Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Stem: 1732 Andreas-Silbermann, Ebersmunster, France

Toon actieve onderwerpen


Hoe tevreden ben je over je aankoop?

Zeer tevreden, aanbevolen!
7
41%
Tevreden, aanbevolen.
4
24%
Neutraal
0
Geen stemmen
Ontevreden, spijt van aankoop.
0
Geen stemmen
Zeer ontevreden, spijt van aankoop!
0
Geen stemmen
Deze heb ik niet, maar zou hem wel willen
4
24%
Deze heb ik niet, wil hem ook niet
2
12%
 
Totaal aantal stemmen : 17

Berichten: 88

Geregistreerd: 09 feb 2011 23:04

Bericht 01 jun 2011 16:13

1732 A. Silbermann, Ebersmunster, France

Op contrebombarde concerthall zijn enkele pre`hearings`Midifiles geplaatst door OAM H Meyer van het sample dat begin deze zomer wordt uitgebracht, maar zie ook zijn website voor meer voorbeelden
Een opmerkelijk huwelijk`
tussen duitse en franse barock,een geweldig instrument!!!!!.
Een van Albert Schweitzer favoriete orgels niet voor niets zou ik zeggen , maar oordeel zelf

lub

Avatar gebruiker

Berichten: 227

Geregistreerd: 09 feb 2011 18:12

Woonplaats: Urk

Bericht 01 jun 2011 17:02

Re: 1732 silbermann Ebensmunster

Zeker een mooi orgel,en ook haast wel zeker een mooi sampelset,maar waarom geen surround versie?
Persoonlijk vind ik dat toch wel het meest realistische overkomen,probeer maar eens het demoset van Zwolle.
Daarom hoop ik dat de oudere sampelsets nog eens een keer uitgebracht worden in surround,zoals Kampen ,Vollenhove b.v.

Vr,gr,
Lub
Laatst bijgewerkt door lub op 01 jun 2011 20:00, in totaal 1 keer bewerkt.

Berichten: 88

Geregistreerd: 09 feb 2011 23:04

Bericht 01 jun 2011 18:36

Re: 1732 silbermann Ebensmunster

Ik zelf houd het voorlopig bij stereo,maar in surround wellicht nog mooier en wellicht realisticher.
Weet ook niet of er geen surround versie uitkomt. Aber dies ist
eine frage fur Herr Professor Maijer ???????

Herzlicher Grusse cees

Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 24 okt 2011 18:11

Re: 1732 A. Silbermann, Ebersmunster, France

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 24 okt 2011 19:32

Re: 1732 A. Silbermann, Ebersmunster, France

Lijkt me een juweel, ik ga hem zeker bestellen, of sinterklaas de goede kant op zetten :lol:

en de prijs is erg gunstig, de prof. is weleens duurder geweest ;)

komt denk ik omdat hij met pensioen gaat.

even alle gekheid op een stokje, naar wat ik ben gewend van O.A. media, kan het niet tegen vallen lijkt me.


groeten

jan wim
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 24 okt 2011 20:05

Re: 1732 A. Silbermann, Ebersmunster, France

Niet even wachten op Arlesheim, Jan Wim? 8-)

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 24 okt 2011 21:51

Re: 1732 A. Silbermann, Ebersmunster, France

tja daar zeg je wat Ron

als ik deze nu bestel is het dan misschien een lite van Arlesheim???? ik ben niet erg thuis in de franse orgelkant zeg maar :oops:

maar ik vind de demo's wel erg mooi klinken

en een gekregen sinterklaas hauptwerkpaard mag je toch niet in de .......... kijken

maar voor het zelfde geld ben ik al afgevoerd in de zak naar Arlesheim :lol:

vindt het moeilijk zeg maar

groeten

Jan Wim
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 24 okt 2011 22:31

Re: 1732 A. Silbermann, Ebersmunster, France

Nou Jan Wim, ik heb ook geen ervaring met het "barok-franse-orgeltype", maar naar men zegt kan je er ook zeer goed Bach op kwijt. (Veel Bachopnames gemaakt in het verleden op Arlesheim...die vond ik schitterend). En de demo's klinken inderdaad ook heel mooi.

Ik wacht zoiezo tot Arlesheim uitkomt, want dan wil ik beiden wel goed vergelijken. Arlesheim heeft een uitgebreidere dispositie, de maker (OA)is dezelfde en de nagalm ongeveer ook.

