Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

2004 Cracov, St. John Cantius (40/III+P)

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 18 jul 2015 20:57

2004 Cracov, St. John Cantius (40/III+P)

Piotr Grabowski (bekend van oa. Dluga Koscielna en Skrzatusz) is bezig met een nieuwe sampleset. Deze komt in aug. 2015 uit en is zo geeft hij aan gratis.
Het orgel is gebouwd door Jacek Siedlar (2004) en heeft 3 manualen en pedaal. In totaal 40 registers.
Website: http://piotrgrabowski.pl/cracov-john-cantius.html

Hij vraagt op dit moment BETA-TESTERS om alle registers stuk voor stuk na te lopen, incl. testen van de multi releases.
Zie ook http://forum.hauptwerk.com/viewtopic.php?f=6&t=14368 en meld je daar aan via PM

Afbeelding

Berichten: 369

Geregistreerd: 12 dec 2014 14:23

Woonplaats: Zetten

Bericht 18 jul 2015 22:43

Re: 2004 Cracov, St. John Cantius (40/III+P)

Interessant (front)!
Avatar gebruiker

Berichten: 238

Geregistreerd: 13 feb 2011 13:44

Woonplaats: apeldoorn

Bericht 18 jul 2015 23:38

Re: 2004 Cracov, St. John Cantius (40/III+P)

Op papier een mooie dispositie!
Ik ben benieuwd.

Jochum
Avatar gebruiker

Berichten: 238

Geregistreerd: 13 feb 2011 13:44

Woonplaats: apeldoorn

Bericht 14 sep 2015 07:39

Re: 2004 Cracov, St. John Cantius (40/III+P)

Hallo allemaal,

Hij is beschikbaar voor download!!

http://www.piotrgrabowski.pl/cracov-john-cantius.html

ik ben de set nu aan het binnenhalen.

Jochum

Berichten: 369

Geregistreerd: 12 dec 2014 14:23

Woonplaats: Zetten

Bericht 14 sep 2015 08:05

Re: 2004 Cracov, St. John Cantius (40/III+P)

Die luistervoorbeelden laten een heel divers orgel horen. Iets overtuigender in oudere muziek zou ik zeggen. Ik had verwacht gezien de foto's dat het orgel vrij droog zou klinken, maar er lijkt een hele prettige akoestiek aanwezig. Zijn het stereo-sets of ook surround? Daar staat niets over op zijn website.
Avatar gebruiker

Berichten: 238

Geregistreerd: 13 feb 2011 13:44

Woonplaats: apeldoorn

Bericht 14 sep 2015 09:35

Re: 2004 Cracov, St. John Cantius (40/III+P)

Als ik kijk naar het aantal GB's, ga ik ervan uit dat het een stereo set is.
Het zijn een flink aantal 8' registers, dus op zich muziek van Mendelssohn zou ook goed moeten kunnen.
Mijn orgel staat al een poosje niet speelklaar ivm verbouwing aan de keuken, maar ik ga straks de boel weer aansluiten.
Ik hoop dus deze middag de set te kunnen proberen.

Jochum

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 14 sep 2015 10:17

Re: 2004 Cracov, St. John Cantius (40/III+P)

MrNhanduc schreef:Die luistervoorbeelden laten een heel divers orgel horen. Iets overtuigender in oudere muziek zou ik zeggen. Ik had verwacht gezien de foto's dat het orgel vrij droog zou klinken, maar er lijkt een hele prettige akoestiek aanwezig. Zijn het stereo-sets of ook surround? Daar staat niets over op zijn website.

Ik heb wat beta-testing gedaan, het is echt 100% een Frans-Romantisch orgel - maar met een heel heldere Mixtuur en Cornet. De akoestiek is zeer overvloedig. En het is GRATIS, dat moet toch even extra onderstreept worden.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 15 sep 2015 18:36

Re: 2004 Cracov, St. John Cantius (40/III+P)

Voor deze set is een kleine update beschikbaar: http://www.piotrgrabowski.pl/files/CracovStJohnCantiusPatch1.rar
Er is 1 WAV file en 1 plaatje aangepast,
Omdat Piotr het niet voor elkaar krijgt dit als een update te installeren, moet je dit bestand na uitpakken even handmatig kopiëren naar de juiste plek. Of de hele zaak opnieuw downloaden (ca 7 GB) http://piotrgrabowski.pl/
Avatar gebruiker

Berichten: 221

Geregistreerd: 25 jul 2012 20:27

Woonplaats: Ede

Bericht 15 sep 2015 20:37

Re: 2004 Cracov, St. John Cantius (40/III+P)

Nou, is hij van een filantropische instelling ofzo? Waarom doet'ie het gratis, iemand die dat weet?

