Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Gratis: Zurek organ v5 (5.2) (62/3+p) - Hauptwerk V

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 96

Geregistreerd: 07 feb 2017 22:47

Bericht 10 feb 2017 20:51

Re: Gratis: Zurek organ v5 (5.1) (62/3+p)

Bedankt voor je uitvoerig antwoord.
Ik moet tot m'n schande bekennen dat ik de activering van de klavieren zelf niet goed uitgevoerd had toen ik je dat schreef. De laatste geactiveerde sample is al weer heel lang geleden.
Dus vandaag nog eens m'n aantekeningen van de 1e keren nagelezen en ontdekte m'n fout.

Inmiddels alles werkend, de registers gekoppeld aan de wippers en kan nu de diverse combinaties gaan ontdekken.
De complete sample van Rotterdam heb ik al 1,5 jaar in gebruik en daardoor viel het ontbreken van de zweving mij op.
Jouw suggestie voor een handmatige aanpassing zal ik zeker tzt gaan proberen.
De verandering van de feitelijke stemmen door die uit andere orgels is voor mij zeer goed waarneembaar.
Rotterdam heeft in het geheel een wat dunnere klankopbouw die zeker in de mixturen,de cornet en de kromhoorn goed te merken is. Dat maakt deze sample tot een welkome aanvulling.
Heel prettig vind ik de koppeling van bovenwerk aan rugwerk, wat in Rotterdam niet mogelijk is.
M'n 1e indruk is dat ik vooralsnog wel een regaal uit het borstwerk denk te missen, hoewel de hoorns zeer mild zijn.
Al met al heel tevreden over de sample en zal er zeker veel gebruik van gaan maken.

Nogmaals zeer bedankt voor je fijne ondersteuning!!

Gezien je kennis van deze materie ben ik zo vrij om een andere vraag je voor te leggen:
Ik gebruik op het orgel een pedaal als volumeregeling naast de fysieke knop.
Daarbij doet zich soms de vervelende situatie voor dat het geluid sterk gaat wisselen in sterkte.
Ik heb de potmeter al eens vervangen omdat deze mogelijk de oorzaak zou zijn, maar dat heeft geen verandering op geleverd.
Het kan tijden goed gaan, om dan ineens te gaan jojoën.
Door de handmatige volumeknop vrijwel geheel open te draaien en daarmee het pedaal sterk terug te nemen lijkt het wel minder te zijn in intensiteit van de schommeling, maar het probleem blijft.

Kun jij daar iets als oorzaak bij bedenken?

groet,
Jan

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 10 feb 2017 21:27

Re: Gratis: Zurek organ v5 (5.1) (62/3+p)

De koppeling van bovenwerk aan rugwerk is ook in Rotterdam ook mogelijk. Via Hauptwerk Master couplers
Deze koppels staan in de mini control panels en zijn op te roepen via View | Mini control panels.
Kies dan division III.
Daar kun je koppelen naar I 8', maar ook sub- en superkoppel naar rugwerk en zelfs bass en melodie koppels

Nog even voor de duidelijkheid: bij de ZurekV moet je dus beide Gamba's tegelijk opentrekken om een zwevende Gamba te hebben.


Voor je zwelpedaal zijn mi 2 oorzaken
1)
Voor het zwelpedaal moet je de potmeter vervangen. Weer even zoeken naar potmeter en hier (viewtopic.php?f=10&t=2552&p=28600&hilit=potmeter#p28600) wordt een type genoemd
Dus een lineaire potmeter met plastic baan voor grotere slijtvastheid.

2)
Slechte connectors. Dit omdat je schrijft dat het tijden goed kan gaan, om dan ineens te gaan jojoën.
Een krakende verbinding van potmeter naar de print?
Ik weet niet of je het zwelpedaal gekoppeld hebt aan de slider op het menu View --> Large panels --> Audio, MIDI en performance paneel? Dan moet je die ook heen en weer zien gaan.