En als ik "een duit in het ZAKJE mag doen.........
je zal beslist geen "kat in de ZAK kopen",
Ebersmunster of Arlesheim...."dat is broekZAKvestZAK",
MAAR
"laat je nu geen geld uit je ZAK kloppen" OF "het geld moet je nu in de ZAK branden".....
denk er goed over na......wacht desnoods nog een tijdje......
anders "zit je volgend jaar Kerst in de piepZAK". ;)

Berichten: 88

Geregistreerd: 09 feb 2011 23:04

Bericht 25 okt 2011 00:16

Re: 1732 A. Silbermann, Ebersmunster, France

Nou,Nou.... het gaat blijkbaar eindelijk gebeuren,daar moesten we lang op wachten.
Refererend aan de kwaliteit van OAM,zoal sb.v. die van Vollenhove heb ik er grootte verwachtingen van.
De prijs is zeker interessant, dus wat willen we nog meer, maar los daarvan is het natuurlijk een prachtig orgel!!
Er zijn veel samples die hier waarschijnlijk niet aan kunnen tippen qua sound en passend repertoire..althans voor mijn smaak en oren.Maar waarom in hw 3 i.p.v. hw 4 ????? Ga hem zeker bestellen Voor Sint of kerst-.
wordt het toch nog een mooi einde van 2011in deze barre tijden
cees
Avatar gebruiker

Berichten: 119

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:41

Bericht 28 okt 2011 23:28

Re: 1732 A. Silbermann, Ebersmunster, France

De bespreking en de geluidsvoorbeelden van Ebersmünster zullen waarschijnlijk morgen op de website van Gert worden geplaatst.

Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 29 okt 2011 10:42

Re: 1732 A. Silbermann, Ebersmunster, France

De bespreking en de geluidsvoorbeelden van Ebersmünster zullen waarschijnlijk morgen op de website van Gert worden geplaatst.
Het staat erop, zie: http://www.pcorgan.com/SampleSets1732Ebersmunster.html
Het is wel te merken dat Dick er lol in had, het is gedaan in een enorm korte tijd!
Het is weer een leerzaam verhaal geworden.
Bovendien 100 minuten aan opnames van verschillende soorten muziek!
Bedankt Dick.

Berichten: 88

Geregistreerd: 09 feb 2011 23:04

Bericht 25 nov 2011 15:34

Re: 1732 A. Silbermann, Ebersmunster, France

Zoals een ieder wel weet is Ebersmunster gelanceerd.
Op deze site, als wel op de sample site van OAM en bij contrabombarde zijn diverse stukken te beluisteren.
Het verschijnen heeft wat langer geduurd dan wellicht verwacht, ( plannen blijft moeilijk maar liever in een keer goed dan weer een upgrade etc etc..)-maar het belangrijkste is dat hij er is.
Kwam deze week binnen en het instaleren verliep probleemloos.

Oh ja ..nooit de dongle update re-namen want dan kan installer hem niet terug vinden!

Bij het beluisteren van de geluidsvoorbeelden o.a. die van Dick hier op dit forum werd ik steeds enthousiaster,
en mijn verwachtingen zijn meer dan uitgekomen!!
Heerlijk voor franse barock maar ook voor de duitse,Even wennen dat het echo klavier maar loopt van c tot c",kan in HW doorlopen naar de baskant maar dit is bij het echte orgel ook niet zo.

De tremulanten zijn prachtig, vakwerk Herr Prof. Maier!!!

Een aanrader en verhoudings gewijs niet duur in deze crisis tijd.

cees

Berichten: 85

Geregistreerd: 19 feb 2011 02:10

Woonplaats: Strijen

Bericht 02 dec 2011 13:23

Re: 1732 A. Silbermann, Ebersmunster, France

Hallo Allemaal,

Ik heb van de week het Silberman orgel uit Ebersmunster binnengekregen
en ik wil hier mijn bevindingen meedelen.
Ik vond de stukjes van Dick Sanderman prachtig maar was
toch wel benieuwd hoe het set zou klinken met wat eenvoudiger
koraalstukken en bewerkingen van Nederlandse Componisten .
Zoals Dick al aangaf zijn de stemmen zonder tremulant bijzonder helder
in combinatie met de grote galm, maar met tremulant is het echt iets aparts. Ik heb door de jaren heen al aardig wat samplesets maar zo had ik het nog nooit gehoord. De cornet met tremulant klinkt als een echt Hollandse Cornet en ook de overige stemmen klinken zo.
Voor degene die op "Arlesheim" wachten heb ik de volgende mededeling:
Ik heb contact gehad met Prof.H.Maier over het verschil tussen Ebermuster en Arlesheim en hij schreef mij het volgende.:
Mijnheer Doolaard, als de sampleset van Ebersmunster je niet bevalt mag je deze gewoon terugsturen met terugstorting van wat je betaald hebt.
Tussen Ebersmunster en de uitgebreidere set van de toekomstige Arlesheim zitten grote verschillen ; In de set van Arlesheim zijn enkel de tongwerken
opgenomen met tremulant om reden dat de kwaliteit van de tremulant in Arlesheim minder is en ook het benodigde geheugen veel groter zal zijn.
Tot zover citaat van Dhr Maier.
Voor degene die ook van een mooie tremulant in de uitvoering houden is deze set echt een topper,maar ook zonder is het een schitterende set, en voor degene die hem willen horen, deze zijn altijd welkom.