Ga deze ook eens 'even' downloaden. De demo klinkt niet verkeerd...

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 15 sep 2015 21:15

Re: 2004 Cracov, St. John Cantius (40/III+P)

djvmeeuwen schreef:Nou, is hij van een filantropische instelling ofzo? Waarom doet'ie het gratis, iemand die dat weet?

Net als een gratis toegankelijk orgelconcert pas betalen bij de uitgang via een collecte.

Als de sampleset je bevalt, kun je een donatie overmaken via Paypal. Zie http://piotrgrabowski.pl/donate.html
Avatar gebruiker

Berichten: 336

Geregistreerd: 14 okt 2013 13:37

Woonplaats: Scherpenisse (ZLD)

Bericht 15 sep 2015 21:26

Re: 2004 Cracov, St. John Cantius (40/III+P)

Mooi orgel en klinkt ook goed.
Kan er al iemand antwoord geven of het stereo of surround is?

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 15 sep 2015 21:27

Re: 2004 Cracov, St. John Cantius (40/III+P)

Het is alleen in stereo.

Nog iets.
De voetpistons op het plaatje van de speeltafel werken ook. De opschriften zijn een beetje onduidelijk.
V.l.n.r: III-I, III-II, II-I, III-P, II-P, I-P
Rechts van de cresendowals en het zwelpedaal zitten < , >, Cresendo aan/uit

Berichten: 78

Geregistreerd: 26 apr 2013 13:21

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 15 sep 2015 21:35

Re: 2004 Cracov, St. John Cantius (40/III+P)

josq schreef:Ik heb wat beta-testing gedaan, het is echt 100% een Frans-Romantisch orgel - maar met een heel heldere Mixtuur en Cornet. De akoestiek is zeer overvloedig. En het is GRATIS, dat moet toch even extra onderstreept worden.


100% Frans-romantisch orgel? Dat zeker niet. Eerder Duits met een Frans tintje. Het meest Frans zijn nog de grondstemmen van het Hoofdwerk. De tongwerken missen het Franse vuur, de Plein-Jeu is wel erg sterk en helder en domineert het tutti. Op het Positief staat een Clarinette maar dit is een labiaal Klarinet! Een leuk karakteristiek register (met kenmerkende trage aanspraak!) wat het in een Duits-romantisch orgel goed doet maar hier misplaatst is. Evenals de Dolce 4, een register uit de Duitse strijkers familie. Een Fluit 4 ontbreekt echter, onmisbaar voor de Cornet decomposée. De Cromorne klinkt aardig maar mist de Franse body. De Fugara 4 van het Récit is sterk en staat goed in verhouding met de Hoofdwerk Gamba maar is geen partner voor de Aeoline welke zacht is. Te zacht voor de Franse fond van het Récit. Aansluiting naar de strijkers mixtuur is er dan vanuit de grondstemmen niet. De Doublette doet er dan nog een stapje bij kwa volume. De Hautbois is een duitse hobo welke wat sterker is maar heeft absoluut niet het franse karakter. Ook hier bij de Trompetten geen Frans vuur.
De Pedaal labialen zijn traag (evenals vele andere pijpen) in de aanspraak, vlot spel is niet echt mogelijk. De Octave heeft relatief veel streek, in combinatie met de gedisponeerde Violoncelle is dat overbodig.
De aanspraak van het pijpwerk verraad een barokke achtergrond wat betreft zaken als kernfase. Klankvorming en intonatie zijn veelal uit de Duits-romantische school genomen.