Berichten: 53

Geregistreerd: 18 jan 2012 15:02

Bericht 11 feb 2017 11:04

Re: Gratis: Zurek organ v5 (5.1) (62/3+p)

om dan ineens te gaan jojoën.
Kan je dat terug zien in bijv midi-ox dat er dan ineens veel midi-berichten worden verstuurd?
Ik heb dat ook gehad en bleken zwerfspanningen te zijn die door de bekabeling werd opgepikt.
Een afgeschermd kabeltje hielp niet, maar een condensator op de ingang bleek afdoende om dit op te lossen.
Klein nadeel het pedaal reageert iets trager.

http://www.pcorgel.nl/viewtopic.php?f=10&t=423

Berichten: 96

Geregistreerd: 07 feb 2017 22:47

Bericht 11 feb 2017 12:11

Re: Gratis: Zurek organ v5 (5.1) (62/3+p)

Evert-Jan, bedankt voor je reactie en toevoeging dat ook in de sample van Rotterdam er een digitale koppeling tussen b.v. Rugwerk en Bovenwerk, maar dus ook met Borstwerk mogelijk is.
Dat is een belangrijke uitbreiding voor mij bij het gebruik van deze sample.
Alleen betekent dat dus ook dat ik daarvoor duimpistons nodig zal hebben.

Ik ben al een poosje bezig om te onderzoeken hoe ik extra pistons kan toepassen om de koppelingen; tremulanten en floatdivision tussen 3e en 4e klavier werkend kan krijgen. Op dit moment gebeurt dat nog door wippers, maar die wil ik voor nog ontbrekende registers gaan gebruiken.
Het probleem is dat de continuïteit van de schakeling niet lukt. De pistons hebben verlichting en die komt niet mee met de schakelingen. Het probleem schijnt in de interface te liggen en daarvoor zou een mergerbox wel een afdoende oplossing zijn. Door te veel drukte is de bouwer momenteel niet echt in staat mij hierbij adequaat te ondersteunen.
Ik heb de schakelingen in een experimentele fase steeds getest door Hauptwerk op mijn laptop te downloaden en wacht met het daadwerkelijk aan de gang gaan in het orgel tot dat dit goed functioneert.

Dank voor jullie reacties op mijn vraag over de zwelpedaal storing.

Evert-Jan, je schrijft dat er een lineaire potmeter nodig is, maar er zat destijds en nu ook, een logaritmische in.
Kan daar een oorzaak in zitten?
Wat de de connectie betreft: Er is een kroonsteen steekcontact toegepast door de bouwer om de bekabeling van het pedaal te kunnen doorvoeren door een tussenbord. het lijkt mij zeer aannemelijk dat hierin wel een weerstand kan ontstaan. ik zal proberen de bedrading door een vaste verbinding te vervangen en daarmee het probleem wellicht al te hebben opgelost.

Misschien is het plaatsen van een condensator dan ook niet nodig.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 11 feb 2017 14:40

Re: Gratis: Zurek organ v5 (5.1) (62/3+p)

En als de bouwer van je orgel geen tijd heeft (ja, service laat soms wel eens te wensen over :oops: ), laat hij dan minimaal een mergerbox beschikbaar stellen (te leen dus) om het uit te proberen.

Maar i.p.v. allemaal pistons kopen en aansluiten kun je beter een kant en klare oplossing kopen in de vorm van Novation Launchpad. Dit is een "knoppen tableau" dat MIDI over USB aflevert. En HW kan daar mee uit de voeten. Is vele malen goedkoper dan pistons en de MSED bij elkaar. Zie ook viewtopic.php?f=2&t=184
Met wat knutselwerk kun je zelfs een encoder maken voor je pedaal. Zie https://hackaday.io/project/5539/logs
Even googelen.

En om nu dit topic te gaan vervuilen met zwelpedaal en nu ook al pistons & Novation Launchpad: ik laat het hier even bij.
Even zoeken op het forum en daarop aansluiten met jouw vraag of een nieuw topic openen.

