Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

veren klavier

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 461

Geregistreerd: 01 jan 2015 22:51

Woonplaats: Zeeland

Bericht 13 sep 2017 08:44

veren klavier

Kan iemand mij vertellen hoe ik aan kompasveertjes kan komen voor mijn klavieren?

Op het moment heb ik klavieren met verschillende 'zwaarheden'. Dus 2 klavieren die licht voelen en 2 klavieren die echt een stuk zwaarder voelen. (de een misschien meer gebruikt dan de ander?)
Ik wil graag alle veertjes vervangen voor exact dezelfde.
Heb al een email gestuurd naar Laukhuff voor hun veertjes (nr 182820), maar geen reactie :cry:
Avatar gebruiker

Berichten: 359

Geregistreerd: 08 feb 2011 10:43

Woonplaats: Wapenveld

Bericht 13 sep 2017 09:45

Re: veren klavier

Dag Anco,

Laukhuff verkoopt niet aan partikulieren.
De spanning van de veertjes kun je heel eenvoudig zelf afregelen en egaliseren, zeker als deze het zelfde formaat hebben.
Een veertje uitzoeken die voor jouw de juiste toetsdruk geeft, deze er uit halen en de afstand tussen de punten meten.
Deze afstand als ijkpunt op een stukje papier of plankje aanbrengen.
Daarna een rondbektang (het dikste gedeelte benutten) in het oog van het veertje steken en goed vastklemmen aan de kant van een veerpoot, waarna de veerpoot voorzichtig naar binnen of buiten drukken en daarna ook herhalen bij de andere veerpoot, als afsluiting de puntafstand vergelijken met het ijkpunt.
Als je hierna de voorzichtig de veer dicht drukt moeten beide pootjes even lang Zion, is dat niet het geval dan het langste de pootje iets terug buigen terwijl je veerknoop vastklemt en de kortste iets verder weg.
Veel succes!
Met vriendelijke groet,

Jaap Patijn
Avatar gebruiker

Berichten: 461

Geregistreerd: 01 jan 2015 22:51

Woonplaats: Zeeland

Bericht 13 sep 2017 13:45

Re: veren klavier

Bedankt voor de tip Jaap, dit ga ik eerst proberen.

Mocht het niet (goed genoeg) lukken, dan kan ik ze alsnog bestellen bij Laukhuff. Kom er namelijk net achter dat hun antwoord in mijn SPAM box stond..
Avatar gebruiker

Berichten: 221

Geregistreerd: 25 jul 2012 20:27

Woonplaats: Ede

Bericht 15 sep 2017 20:47

Re: veren klavier

Laukhuff verkoopt niet aan particulieren? Ik heb mijn compassprings gewoon via Laukhuff besteld en geleverd gekregen in 2014. 't Enige was dat ze per 100 gaan dus kan 't maar zo zijn dat je er heel wat over hebt.
Of is dat sinds kort dat ze dat niet meer doen?
Avatar gebruiker

Berichten: 359

Geregistreerd: 08 feb 2011 10:43

Woonplaats: Wapenveld

Bericht 15 sep 2017 22:46

Re: veren klavier

Dag Dirk Jan,

Het kan zijn dat hun beleid gewijzigd is, maar in de periode waarin ik bij hun onderdelen kocht was dit wel actueel.
Je kreeg alleen als bedrijf een prijslijst, de catalogus was wel voor iedereen zichtbaar maar zonder prijzen.
Vermoedelijk zijn ze nu blij met elke bestelling, de gouden jaren zijn voorbij!
Met vriendelijke groet,

Jaap Patijn

Keer terug naar Speeltafels (o.a. bouw)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com