde mij dat het bavo orgel was gesampled maar hij wist niet door wie. Alleen ergens uit zeeland. En dat jos ook betrokken zou worden bij de presentatie!

Omdat ik aan nieuwe pc toe ben heb ik brutaal marien een email gestuurd met vraag voor indicatie geheugen gebruik. Daar kreeg ik een eerlijk antwoord terug: voxus had het ogel inderdaad opgenomen. En erbij het verzoek om het niet verder te vertellen.

Is dit een complot of alleen goed speurwerk? ;)

Mvg,
Paul
Avatar gebruiker

Berichten: 326

Geregistreerd: 05 aug 2011 16:03

Woonplaats: Rijsenhout

Bericht 12 jul 2014 10:31

Re: 6 december 2014

Poe dat is heel mooi nieuws.
Want als zo'n machtig orgel als de bavo wordt gesampeld, dan hoop je toch dat het gebeurt door een leverancier die de ziel van een orgel weet te vatten.
Met alle respect voor hun werk, maar ik vreesde een beetje dat MDA het orgel had opgenomen, en dat je uiteindelijk het gevoel had niet 'dè Müller der Müllers' te horen. Dus dat Voxus de set uitbrengt doet me goed!

En ja, het is allemaal veel te duur voor deze student. Maar machtig, wat een orgel is dat hè :)

En een prachtig programma zo te zien! Toch maar in de agenda zetten...
Avatar gebruiker

Berichten: 326

Geregistreerd: 05 aug 2011 16:03

Woonplaats: Rijsenhout

Bericht 12 jul 2014 10:39

Re: 6 december 2014

Ik heb me opgegeven.
Maar hoe weet ik dat de opgave is doorgekomen?
Komt er een bevestiging op de mail met een betalingsverzoek?

Berichten: 519

Geregistreerd: 21 nov 2012 15:32

Bericht 12 jul 2014 10:45

Re: 6 december 2014

Marien schreef:http://www.mullerhaarlem.nl voor het complete programma.


Voxus, gefeliciteerd! Maak er wat moois van!

Berichten: 353

Geregistreerd: 06 apr 2011 13:54

Bericht 12 jul 2014 15:48

Re: 6 december 2014

Lijkt me een mooie iets om voor naar Nederland toe te komen.
Met misschien nog een paar Hauptwerkers.
Maar omdat je moet registreren betekend dat,dat er maar een bepaald aantal mensen worden toegelaten?
Pete

Berichten: 547

Geregistreerd: 17 jan 2012 21:06

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 12 jul 2014 18:26

Re: 6 december 2014

Dat is in ieder geval goed nieuws.
Er is al lang naar gevraagd en hoge verwachtingen geweest. Ben blij dat hij er nu bijna is.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 12 jul 2014 18:57

Re: 6 december 2014

Dit is bijna net zulk nieuws alsof je voor het eerst HW kunt kopen........ik krijg er nog steeds kippevel van.

Helaas zal ik hem wellicht niet kunnen aanschaffen of draaien, maar die presentatie is voor mij alleen al de moeite waard om voor naar Haarlem af te reizen.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 12 jul 2014 19:31

Re: 6 december 2014

pahasoft schreef:

Hoi Paul,

Ik bespeur hier toch geen complot? ;)

Maar voxus kennende. Zal ook deze set wel weer van hoogstaand niveau zijn

Gr.

JW


Hallo JW,

Nee hoor, geen complot. Ik mocht alleen niets zeggen. Begin van het jaar sprak ik mijn oud leraar Jos van der Kooy in het oreglpark in Amsterdam. Hauptwerk kwam daar ook even ter sprake. Hij vertelde mij dat het bavo orgel was gesampled maar hij wist niet door wie. Alleen ergens uit zeeland. En dat jos ook betrokken zou worden bij de presentatie!

Omdat ik aan nieuwe pc toe ben heb ik brutaal marien een email gestuurd met vraag voor indicatie geheugen gebruik. Daar kreeg ik een eerlijk antwoord terug: voxus had het ogel inderdaad opgenomen. En erbij het verzoek om het niet verder te vertellen.