Groet, Pleun Doolaard

Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 10 nov 2012 17:07

Stem: 1732 Andreas-Silbermann, Ebersmunster, France

Het is de bedoeling dat alleen mensen stemmen die de set daadwerkelijk bezitten (bovenste vijf keuzes), anderen kunnen de onderste twee keuzes maken.
Alleen aan de hand van demo's is het, naar mijn mening, niet mogelijk om een goed oordeel te geven.
Laat ook de prijs meewegen in het oordeel.
Het stemmen is anoniem, je moet wel lid zijn om te kunnen stemmen.

Zie voor deze set: http://www.pcorgan.com/SampleSets1732Ebersmunster.html

Berichten: 154

Geregistreerd: 12 maart 2011 16:27

Woonplaats: Hattem

Bericht 10 nov 2012 19:36

Re: Stem: 1732 Andreas-Silbermann, Ebersmunster, France

Een prachtig orgel vooral na wat intonatie, jammer dat er geen fluit 4 voet op zit
Dickh

Berichten: 164

Geregistreerd: 09 nov 2012 23:04

Bericht 10 nov 2012 22:38

Re: Stem: 1732 Andreas-Silbermann, Ebersmunster, France

Deze sample set is erg goed, een gelijkwaardig orgel heb ik in praktijk vaak bespeeld, ben erg gelukkig dat deze is uitgebracht !
Avatar gebruiker

Berichten: 208

Geregistreerd: 18 apr 2012 10:35

Woonplaats: Almere

Bericht 22 jul 2013 10:01

Re: Stem: 1732 Andreas-Silbermann, Ebersmunster, France

Verledenweek ben ik in Chamonix op vakantie geweest en ben daar ook naar een orgelconcert gegaan. Eenmaal thuisgekomen kon ik de verleiding niet meer weerstaan en heb Ebersmunster aangeschaft.

Ik vind het werkelijk een fantastisch orgel.
Gewoon een koraal spelen met de montre en bourdon.
Prachtige uitkomende stemmen en cornetten op dit orgel.
Met dit orgel begin ik bijna een tremulant-fan te worden :lol:

paar kleine puntjes van kritiek:
Wat wel raar is is dat de lage A van de octaaf bass in de pedaal op een Gis begint en dan "snel naar de A trekt".
Als je de adagio speelt van de toccata adagio en fuga waar vaak een repeterende A in voorkomt is dit wel erg storend. Gelukkig kun je in zo'n geval koppelen aan de bourdon van het hoofdwerk.
Verder hebben meer toetsen wat kleine bijgeluiden maar dat vind ik niet storend.
Ook klinkt de pedaaltrompet van de C tot de Dis opeens erg hard.

Maar wat een mooi orgel verder.
Mijn vrouw moet steeds weer even komen opdraven en luisteren door de hoofdtelefoon als ik weer een nieuwe registratie wil laten horen.
De fluit 4 mis ik eigenlijk totaal niet op dit orgel. Wat ik wel leuk had gevonden was als er nog een larigot op zou zitten. Maar met de bourdon 16' en de quint een octaaf hoger kom je ook al in de buurt.

Dit is echt een mooi orgel voor Bach, natuurlijk de Franse barok en oude muziek.
Muziek maak je met je oren.

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 22 jul 2013 10:22

Re: 1732 A. Silbermann, Ebersmunster, France

elec schreef:Tussen Ebersmunster en de uitgebreidere set van de toekomstige Arlesheim zitten grote verschillen ; In de set van Arlesheim zijn enkel de tongwerken
opgenomen met tremulant om reden dat de kwaliteit van de tremulant in Arlesheim minder is en ook het benodigde geheugen veel groter zal zijn.


Reactie op deze oude post: dit lijkt niet te kloppen, de OAM-website zegt van Arlesheim: "All ranks were additionally recorded with the original tremulant sound (except Bourdon16, Fourniture and Cymbale)". Heb zelf de sets niet maar misschien ga ik 1 van 2 ooit nog aanschaffen. Dan is dit wel een relevante overweging.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 22 jul 2013 12:50

Re: Stem: 1732 Andreas-Silbermann, Ebersmunster, France

Fijn, Karel, dat je ook zo enthousiast bent over Ebersmunster. Wat een vakantie al niet kan doen......

Na de Ebersmunser heb ik nu ook de Ladegast sinds kort, en opnieuw; wat een geluid! Hoe krijgt de professor het elke keer weer voor elkaar, en dan met zo weinig RAM gebruik.
Snap niet waarom mensen nog iets missen in deze sets, zoals "surround" etc.

