Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

1959 - Marcussen - Rotterdam - Transeptorgel (31/3+P)

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 27 nov 2014 15:16

1959 - Marcussen - Rotterdam - Transeptorgel (31/3+P)

Daar is hij dan eindelijk: http://www.sonusparadisi.cz/en/organs/major-european-schools/rotterdam-laurenskerk-transept-organ-a.html

3 versies: 6-kanaals surround, stereo en droog, resp. 325,21, 223,93 en 213,81 euro.

Goed nieuws voor bv. GO-gebruikers: de stereo-variant is niet versleuteld. Dus daar zal binnenkort wel een GO-variant van beschikbaar komen. Blijkbaar is het voor Jiri de moeite waard om met dat deel van het publiek rekening te houden.
Gratis orgelmuziek op mijn website.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 27 nov 2014 20:06

Re: 1959 - Marcussen - Rotterdam - Transeptorgel

Hier heb ik mooie herinneringen aan, toen het grote orgel er nog niet was, oa M.C.Alain.
Je kan wel merken, dat Jiri het zich wel heeft aangetrokken dat Utrecht voor velen niet echt bevredigend was opgenomen.
Dus nu zelfs 6 kanalen surround!

En ook goed nieuws voor de dry liefhebbers die graag zelf wat met de akoestiek willen

Jammer dat de Wet versie een tremulantje mist. Of is dat toch nog virtueel aangemaakt??

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 27 nov 2014 22:04

Re: 1959 - Marcussen - Rotterdam - Transeptorgel

hoi Geert,


volgens de beschrijving heeft de surround set, het rugwerk opgenomen tremulanten.
en het BW een kunstmatige tremulant, omdat tijdens de opnames de originele tremulant niet werkte


gr
JW

p.s ik zelf heb ook wel een voor liefde voor dit orgel

met de discount korting van jiri ( 80 euro) bovenop de introductie korting,word het wel heel aantrekkelijk om het te kopen
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 164

Geregistreerd: 09 nov 2012 23:04

Bericht 27 nov 2014 22:26

Re: 1959 - Marcussen - Rotterdam - Transeptorgel

Jan Wim waar staat dat deze set ook onder discount korting valt ?

Hg Frans

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 27 nov 2014 22:37

Re: 1959 - Marcussen - Rotterdam - Transeptorgel

Frans schreef:Jan Wim waar staat dat deze set ook onder discount korting valt ?

Hg Frans



hoi Frans,

als je bij jiri discount korting opgebouwd hebt.
dan word dit zichtbaar als je inlogd op je eigen account. en dan word de korting verrekend

gr
Jw
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 164

Geregistreerd: 09 nov 2012 23:04

Bericht 27 nov 2014 22:57

Re: 1959 - Marcussen - Rotterdam - Transeptorgel

Jan Wim bedankt, ik heb korting opgebouwd bij de aanschaf van Brasov had ik euro 50.
Wel lees ik iets over een code voor de discount alleen kan deze nergens vinden.

Weet jij waar ik deze wel kan vinden ?

HG Frans

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 27 nov 2014 23:26

Re: 1959 - Marcussen - Rotterdam - Transeptorgel

Frans schreef:Jan Wim bedankt, ik heb korting opgebouwd bij de aanschaf van Brasov had ik euro 50.
Wel lees ik iets over een code voor de discount alleen kan deze nergens vinden.

Weet jij waar ik deze wel kan vinden ?

HG Frans



ik weet niet waar je de code kan vinden

ik heb de order bij geplaatst, en automatisch word dan de extra korting verrekend.

gr

jW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 93

Geregistreerd: 20 jan 2014 11:33

Woonplaats: Montfoort

Bericht 28 nov 2014 15:27

Re: 1959 - Marcussen - Rotterdam - Transeptorgel (31/3+P)

Weet iemand of er ook een demo-versie komt?