Is dit een complot of alleen goed speurwerk? ;)

Mvg,
Paul



Hoi Paul,

ik begrijp je volkomen was ook maar een plagertje van mijn kant.
maar jou speurwerk was wel van hoogstaand niveau
gr
jw
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 14 jul 2014 08:34

Re: 6 december 2014

Ondanks dat dit waarschijnlijk wel een aardig centje gaat kosten heb ik de datum maar wel in de agenda laten staan. :D Wellicht krijgen we een introductie/presentatiekorting ;)
Ben reuze benieuwd hoe dit orgel gaat klinken als sampleset. Ik krijg nog kippenvel als ik terugdenk aan de keer dat ik op het echte orgel heb mogen spelen. Wat een belevenis!
Met de 2 eerdere instrumenten in het achterhoofd die Voxus heeft uitgebracht denk ik dat we aangenaam positief verrast gaan worden.

Tot 6 december!!

André
Geen dag zonder Bach!

Berichten: 192

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:44

Bericht 14 jul 2014 12:40

Re: 6 december 2014

pedro schreef:Lijkt me een mooie iets om voor naar Nederland toe te komen.
Met misschien nog een paar Hauptwerkers.
Maar omdat je moet registreren betekend dat,dat er maar een bepaald aantal mensen worden toegelaten?
Pete


Om organisatorische redenen is het handig dat wij inzicht hebben hoeveel personen er ongeveer komen. Er zijn ca 1200 zitplaatsen in de Philharmonie, lijkt me ruim voldoende. Wanneer de het zo doorloopt met de reserveringen, zou het nog wel eens gezellig druk kunnen worden. Aan degenen die gereserveerd hebben zal op een later tijdstip een mail worden gestuurd met praktische informatie.

Berichten: 192

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:44

Bericht 26 jul 2014 23:17

Re: Presentatie sampleset Bavo/Haarlem za 6 december 2014

6 december is de presentatiedag van de sampleset van Haarlem. Er wordt deze dag een interessant programma aangeboden, zoals orgelbespelingen door de stadsorganisten, de mogelijkheid om zelf de sampleset te bespelen, de speeltafel van het Müller-orgel kan worden bezichtigd en er is gelegenheid voor ontmoeting. Het ziet er naar uit dat het een internationaal gezelschap zal worden die deze presentatiedag hoopt te bezoeken.

De vraag of tijdens deze dag ook de sampleset daadwerkelijk verkocht kan worden is op dit moment niet bekend. Net als de verkoopprijs en de systeemvereisten zal dat op een later moment worden gecommuniceerd via onze website(s).
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 15 aug 2014 11:02

Re: Presentatie sampleset Bavo/Haarlem za 6 december 2014

Na al dat gepraat heen en weer vergeten we eigenlijk waar het om gaat namelijk de introductie van de Bavo set.

Ik ben benieuwd hoe de mannen van voxus de opnames hebben gemaakt? Omdat het een galmende ruimte is, is de keuze van microfoon positie essentieel. Aangezien dit hun eerste set is met behoorlijk veel galm hoop ik dat ze meer de kant op gaan van Jiri die denk ik de mic. vrij dichtbij zet en niet zoals de Kampen set van MDA waarbij de mic. wat verder weg staat. Ben benieuwd naar het resultaat. Jammer dat ze (waarschijnlijk) geen demosetjes gaan uitbrengen.

Groet Jan

Berichten: 519

Geregistreerd: 21 nov 2012 15:32

Bericht 15 aug 2014 12:03

Re: Presentatie sampleset Bavo/Haarlem za 6 december 2014

Inderdaad Jan! Jiri gebruikt dacht ik tot op heden quadrafonische opname posities. Of te wel op een statief een microphone gericht naar het orgel en de tweede 180 graden gericht, dus naar de kerkzaal. En dat natuurlijk voor zowel links als rechts.
Voxus heeft dat bij Tholen niet gedaan. Ik ben ook benieuwd hoe dat uitpakt bij Haarlem.
En een demo van Haarlem van enkele stemmen full surround zou geweldig zijn.

Berichten: 3

Geregistreerd: 01 aug 2014 12:04

Bericht 06 okt 2014 20:13

Re: Presentatie sampleset Bavo/Haarlem za 6 december 2014

me vader en ik hebben al kaarten gereserveerd

Berichten: 519

Geregistreerd: 21 nov 2012 15:32

Bericht 12 nov 2014 16:20

Re: Presentatie sampleset Bavo/Haarlem za 6 december 2014

Marien schreef:Aan degenen die gereserveerd hebben zal op een later tijdstip een mail worden gestuurd met praktische informatie.


Hoi,

Een vriend van mij herinnerde mij aan het uitje dat we zaterdag 6-12 zouden gaan maken naar Haarlem. Ik heb ons op 12 juli aangemeld maar nog geen info ontvangen klopt dat?