In dit topic gaat het verder dus alleen maar over de Zurek V :!:

PdW

Berichten: 34

Geregistreerd: 01 maart 2016 21:10

Bericht 11 feb 2017 18:16

Re: Gratis: Zurek organ v5 (5.1) (62/3+p)

hierbij dan gelijk een reactie op de Zurek v5. Ik had de bestanden deze week gedownload en geïnstalleerd. Downloaden werkte bij mij ook niet goed met Chrome (mijn standaard browser). De download manager van Chrome was ook niet de oplossing: downloaden was zogenaamd compleet, maar de file bleek niet goed. Dankzij dit forum de oplossing gevonden: Firefox + download manager!

De set is prachtig, bedankt Anton! Ondanks de verschillende herkomst van de samples vind ik het toch een mooi geheel geworden, waar je veel muziek op kwijt kan.

Pieter

Berichten: 96

Geregistreerd: 07 feb 2017 22:47

Bericht 23 feb 2017 12:11

Re: Gratis: Zurek organ v5 (5.1) (62/3+p)

Beste Evert-Jan,

Ik kom nog even terug op je opmerking over de problemen met mijn voetpedaal.

De oorzaak van dat probleem is waarschijnlijk een slecht contact zoals jij al opperde.
N.a. daarvan heb ik een verbindingskoppeling - die is aangebracht om het pedaal te kunnen demonteren - eens goed gecontroleerd en bleek dat daar wel een hoge weerstand aanwezig was.

Tot nu toe staat de volume-slider prachtig stil op de ingestelde sterkte.
En daardoor denk ik dat de potmeter niets mankeert.

Bedankt voor je suggestie!

JanZ

Berichten: 96

Geregistreerd: 07 feb 2017 22:47

Bericht 27 feb 2017 14:40

Re: Gratis: Zurek organ v5 (5.1) (62/3+p)

Vandaag merkte ik dat de clarion en trompet van het bovenwerk bij mij niet geladen willen worden.

Geprobeerd deze aanvullend te laden, echter er komt geen geluid.
Noch via de registerkoppeling die ik gemaakt heb, noch door een poging om via het scherm het register te horen.

Is dat een bekend probleem of ligt het mogelijk aan mijn instellingen?

Ben benieuwd naar een reactie.

vr. groet,
JanZ

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 27 feb 2017 19:52

Re: Gratis: Zurek organ v5 (5.1) (62/3+p)

De Trompet 8 en de Clairon 4 (een transm. van de Trompet 8 BW maar dan een octaaf hoger) komen van St. Maximin.
Waarschijnlijk heb je de Trompet niet geladen; de Clairon doet het dan ook niet.

Ga naar menu Organ --> Load organ, adjusting rank audio/memory. Kies ZurekV en dan krijg je het het "Rank Audio/Memory options and Routing" scherm. Selecteer de Trompet van het Bovenwerk en controleer rechts of 'Rank enabled' voor front en rear (als je rear hebt) op 'Yes (rank loaded into memory)' staat.

Berichten: 38

Geregistreerd: 25 maart 2015 19:20

Woonplaats: Woudenberg

Bericht 08 jul 2017 09:15

Re: Gratis: Zurek organ v5 (5.1) (62/3+p)

ook lekker megaupload heeft zn voorwaarden aangepast.
3GB download limit.... je kunt de oude freiburg nu niet meer downloaden zonder te betalen....

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 08 jul 2017 09:26

Re: Gratis: Zurek organ v5 (5.1) (62/3+p)

edward.borst schreef:ook lekker megaupload heeft zn voorwaarden aangepast.
3GB download limit.... je kunt de oude freiburg nu niet meer downloaden zonder te betalen....




megaupload ??? :twisted: :twisted:
krijg een vreemde bijsmaak in mijn mond, als ik die naam lees
ik neem aan dat je Mega.nz bedoelde ;)
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 38

Geregistreerd: 25 maart 2015 19:20

Woonplaats: Woudenberg

Bericht 08 jul 2017 10:00

Re: Gratis: Zurek organ v5 (5.1) (62/3+p)

Yep dat is dezelfde... iets vriendelijkere naam... ;)

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 08 jul 2017 10:22

Re: Gratis: Zurek organ v5 (5.1) (62/3+p)

Edward

Inderdaad, even getest en op 68% stopt de download. Zit ook geen intelligentie in want waarom laten downloaden als je als server "weet" dat het bestand groter is dan 3 GB?? Die bandbreedte moet dan wel beschikbaar zijn voor hen.

