Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Installatie/configuratie ARC icm Reaper en Hauptwerk

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 05 feb 2014 15:45

Re: Installatie/configuratie ARC icm Reaper en Hauptwerk

Jan, das nog eens een goeie tip, dat wist ik niet!

HG
Avatar gebruiker

Berichten: 227

Geregistreerd: 21 maart 2011 20:35

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 05 feb 2014 17:49

Re: Installatie/configuratie ARC icm Reaper en Hauptwerk

Loosman schreef:Trouwens als je zelf ook Arc wil proberen en je kan het met iemand anders die in de buurt woont delen dan hoef je maar een pakket aan te schaffen want je mag ARC 4x activeren dus op 4 computers installeren. je kan dan de kosten 225€ delen.

Groet Jan


Kantekening: Je hebt 5 authorizations. Deze mag je alle vijf gebruiken, mits de computers binnen 1 gebouw staan, en de software niet tegelijkertijd wordt gebruikt. Bovenstaande is dus niet toegestaan.
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 05 feb 2014 18:42

Re: Installatie/configuratie ARC icm Reaper en Hauptwerk

Hoi Gert Jan

Je hebt gelijk , had ik niet gezien :oops:

Gr Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 06 feb 2014 00:36

Re: Installatie/configuratie ARC icm Reaper en Hauptwerk

Nouja, 1 gebouw kan natuurlijk toch verschillende gebruikers zijn.....En als ze in 1 gebouw zitten, kunnen ze toch al onmogelijk tegelijkertijd spelen gezien de optredende "overspraak" ....... :roll:

Berichten: 60

Geregistreerd: 06 aug 2012 21:25

Bericht 06 feb 2014 00:45

Re: Installatie/configuratie ARC icm Reaper en Hauptwerk

Ik zie een reden om een Hauptwerkflat te starten ;)
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 03 maart 2014 22:37

Re: Installatie/configuratie ARC icm Reaper en Hauptwerk

Ik hoop dat de save bug is aangepakt, in de releasenote staat general reliabilty improvements, dus ik hoop dat, dat er onder valt.

groet Jan

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 04 maart 2014 09:25

Re: Installatie/configuratie ARC icm Reaper en Hauptwerk

Ik kan zo gauw niks vinden over deze release, hebben jullie een linkje? Jan, inmiddels er al achter of die bug er ook uit is?
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 04 maart 2014 09:50

Re: Installatie/configuratie ARC icm Reaper en Hauptwerk

Hoi Jos

Als je geregistreerd bent dan kan je inloggen in je eigen gebruikerspagina . Daar staan alle producten op die je aangeschaft hebt en ook de updates zijn daar te vinden. Heb het nog niet geïnstalleerd dus ik weet niet of de bug eruit is.

Groet Jan

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 06 maart 2014 22:27

Re: Installatie/configuratie ARC icm Reaper en Hauptwerk

'k Heb die nieuwe versie zojuist geinstalleerd, maar de kleine bug als je meerdere instanties van ARC in Reaper draait lijkt niet opgelost
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 06 maart 2014 22:53

Re: Installatie/configuratie ARC icm Reaper en Hauptwerk

Hoi Jos

Het grappige is dat het bij mij goed blijft gaan de laatste tijd. Alle instellingen blijven bewaard. Wat ik gedaan heb is alle bestanden uit de Arc2 cache verwijderd. Staat bij documenten > Ik Multimedia> arc2> cache.
Misschien wel iets om te proberen. Ik heb wel zelf voor de zekerheid een cache backup aangemaakt.

Groet Jan

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 06 maart 2014 23:19

Re: Installatie/configuratie ARC icm Reaper en Hauptwerk

Hi Jan, geprobeerd, maar dat zorgt er bij mij alleen maar voor dat hij de berekeningen van de curve opnieuw doet
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 06 maart 2014 23:21

Re: Installatie/configuratie ARC icm Reaper en Hauptwerk

Hoi Jos

Hij maakt denk ik een nieuwe cache aan ,maar heb je hem daarna nog eens opnieuw opgestart? Of staat het dan weer verkeerd in de 2e track.
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 07 maart 2014 10:44

Re: Installatie/configuratie ARC icm Reaper en Hauptwerk

Hoi Jos
Heb je ook geprobeerd om via de simple interface ui button met de laagste slider de juiste filtersetting te kiezen en dan te saven dit wil ook nog wel eens werken, het blijft echter een onvoorspelbaar programma.

