Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

1994 BAG, GKV, Marienberg (19/2+P)

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 34

Geregistreerd: 27 apr 2011 20:55

Woonplaats: Vroomshoop

Bericht 25 okt 2014 21:49

1994 BAG, GKV, Marienberg (19/2+P)

Beste mensen,

Met enige trots presenteren wij (akkerorgels) een nieuw sample set.
Namelijk het BAG orgel te Mariënberg.

Ook hebben wij onze website vernieuwd.
We hopen dat het allemaal in de smaak mag vallen.
Met vriendelijke groeten,

Team Akkerorgels
http://www.vdakkerorgels.nl

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 26 okt 2014 23:46

Re: Nieuw Sample Set

Gerben

alle MP3 demo's op je site, ook die van deze nieuwe set, breken af op ca 15 sec en beginnen dan opnieuw.
Avatar gebruiker

Berichten: 34

Geregistreerd: 27 apr 2011 20:55

Woonplaats: Vroomshoop

Bericht 27 okt 2014 15:28

Re: Nieuw Sample Set

Beste Evert-jan,

bedankt voor je reactie. Ik had het ook ondekt. Het word vandaag nog opgelost.

Nogmaals bedankt.

groetjes,

Gerben
Avatar gebruiker

Berichten: 34

Geregistreerd: 27 apr 2011 20:55

Woonplaats: Vroomshoop

Bericht 28 okt 2014 00:12

Re: 1994 BAG, GKV, Marienberg (19/2+P)

hallo mensen,

De website eindelijk weer goed gekregen. Met werkende mp3 voorbeelden.

Sorry voor het ongemak

Berichten: 15

Geregistreerd: 07 apr 2012 20:57

Bericht 04 nov 2014 22:07

Re: 1994 BAG, GKV, Marienberg (19/2+P)

Ik heb deze sampleset vorige week gekocht en ik ben echt positief verrast. De gesampelde tremulanten klinken mooi en natuurlijk. De kwaliteit is uitstekend afgezet naar de bescheiden prijs van 69,- euro. Ik heb geen spijt van deze aanschaf.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 04 nov 2014 23:16

Re: 1994 BAG, GKV, Marienberg (19/2+P)

Met alle respect voor de makers ervan
maar de demo set kan me totaal niet bekoren,

ik ken het orgel meer als onderstaande, een dynamisch sprankelend orgel, dit mis ik in het geheel in de sampleset
https://www.youtube.com/watch?v=rPZaTUf ... lmYjXKHWHg
https://www.youtube.com/watch?v=E1QUFo2ps1A
https://www.youtube.com/watch?v=vA2Ae-A ... lmYjXKHWHg


ik weet niet wat het is , maar de opname's zijn te "eng" of er is teveel gefilterd.

probeer de volgende keer eens een wat breder stereo opname te maken

zie deze reactie niet als kritiek richting de makers, maar meer als opbouwende kritiek.


gr
JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 05 nov 2014 09:17

Re: 1994 BAG, GKV, Marienberg (19/2+P)

Dag Jan Wim,

je schrijft:
ik weet niet wat het is , maar de opname's zijn te "eng" of er is teveel gefilterd.
probeer de volgende keer eens een wat breder stereo opname te maken
zie deze reactie niet als kritiek richting de makers, maar meer als opbouwende kritiek.

Feedback is mooi, maar als een ander er niets mee kan is het nutteloos.
Ik vind jouw feedback meer een 'mening'; ik kan er in ieder geval niets mee...

In de video's hoor ik een orgel met windtekort (de eerste), een Viola die ik herken van de Demo (de tweede), enz.
Het dynamische en sprankelende in de video is dan het gevolg van de manier van spelen de de windvoorziening, denk ik zo?
Heb je de opnames beluisterd die van dit sampleset op de website van de makers staan? Wellicht dat je dan een andere mening krijgt :-)

Anton

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 05 nov 2014 15:06

Re: 1994 BAG, GKV, Marienberg (19/2+P)

Hoi Anton,

Ik heb beide gedaan zowel de demo bespeeld, als de mp3 voorbeelden beluisterd.
Maar het blijft zoals ik al eerder aangaf. Het is niet het orgel zoals ik hem ken.
En dit is dan zowel live als op YT.

