Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Hauptwerk Update 4.1

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 33

Geregistreerd: 26 maart 2011 23:20

Bericht 14 aug 2014 15:44

Hauptwerk Update 4.1

Hallo,

Recentelijk werd de update van HW 4.0 naar 4.1 aangekondigd. Vraagje: ik word verwezen naar deze pagina (http://www.downloadhauptwerk.com/win), maar hoe installeer ik deze update. Gewoon memory stick met download er in en draaien maar?

En wat lost deze update eigenlijk op (if it ain't broken, don't fix it!)?

Reacties welkom!

HG Lieuwe

Berichten: 33

Geregistreerd: 26 maart 2011 23:20

Bericht 14 aug 2014 15:59

Re: Update Hauptwerk

Inmiddels de releasenotes gevonden.
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 14 aug 2014 16:19

Re: Update Hauptwerk

leeuw333 schreef:Hallo,

Recentelijk werd de update van HW 4.0 naar 4.1 aangekondigd. Vraagje: ik word verwezen naar deze pagina (http://www.downloadhauptwerk.com/win), maar hoe installeer ik deze update. Gewoon memory stick met download er in en draaien maar?

En wat lost deze update eigenlijk op (if it ain't broken, don't fix it!)?

Reacties welkom!

HG Lieuwe


Dat is een waarheid als een koe, had ik er maar van af gebleven, alles werkte prima, totdat ik de update draaide. Computer een blauw scherm tijdens installatie en een herstart, en vervolgens alles in de war, HW start niet meer, en systeemherstel bied geen uitkomst. GRRRR
Geen dag zonder Bach!
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 14 aug 2014 16:26

Re: Update Hauptwerk

krijg nu bij opstarten HW een popup te zien waarin staat:
Waiting until Setinel LDK Run-Time Environment is availble.
Dan telt hij terug van 60 naar 0 en dan stopt hij. Thats it.

Iemand een idee wat ik verkeerd heb gedaan?
Geen dag zonder Bach!
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 14 aug 2014 16:40

Re: Update Hauptwerk

Ziet er naar uit dat het iets te maken heeft met driver voor de dongle.
Die opgezocht en geinstalleerd, ziet er naar uit dat het nu werkt pfffff....
Geen dag zonder Bach!

Berichten: 251

Geregistreerd: 14 feb 2011 18:02

Bericht 14 aug 2014 16:44

Re: Update Hauptwerk

lieuwe,

Zo heb ik het wel gedaan. Op een USB stick gezet en op mijn Hauptwerk computer geinstalleerd. Daarna opnieuw opstarten en klaar. Alle instellingen stonden zelfs nog goed!

Gr Gertjan

Berichten: 547

Geregistreerd: 17 jan 2012 21:06

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 14 aug 2014 18:26

Re: Update Hauptwerk

Hallo André

Je moet zorgen dat je je installatiescherm naar de zijkant plaatst zodat je allen meldingen kan blijven lezen. er komen nl tijdens de installatie een of 2 pop upjes die je aan moet klikken.
Ik zou hem even opnieuw installeren of updaten. je installatie is door het blauwe scherm onderbroken en niet goed afgesloten.

succes

André B

Berichten: 519

Geregistreerd: 21 nov 2012 15:32

Bericht 14 aug 2014 19:20

Re: Update Hauptwerk

Geen enkel probleem ondervonden met de upgrade op de Mac.

Berichten: 33

Geregistreerd: 26 maart 2011 23:20

Bericht 14 aug 2014 19:43

Re: Update Hauptwerk

Allen,

Update is gelukt. Idd gewoon de exe file aanklikken en daar gaat 'tie. Ben vooral benieuwd of Haupwerk op mijn Windows machine wat minder gulzig wordt met geheugen bijv met de nieuwe Zwolle release\.

Iemand ervaringen hiermee?

MVG Lieuwe
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 14 aug 2014 20:56

Re: Update Hauptwerk

Ik vind vooral de laadtijden verbeterd. Maar minder geheugengebruik?? dat lijkt mij fysiek onmogelijk. Dat zijn toch gewoon de samples??

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 14 aug 2014 21:09

Re: Update Hauptwerk

Klopt het dat de polyfonie ook hoger kan???, hier bij mij thuis kan ik hem wel omhoog schroeven.

Gr.

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Lia

Berichten: 82

Geregistreerd: 22 feb 2011 19:30

Woonplaats: Schiedam

Bericht 14 aug 2014 21:39

Re: Update Hauptwerk

Jan Wim schreef:Klopt het dat de polyfonie ook hoger kan???, hier bij mij thuis kan ik hem wel omhoog schroeven.

Gr.

