Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

opnemen

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 11

Geregistreerd: 12 aug 2017 19:33

Bericht 14 aug 2017 13:22

opnemen

ik heb een vraag.
ik gebruik nu 2 losse klavieren voor hauptwerk...wat ik wil is de pedaalpartij opnemen .weet niet hoe ik dat moet doen..en kan je de pedaal partij dan afspelen en zelf de manuaalpartij spelen...

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 14 aug 2017 20:40

Re: opnemen

Je kunt de pedaalpartij als MIDI opnemen. Dan die MIDI file afspelen en gelijktijdig op de beide manualen spelen.

Hauptwerk kent ook zgn. baskoppels. Deze koppelt alleen de laagst gespeelde noot op een manuaal naar het pedaal.
Misschien heb je daar wat aan.
De baskoppels (P bass in HW) vind je via menu view --> mini control panels --> Master couplers division 1 & 2 (voor beide klavieren naar pedaal dus).
Zo kun je alles in 1x spelen.

Berichten: 11

Geregistreerd: 12 aug 2017 19:33

Bericht 14 aug 2017 21:07

Re: opnemen

waar vind ik het knopje voor opnemen en afspelen....kan het niet vinden.heb alles geprobeerd

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 14 aug 2017 22:47

Re: opnemen

menu View --> Large floating control panels --> Recorder/Player.
een vinkje in het vakje voor Arm audio recording neemt audio op
een vinkje in het vakje voor Arm MIDI recording neemt MIDI op
Zijn beiden aangevinkt, dan wordt audio èn MIDI tegelijkertijd opgenomen.

Rode knop is opnemen, groen driehoekje is afspelen en het vierkante blokje is stop. Spreekt vanzelf. Kijk anders even in de (Engelstalige) handleiding van HW: blz. 132 t/m 136.

MIDI kan worden afgespeeld door deze recorder/player. Audio kan alleen door een Windows programma zoals Media player, Foobar, enz. worden afgespeeld. HW mag dan niet zijn opgestart.
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 14 aug 2017 23:14

Re: opnemen

Hoe kan ik in HW zorgen dat bij manueel spel op een bepaald klavier de hoogste toon eruit te laten springen (C.F.) en hoe wordt dat op echte orgels gedaan. Ik heb muziekstukken waarbij het mij met mijn niet te grote handen lukt om C.F. te spelen op twee klavieren (solo op apart klavier.
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 14 aug 2017 23:25

Re: opnemen

Op dezelfde paneeltjes als hierboven genoemd zit ook een knop voor een melodie koppel. Dan kun je bepalen op welk manuaal de hoogst gespeelde noot ook mee moet doen op dat andere klavier.
Op echte orgels zit dit nooit op een volledig mechanisch (toetstractuur) orgel; wel op pneumatisch en electro pneumatische orgels.
Organisten spelen soms wel op 2 manualen tegelijk met 1 hand ivm die uitkomende stem.

Berichten: 11

Geregistreerd: 12 aug 2017 19:33

Bericht 17 aug 2017 21:24

Re: opnemen

dus het is niet mogelijk om de opgenomen pedaalpartij af te spelen en tegelijkertijd de manuaalpartij te spelen????

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 17 aug 2017 22:57

Re: opnemen

Dat is zeker wel mogelijk!

*Neem een partij op (als MIDI), en sla de opname op
*Start meteen daarna een nieuwe MIDI-opname (of later, maar dan moet je de opname weer even laden)
*Als de nieuwe opname gestart is, druk je op de afspeelknop van de laatst geladen opname
*Speel met de opname mee om zo een andere partij toe te voegen. Sla de opname op
Je kunt deze stappen herhalen voor zoveel partijen als je maar wilt

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com