Vriendelijke groet,
Peter

Berichten: 320

Geregistreerd: 16 apr 2012 12:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 28 nov 2014 17:12

Re: 1959 - Marcussen - Rotterdam - Transeptorgel (31/3+P)

Een demo zal vast gaan komen, hopelijk van alle versies zodat het verschil tussen surround en wet goed te vergelijken is.

Berichten: 566

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:12

Bericht 28 nov 2014 17:19

Re: 1959 - Marcussen - Rotterdam - Transeptorgel (31/3+P)

Verwijderd.
Laatst bijgewerkt door Peter op 04 dec 2017 18:21, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker

Berichten: 97

Geregistreerd: 20 nov 2011 13:17

Woonplaats: Haaksbergen

Bericht 28 nov 2014 17:29

Re: 1959 - Marcussen - Rotterdam - Transeptorgel (31/3+P)

Leonard schreef:Een demo zal vast gaan komen, hopelijk van alle versies zodat het verschil tussen surround en wet goed te vergelijken is.


De demo (wet en surround) was er al op het moment van publiceren, echter met 'maar' 3 registers van het rugwerk (holpijp 8, roerfluit 4 en woudfluit 2). Zie hier: http://www.sonusparadisi.cz/en/blog/rotterdam-transept-sample-set-demo/.
Dat is in ieder geval een begin...

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 28 nov 2014 20:23

Re: 1959 - Marcussen - Rotterdam - Transeptorgel (31/3+P)

Peter schreef:'t Is een echt SP set!



en wat is daar de de definitie van?


gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

lub

Avatar gebruiker

Berichten: 227

Geregistreerd: 09 feb 2011 18:12

Woonplaats: Urk

Bericht 28 nov 2014 23:17

Re: 1959 - Marcussen - Rotterdam - Transeptorgel (31/3+P)

Ik denk dat Peter bedoeld een SuPer set

Berichten: 566

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:12

Bericht 29 nov 2014 00:39

Re: 1959 - Marcussen - Rotterdam - Transeptorgel (31/3+P)

Verwijderd.
Laatst bijgewerkt door Peter op 04 dec 2017 18:21, in totaal 2 keer bewerkt.
Avatar gebruiker

Berichten: 326

Geregistreerd: 05 aug 2011 16:03

Woonplaats: Rijsenhout

Bericht 29 nov 2014 10:06

Re: 1959 - Marcussen - Rotterdam - Transeptorgel (31/3+P)

Wat mij betreft had het set nog niet uitgegeven mogen worden


Strategische keuze?
- Voor sinterklaas en kerst
- voor de presentatie in Haarlem op 6 december van Voxus

...

Berichten: 566

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:12

Bericht 29 nov 2014 10:42

Re: 1959 - Marcussen - Rotterdam - Transeptorgel (31/3+P)

Verwijderd.
Laatst bijgewerkt door Peter op 04 dec 2017 18:22, in totaal 1 keer bewerkt.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 29 nov 2014 10:58

Re: 1959 - Marcussen - Rotterdam - Transeptorgel (31/3+P)

Peter schreef:
Jan Wim schreef:
Peter schreef:'t Is een echt SP set!


en wat is daar de de definitie van?
gr

JW


Dag JW,

Ik durf geen definitie te geven. Dat lijkt zo definitief.

Voor mijzelf is een echt SP set, een set dat (meestal) gemiddeld niet slecht klinkt, maar het in de details niet is. Ik heb het dan niet over de droge sets.

Daarbij hoor ik teveel fouten in de samples. Dat stoort mij tijdens het spelen.



Hoi Peter,

ik heb voornamelijk de set vrij direct bespeeld, en vind dat erg goed klinken.

difuus heb ik nog niet echt kennis gemaakt met het instrument, dus wellicht zitten daar wat onvolkomenheden in.

ben er altijd wel blij mee dat Jiri 1 van de weinige sampleset makers is, die fouten en of kritiek op zijn producten , altijd meeneemt en dit in ee update verhelpt waar dat mogelijk is.

dus ja in feiten kan jiri er voor kiezen om een set nog niet uit te brengen en eerst beter te testen.
maar aan de andere kant ik kan ook niet echt een sample set opnoemen die geheel foutloos op de markt gezet is.

gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 566

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:12

Bericht 29 nov 2014 11:31

Re: 1959 - Marcussen - Rotterdam - Transeptorgel (31/3+P)

Verwijderd.
Laatst bijgewerkt door Peter op 04 dec 2017 18:22, in totaal 1 keer bewerkt.

