Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

ik stel me even voor

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 11

Geregistreerd: 12 aug 2017 19:33

Bericht 12 aug 2017 21:31

ik stel me even voor

hallo
ik ben nieuw hier in de club.speel al ruim 35 jaar orgel . en ven aktief in de kerk. er staat daar een vollgbregt-smits orgel .helaas is na jaren sukkelen vorig jaar de diagnose lyme vastgesteld. ik zit dus 2en half jaar binnen. gelukkis gaat het herstel goed...ik mis het ogrgel in de kerk verschikkelijk....dus ik heb hauptwerk op de laptop gezet. met hulp van een andere organist heb ik een keyboard gekocht en kan weer spelen... heb wat orgels gedownload en een clavecymbel...aangesloten op 3 geluidsboxen en ben weer lekker aan de gang. wil volgende week een 2e keyboard kopen om zo een 2e klavier te hebben...1 is echt te weinig voor de grote bachwerken. pedaal laat ik even omdat ik hoop met een paar maanden weer op het orgel in de kerk te kunnen spelen.
de constructie is heel simpel... laptop op de eettafel. klavier op een standaard en muziek op een tafelstandaard..
ik kan in ieder geval thuis wat oefenen en voorbereiden voor concerten die ik wil geven. maar dat vraagt wel nog wat tijd.

Berichten: 86

Geregistreerd: 05 jun 2011 13:24

Bericht 15 aug 2017 00:58

Re: ik stel me even voor

Welkom!

Dat is het mooie van Hauptwerk: Je kunt het simpel en functioneel houden, of groots aanpakken, maar mooi geluid heb je al gauw! Veel speelplezier. Hopelijk zitten je lichamelijke beperkingen je daarbij niet teveel in de weg.

Dirk

Keer terug naar Even voorstellen / mijn orgel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com