Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Donau Orgue Laudate

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 155

Geregistreerd: 13 dec 2011 01:40

Bericht 18 sep 2014 21:26

Re: Donau Orgue Laudate

David Peekstok schreef:Ik heb nog één concrete vraag: wat is het merk en specificatie van de drie toegepaste touchscreens?


De 7" USB touchscreens die ik gebruik zijn van het volgende type:
Afbeelding

1 daarvan heb ik gevonden op marktplaats, nog 2 bijbesteld via Ebay bij een leverancier uit China:
http://www.ebay.com/itm/Feelworld-7-Inch-Touch-screen-LCD-HD-Monitor-USB-Powered-Portable-For-PC-Laptop/190735367691

Deze kon ik makkelijk uit elkaar halen, maar ik denk dat de meeste USB touchscreens die op internet te vinden zijn uit dezelfde onderdelen bestaan: een rechthoekig Display blok met een paar kleine printjes voor display, touch en USB.

Er zijn ook VGA touchscreens, dus daar moet je wel even op letten, want voor een VGA touchscreen heb je een extra VGA aansluiting op je PC nodig en waarschijnlijk ook aparte power aansluiting.

USB touchscreens zijn ook hier te vinden:
- http://www.minipc.de/catalog/il/1229
- http://www.kraemerautomotive.com/produkt/v-700
- http://www.kraemerautomotive.com/produkt/v-800 (=8 Inch)
- http://www.kraemerautomotive.com/produkt/v-1000 (=10 Inch)
Laatst bijgewerkt door jdkwant op 27 sep 2014 20:56, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker

Berichten: 298

Geregistreerd: 13 nov 2013 21:59

Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Bericht 18 sep 2014 23:17

Re: Donau Orgue Laudate

Super bedankt voor het uitgebreide antwoord.
Ik ga het eens rustig doornemen.

Groet,

David
Avatar gebruiker

Berichten: 155

Geregistreerd: 13 dec 2011 01:40

Bericht 31 dec 2014 16:38

Re: Donau Orgue Laudate

Nog wat foto's van recente aanpassingen...

Contragewicht hoofdmonitor
Was eerst een plankje met wat klokgewichten. Dat is nu vervangen met een houten kistje, met daarin 2 onverkoopbare trafo's, aangevuld met schroeven om op een totaalgewicht van 10kg te komen. De hoofdmonitor kan nu met een pink omhoog getrokken worden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Versterker
Dit is een ingebouwde PA versterker, type Crown XLi 800, waarvan de fans (professioneel) vervangen zijn, zodat ie geluidsarm is. De speakeruitgangen zijn omgelegd naar de achterzijde van het orgel.

Afbeelding
Afbeelding

PC
De computer staat op een plateau in het orgel. Weer een geluidsarme van Gooi PC's. Deze keer heb ik gekozen voor een PC met een flink zware processor (i7-4930K) en 240GB SSD, maar met maar weinig geheugen (16GB, uitbreidbaar naar evt. 128GB). Veel geheugen had ik toch niet direct nodig, en geheugen is later makkelijk bij te plaatsen en word steeds lager in prijs, dat geld niet voor de CPU.

Afbeelding

Het orgel is nu zo van opzet, dat je vrij gemakkelijk overal bij kunt...

Afbeelding

Zwelpedalen
Deze had ik in de originele staat (met ISA printje) geMIDIficeerd, maar dat bleek niet zo stabiel te werken. Daarom heb ik het overnieuw gedaan. Dat bleek achteraf vrij eenvoudig en vooral goedkoop te zijn. Een kunststof potmeter en een wat aangepaste simpele klepscharnier (Fixet). Was bij elkaar een paar Euro. Op foto 2 kun je zien dat de scharnier-arm op de potmeter gefixeerd/geborgd zit met een heel klein spijkertje, die door het metaal en de potmeter gestoken zit. Met een boortje van 1 mm. en een gewone schroeftol bleek het vrij goed mogelijk om op de kopse kant van het dunne scharnier-armpje zo'n gat te boren. Werkt heel goed zo. Ik hoop dat iemand (of samen) op het forum nog eens een topic maakt met bouwbeschrijvingen van onderdelen, zoals een compleet Zwelpedaal, met daarbij een productlijst en linkjes naar winkels/websites waar die producten dan ook besteld kunnen worden. Op het Hauptwerk forum staat bijv. ook zo'n beschrijving van een voet-piston, die bestaat uit loodgietersmaterialen, heel interessant.

Afbeelding
Afbeelding
Avatar gebruiker

Berichten: 298

Geregistreerd: 13 nov 2013 21:59

Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Bericht 31 dec 2014 17:04

Re: Donau Orgue Laudate

Wat zijn Hauptwerkers toch briljante mensen. Super innovatief allemaal.
Het ziet er erg goed uit!
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 31 dec 2014 17:42

Re: Donau Orgue Laudate

Hardstikke goed idee, die zweloplossing. Rammelt het niet? Ik dacht dat er altijd veel speling d op die kastscharniertjes zat.
Ook leuk, die inkijkjes in je console.
Avatar gebruiker

Berichten: 155

Geregistreerd: 13 dec 2011 01:40

Bericht 02 jan 2015 23:10

Re: Donau Orgue Laudate

@Geert

Klepscharnier rammelt niet. Bovenin zit de klepscharnier (opnieuw, omdat die arm ingekort moest worden) gemonteerd, met een schroefje en borgmoertje. Bij één zwelpedaal klikt dit heel zachtjes, als ik het pedaal in beweging breng, omdat het boorgat net een tikkeltje groter is dan de schroef. Maar dat is alleen te horen als het muisstil is en je er heel goed op let. Ofwel, te verwaarlozen. De klavieren maken van zichzelf al meer geluid, laat staan de pedalen.
Vorige

Keer terug naar Even voorstellen / mijn orgel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com