Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

DoMidi

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 29 dec 2014 22:54

Re: Aankondiging DoMidi 1.0 (= Klaar)

@Geert
nu je het zegt over die power USB strip herinner ik mij dat weer.

@Johan
Voor USB apparaten is een tool USBdeview http://www.nirsoft.net/utils/usb_devices_view.html.
Je kunt dan de verschillende ID's vinden van het apparaat. Als die verschillend zijn, dan is de aansturing dus uniek per display.
Onderaan de pagina is de downloadlink. Uitpakken en runnen.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 29 dec 2014 23:34

Re: Aankondiging DoMidi 1.0 (= Klaar)

Ik gebruik USBView, het schijnt van Microsoft te zijn.
Avatar gebruiker

Berichten: 155

Geregistreerd: 13 dec 2011 01:40

Bericht 30 dec 2014 00:45

Re: Aankondiging DoMidi 1.0 (= Klaar)

@Evert-Jan
Die 3W vat ik niet echt, ergens anders las ik dat ze 500mA verbruikte en dat is toch echt 2,5W. Ook las ik ergens dat PC's standaard al meer voeding dan 500mA leveren, voor aansluiten externe schijven. Daarbij gebruik ik al een USB Hub met extra voeding, dus dat is mijn probleem niet. Per touchscreen moet er video-info en touch-info over het USB kanaal gecommuniceerd worden, ik denk toch echt dat daar het probleem in zit. Aansluiten op verschillende USB poorten heeft ook geholpen.

@Geert
Ik heb hier DoMidi draaien op 3 USB touchscreens (naast een Dell 23" touchscreen) en dat werkt gewoon prima, zolang ze maar op een apart USB kanaal zitten. Windows 7 identificeert de verschilende schermen altijd goed, ook als de Dell hoofdmonitor niet aanstaat. De USB touchscreens worden bestuurd door de generieke driversoftware van DisplayLink die juist ook ingericht is voor het aansturen van meerdere USB monitoren. Het is wel zo, dat hoe meer USB touchscreens je aansluit, hoe meer CPU rekenkracht en geheugen benodigd is (al vallen die vereisten wel mee). Mocht je toch twijfelen, dan zijn er ook kleine touchscreens te koop met VGA aansluiting. Ik zou trouwens bij een volgend orgel eerder kiezen voor 2 iets grotere schermen (bijv. 10") dan meer kleine schermpjes. Nu heb ik 3 x 7" en dat is zat voor het registreren van Kampen, hetgeen me zelfs lukt op 2 x 7" schermpjes.

Graag beantwoord ik alle DoMidi vragen, op welke manier dan ook. Al moet ik me denk ik wel beperken tot het commerciële deel van de pcorgel.nl website, aangezien ik een kleine vergoeding vraag voor een licentie.

@Evert-Jan & Geert
Beiden bedankt voor de tips aangaande USBdeview en USBView, dat ga ik zeker uitproberen.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 30 dec 2014 10:23

Re: Aankondiging DoMidi 1.0 (= Klaar)

Johan

de standaard bij USB is toch echt (nog) 500 mA https://nl.wikipedia.org/wiki/Universal_Serial_Bus. Men wil hoger in een toekomstige versie. Dat een PC soms meer levert, is afhankelijk van het moederbord dat erin zit.
Ik lees dat jij al een externe voeding gebruikt, dus dan is het niet het voedingsprobleem dat je parten speelt maar de datadoorvoer. Misschien USB 3 proberen; dat kan 4,8 Gbit/s aan.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 30 dec 2014 12:42

Re: Aankondiging DoMidi 1.0 (= Klaar)

Thks voor de tips en probleemanalyses.

Ik had 4 schermpjes in gedachten, juist om het zo plat mogelijk te houden en dus in de breedte te spreiden. Met 3 gaat het waarsch ook, ik moet eens zien, hoe ik mijn grootste dispositie er dan op krijg. Het blijft toch allemaal een compromis kwa ruimte; een paramount 320 gaat er echt niet op kunnen.