Maar je hebt wel gelijk het blijft een mening.

Gr.

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 74

Geregistreerd: 03 maart 2011 01:05

Woonplaats: Haaksbergen

Bericht 05 nov 2014 17:42

Re: 1994 BAG, GKV, Marienberg (19/2+P)

Hallo Anton,

Ik deel (helaas) de mening van Jan Wim. Zelf heb ik de demoversie niet geinstalleerd, maar heb de .wav bestanden in het installatiebestand geanalyseerd. Hieruit blijkt voornamelijk dat de denoising niet goed is uitgevoerd. Er zijn bij ieder register veel artifacts (bijgeluiden voortkomende uit inadequate denoising) te horen, wat het karakter van de samples geen goed doet. De portatorelease is tevens niet op de juiste manier opgenomen en bepaald. Ook had, zoals Jan Wim al schrijft, het geluid een betere spreiding moeten hebben. Naar alle waarschijnlijkheid is er met enkel één (stereo) microfoon opgenomen en daar bereik je dit niet mee. Op zich is het best een aardig orgel, maar dan moet de reproductie wel grotendeels het origineel benaderen en dat doet het, geluidstechnisch gezien, niet.

Groet, Danny

Anton Heger schreef:Dag Jan Wim,
je schrijft:
ik weet niet wat het is , maar de opname's zijn te "eng" of er is teveel gefilterd.
probeer de volgende keer eens een wat breder stereo opname te maken
zie deze reactie niet als kritiek richting de makers, maar meer als opbouwende kritiek.

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 05 nov 2014 22:48

Re: 1994 BAG, GKV, Marienberg (19/2+P)

Hallo Danny,

Je gaat me toch niet vertellen dat je alleen maar op deze manier tot zover gaande uitspraken durft te komen over de kwaliteit van dit sampleset?
Door alleen maar naar de analyses van de wav-bestanden te kijken en zonder iets gehoord te hebben?

Stel je eens voor dan een restaurant een Michelin ster zou krijgen, alleen maar door de samenstelling van het eten te analyseren...

Anton
Avatar gebruiker

Berichten: 298

Geregistreerd: 13 nov 2013 21:59

Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Bericht 05 nov 2014 23:09

Re: 1994 BAG, GKV, Marienberg (19/2+P)

Ik denk dat de feedback van Jan Willem toch meer is dan alleen een mening. (en al helemaal geen kritiek)

Als je JW kent dan weet je dat hij niet alleen een paar gouden handjes heeft, maar ook een paar hele goede oren.
Ik heb naast zijn meubelwerk ook eens zijn audio mogen bewonderen, en dat loog er niet om.
Hij weet echt wel waar over hij praat.

Ik raad jullie aan om eens met hem het gesprek aan te gaan om beter te begrijpen wat hij bedoeld.
Wie weet wat je van elkaar kunt leren!

Zie het als een compliment voor jullie werk dat betrokken en ervaren Hauptwerk gebruikers feedback willen geven.
En doe er je winst mee!

Dan profiteren wij als 'gewone' gebruikers daar weer van.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 05 nov 2014 23:17

Re: 1994 BAG, GKV, Marienberg (19/2+P)

Laten we elkaar eerlijk behandelen,
Daar is iedereen bij gebaat toch?

Mijn opmerkingen zijn geen aanval op de persoon, maar op het technische gebied wel
Dit moet je toch kunnen bepreken??

Ik vind het jammer van alle moeite, uren , maanden werk die er door deze mannen ingestopt is om dan uit eindelijk een tegen vallend resultaat te beluisteren.

Dit is niemands intentie,
Maar hoe ik deze sampleset ook benader of bespeel het geluid komt niet " los"
Het is een zogenoemde sleutelgat opname, het geluid word tegen gehouden door een bottleneck
En ik vermoed dat de gebruikte microfoon, en opstelling hier voor 80% de boosdoener is.
Vandaar mijn opmerking, probeer in het vervolg een veel breder stereobeeld te vangen.