Nu over de sample set: een nette set, keurig verzorgd en ook nog gratis. Ondanks de ruime akoestiek een goede opname met voldoende detail. Puik werk.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 15 sep 2015 22:00

Re: 2004 Cracov, St. John Cantius (40/III+P)

Martijn

bedankt voor de review.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 15 sep 2015 22:01

Re: 2004 Cracov, St. John Cantius (40/III+P)

Evert-Jan schreef:Voor deze set is een kleine update beschikbaar: http://www.piotrgrabowski.pl/files/CracovStJohnCantiusPatch1.rar
Er is 1 WAV file en 1 plaatje aangepast,
Omdat Piotr het niet voor elkaar krijgt dit als een update te installeren, moet je dit bestand na uitpakken even handmatig kopiëren naar de juiste plek. Of de hele zaak opnieuw downloaden (ca 7 GB) http://piotrgrabowski.pl/


Er is nu een officiële installatie file voor de patch: http://www.piotrgrabowski.pl/files/CracovStJohnCantiusPatch1.CompPkg.Hauptwerk.rar
Avatar gebruiker

Berichten: 132

Geregistreerd: 16 jun 2014 14:29

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 15 sep 2015 23:47

Re: 2004 Cracov, St. John Cantius (40/III+P)

Evert-Jan schreef:Het is alleen in stereo.

Nog iets.
De voetpistons op het plaatje van de speeltafel werken ook. De opschriften zijn een beetje onduidelijk.
V.l.n.r: III-I, III-II, II-I, III-P, II-P, I-P
Rechts van de cresendowals en het zwelpedaal zitten < , >, Cresendo aan/uit


En niet te vergeten de aan/uit rechts naast de klavieren. Je schakelt hiermee het orgel "uit" , als je een akkoord vasthoudt hoor je het dus langzaam wegzakken.

Mvg
Bram
Avatar gebruiker

Berichten: 72

Geregistreerd: 15 apr 2011 21:56

Woonplaats: Chilliwack BC CANADA

Bericht 16 sep 2015 04:42

Re: 2004 Cracov, St. John Cantius (40/III+P)

Downloaded en geinstalleerd

Lekker orgel met galm , leuke stemmen en een mooi vol orgel totaal klank
gewoon gaaf werk en een donatie wel verdient !

Hartelijk bedankt Piotr voor dit sample set :D

Martinus c van Herk
Als het nog lang duurt , wacht ik nog even..

Berichten: 75

Geregistreerd: 22 aug 2012 09:45

Bericht 16 sep 2015 21:16

Re: 2004 Cracov, St. John Cantius (40/III+P)

Hoi allemaal,

Alleen het downloaden gaat voortdurend mis.
Is er nog een andere bron?

VrGr

Johan
Avatar gebruiker

Berichten: 132

Geregistreerd: 16 jun 2014 14:29

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 16 sep 2015 23:17

Re: 2004 Cracov, St. John Cantius (40/III+P)

ceecies schreef:Hoi allemaal,

Alleen het downloaden gaat voortdurend mis.
Is er nog een andere bron?

VrGr

Johan


Misschien heb je hier wat aan:
viewtopic.php?f=6&t=2075#p23588

mvg
Bram

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 18 sep 2015 15:19

Re: 2004 Cracov, St. John Cantius (40/III+P)

Martijn70 schreef:
josq schreef:Ik heb wat beta-testing gedaan, het is echt 100% een Frans-Romantisch orgel - maar met een heel heldere Mixtuur en Cornet. De akoestiek is zeer overvloedig. En het is GRATIS, dat moet toch even extra onderstreept worden.


100% Frans-romantisch orgel? Dat zeker niet. Eerder Duits met een Frans tintje. Het meest Frans zijn nog de grondstemmen van het Hoofdwerk. De tongwerken missen het Franse vuur, de Plein-Jeu is wel erg sterk en helder en domineert het tutti. Op het Positief staat een Clarinette maar dit is een labiaal Klarinet! Een leuk karakteristiek register (met kenmerkende trage aanspraak!) wat het in een Duits-romantisch orgel goed doet maar hier misplaatst is. Evenals de Dolce 4, een register uit de Duitse strijkers familie. Een Fluit 4 ontbreekt echter, onmisbaar voor de Cornet decomposée. De Cromorne klinkt aardig maar mist de Franse body. De Fugara 4 van het Récit is sterk en staat goed in verhouding met de Hoofdwerk Gamba maar is geen partner voor de Aeoline welke zacht is. Te zacht voor de Franse fond van het Récit. Aansluiting naar de strijkers mixtuur is er dan vanuit de grondstemmen niet. De Doublette doet er dan nog een stapje bij kwa volume. De Hautbois is een duitse hobo welke wat sterker is maar heeft absoluut niet het franse karakter. Ook hier bij de Trompetten geen Frans vuur.
De Pedaal labialen zijn traag (evenals vele andere pijpen) in de aanspraak, vlot spel is niet echt mogelijk. De Octave heeft relatief veel streek, in combinatie met de gedisponeerde Violoncelle is dat overbodig.
De aanspraak van het pijpwerk verraad een barokke achtergrond wat betreft zaken als kernfase. Klankvorming en intonatie zijn veelal uit de Duits-romantische school genomen.