JW

Ja, dat klopt. Uit de release notice:
Audio engine performance has been improved very significantly, so that there's much less noticeable 'drying up', much less CPU load when the polyphony limit is exceeded, significantly less polyphony needed overall for wet sample sets for realistic results, better load balancing, and polyphony should never run out completely in times of continuous extreme polyphony overload. Overall, a significantly less powerful computer (CPU) should be needed to achieve realistic results, especially for wet sample sets. Polyphony restricted Hauptwerk editions (the Free and Basic Editions) should now be capable of much more realistic results with wet sample sets, and with larger registrations. Important note: you might need to readjust your polyphony limit settings to get optimal results for each organ (since release samples are now faded more gently and progressively, in some cases you might find you even need to reduce polyphony limit settings a little to prevent CPU overload, but you should still get very significantly better and more realistic results overall).

Berichten: 519

Geregistreerd: 21 nov 2012 15:32

Bericht 14 aug 2014 23:05

Re: Update Hauptwerk

Dank je Lia!

Ik heb ook even gespeeld zojuist en het viel me juist wat tegen dat hyper trading niet wordt benut tijdens het spelen. Als ik CPU plaatjes volg dan blijft er nog veel processor kracht ongebruikt - ongeveer 50% terwijl volgens HW ik aan de max zit.

Iemand een idee?
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 15 aug 2014 01:23

Re: Update Hauptwerk

Andre schreef:Hallo André

Je moet zorgen dat je je installatiescherm naar de zijkant plaatst zodat je allen meldingen kan blijven lezen. er komen nl tijdens de installatie een of 2 pop upjes die je aan moet klikken.
Ik zou hem even opnieuw installeren of updaten. je installatie is door het blauwe scherm onderbroken en niet goed afgesloten.

succes

André B


Die schermpjes had ik gezien en er op geklikt, alleen kreeg ik toen een stevige foutmelding met een blauw scherm als gevolg.
Nogmaals installatie uitgevoerd met losgekoppelde geluidskaart, ging toen goed, echter bij opstarten van HW kwam er foutmelding die afkomstig bleek te zijn van de driver voor de dongle.
Nogmaals update gedaan zonder dongle met zelfde resultaat, daarna via google een nieuwe driver gevonden en die geinstalleerd zonder dongle in de pc en toen was het ineens wel voor elkaar.
Hoe, wat en waarom, geen idee! maar het werkt gelukkig allemaal weer.
Geen dag zonder Bach!

Berichten: 519

Geregistreerd: 21 nov 2012 15:32

Bericht 15 aug 2014 09:53

Re: Update Hauptwerk

Hoi Andre,

Voor dergelijke belangrijke updates en upgrades is het wijs om het hauptwerkforum te volgen en vooral de berichten van Martin Dyde. Dan was je wellicht wat minder geschrokken van het blauwe scherm ;)

Fijn te horen dat het inmiddels werkt, het blijft idd toch altijd spannend of de updates goed passen op je eigen computer.

Fokko

Berichten: 5

Geregistreerd: 04 jul 2014 00:11

Bericht 15 aug 2014 12:50

Re: Update Hauptwerk

Dat blauwe scherm (ik kreeg het ook) wordt blijkbaar veroorzaakt door de 'aksfridge.sys' driver. Als je dit invult als zoekopdracht bij google, dan lees je over heel veel problemen met deze driver. Spijtig dat MDA hiervoor heeft gekozen...

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 15 aug 2014 13:08

Re: Update Hauptwerk

leeuw333 schreef:Ben vooral benieuwd of Haupwerk op mijn Windows machine wat minder gulzig wordt met geheugen bijv met de nieuwe Zwolle release\.

De nieuwe Zwolle is niets gulziger dan de oude. Maar dan moet je wel de manualen in mono laden. Maakt voor de kwaliteit niets uit, maar scheelt enorm in geheugen.
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Berichten: 490

Geregistreerd: 12 feb 2011 21:23

Woonplaats: Gouda

Bericht 15 aug 2014 15:36

Re: Update Hauptwerk

Geert schreef:
Ik vind vooral de laadtijden verbeterd. Maar minder geheugengebruik?? dat lijkt mij fysiek onmogelijk. Dat zijn toch gewoon de samples??

Ik las het zo, dat het overblijvende geheugen dat voor allerlei zaken in gebruik is, naast de sampleset, effectiever gebruikt wordt zodat er toch meer voor de sampleset overblijft.
Met name bij een Mac. Kun jij dat bevestigen Fokko?
Hebben anderen er al naar gekeken of er extra geheugen overblijft bij Windows?
HGroet, Gerrit uit Gouda

Lia

Berichten: 82

Geregistreerd: 22 feb 2011 19:30

Woonplaats: Schiedam

Bericht 15 aug 2014 16:03

Re: Update Hauptwerk

GerrGouw schreef:Ik las het zo, dat het overblijvende geheugen dat voor allerlei zaken in gebruik is, naast de sampleset, effectiever gebruikt wordt zodat er toch meer voor de sampleset overblijft.
Met name bij een Mac.