Berichten: 9

Geregistreerd: 26 jan 2015 23:22

Bericht 16 feb 2015 15:24

Re: Aankondiging DoMidi 1.0 (= Klaar)

ik wil zou weinig mogelijk beeldschermen aan mijn HW.
Kan ik twee kleine usb-beeldschermen (10'')met domidi ook gebruiken bij het opstarten van HW?
De verdere configuratie enz. doe ik dan gewoon via mijn deskptop-pc met extern bureaublad.
Maar die desktop wil ik natuurlijk niet bij elke sessie nodig hebben.
Is dit werkbaar?
Avatar gebruiker

Berichten: 155

Geregistreerd: 13 dec 2011 01:40

Bericht 16 feb 2015 18:11

Re: Aankondiging DoMidi 1.0 (= Klaar)

@jandkkr

In principe is iedere configuratie werkbaar, dus ook opstarten met alleen 2 kleine USB schermen.

2 x een 10" touchscreen geeft met DoMidi genoeg ruimte. Omdat je zelf bepaald hoe groot de knoppen moeten worden en ik zelf daarbij ervaar dat zelfs op 2 x 7" een groot orgel als Kampen goed te registeren is.

Voordelen (inactieve) VGA/DVI/HDMI hoofdmonitor
Voor het instellen is het handig om eerst wel een gewone monitor aan de HW-PC te koppelen. Die kun je als hoofdmonitor instellen, ook als die later niet meer aangesloten is. Die hoofdmonitor (met grote resolutie), die niet meer aangesloten is, is dan ook het meest handig om met extern bureaublad (ik zou TeamViewer adviseren) over te nemen en zo je PC te beheren.
Een bijkomend voordeel is dat de START-balk van Windows op de hoofdmonitor getoond wordt en niet op de kleinere touchscreens. Als de START-balk achter DoMidi draait (andere programma's hebben hier ook last mee), kan die nog weleens naar de voorgrond willen dringen en daardoor een lange lijn van 1px hoogte tonen. Daar is wel weer software voor te downloaden, om de hele START-balk te verbergen, maar met een inactieve monitor als hoofdmonitor waar de startbalk aan gekoppeld zit is dit probleem niet aan de orde.

Mijn eigen hoofdmonitor (met HDMI) gebruik ik alleen zo nu en dan om de computer te beheren. Bij het opstarten en bespelen van het orgel staat ie eigenlijk altijd uit. Dus opstarten met USB touchscreens alleen werkt zonder problemen.

Opstartvolgorde
USB touchscreens zijn bij het opstaren van Windows echter niet direct beschikbaar. Tenminste, bij mij duurt dat iets van een seconde. Windows start op in de hoofdmonitor, daarna wordt Windows pas uitgebreid naar de USB touchscreens. Hiervoor gebruik ik zelf een BATCH (.BAT) bestandje. Dat bestandje staat in de Opstarten map en wordt uitgevoerd na het inloggen van Windows. Het bestandje bevat een aantal simpele commando's met de volgende stappen:
- Enkele seconde wachten met command TIMEOUT (om de touchscreens op te laten starten)
- DoMidi starten
- Nog een seconde wachten (zodat DoMidi echt actief is)
- Hauptwerk starten

In Hauptwerk laad ik nooit direct een standaard orgel. Daarom moet eerst DoMidi goed gestart zijn, zodat als Hauptwerk opstart en de menu-info via LCD-tekstbericht doorstuurt, dat DoMidi al wel klaar staat om die info op te vangen. Want Hauptwerk en DoMidi tegelijk starten, dan kan het zijn dat Hauptwerk de menu-info via LCD-tekstbericht al verstuurd heeft en DoMidi nog niet klaar was om dat te ontvangen, waardoor het LCD schermpje in DoMidi geen Hauptwerk info toont. Dan zou ik eerst op de knop LINKS of RECHTS moeten klikken in DoMidi om welk LCD-info te zien.

Als je dus in Hauptwerk direct een sampleset of het laatste sampleset inlaad, of als je helemaal geen gebruik maakt van de menu-info die Hauptwerk via LCD-tekstbericht doorstuurt, dan kunnen Hauptwerk en DoMidi gerust tegelijk opgestart worden.