Gr Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 23 feb 2015 00:31

Re: Installatie/configuratie ARC icm Reaper en Hauptwerk

Op het Engelstalige forum heeft Don Vlazny een revieuw gegeven over Dirac.
http://forum.hauptwerk.com/viewtopic.php?f=17&t=13968
Hij is recent verhuisd naar een huis met een zeer grote huiskamer. Hij was een enthousiast gebruiker van Arc2, maar in zijn nieuwe ruimte kon hij het met Arc niet meer goed voor elkaar krijgen.waarschijnlijk komt dat omdat Arc2 specifiek voor kleinere ruimtes (studios!) is ontworpen. Hij heeft de trial versie van Dirac gebruikt en dat gaf bij hem zelfs nog betere resultaten als Arc2.
Een groot voordeel van Dirac is dat het standalone is dus de installatie is veel eenvoudiger als Arc2, waar je altijd extra software zoals Reaper voor nodig hebt. Bovendien profiteert alle muziek die je via je computer afspeelt van deze room correctie.
Het grote nadeel van Dirac is de prijs. Namelijk 650 € voor de 8 kanaals versie en 389€ voor de stereo versie, daar komt nog een microfoon bij met calibratie files van ongeveer 100€
Arc2kost nu bij de Bax shop 239€ en dat is incl. Mic. Daar komt dan nog wel Reaper bij.

Groet Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 23 feb 2015 10:14

Re: Installatie/configuratie ARC icm Reaper en Hauptwerk

Wat ik begreep uit de post van Don Vlazny is dat hij de Asio4all drivers moest gebruiken.
Ik ga het wel een keer uitproberen maar omdat de kalibratie files van de Arc microfoon niet bekend zijn zal het resultaat niet optimaal zijn verwacht ik.

Groet Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 24 feb 2015 12:15

Re: Installatie/configuratie ARC icm Reaper en Hauptwerk

nog even een uitgebreide test van Dirac. Tís niet allemaal positief met name in het hoog.
https://www.alpha-audio.nl/2013/01/revi ... ion-suite/

Groet Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 24 feb 2015 16:29

Re: Installatie/configuratie ARC icm Reaper en Hauptwerk

Hoi Jan Wim

Ik heb het nog niet geprobeerd. Moet daar even de tijd voor vinden. Moet deze dagen studeren voor mijn orgelles a.s. Donderdag en dit weekend gaat mijn zoon het huis uit naar een studenten flat. Dus even tijdgebrek. Ga het zeker even proberen waarschijnlijk volgende week alleen denk ik niet dat het in mijn situatie veel verbetering zal geven t.o.v. Arc. Ook de kosten vind ik heftig.

groet Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 27 maart 2015 16:55

Re: Installatie/configuratie ARC icm Reaper en Hauptwerk

Reactie verwijderd door Jan loosman
Laatst bijgewerkt door Loosman op 24 apr 2015 16:51, in totaal 3 keer bewerkt.
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 27 maart 2015 18:15

Re: Installatie/configuratie ARC icm Reaper en Hauptwerk

Hoi Jan Wim

Ik ben het helemaal met je eens. Nog wel even een kanttekening. De reden dat Arc wat agressief klinkt is doordat het hoog gelift wordt en dan klinkt het soms te scherp. Je moet gewoon de equaliser functie in Arc gebruiken om de scherpe randjes er af te halen door het hoog iets te dempen. Dat doe ik ook.klinkt veel beter zo.

Groet Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 28 maart 2015 15:20

Re: Installatie/configuratie ARC icm Reaper en Hauptwerk

Hoi Jan Wim

Wat mij is opgevallen met die dipool speakers die ik nu heb, is dat het in/uitschakelen van Arc veel minder spectaculair is. Met de Kefs had ik Arc echt nodig anders klonk het niet goed, als ik nu met die dipool speakers Arc uitschakel dan is het verschil miniem. Ook de resonanties zijn minder en dat verbaasd mij omdat de Heil speaker pas boven de 800hz meedoet.
Ik kan alleen maar concluderen dat ook de harmonischen een invloed op de resonanties hebben.
Ik zou nu zonder Arc kunnen leven wat bij mijn vorige boxen absoluut niet kon. Het demonstreren van Arc is nu minder spectaculair omdat de verschillen zoveel kleiner zijn geworden.
Het vreemde is dat de Arc meting echt niet lineair is , niet veel rechter dan mijn oude configuratie met Kefs.
Toch klinkt het gehoorsmatig veel egaler. Ik had niet verwacht dat speakers met een dipool afstraling zo'n verschil zouden maken. Dit soort speakers zijn dus veel vergevings gezinder in een akoestisch lastige ruimte en dus eigenlijk heel geschikt voor Hauptwerk.

Groet Jan.