Nu over de sample set: een nette set, keurig verzorgd en ook nog gratis. Ondanks de ruime akoestiek een goede opname met voldoende detail. Puik werk.


Goede punten ;) Ik ging te kort door de bocht.
Avatar gebruiker

Berichten: 221

Geregistreerd: 25 jul 2012 20:27

Woonplaats: Ede

Bericht 21 sep 2015 20:14

Re: 2004 Cracov, St. John Cantius (40/III+P)

Raar dingetje met de Octave 8' van het pedaal: de g heeft iets geks als je hem langer vast houdt. om de zoveel seconden zit er een vreemde 'draai' in het geluid... Kun je zoiets zelf aanpassen of moet de sample aangepast worden door Piotr zelf?

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 21 sep 2015 23:44

Re: 2004 Cracov, St. John Cantius (40/III+P)

Dat moet je melden bij Piotr want dan is de aanpassing voor iedereen beschikbaar.

Hij heeft vandaag wel een patch gepubliceerd voor
the staccato attac of pedal Octave 8' note c is one semitone too low (B)

Download: http://www.piotrgrabowski.pl/files/CracovStJohnCantiusPatch1.CompPkg.Hauptwerk.rar
Avatar gebruiker

Berichten: 221

Geregistreerd: 25 jul 2012 20:27

Woonplaats: Ede

Bericht 22 sep 2015 18:54

Re: 2004 Cracov, St. John Cantius (40/III+P)

Evert-Jan schreef:Dat moet je melden bij Piotr want dan is de aanpassing voor iedereen beschikbaar.


Is gedaan!
Avatar gebruiker

Berichten: 97

Geregistreerd: 07 jul 2012 15:20

Woonplaats: Waarder (ZH)

Bericht 25 sep 2015 21:03

Re: 2004 Cracov, St. John Cantius (40/III+P)

Wow, wat een prachtig orgel en dat voor niets! :shock:

Zoals Martinus al aangaf: Wat een leuke stemmen, en ook nog met een mooie akoestiek/galm.

Dat wordt een donatie!

Dear mr Piotr Grabowski: if you're reading this, thank you for this very good sounding Sampleset, I think its pretty unique because -for free- this sampleset defines the new standard. I'll be happy to donate for your effort!

Keep up the good work!
Met vriendelijke groet,

Jan Barend
2 klaviers inbouworgel, pedaal, midi 128 interface, i7-6700K, 32 GB Ram, M2-SSD, Emu 0404, Hauptwerk Advanced, Dom Utrecht Sampleset.

Berichten: 98

Geregistreerd: 24 jul 2015 15:12

Bericht 28 sep 2015 17:00

Re: 2004 Cracov, St. John Cantius (40/III+P)

ik vond bij toeval op YT een hint naar dit orgel en bingo! mooie klank en groot en voor noppes dus downloaden.
(er staan of komen nog meer trouwens!)
Maar ik loop vast op een "MEGAsync" om dit binnen te halen die nu ineens vraagt om cloud helemaal of selectief te syncen.
Zegt me helemaal niets. Ik dacht voor Zureck V deze mega-dinges ook gezien te hebben en heb toen niets hoeven doen als ik me goed herinner. Of kan dat niet? Was het misschien een andere downloadhulp die je eerst moet installeren?
Het lukt dus niet om die Megasync te ontlopen; als je download drukt bij de sample komt ie geheid. Het blijkt echter een opslag site te zijn tot 50Gig gratis. geen behoefte aan, ik heb mac en apple met zelfde optie.
kortom; hoe ontloop ik die megasync om de sample te downloaden?
BVD!
Laatst bijgewerkt door bruce op 28 sep 2015 17:31, in totaal 1 keer bewerkt.
Volgende

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 24 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com