Veel spelplezier gewenst!

HG

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 208

Geregistreerd: 18 apr 2012 10:35

Woonplaats: Almere

Bericht 22 jul 2013 17:23

Re: Stem: 1732 Andreas-Silbermann, Ebersmunster, France

Dank je Geert,

dat speelplezier gaat zeker lukken. Vandaag even mijn boek van Clerambault van zolder gehaald en dat is toch wel genieten.
Heerlijk zo'n grand jeux met de klaterende Klaroen als kroon op de klank.
Muziek maak je met je oren.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 22 jul 2013 23:12

Re: Stem: 1732 Andreas-Silbermann, Ebersmunster, France

Ja, idd, die Caprice sur les Grands Jeux, bv, dat spettert eruit gewoon, en ook in de linkerhand blijft het tongwerk sonoor en vloeit er nix dicht!

Dit soort orgels stimuleert mij enorm om mijn gebrekkige spel toch zo goed mogelijk te verbeteren..... :oops:

HG

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 09 aug 2013 12:15

Re: Stem: 1732 Andreas-Silbermann, Ebersmunster, France

Karel, toevallig zag ik je nieuwste bijdrage van Clerambault op CB..

Klinkt machtig mooi! toevallig had ik het laatste stukje ook zelf even opgenomen, maar bij jou komen die tongwerken in de linkerhand er nog voller uit. Jammer dat ik het niet even kan uploaden hier ter vergelijking.

Ik snap niet, dat jij nog les nodig hebt.......Bedankt voor die fraaie bijdrage.

HG

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 208

Geregistreerd: 18 apr 2012 10:35

Woonplaats: Almere

Bericht 10 aug 2013 11:24

Re: Stem: 1732 Andreas-Silbermann, Ebersmunster, France

Bedankt Geert,

In het laatste stuk heb ik alles aan elkaar gekoppeld (ook de pedaal) en alle tongwerken gebruikt behalve de pedaaltrompet.

En les.... tja, er valt altijd nog wel wat te leren en zelf ben ik helaas nog lang niet altijd tevreden over mijn spel :cry: En vind ik het ook altijd weer spannend om wat te uploaden op ContreBombarde. :( Maar gelukkig zijn de reacties dan positief. :D

En een goede leraar heeft altijd wel weer andere/leukere ideeën waar ik dan weer mijn voordeel mee doe.

Groetjes,
Karel
Muziek maak je met je oren.

Berichten: 85

Geregistreerd: 19 feb 2011 02:10

Woonplaats: Strijen

Bericht 10 aug 2013 12:30

Re: 1732 A. Silbermann, Ebersmunster, France

josq schreef:
elec schreef:Tussen Ebersmunster en de uitgebreidere set van de toekomstige Arlesheim zitten grote verschillen ; In de set van Arlesheim zijn enkel de tongwerken
opgenomen met tremulant om reden dat de kwaliteit van de tremulant in Arlesheim minder is en ook het benodigde geheugen veel groter zal zijn.


Reactie op deze oude post: dit lijkt niet te kloppen, de OAM-website zegt van Arlesheim: "All ranks were additionally recorded with the original tremulant sound (except Bourdon16, Fourniture and Cymbale)". Heb zelf de sets niet maar misschien ga ik 1 van 2 ooit nog aanschaffen. Dan is dit wel een relevante overweging.


Hallo Josq,

Ik wil even reageren op je reactie.
Toen ik Ebermunster wilde bestellen heb ik contact gehad met dhr Maier over het verschil tussen Ebermunster en Arlesheim, en hij antwoordde dat Arlesheim niet met opgenomen tremulanten uitkwam.
Ik heb toen Ebermunster besteld, maar ik was verbaasd toen Arlesheim uitkwam deze met live tremulanten uitkwam.
Ik heb hier toen dhr Maier op aangeschreven en hij gaf me het volgende antwoord:

Hello Mr. Doolard,
If you will, you can exchange the Ebersmunster set with the Arlesheim set in your special case, no problem.
Sorry for the confusion. At the time of the development of Arlesheim, it was not clear, if the quality of the recorded tremulants would be sufficient enough (trem lenghts etc.). The Arlesheim organ was the very first HW organ with native tremulants at all and I had not enough experience with that.
It showed later on, that I could use the recordings.
Please send back the Ebersmunster set and I'll send you the Arlesheim set about mid June.

Hope, that helps you
With best regards
H. Maier
----------------------------
Prof. Dipl.-Ing. H. Maier
OAM Sound Engineering
Kusterdinger Str. 48
D-72827 WANNWEIL

Ik heb Ebermunster gehouden want ik vond de tremulanten daarvan mooier.
Ik hoop dat ik zo de zaak duidelijk gemaakt heb.

m.vr.groet,
Pleun Doolaard

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com