Groet,

Fokko

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 12 nov 2014 17:23

Re: Presentatie sampleset Bavo/Haarlem za 6 december 2014

Fokko schreef:
Marien schreef:Aan degenen die gereserveerd hebben zal op een later tijdstip een mail worden gestuurd met praktische informatie.


Hoi,

Een vriend van mij herinnerde mij aan het uitje dat we zaterdag 6-12 zouden gaan maken naar Haarlem. Ik heb ons op 12 juli aangemeld maar nog geen info ontvangen klopt dat?

Groet,

Fokko



Hoi Fokko,

ik heb me toen ook keurig aangemeld, maar geen reactie ontvangen
dus is misschien in de tussentijd de procedure veranderd? ik weet het niet

gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 139

Geregistreerd: 11 feb 2012 20:31

Woonplaats: Huizen

Bericht 12 nov 2014 21:07

Re: Presentatie sampleset Bavo/Haarlem za 6 december 2014

Op de website http://www.mullerhaarlem.nl staat onderaan bij de reserveren optie de volgende tekst:

"Uw kaarten liggen op 6 december vanaf 10.30 uur klaar bij de entree van de Philharmonie."

Tsja, da's geen e-mail, maar wel duidelijk. Voor mij geldt, geen bericht is gewoon gaan. 's Ochtends nog even de website checken en afreizen zou ik zeggen. Of denk ik dan te simpel? Waarschijnlijk beland er daag's ervoor (terwijl de maan door de bomen schijnt) een e-mail in uw virtuele schoorsteen. Zou leuk zijn als daar een kortingsbon aangeknoopt zit. (Marien, dit lijkt me nu echt een leuke geste . . )

Bij twijfel, kun je Voxus mailen. Ze lezen dit forum misschien tijdelijk niet omdat ze zo heerlijk samples zitten te knippen. ;)
Boudewijn

Er bestaan 3 soorten topic's
[<>] Meesterwerken [<>] Slecht gecomponeerde fuga's [<>] Seriele composities [<>]

Berichten: 192

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:44

Bericht 18 nov 2014 15:11

Re: Presentatie sampleset Bavo/Haarlem za 6 december 2014

Via www.mullerhaarlem.nl is het mogelijk om te reserveren. Je krijgt hier geen bevestiging van. Het is voor ons puur om te kijken wat we ongeveer kunnen verwachten. Er zijn 1200 zitplaatsen in de Philharmonie, dus plaats genoeg.

Via de webshop op www.voxusorgans.com is het mogelijk om online kaarten te kopen. De via de mail gestuurde orderbevestiging is het toegangsbewijs, dus dat dient uitgeprint meegenomen te worden. Deze mogelijkheid zal binnenkort worden gemaild worden aan alle mensen die gereserveerd hebben.

Berichten: 519

Geregistreerd: 21 nov 2012 15:32

Bericht 29 nov 2014 14:44

Re: Presentatie sampleset Bavo/Haarlem za 6 december 2014

Hoi Marien,

In juli heb ik me wel aangemeld maar helaas moet ik afzeggen. Desondanks ik ben reuze benieuwd naar jullie vorderingen en een heel prettig dag gewenst 6-12

Groet,
Fokko

Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 04 dec 2014 09:46

Re: Presentatie sampleset Bavo/Haarlem za 6 december 2014

Zie voor parkeren/route: http://www.theater-haarlem.nl/informati ... _Parkeren/

Tot zaterdag!
Avatar gebruiker

Berichten: 326

Geregistreerd: 05 aug 2011 16:03

Woonplaats: Rijsenhout

Bericht 04 dec 2014 14:44

Re: Presentatie sampleset Bavo/Haarlem za 6 december 2014

Helaas kan ik er, ondanks een eerdere aanmelding, niet bij zijn.
Maar ik kijk uit naar de ervaringen die ongetwijfeld op het forum zullen verschijnen.
Voor wie gaat: veel plezier gewenst!
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 05 dec 2014 01:22

Re: Presentatie sampleset Bavo/Haarlem za 6 december 2014

Ik ben er a.s. zaterdag met Reinier samen. ben benieuwd wie we allemaal gaan tegenkomen/ontmoeten!
Geen dag zonder Bach!

Berichten: 316

Geregistreerd: 13 feb 2011 17:30

Woonplaats: Woerden

Bericht 05 dec 2014 07:56

Re: Presentatie sampleset Bavo/Haarlem za 6 december 2014

ik ben er.
Bijna kale kop en rond de 50 :)

Mvg,
Paul.
VorigeVolgende

Keer terug naar Algemene discussie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com