Ik wil de oude versie van Freiburg wel voor jou op internet zetten. Moet het bestand wel even opzoeken (en natuurlijk uploaden).
Ik stuur je als het klaar is een PM.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 10 jul 2017 18:25

Re: Gratis: Zurek organ v5 (5.1) (62/3+p)

Sinds juni 2017 kunnen bestanden vanaf mega.nz alleen gratis gedownload worden als zij kleiner zijn dan 3 GB. Daarom heb ik het bestand van de demo versie van Freiberg 2.0 (4,6 GB groot) opgesplitst in 2 kleinere bestanden:
- FreibergDEMO_v_2.CompPkg.Hauptwerk.rar (2.600.000.000 bytes)
- FreibergDEMO_v_2.CompPkg.Hauptwerk.r01 (2.021.038.824 bytes)
Beide bestanden moeten van mega.nz gedownload worden en in 1 map op de harddisk van de PC staan. Pas dan kan de Freiburg demo sampleset in Hauptwerk geinstalleerd worden (menu File --> Install organ). Alleen het bestand FreibergDEMO_v_2.CompPkg.Hauptwerk.rar moet geïnstalleerd worden. Het andere bestand met r01 als extensie volgt automatisch en wordt dus ook geïnstalleerd. Download links:

- FreibergDEMO_v_2.CompPkg.Hauptwerk.rar
https://mega.nz/#!gcdG1ayR!RuKdKQVvWgsF1CJGopkd0gdRZuT3OYTKUgos6h-ybi4
MD5 checksum: 5862053fe477fab5503c31d7db3c63a7

- FreibergDEMO_v_2.CompPkg.Hauptwerk.r01
https://mega.nz/#!0NsDlK7D!5VYmlXKPBeWPEA4ePuLpAbybn2AlTAayadm5u8r5Tdk
MD5 checksum: 21a585022f134064e3f7ab9631b21841

Het eerste bericht in dit topic is ook aangepast met de nieuwe download links.
Avatar gebruiker

Berichten: 153

Geregistreerd: 21 mei 2017 20:32

Woonplaats: Katwijk

Bericht 14 jul 2017 22:56

Re: Gratis: Zurek organ v5 (5.1) (62/3+p)

Net mijn HW advanced binnen en kon Zurek eindelijk laden.. maar 16 Gb intern bleek niet genoeg. Hoop gekletter en gekraak. Dus maar 4 bankjes van 8 Gb besteld.
Ik heb wel de mooie stemmen van het orgel kunnen beluisteren.. Prachtig!!!.
Het word morgen echt genieten als de bankjes binnen zijn.

Hartelijk dank aan allen die dit moois hebben samengesteld!

Vr. Groet

Henk

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 14 jul 2017 23:07

Re: Gratis: Zurek organ v5 (5.1) (62/3+p)

Als je bij 20 bit alleen front laadt en de 16 voeters op 16 bit, past het theoretisch in 16 GB RAM
Even proberen.
Avatar gebruiker

Berichten: 153

Geregistreerd: 21 mei 2017 20:32

Woonplaats: Katwijk

Bericht 15 jul 2017 08:47

Re: Gratis: Zurek organ v5 (5.1) (62/3+p)

Hoi Evert-Jan

Had later het hele Zukek forum nog even doorgelezen en zag later dat het idd op 16 bits moest werken. Bestelling van het geheugen was reeds geplaatst. Heb ik in ieder geval voorlopig even genoeg.