Berichten: 196

Geregistreerd: 19 maart 2016 17:57

Woonplaats: Spijkenisse

Bericht 03 feb 2017 18:00

Re: Aankondiging DoMidi 1.0 (= Klaar)

Ik heb voor een vriend een 3 klaviersorgel gemaakt met 2 kleine Elo schermen.
Er zijn een aantal orgelsamples waarvan de registers te klein zijn om te lezen op zo'n scherm, en daavoor wil ik Domidi gaan gebruiken.

Ik ben aan het experimenteren met Domidi op een windows 10 laptop waar ik ook Loopmidi en Hauptwerk op heb geinstaleerd. (Het Hauptwerkorgel draait op windows 7)

Domidi herkent het orgel welk opgeladen wordt en toont dan het daarvoor gemaakte scherm.

Nu vraag ik mij af: hoe link ik een registerknop aan een in Domidi gemaakte button.
Ik heb het gezocht in: Hauptwerk - Organ settings - organ stop/coupler/tremulant Switches and Pistons/Buttons.

m.v.g.
Frans
Avatar gebruiker

Berichten: 155

Geregistreerd: 13 dec 2011 01:40

Bericht 03 feb 2017 19:11

Re: Aankondiging DoMidi 1.0 (= Klaar)

@Frans

Goed bezig!!

In Hauptwerk klik je met rechtermuisknop op het register en kies voor "Auto-detect ...".
Klik in DoMidi het register AAN en vervolgens UIT.
Dan kun je in Hauptwerk op [DONE] klikken en zou het moeten werken.

Lukt het niet bel/mail me gerust, lopen we er samen doorheen, zie mijn website voor het telefoonnr.

Er komt trouwens onderhand een nieuwe versie van DoMidi aan (werd ook tijd).
En ook hoop ik dit jaar een nieuwe site met meer info te kunnen presenteren.
Avatar gebruiker

Berichten: 155

Geregistreerd: 13 dec 2011 01:40

Bericht 27 jan 2020 16:54

DoMidi 2.0 (nieuwe versie)

DoMidi 2.0
In de afgelopen maanden heb ik gewerkt aan een nieuwe versie van DoMidi, versie 2.0 die nu afgerond is. Daarin is heel veel veranderd en het bevat meer mogelijkheden, onder meer:
  • efficiënter/minder gebruik van geheugen
  • meer en zelf instelbare lettertypes
  • eenvoudiger tekst typen, meer tekst-codes
  • afgeronde hoek per hoek instelbaar
  • draaiknoppen
  • eenvoudige bestands-selectie
  • horizontale slider
  • onderdelen in hoofdmenu tonen/verbergen afhankelijk van welke dispositie-layout (sampleset)
  • meer speciale functies voor een knop (bijv. minimaliseren naar taakbalk)
  • met knop externe programma's (buiten DoMidi) of batch scripts aanroepen

Zie voor alle wijzigingen:
https://www.domidi.nl/uploads/domidi/ChangeLog.pdf (engels)

Voorbeelden/screenshots van DoMidi 2.0 (layouts die mee geïnstalleerd worden):
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Prijzen
Let op:
Als iemand DoMidi 1.0 heeft en vervolgens DoMidi 2.0 installeert, dan raakt de 1.0 licentie buiten werking en worden een paar willekeurige knoppen onbruikbaar. Voor volledig gebruik van 2.0 is nieuwe licentie (update) nodig.

De prijzen zijn alsvolgt:
€ 99,00 - Versie 2.0
€ 35,00 - Versie 2.0 upgrade (vanaf versie 1)

Installatie
Het installatie-bestand van 2.0 staat op de website: https://www.domidi.nl/
Daar zijn ook de (bijgewerkte) handleidingen beschikbaar.

Versie 2.0 kan over 1.0 heen geïnstalleerd worden. Bestaande layout-bestanden en bestanden met instellingen zullen niet worden overschreven.

