Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Hauptwerk Update 4.1

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 04 dec 2014 15:50

Re: Hauptwerk Update 4.1

Kees

voor booten van usb od bijv. CD/DVD moet je in het BIOS de bootvolgorde aanpassen
USB moet in dit geval bovenaan staan en dan je harddisk.
Vaak is een fynctietoets beschikbaar die je bij opstarten van de PC moet indrukken. Maar dit is per PC verschillend. Meestal F10, F11 of F12. Dan hoef je de volgorde in het BIOS niet aan te passen.
Maar dit heb je allemaal al gedaan zie ik.

Ik zou dan even een andere MEMTEST downladen. Deze versie is UEFI compatible maar doet het ook met oudere BIOS versies. Downloadlink: http://www.memtest86.com/downloads/memtest86-usb.zip
Uitpakken en runnen. De USB stick wordt geformatteerd en de MEMtest wordt met Linux erop gezet. Deze versie is ook iets uitgebreider.
Ik heb deze net getest op een UEFI BIOS PC en deze werkt (de vorige had ik niet getest).
Ik hoor wel of het nu wel lukt. Wel even op de bootvolgorde letten.

Is de Samsung Firmware update destijds wel goed gegaan?

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 04 dec 2014 15:55

Re: Hauptwerk Update 4.1

Eef schreef:Waarom hebben ze dat veranderd dat de knop verlichting uit gaat van de voor geprogammeerde knoppen als je bij registeerd

Mvg
Eef

Dat kun je beter aan de makers van HW vragen. Ze hebben wel eens op het forum geschreven dat als je een register aanpast in een bepaalde preset, het niet meer die presetinstelling is. Het is een filosofie waar wel wat voor te zeggen valt ..................

Misschien kun je de presetknoppen van je orgel koppelen in HW.

Eef

Berichten: 96

Geregistreerd: 13 mei 2011 19:44

Bericht 05 dec 2014 00:37

Re: Hauptwerk Update 4.1

Dat word voor mij niets want ik kan geen engels ik heb het ooit met vertaal
site geprobeerd maar dat werk niet zo als het hoort want dan krijg je verkeerde antwoorden terug.

Dus iemand mij hier mee kan helpen graag.

mvg Eef
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 05 dec 2014 01:40

Re: Hauptwerk Update 4.1

Vaak sturen de presetknoppen van je orgel geen Midi uit. dus dat moet je eerst even bekijken.
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 05 dec 2014 12:20

Re: Hauptwerk Update 4.1

EvertJan,

Het updaten van de SSD is probleemloos verlopen!
Maar, deze memtest gaat niet lukken, ik heb dat al geprobeerd, GertJan gaf me die link al eerder.

Helaas... Overigens, de pc geeft van die electrische tikken als ik b.v. orgelradio afspeel en/of een cd. Soms sluit hij zich ineens af, met bluescreen, ook wanneer hauptwerk niet is geladen. Ik vrees dat ik dit niet lang meer ga verdragen.
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 05 dec 2014 13:19

Re: Hauptwerk Update 4.1

Lijkt toch wel steeds meer op een hardwareprobleem te gaan duiden.

En dan heb je een probleem ( ik ook trouwens): dat je zo te horen 1van de eerste generaties i7 processor hebt. Dus daar vind je bijna geen MB's meer voor.

Je zou ook eerst eens een andere voeding kunnen proberen, is goedkoper en minder werk. Wel opletten op de juiste stekers, want dat is ook de afgelopen jaren iets gewijzigd.

Berichten: 296

Geregistreerd: 08 maart 2011 22:05

Woonplaats: Elspeet

Bericht 05 dec 2014 13:52

Re: Hauptwerk Update 4.1

Hoi Kees,

De topic wordt inmiddels behoorlijk lang, maar een paar berichtjes terug schreef je naast de blauwe schermen deze foutmelding:

can not read de existing file from D:/..... Maar D geeft geen fouten en is niet de SSD

- C is de SSD van Samsung, uit de EVO serie, waarop de Cache files staan.
- D is de Samsung HD Dataschijf, waarop HW is geïnstalleerd.
- Moederboord is P7P55D van Asus.
- 16 gb ram 1333

Ik zou i.i.g. eens goed naar die D-schijf (uit 2009?) kijken. Bijvoorbeeld een diepe Checkdisk (bv met Glarysoft Utilities) doen, of je Hautptwerk installatie aanpassen, zodat D:/ niet meer gebruikt wordt voor Hauptwerk.


Succes !

Willem

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 05 dec 2014 14:15

Re: Hauptwerk Update 4.1

Ik heb net even telefonisch kontakt gehad met Kees.
Dit is zeker een lang topic geworden waarbij er geen vooruitgang is geboekt en het Kees alleen maar belast. Geen concentratie meer terwijl Kees in het verleden heel goed kon omgang met de PC.
Ik wil die PC gaan nakijken en daarna terugbrengen. Ik doe dat in mijn eigen woonplaats omdat er hier 3 computerzaken zijn voor het geval dat ...........

OPROEP

Wie wil, als hij morgen naar Haarlem komt, even bij Kees langsrijden en zijn PC meenemen en die aan mij geven? Ik ben ook in Haarlem.


Stuur mij even een PM als je dit wilt doen.
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 27 dec 2014 04:00

Re: Hauptwerk Update 4.1

Dankzij Evert-Jan, heb ik met de kerstdagen weer kunnen orgelspelen!!
Hartstikke bedankt hiervoor, ik ben je zeer erkentelijk, want ik had dit zelf nooit kunnen oplossen.
Bizarre dingen kwamen boven, maar nu staat de pc er, zónder dat er maar één onderdeel vernieuwd moest worden!!
Top!! Heel mooi van je!!

En Frans, jij ontzettend bedankt voor het brengen van de pc naar Evert-Jan!! Je komt het resultaat maar es proberen.

Eindelijk weer zonder kopzorgen die pc aanzetten en nee, het lag niet aan de Evo ssd. Laten we zeggen, dat ik ook wat overgeorganiseerd was.... ;)
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!
Vorige

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com