Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Intonatieaanpassingen worden niet opgeslagen

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 10

Geregistreerd: 07 feb 2014 11:53

Bericht 20 maart 2017 21:55

Intonatieaanpassingen worden niet opgeslagen

Goedenavond,

Sinds enige tijd speel ik op mijn orgel met het sampleset van Zwolle.
Echter heb ik wat intonaties uitgevoerd die vervolgens niet worden opgeslagen.
Als voorbeeld: de Vox-Humana staat te zacht in vergelijking met andere stemmen dus ik zet het totale volume van deze stem op 11. Vervolgens verlaat ik het intonatiemenu door op close te klikken. Gevoelsmatig vind ik dat nog altijd niet goed voelen omdat ik altijd gewend ben om op opslaan of OK te klikken, maar goed.
Sommige instellingen die ik eerder al eens aangebracht heb, worden wel onthouden, zoals het volume van de Subbas in het pedaal of wat individuele aanpassingen bij sommige 8 voeters.

Weet iemand hoe dit probleem opgelost kan worden?

Verder vroeg ik me ook af of er geen mogelijkheid is om de tremulant voor alle stemmen of meerdere geselecteerde stemmen tegelijk te wijzigen? Bij de set van Zwolle is het anders een bezigheid die erg veel tijd vraagt omdat je alles apart moet doen voor Front links en rechts en Rear links en rechts.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Mvgroet,

J.D. Meijering

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 20 maart 2017 22:19

Re: Intonatieaanpassingen worden niet opgeslagen

Ga naar menu File --> Save any unsaved settings changes om de instellingen, waaronder voicing instellingen in HW op te slaan. Daarmee forceer je dat HW het opslaat. HW zou dat ook automatisch doen, maar de praktijk is weerbarstiger.

De tremulant zweving aanpassen van het HW tremulant model (dus NIET van de stemmen met opgenomen tremulant) gaat via menu Organ settings --> Tremulant rate voicing adjustment.
Selecteer is het manuaal en dan kun je het aanpassen. Ook nu weer naar menu File --> Save any unsaved settings changes om de instellingen op te slaan.

Opgenomen tremulanten kunnen niet in zwevingsfrequentie worden aangepast.

Berichten: 10

Geregistreerd: 07 feb 2014 11:53

Bericht 21 maart 2017 08:56

Re: Intonatieaanpassingen worden niet opgeslagen

Dag Evert-Jan,

Bedankt voor je antwoord. M.b.t. de tremulant instelling, ken ik de optie die je aangeeft.
Echter wil ik voor enkele -met name tongwerken- de tremulant wat anders instellen en dat kan via het intonatiemenu. Echter is het dan erg vervelend dat je in het linkse veld niet meerdere stemmen tegelijkertijd kunt selecteren. Weet iemand hier nog een mogelijkheid voor?

Mvgroet,

J.D. Meijering

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 21 maart 2017 12:29

Re: Intonatieaanpassingen worden niet opgeslagen

Je kunt via voicing slechts 1 register (front of rear of front met tremulant of rear met tremulant) doen. (en bij een 6 kanaals surround set moet je dat dus 6 keer afzonderlijk doen).
Dit omdat HW geen weet heeft welke registerdelen bij elkaar horen. Dus daarom alles afzonderlijk uitvoeren.

4 en 6 kanaals surround zijn mogelijk in HW maar HW is daar eigenlijk helemaal niet geschikt voor. Het zou qua software moeten worden aangepast (in release 5??).

Berichten: 566

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:12

Bericht 21 maart 2017 20:10

Re: Intonatieaanpassingen worden niet opgeslagen

4 en 6 kanaals surround zijn mogelijk in HW maar HW is daar eigenlijk helemaal niet geschikt voor. Het zou qua software moeten worden aangepast (in release 5??).


Dit heb ik ook eens proberen te verwoorden. Het is toen niet gelukt: :oops:

viewtopic.php?p=27845#p27845

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 21 maart 2017 21:27

Re: Intonatieaanpassingen worden niet opgeslagen

Peter

dat is toen niet gelukt omdat jij het alleen had over speakers en luisteropstellingen via de mixer e.d. en niet over de software (HW dus).
Dat met die sliders (HW dus) heb ik toen weerlegd: HW is prima in staat via de interne mixer de 3 stereo kanalen (direct, middle en rear) te mixen.
Op mijn vraag waarom volgens jou HW vanuit de techniek bekeken niet goed met 3 stereokanaals audio kan omgaan ben je destijds niet ingegaan.

Waar ik in bovenstaande opmerking op doelde is het feit dat intoneren in een 6 kanaals set bij een met tremulant opgenomen orgel 6x moet worden uitgevoerd en dat HW eigenlijk niet voor 4/6 kanaal surround geschikt is. Dit in het kader van dit topic.
Naast dit nog een argument: het random naast de toon zetten van een pijp bij het laden van een orgel. Dit geeft bij een 4/6 kanaal sets in het slechtste geval eenzelfde pijp op 4 resp. 6 verschillende tonen.
Bij de 3 soorten releases heb ik (technisch gezien) nog geen verschil tussen de 3 stereo kanalen kunnen ontdekken, maar misschien kan het daar ook optreden dat het voor elk kanaal verschillend is.

Daarom schreef ik er onder mijn eerdere bericht dat dit in de software zou moeten worden aangepast.

Berichten: 566

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:12

Bericht 21 maart 2017 21:58

Re: Intonatieaanpassingen worden niet opgeslagen

Op mijn vraag waarom volgens jou HW vanuit de techniek bekeken niet goed met 3 stereokanaals audio kan omgaan ben je destijds niet ingegaan.


Evert-Jan,

Volgens mij binnen 24 uur; even een stukje verder lezen. ;)

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 22 maart 2017 00:39

Re: Intonatieaanpassingen worden niet opgeslagen

Dat stukje had ik ook al gelezen. Maar jij had het in genoemde berichten alleen over speakers en luisteropstellingen i.c.m. de mixer. Met o.a. het door Jan Wim beschreven op tijd zetten van speakers. Dat is dus opgelost al zou het mooi zijn als het in HW wordt ingebouwd.
Daarmee zijn er volgens jou dus geen beperkingen meer in HW voor 4/6 kanaalsurround. Of zijn er toch nog andere technische beperkingen in HW waardoor volgens jou "op dit moment niet geschikt om op een juiste wijze om te gaan met de 6 kanaalstechniek in een meerkanaals opstelling?"

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com