Op de Mac heb je inderdaad veel geheugenwinst. Maar dat komt doordat OSX niet toestond dat een enkel programma meer dan 2/3 van het geheugen gebruikte. Op een of andere manier heeft Martin dat nu weten te omzeilen, en in mijn geval kan ik ipv 10,7 nu 14,5 van de 16 GB gebruiken, dus dat is een fors verschil :-)
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 15 aug 2014 16:42

Re: Update Hauptwerk

De Launchpad ondersteuning is ook verbeterd; zo kun je nu bij de keuze "fully on/off" ook de kleur bepalen.
Dat staat bij mij wel mooi, dat ik bv alle 8 voets stops groen heb, en de reeds rood, etc.

Valt wel op, dat men - gelukkig, hehe - nu eens NIET valt over het gebruik van de Engelse taal hier op het forum.......

Berichten: 490

Geregistreerd: 12 feb 2011 21:23

Woonplaats: Gouda

Bericht 15 aug 2014 18:40

Re: Update Hauptwerk

Geert schreef:
Valt wel op, dat men - gelukkig, hehe - nu eens NIET valt over het gebruik van de Engelse taal hier op het forum.......

We blijven daar niet over zeuren hoor Geert. Maar om je de waarheid te zeggen, ik ben nu nog net zo dom met engels (en dat zal voor meerderen van ons wel zo zijn), dan enkele maanden geleden.
Dus die engelse bijdragen aan dit forum gaan ons voorbij, als men nog steeds niet de moeite wil nemen, om het even naar nl om te zetten.
HGroet, Gerrit uit Gouda

Berichten: 490

Geregistreerd: 12 feb 2011 21:23

Woonplaats: Gouda

Bericht 15 aug 2014 18:47

Re: Update Hauptwerk

Lia schreef:
Op de Mac heb je inderdaad veel geheugenwinst. Maar dat komt doordat OSX niet toestond dat een enkel programma meer dan 2/3 van het geheugen gebruikte. Op een of andere manier heeft Martin dat nu weten te omzeilen, en in mijn geval kan ik ipv 10,7 nu 14,5 van de 16 GB gebruiken, dus dat is een fors verschil

Dat is zeker een fors verschil Lia. Zeker in dat geheugen gebied!
Er zijn dus meer Mac fans dan ik dacht, die hier plezier van gaan beleven.
HGroet, Gerrit uit Gouda
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 15 aug 2014 18:52

Re: Update Hauptwerk

OK, Gerrit, ik zal er ook niet meer over zeuren......

Voor mij komt de Mac nu wel een stuk dichterbij; zowel Launchpad ondersteuning ( had ik alleen voor WIN), alwel de betere geheugenbenutting.

Nu alleen nog bepalen welke machine het wordt. Moeilijke zaak, omdat je een 32 Gig laptop nu al koopt voor plm 1500,- en als je bij de Mac hoger als 16 Gig wilt, wordt het wel erg begrotelijk.

HG

Geert

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 18 aug 2014 09:55

Re: Update Hauptwerk

De Update HW4.1 gebruikt reserveert iets meer van het werkgeheugen

in mijn geval had ik onder 4.0 eerst 63,4GB ter beschikking(wat overigens vreemd is want ik heb 64GB, dus wat zou windows 8 dan gebruiken???)

nu met 4.1 heb ik 62,1GB over,

na de handleiding nog eens te hebben door gelezen staat er duidelijk dat er ook met SSD schijven winst moet zijn te behalen mbt de laadtijd.

ik kon daar erg weinig van merken.

Nu ben ik zelf nooit een voorstander van update's overdraaien op een bestaand systeem, moet in theorie niet uitmaken maar toch.

de proef op de som genomen, heel de HW pc geformateerd, windows8 en HW erop nieuw opgezet.

en jawel, de laadtijd is zowat verdubbeld qua snelheid.

de polyphonie staat ook 20% hoger dan eerst.


kortom voor degene die weinig merken van HW4 is een nieuwe install een optie.

voor mij is HW4.1 een stap voorruit

gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 18 aug 2014 11:00

Re: Update Hauptwerk

De Korg Kronos X draait al ze samples in real time vanaf SSD. Nix geen RAM gedoe meer.......

Das waarschijnlijk de toekomst.
Volgende

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com