Berichten: 196

Geregistreerd: 19 maart 2016 17:57

Woonplaats: Spijkenisse

Bericht 09 feb 2021 10:54

Re: DoMidi

Mijn DoMidi scherm voor de prachtige SP sample-set Noordbroek.
Dit is het scherm met de extra's Omdat ik dat niet op mijn orgel heb, en er nu wel gebruik van kan maken.
De registerknoppen zitten op het 2e scherm (niet afgebeeld).
Achtergrond is gemaakt met Gimp https://www.gimp.org/
Noordbroek1.png
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 415

Geregistreerd: 08 dec 2015 21:56

Woonplaats: Benthuizen

Bericht 10 feb 2021 10:19

Re: DoMidi

Mooi Frans! Je maakt er ware kunstwerkjes van.
Als iemand geïnteresseerd is in layouts voor 7 inch schermpjes stuur je maar een PB.

Groet,
Arjan
Avatar gebruiker

Berichten: 121

Geregistreerd: 10 okt 2012 22:12

Woonplaats: Hilversum

Bericht 05 apr 2021 22:03

Re: DoMidi

Ik prrobeer ook met domidi aan de gang te gaan, om zo mijn registraties via kleine 7 / 10 inch schermpjes te bedienen.
Ik heb Domidi geinstalleerd + LoopMidi, poorten ingesteld, maar kom er verder nog niet helemaal uit. Kan iemand mij nog een beetje op weg helpen, moet ik voor een orgel ook eerst een layout maken, of zitten er al standaard layouts in.

Berichten: 415

Geregistreerd: 08 dec 2015 21:56

Woonplaats: Benthuizen

Bericht 06 apr 2021 20:41

Re: DoMidi

Behalve St. Anne's Mosley worden er geen standaard layouts meegeleverd. De layouts moet je dus zelf maken. Ik wil je wel op weg helpen.

Via Johan de Kwant heb ik wel layouts gekregen voor Rotterdam en Utrecht die door een klant van hem gemaakt zijn. Zelf gebruik ik ze niet, omdat ik de sets niet heb. Als je me een PB-tje stuurt met je mailadres kan ik je die sturen.

Ik heb voor iedere sampleset ook een achtergrond met per scherm een andere foto van het orgel. En ieder scherm heeft 2 layouts. Eén voor het registreren en één hoofdmenu waar ik allerlei andere instellingen doe.

Ik zie je vragen wel verschijnen.

Groet,
Arjan

Berichten: 415

Geregistreerd: 08 dec 2015 21:56

Woonplaats: Benthuizen

Bericht 06 apr 2021 23:03

Re: DoMidi

Om een indruk te geven van wat allemaal mogelijk is met DoMidi in combinatie met 4x 7 inch schermen een voordeeld van één van mijn layouts:

Registratie schermen:
Martini.1.JPG

Martini.2.JPG

Martini.3.JPG

Martini.4.JPG
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 415

Geregistreerd: 08 dec 2015 21:56

Woonplaats: Benthuizen

Bericht 06 apr 2021 23:05

Re: DoMidi

De hoofdmenu's:
Hoofdmenu.1.JPG

Hoofdmenu.2.JPG

Hoofdmenu.3.JPG

Hoofdmenu.4.JPG
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker

Berichten: 121

Geregistreerd: 10 okt 2012 22:12

Woonplaats: Hilversum

Bericht 07 apr 2021 08:57

Re: DoMidi

Kan je me nog vertellen welke touchscreens je hebt toegepast ?

Ik heb naar aanleiding van je email het werkend gekregen, had de namen van de midiports niet goed gezet!

Berichten: 415

Geregistreerd: 08 dec 2015 21:56

Woonplaats: Benthuizen

Bericht 07 apr 2021 20:15

Re: DoMidi

Mooi dat het gelukt is!

Ik heb deze schermen: https://nl.aliexpress.com/item/32827456945.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.6fd44c4dvnOCOc

Bestaat uit losse onderdelen, dus alleen geschikt om in te bouwen. Maar werkt heel goed, je hoeft ze nauwelijks aan te raken en met een veeg over het scherm heb je gelijk een aantal registers tegelijk te pakken. Ze zijn inmiddels wel een stuk duurder geworden, zie ik. Toen ik ze kocht waren ze $ 38,-.
Vorige

Keer terug naar Aangeboden door commerciële aanbieders

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com