Berichten: 566

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:12

Bericht 28 maart 2015 19:45

Re: Installatie/configuratie ARC icm Reaper en Hauptwerk

Loosman schreef:Hoi Jan Wim

Wat mij is opgevallen met die dipool speakers die ik nu heb, is dat het in/uitschakelen van Arc veel minder spectaculair is. Met de Kefs had ik Arc echt nodig anders klonk het niet goed, als ik nu met die dipool speakers Arc uitschakel dan is het verschil miniem. Ook de resonanties zijn minder en dat verbaasd mij omdat de Heil speaker pas boven de 800hz meedoet.
Ik kan alleen maar concluderen dat ook de harmonischen een invloed op de resonanties hebben.
Ik zou nu zonder Arc kunnen leven wat bij mijn vorige boxen absoluut niet kon. Het demonstreren van Arc is nu minder spectaculair omdat de verschillen zoveel kleiner zijn geworden.
Het vreemde is dat de Arc meting echt niet lineair is , niet veel rechter dan mijn oude configuratie met Kefs.
Toch klinkt het gehoorsmatig veel egaler. Ik had niet verwacht dat speakers met een dipool afstraling zo'n verschil zouden maken. Dit soort speakers zijn dus veel vergevings gezinder in een akoestisch lastige ruimte en dus eigenlijk heel geschikt voor Hauptwerk.

Groet Jan.



Dag Jan,

Ik ken nog meer speakers die geen of minder moeite hebben met akoestisch lastige ruimtes en waarbij ARC niks toevoegd! ;)
Daar ervaar ik veel speelplezier mee!
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 28 maart 2015 20:31

Re: Installatie/configuratie ARC icm Reaper en Hauptwerk

Hoi Peter

Ik weet welke speakers je bedoelt. Rondomstralers hebben echter een ander afstraal gedrag. Ze zullen waarschijnlijk nog vergevings gezinder zijn als de dipool speakers in akoestisch moeilijke ruimtes. Ik heb ondervonden wat voor invloed een luidspreker concept heeft! Maar zoals ik met de dipool heb waargenomen is de plaatsing in het stereo beeld iets minder strak als bij de Kefs dus ik verwacht dat dat bij rondomstralers nog iets minder zal zijn maar dan wel met een nog ruimtelijker geluid dan dipool speakers. Voor mijn gevoel heb ik met deze speakers een goed compromis gesloten tussen ruimtelijkheid v.s. stereo beeld. Het is trouwens leuk te vermelden dat er op het Engelstalige forum ook een topic actief is over dipool speakers. De interrese daarvoor neemt wel toe. Wat denk je van deze dipolen met ingebouwde actieve subwoofers.
http://www.definitivetech.com/products/bp-8040st
Lijken me zeer geschikt voor Hauptwerk. Het merk Definite technologie staat de laatste tijd in de belangstelling bij de Engelstalige hauptwerkers. In de Trinity church zijn ook Deftech dipool speakers toegepast de bp10b 60stuks! volgens het Engelstalige topic.
Misschien ook iets voor kerk installaties in Nederland?

Groet Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 24 apr 2015 18:37

Re: Installatie/configuratie ARC icm Reaper en Hauptwerk

Beste forum vrienden
Ik heb net als Geert enige maanden geleden, gemerkt dat je soms zo geirriteerd en boos kan worden over dingen die in jouw optiek onterecht worden opgeschreven op een bepaalde site!! dat je overmatig boos en geirriteerd gaat reageren. Om verdere escalatie te voorkomen heb ik al mijn reacties hierop verwijderd omdat ik hier geen zin meer in heb en omdat ik gewoon weer onbekommerd wil doorgaan met mijn hobby orgelspelen.
Ook trek ik mij met die reden terug van het forum. Ik zal het wel blijven volgen en een ieder die mij wil bereiken kan dat met een PB. doen.

Veel orgel plezier gewenst!

Groet Jan Loosman
Avatar gebruiker

Berichten: 132

Geregistreerd: 16 jun 2014 14:29

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 24 apr 2015 19:48

Re: Installatie/configuratie ARC icm Reaper en Hauptwerk

Loosman schreef:Ook trek ik mij met die reden terug van het forum. Ik zal het wel blijven volgen en een ieder die mij wil bereiken kan dat met een PB. doen.



Jammer Jan dat het zo moet gaan. Je bent de tweede al en er gaat zo veel waardevolle kennis verloren op het forum.
Ik roep iedereen op om elkaars mening te respecteren, wat verdraagzamer en vergevingsgezinder te zijn.
Zeker op dit forum mag ik toch een andere houding verwachten.

Mvg
Bram
Avatar gebruiker

Berichten: 359

Geregistreerd: 08 feb 2011 10:43

Woonplaats: Wapenveld

Bericht 24 apr 2015 20:31

Re: Installatie/configuratie ARC icm Reaper en Hauptwerk

Dag Jan,

Voor je beslissing heb ik alle respect, alleen zal ik je inzendingen missen!
Met veel genoegen heb je bevindingen gelezen en het was de moeite waard om jouw leerzame reakties te lezen.
Hopelijk komen na een rust periode je bevindingen weer op het forum terecht.
Er zullen altijd wel mensen zijn die zich wijzer en beter voelen, maar het daarom nog niet zijn!

Ik zal je inzendingen in iedergeval missen.

Met vriendelijke groet,

Jaap Patijn ( JacoP )
Met vriendelijke groet,

Jaap Patijn
VorigeVolgende

Keer terug naar Audio software

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com