Bedankt voor je reactie

Gr. Henk

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 15 jul 2017 10:51

Re: Gratis: Zurek organ v5 (5.1) (62/3+p)

Voor een betere audiokwaliteit kun je (omdat je nu geheugen over hebt) de zaak beter in 20 bit laden. Maar alles is net te veel bij 16 GB RAM. Daarom de 16 voeters in 16 bit.
16 bit laden is alleen noodzakelijk bij te weinig geheugen als je in 20 bit zou laden. Dat heeft altijd de voorkeur.
Avatar gebruiker

Berichten: 153

Geregistreerd: 21 mei 2017 20:32

Woonplaats: Katwijk

Bericht 15 jul 2017 12:22

Re: Gratis: Zurek organ v5 (5.1) (62/3+p)

Ja had hem als in 20 bit geïnstalleerd .. en bij het opstarten gaf HW bij het laden van Zurek al aan dat er te weing geheugen was. Maar vanmiddag zijn de problemen over.


Na plaatsen van geheugen werkt alles perfect... toppie.. heerlijk orgel!!

Berichten: 4

Geregistreerd: 03 jan 2019 09:19

Bericht 12 feb 2019 17:56

Re: Gratis: Zurek organ v5 (5.1) (62/3+p)

Allereerst mijn grote waardering voor deze samengestelde set, en dank voor het beschikbaar stellen ervan!
Ik heb dit sample al geruime tijd in bezit, maar ben er nu onlangs mee aan het werk gegaan.
Daarbij stuit ik op enkele problemen met "voicing", waarschijnlijk tengevolge van transmissies e.d.
1.Hoe kan ik de sesquialter van het rugwerk instellen?
2.Waar zit de Prestant 16"van het Hoofdwerk?
3.Klopt het dat in de voicing list de mixturen van RW en HW onderling verwisseld zijn?

Wie kan mij hiermee op weg helpen?

Lein-W

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 12 feb 2019 18:05

Re: Gratis: Zurek organ v5 (5.1) (62/3+p)

Lein

Welkom op het Hauptwerkforum

1. Sesquialter 2 st. (is samengesteld van 2 2/3 en 1 3/5)
2. Prestant 16 (groot-oktaaf is een transm. van het grootoktaaf van de Subbas 16; rest is een transm. van de Prestant 8, een oktaaf verschoven)
3. is mij onbekend. Dit zou gelijk moeten zijn aan de lijst die je zien bij het configureren van het orgel bij de eerste keer laden van het orgel

Het gevaar van voicing in de ZurekV (en ook een paar andere samengestelde sample sets) dat door die transmissies je ook automatisch het origineel voicet

Berichten: 1

Geregistreerd: 31 mei 2019 13:43

Bericht 08 jun 2019 15:48

Re: Gratis: Zurek organ v5 (5.1) (62/3+p)

Goedendag,

Mijn naam is Jan-Jaap en ben nieuw op dit forum.

Ik zou graag het Zurek orgel werkend maken maar de link naar het ODF bestand werkt niet (meer). Is er een alternatieve methode om dit bestand te kunnen krijgen?

Alvast bedankt.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 08 jun 2019 16:43

Re: Gratis: Zurek organ v5 (5.1) (62/3+p)

Jan-Jaap

Welkom op het forum
Ik heb een berichtje naar Gert, de beheerder gestuurd, met de vraag om het te herstellen. Het bestand is te groot om als bijlage in een bericht te voegen. Even afwachten.
De rest kun je wel al vast installeren.

Evert-Jan

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 11 jun 2019 18:50

Re: Gratis: Zurek organ v5 (5.1) (62/3+p)

Jan-Jaap

Het heeft door de feestdagen wat langer geduurd dan gewenst maar het technische probleem is opgelost.

Je kunt het bestand downloaden.

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 04 jan 2020 15:04

Re: Gratis: Zurek organ v5 (5.2) (62/3+p) - Hauptwerk V

Dag allen!

Het eerste bericht in deze topic is aangepast: de nieuwe versie van het Zurek organ v5 is nu beschikbaar.
Het sampleset werkt nu alleen met Hauptwerk V omdat de samples van Freiberg ook alleen nog maar in deze Hauptwerk versie werken.

Veel plezier er mee!
Anton Heger
VorigeVolgende

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com