Gr
JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 34

Geregistreerd: 27 apr 2011 20:55

Woonplaats: Vroomshoop

Bericht 07 nov 2014 15:32

Re: 1994 BAG, GKV, Marienberg (19/2+P)

Beste mensen,

Graag wil ik nog even op het 1 en ander ingaan.

Helaas beschikken wij niet over alle financiële middelen om dergelijke apparatuur aan te schaffen voor een perfecte opname. Dit moet bij ons tot stand komen uit de verkoop van onze sample sets. In de loop der jaren moeten we zeggen dat we stappen vooruit gaan. Zo hebben we samen het sample set van Mariënberg getest en vergeleken naast het origineel. Dit kwam naar onze mening best goed overeen. Kortom we zijn zeer tevreden en wat ik altijd zeg ''meningen verschillen''. Probeer onze demo!

met vriendelijke groeten,

Gerben

Berichten: 296

Geregistreerd: 08 maart 2011 22:05

Woonplaats: Elspeet

Bericht 07 nov 2014 21:22

Re: 1994 BAG, GKV, Marienberg (19/2+P)

Vrienden,

Welke en hoeveel microfoons , en waar deze worden opgesteld is meestal het geheim van de smid.
(Hoewel D.Menzebach is er vrij open in, zie http://www.dirks-organs.de/en/Orsoy_Hauptw_en.html)

Ook de-noising is een vak apart naar ik begrijp. Maar...wanneer de bottleneck kwaliteit van microfoons is,
vanwege de hoge investeringen, is het te overwegen deze niet aan te schaffen, maar te huren.

Zo zijn bijvoorbeeld de Neuman (KM184) van E 600,- of AKG microfoons (C414) van wel E 1000,- per stuk
(en ze zijn er vast nog veel duurder, ik weet het) te huur zijn voor 15 of 21 per dag. Zomaar twee voorbeelden overigens.

Google maar eens op "AKG microfoon huren"...


WiBo

Berichten: 519

Geregistreerd: 21 nov 2012 15:32

Bericht 08 nov 2014 09:48

Re: 1994 BAG, GKV, Marienberg (19/2+P)

Gerben,
Succes met de hobby, laat je niet ontmoedigen en probeer wat tips mee te pakken. Ik heb de demo binnen en hoop dit weekend nog even te kunnen testen. Bezuinig nooit op kwaliteit alsjeblieft.
Er zijn hier zat lui met goed gevulde beurzen om je te sponsoren zonder eerst 100 samples te moeten verkopen. Zie de mogelijkheden en doe waar je plezier aan beleeft en goed in wil worden!

Fokko

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 08 nov 2014 15:08

Re: 1994 BAG, GKV, Marienberg (19/2+P)

Dag allen!

Ik heb de enige echt subjectieve manier van beoordelen gekozen :-) Ik heb namelijk de sampleset vanmorgen besteld, gedownload en geïnstalleerd. En dat alles was binnen een uur geregeld. Top!

De 8 voets fluiten klinken heel intiem, mét de nodige details in het geluid. De Trompet is een mooie ronde, niet heel luid. Ook de andere registers klinken goed. Geen standaard geluid maar elk met hun eigen karakter.

Daar komt bij dat ik eigenlijk geen sets ken in deze prijsklasse die voldoen aan eigenschappen van deze set:
1) heel korte galm (redelijk droog dus, maar toch niet helemaal)
2) complete dispositie inclusief tongwerken op de klavieren en een fraaie Cornet.
3) multiple releases
4) 24bit
5) opgenomen tremulant voor alle registers!

Er zijn genoeg sets die aan een paar van deze eisen voldoen maar niet aan alle (voor zover ik weet).
Menesterol is de enige die ik ken, maar die is slecht afgewerkt (naar mijn subjectieve mening :-))
Ik heb in deze set ook nog geen hoorbare fouten kunnen ontdekken in het geluid. Wel eentje in de ODF: als de tremulant wordt uitgeschakeld en de toon wordt vastgehouden valt het geluid even weg. Dat zou fraaier kunnen, denk ik.