Berichten: 519

Geregistreerd: 21 nov 2012 15:32

Bericht 29 nov 2014 14:31

Re: 1959 - Marcussen - Rotterdam - Transeptorgel (31/3+P)

Jan Wim schreef:dus ja in feiten kan jiri er voor kiezen om een set nog niet uit te brengen en eerst beter te testen.
maar aan de andere kant ik kan ook niet echt een sample set opnoemen die geheel foutloos op de markt gezet is.


Life is all about choices. Misschien is er hier wel niets te kiezen en is het sampleset wel perfect vanwege de imperfecties. (Daar is trouwens een liedje van.) Wat bedoel je met 20 fouten? In zijn algemeenheid zou ik wat terughoudender zijn in mijn uitlating om de ander niet onnodig en onbedoeld te beschadigen. Het zou kunnen zijn dat ik persoonlijk iets anders verwacht/wil/zoek dan wat ik geboden krijg. Dat is nogal een verschil.Kan je toelichten Peter wat je bedoelt?

Ik sprak laatst met Wim (lees je mee Wim ? ;) ) over een piepje in het hoofdorgel van de Laurenskerk dat wel hoorbaar is in een bepaalde cd-opname maar niet in de sampleset. So what?
Misschien is dat irritante piepje bij een of andere grotere of kleinere beurt van orgel al verholpen? Of verschilde de temperatuur op moment van de opnames zodanig dat dit de klant beinvloedt? Het zegt werkelijk niets over de kwaliteit van een sampleset.

Fokko

Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 29 nov 2014 14:43

Re: 1959 - Marcussen - Rotterdam - Transeptorgel (31/3+P)

Ik ben deze set al uren aan het bespelen (ben bezig met het voorbereiden van twee diensten morgen) en ik kan niet anders zeggen dat dit precies mijn type orgel is: heldere gedetailleerde klanken. Anders dan de sampleset van het hoofdorgel klinkt deze set veel intiemer.

Omdat het 3 stereo kanalen (direct, iets minder direct, indirect) zijn, kun je precies de hoeveelheid direct/indirect geluid balanceren wat je mooi vind klinken in je huiskamer. Mede hierdoor klinkt deze set perfect via de speakers in mijn huiskamer.

Later hoop ik meer ervaringen te delen.
Ik ben enthousiast.

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 29 nov 2014 14:55

Re: 1959 - Marcussen - Rotterdam - Transeptorgel (31/3+P)

Boeiende discussie.

Een forum is bedoeld om dit soort zaken uit te wisselen. Zo gaat dat ook bij CD recenties in kranten en tijdschriften. Hoe professioneler het tijdschrift, hoe scherper de recenties.

De punten die Peter nu aanduidt zijn elders op dit forum door KvdS ook genoemd met betrekking tot Freiberg. Ook een SP set.

Opmerkelijk is dan dat dit soort artefacten bij OAM sets gewoon niet voor komen.
Ik weet daarom precies wat er bedoeld wordt met de aanduiding "een typisch SP set". En dat helpt mij in het nemen van een beslissing.

Maar zoals KvdS zijn punten concreet maakte, zou ik Peter ook willen vragen om twee concrete zaken te benoemen zoals hij die hoort. Ik heb al eerder gemerkt dat zijn rondstralers buitengewoon precies zijn in de weergave.
Het zou kunnen dat een ander die artefacten wellicht niet hoort vanwege de kwaliteit van diens boxen.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 29 nov 2014 15:24

Re: 1959 - Marcussen - Rotterdam - Transeptorgel (31/3+P)

Gert schreef:Ik ben deze set al uren aan het bespelen (ben bezig met het voorbereiden van twee diensten morgen) en ik kan niet anders zeggen dat dit precies mijn type orgel is: heldere gedetailleerde klanken. Anders dan de sampleset van het hoofdorgel klinkt deze set veel intiemer.

