Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

polyfonie; hoe hoog is goed?

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 98

Geregistreerd: 24 jul 2015 15:12

Bericht 03 sep 2015 14:45

polyfonie; hoe hoog is goed?

Ik heb het eerder opgenomen in een post maar kan het niet meer vinden met zoekwoord polyfonie.
De vraag is: als je een sample laadt dan wordt ie geplaatst met een lage waarde van polyfonie.
Ik heb echter geheugen zat (32 ram) en de snelste pc op dit moment. Ik pers het dan maar naar max. (+/- 32700) Doe ik daar goed of gebruik onnodig power die beter terecht kan?
bvd!

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 03 sep 2015 18:29

Re: polyfonie; hoe hoog is goed?

Hier staat hoe je de polyfonie kan afregelen: viewtopic.php?f=11&t=294&p=2680&hilit=polyfonie+cpu+rood#p2680
Wat daar niet bij staat: neem je grootste orgel/sampleset met de meeste akoestiek in de kerk. Trek alle registers + koppels open en ga flink te keer op dat orgel. Neem het eventueel als midi op zodat je het meerdere malen kunt bekijken en niet met de handen op het toetsenbord hoeft te zitten maar met de muis de polyfonie juist kan instellen.

En als je zoekt op polyfonie+cpu+rood, dan vind je nog wel meer items op het forum.

De nu door jou ingestelde waarde is veel te hoog en kan audio hick-ups geven. Ook aan de snelste CPU zit een limiet van maximaal te verwerken WAV files en daarom moet je de polyfonie op de juiste waarde afregelen.

Berichten: 566

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:12

Bericht 03 sep 2015 19:00

Re: polyfonie; hoe hoog is goed?

In de Hauptwerk user guide wordt op pagina 208 - 212 de Polyfonie beschreven!

Lezenswaardig!

Berichten: 98

Geregistreerd: 24 jul 2015 15:12

Bericht 04 sep 2015 00:06

Re: polyfonie; hoe hoog is goed?

dank, ik ga aan het werk!

Berichten: 96

Geregistreerd: 07 feb 2017 22:47

Bericht 13 feb 2017 13:19

Re: polyfonie; hoe hoog is goed?

Als ik deze berichten lees, dan lijkt het alsof de knetterende fases die af en toe in het sample van Zurek v5 op mijn orgel te horen zijn hiermee te maken hebben.
Is dat juist en hoe kan ik die het beste oplossen?

Evert-Jan je schrijft dat het grootste orgel geladen zou moeten worden ( bij mij R'dam), maar ik heb daar geen problemen mee.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 13 feb 2017 19:38

Re: polyfonie; hoe hoog is goed?

Er kunnen 2 problemen zijn:
Het audio staat te hard (komt in het rood) of de polyfonie moet opnieuw afgeregeld worden, maar dan bij dit orgel.
Ik had geschreven: neem je grootste orgel/sampleset met de meeste akoestiek in de kerk.
De akoestiek heeft een grote invloed op de polyfonie. Zolang een release sample door de akoestiek blijft klinken, telt deze mee.

Dus nu de polyfonie afregelen bij de Zurek V.
Ga na menu View --> Large floating control panels --> Audio, MIDI and Performance large control panel
Alle registers en koppels opentrekken en speel snel met 2 handen en 2 voeten met steeds wisselende en korte akkoorden op dat orgel. Neem het spelen als MIDI op zodat het meerdere malen afgespeeld kan worden en de handen vrij zijn om de polyfonie met de muis af te regelen.
Speel vervolgens dit MIDI-bestand af. De CPU en polyfonie meters moeten in het performance scherm "gelijktijdig rood naderen". Zodra de CPU in het rood komt, kan deze de verwerking van het audio niet meer bijhouden en worden er tikken en hick-ups e.d. in het audio gehoord. In dat geval moet de polyfonie teruggeregeld worden.

Kijk bij afregelen van de polyfonie gelijk of het audio in de audiometer niet in het rood komt bij het volle werk. Zonodig terugregelen.

Berichten: 96

Geregistreerd: 07 feb 2017 22:47

Bericht 13 feb 2017 20:38

Re: polyfonie; hoe hoog is goed?

Bedankt voor de informatie Evert-Jan, ik zal het gaan uitvoeren zoals je beschrijft.
Alleen hoe moet ik het spelen als Midi opnemen? Kan dat in Hauptwerk of moet dat via een externe opname?

vr.groet,
JanZ

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 13 feb 2017 20:49

Re: polyfonie; hoe hoog is goed?

Roep het recorder player scherm op via menu View --> Large floating panel --> Recorder/Player
Controleer of bij "Arm MIDI recording" een vinkje staat (anders wordt geen MIDI opgenomen). Een vinkje bij "Arm audio recording" neemt ook direct audio op.
Druk op de rode opname knop
Stel alle registers + koppels in.
Speel snel met 2 handen en 2 voeten met steeds wisselende en korte akkoorden
Als je klaar bent, druk dan op de stop knop (vierkante symbool)
Omdat de opname direct in het display staat, kun je direct afspelen.
Voor afspelen druk je op de ► (play). Het is net een (oude) bandrecorder. Met ►► en ◄◄ kun je vooruit en achteruit spoelen.
Nu kun je rustig de polyfonie afregelen.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com