Ik heb een paar zaken anders ingesteld (maar dat kan komen omdat dit bij mijn installatie hoort):
De Viola 8 heb ik iets helderder gezet (brightness op +4, mijn smaak)
De Fluit 2 en Nasard 3 ietsje zachter (-3). Dan zijn ze voor mijn gevoel meer in balans met de rest van het bovenwerk.

Kortom: deze set is absoluut de 70 euro waard.
Avatar gebruiker

Berichten: 34

Geregistreerd: 27 apr 2011 20:55

Woonplaats: Vroomshoop

Bericht 08 nov 2014 15:47

Re: 1994 BAG, GKV, Marienberg (19/2+P)

Anton bedankt voor je aankoop en je recensie natuurlijk!!

Ben blij om te horen dat ons sample set aan de prijs/kwaliteit verhouding voldoet.
Voor sommige mensen zal dit misschien anders zijn. We zijn nog jong en dus.. genoeg te leren.
Ik wou in ieder geval iedereen bedanken voor de tips en ideeën. Misschien word u wel verrast bij ons volgend sample set.

Ik zal ook nog even naar de overgang van de tremulanten kijken Anton. Dit is wel een moeilijke materie. Ik ben zelf ook in het bezit van organartmedia orgel Arlesheim. Bij dit sample set moet bij het inschakelen van de tremulant de toets weer losgelaten en weer ingedrukt worden voordat deze begint. Kortom ik ga mijn best doen.

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 08 nov 2014 17:06

Re: 1994 BAG, GKV, Marienberg (19/2+P)

Daar komt bij dat ik eigenlijk geen sets ken in deze prijsklasse die voldoen aan eigenschappen van deze set:
(..)
5) opgenomen tremulant voor alle registers!
Er zijn genoeg sets die aan een paar van deze eisen voldoen maar niet aan alle (voor zover ik weet).
Menesterol is de enige die ik ken...

Excuus: Mensterol heeft géén opgenomen tremulant maar een foeilelijke (hoe subjectief :-)) gesimuleerde...

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 08 nov 2014 21:38

Re: 1994 BAG, GKV, Marienberg (19/2+P)

gerben schreef:k ben zelf ook in het bezit van organartmedia orgel Arlesheim. Bij dit sample set moet bij het inschakelen van de tremulant de toets weer losgelaten en weer ingedrukt worden voordat deze begint.
Gerben

in HW 3 zou dit correct gewerkt hebben: bij uitschakelen of aanzetten van de tremulant kon je de toets gewoon vasthouden en bleef het geluid doorklinken.
In HW 4 heeft men (MDA/Hauptwerk.com) intern de functie in de software van HW omgedraaid. Dit betekent, dat HW3 samplesets met opgenomen tremulant, de ODF door de sampleset maker moet worden aangepast. Voor de Kampen VoxHumana heb ik dat destijds op het Engelstalige forum aangekaart http://forum.hauptwerk.com/viewtopic.php?f=6&t=8940#p64621 en is er een patch voor uitgekomen. Nu werkt het wel goed: toets vasthouden en daarna tremulant uit- of aanzetten en je hoort dit nu op de juiste manier in het geluid.
Je zou op de site van OAM ook kunnen kijken voor een patch voor Arlesheim of anders prof. Maier om een update vragen.
Avatar gebruiker

Berichten: 34

Geregistreerd: 27 apr 2011 20:55

Woonplaats: Vroomshoop

Bericht 10 nov 2014 13:52

Re: 1994 BAG, GKV, Marienberg (19/2+P)