Omdat het 3 stereo kanalen (direct, iets minder direct, indirect) zijn, kun je precies de hoeveelheid direct/indirect geluid balanceren wat je mooi vind klinken in je huiskamer. Mede hierdoor klinkt deze set perfect via de speakers in mijn huiskamer.

Later hoop ik meer ervaringen te delen.
Ik ben enthousiast.


100% mee eens Gert

zeker de kleinere registraties klinken heerlijk, maar ook het tutti klinkt gedetaileerd
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 320

Geregistreerd: 16 apr 2012 12:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 29 nov 2014 15:29

Re: 1959 - Marcussen - Rotterdam - Transeptorgel (31/3+P)

Fokko schreef:In zijn algemeenheid zou ik wat terughoudender zijn in mijn uitlating om de ander niet onnodig en onbedoeld te beschadigen. Het zou kunnen zijn dat ik persoonlijk iets anders verwacht/wil/zoek dan wat ik geboden krijg. Dat is nogal een verschil.


Ik sluit me aan bij Anton. Volgens mij is het juist goed dat mensen helder en bondig laten weten dat ze fouten in de sets horen. Dat schrikt mij niet zo af hoor, gewoon des te meer de samplesetproducent verzoeken om de problemen te fixen. Iets anders verwachten dan je te horen krijgt is volgens mij absoluut niet aan de orde als het om duidelijk hoorbare fouten gaat.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 29 nov 2014 15:52

Re: 1959 - Marcussen - Rotterdam - Transeptorgel (31/3+P)

Anton Heger schreef:Boeiende discussie.

Een forum is bedoeld om dit soort zaken uit te wisselen. Zo gaat dat ook bij CD recenties in kranten en tijdschriften. Hoe professioneler het tijdschrift, hoe scherper de recenties.
Helemaal mee eens Anton, mits de recentie dan zo neutraal mogelijk blijft

De punten die Peter nu aanduidt zijn elders op dit forum door KvdS ook genoemd met betrekking tot Freiberg. Ook een SP set.
heeft KvdS geen last van reflecties, en resonanties?

Opmerkelijk is dan dat dit soort artefacten bij OAM sets gewoon niet voor komen.
Zelfs OAM heeft een juridische procedure aan zijn broek gehad, wegens het uitblijven van een update m.b.t fouten, er waren zelfs geluiden van buiten de kerk in de galmstaart te horen

Ik weet daarom precies wat er bedoeld wordt met de aanduiding "een typisch SP set". En dat helpt mij in het nemen van een beslissing.
Jiri heeft inderdaad in sommige sets wat slordigheden hier en daar, maar hersteld deze meestal vrij snel

Maar zoals KvdS zijn punten concreet maakte, zou ik Peter ook willen vragen om twee concrete zaken te benoemen zoals hij die hoort. Ik heb al eerder gemerkt dat zijn rondstralers buitengewoon precies zijn in de weergave.
een rondstraler kan nooit precieser zijn(1e reflecties), dan een gebundelde weergave

Het zou kunnen dat een ander die artefacten wellicht niet hoort vanwege de kwaliteit van diens boxen.
meestal is de ruimte,akoestiek, de boosdoener niet zo zeer de speaker op zich(of deze moet van een hele goedkope snit zijn)


gr
JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 174

Geregistreerd: 16 feb 2011 13:37

Bericht 29 nov 2014 16:54

Re: 1959 - Marcussen - Rotterdam - Transeptorgel (31/3+P)

Ik heb zojuist de Demo geinstalleerd.
Wat me opvalt is dat de schuifjes voor direct-diffuse en rear-volume met midi-learn aan de zwelpedalen te koppelen zijn!
Dat is vooral prettig als je zonder monitor scherm speelt zoals ik.

Groet,
Henri
Vr. groet,
Henri
Volgende

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com