Evert-Jan schreef:
gerben schreef:k ben zelf ook in het bezit van organartmedia orgel Arlesheim. Bij dit sample set moet bij het inschakelen van de tremulant de toets weer losgelaten en weer ingedrukt worden voordat deze begint.
Gerben

in HW 3 zou dit correct gewerkt hebben: bij uitschakelen of aanzetten van de tremulant kon je de toets gewoon vasthouden en bleef het geluid doorklinken.
In HW 4 heeft men (MDA/Hauptwerk.com) intern de functie in de software van HW omgedraaid. Dit betekent, dat HW3 samplesets met opgenomen tremulant, de ODF door de sampleset maker moet worden aangepast. Voor de Kampen VoxHumana heb ik dat destijds op het Engelstalige forum aangekaart http://forum.hauptwerk.com/viewtopic.php?f=6&t=8940#p64621 en is er een patch voor uitgekomen. Nu werkt het wel goed: toets vasthouden en daarna tremulant uit- of aanzetten en je hoort dit nu op de juiste manier in het geluid.
Je zou op de site van OAM ook kunnen kijken voor een patch voor Arlesheim of anders prof. Maier om een update vragen.


Bedankt voor de tip Evert-Jan ik ga er even naar informeren ;)

Berichten: 87

Geregistreerd: 03 maart 2011 15:08

Bericht 12 nov 2014 09:12

Re: 1994 BAG, GKV, Marienberg (19/2+P)

Sinterklaaskado

Na het uitgebreid luisteren van de voorbeelden en het bespelen van de demo, kom ik tot het volgende:

Ik ga deze sampleset vragen als kado aan Sinterklaas en heb daar de volgende redenen voor:
- klinkt prettig zonder al te veel galm (persoonlijke voorkeur, ik hou niet van veel galm)
- past binnen budget. Prettig geprijsd. Alleszins acceptabel prijs-prestatieverhouding.
- beperkte hardware-eisen. Is op mijn 4 jaar oude pc prima op te starten binnen 8 GB

Groeten Arend L.
Avatar gebruiker

Berichten: 97

Geregistreerd: 07 jul 2012 15:20

Woonplaats: Waarder (ZH)

Bericht 12 nov 2014 21:46

Re: 1994 BAG, GKV, Marienberg (19/2+P)

Wat mij in positieve zin opviel is de website, daar kunnen sommige collega samplemakers nog wat van leren!

Keep up the good work, Voor jullie volgende sampleset, die tip van huren microfoons/opname apparatuur lijkt me een hele goede! Ideetje: Misschien een Poll doen naar welk orgel de volgende wordt?

Suc6 in ieder geval!
Met vriendelijke groet,

Jan Barend
2 klaviers inbouworgel, pedaal, midi 128 interface, i7-6700K, 32 GB Ram, M2-SSD, Emu 0404, Hauptwerk Advanced, Dom Utrecht Sampleset.

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 17 nov 2014 19:22

Re: 1994 BAG, GKV, Marienberg (19/2+P)

Inmiddels 9 dagen verder en nog geen seconde spijt van m'n aankoop.

Berichten: 65

Geregistreerd: 08 feb 2011 23:15

Bericht 12 jan 2015 23:41

Re: 1994 BAG, GKV, Marienberg (19/2+P)

Zojuist de set geïnstalleerd en kort bespeeld. Mijn eerste indruk is positief: een warm klinkend charmant instrument. De opname bevat veel details en voor mij voldoende galm. Ik ga hier als kleine Hauptwerk gebruiker veel plezier aan beleven. Ik heb Menesterol ook, en dat vind ik voor zijn geld ook een prachtige set. Maar ik zocht nog een aantrekkelijke meer romantisch orgel.

Ik zal binnenkort wat opnames plaatsen.
Avatar gebruiker

Berichten: 34

Geregistreerd: 27 apr 2011 20:55

Woonplaats: Vroomshoop

Bericht 22 jan 2015 00:26

Re: 1994 BAG, GKV, Marienberg (19/2+P)

Beste Mariënberg/Cornet gebruikers,

Het is nu mogelijk om het sample setje de Cornet vele jaren eerder gemaakt toe te passen in het sample set van Mariënberg. :D

Wat is er voor nodig:

1. Sample set Mariënberg
2. Sample set Cornet

Wij vonden het een leuke toevoeging. De update is natuurlijk gratis!

Veel plezier
http://www.vdakkerorgels.nl

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com