Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Caen V.2 Demo (nu met 29 stemmen)

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 05 aug 2011 14:26

Caen V.2 Demo (nu met 29 stemmen)

Met dank aan Jan Vogel en Evert-Jan van der Leij kunnen jullie nu twee ODF’s downloaden, opslaan en op de gebruikelijke manier installeren (!):

De eerste is de standaard Demoversie van Caen Wet waarbij alleen de actieve registers zichtbaar zijn. De overigen staan op een extra tabblad. Dat is een beetje een rommeltje maar daar moet je dan maar niet naar kijken 

Downloadlink:
http://home.hccnet.nl/e.ley/download/Caen.V.2.Demo(ODF).CompPkg.Hauptwerk.rar

De tweede is een uitgebreide versie waarbij ik de dispositie heb uitgebreid met transmissies van registers zoals
die op andere werken staan. Dit geeft veel meer mogelijkheden om te combineren bij het spelen. In het volle werk geeft het echter geen extra power. Zo gaat dat bij transmissies.
De extra stemmen zijn:

Op het Pedaal (Transmissie van)
Subbass 16 (Positief Bourdon 16)
Violoncelle 8 (G.O. Flute Harm. 8)
Flute 4 (Recit; +trem!)
Trompete 8 (G.O.)

Op het Grand Orgue
Bourdon 16 (Positief)
Doublette (Recit, +trem.)

Op het Positief
Prestant 4 (G.O.)
Flute 4 (Recit,+trem.)
Nasard (Recit, +trem.)

Op het Recit
Bombarde 16 (G.O.)
Trompete 8 (G.O.)
(let op: geen tremulant en geen zwel)

(Over transmissies: bijkomend effect is dat de Trompet 8 en de Bombarde 16 die op de windlade van het Grand Orgue staan wel gebruikt kunnen worden vanaf het Recit maar zich niets aantrekken van de tremulant en de zwelkast van het Recit. En andersom: een register wat op de windlade van het Recit staat (zoals de Nasard) en die bespeelbaar is vanaf het Positief luistert dus netjes naar de Zwelkast en de Tremulant van het Recit als die gebruikt worden.)`

Downloadlinks:
Voor de ODF:
http://home.hccnet.nl/e.ley/download/Caen.V.2.DemoExtended(ODF).CompPkg.Hauptwerk.rar

Voor het bestand met de samples:
https://mega.co.nz/#!ko8W2RqB!Shpd1oblEd0M6QdtPMdZkC6-8r3ttje_i3mIvMyRTv0
Let op: die is een OUDE demo versie, alleen bedoeld voor deze extensie!
De nieuwe versie van de demo is echt beter (maar daar is geen extensie voor).

Veel plezier er mee!
HG,
Anton Heger

PS.
Het oorspronkelijke bestand van Jiri heeft als nummer: 000396
De eerstgenoemde hierboven: 800396
De extended versie van de demo: 801396
Je kunt ze dus naast elkaar gebruiken en ze beïnvloeden elkaar niet.
Laatst bijgewerkt door Anton Heger op 24 feb 2015 09:10, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker

Berichten: 335

Geregistreerd: 23 feb 2011 22:54

Woonplaats: apeldoorn

Bericht 05 aug 2011 16:31

Re: Caen V.2 Demo (nu met 29 stemmen)

Super, Anton! Een hele vooruitgang zo. Bedankt voor het delen.
(en dat is weer het mooie van dit forum)
orgelspelen is meer dan alleen maar noten lezen

Berichten: 132

Geregistreerd: 21 feb 2011 22:21

Woonplaats: Giessenburg

Bericht 05 aug 2011 22:35

Re: Caen V.2 Demo (nu met 29 stemmen)

Anton Heger schreef:Met dank aan Jan Vogel en Evert-Jan van der Leij kunnen jullie nu twee ODF’s downloaden, opslaan en op de gebruikelijke manier installeren (!):

De eerste is de standaard Demoversie van Caen Wet waarbij alleen de actieve registers zichtbaar zijn. De overigen staan op een extra tabblad. Dat is een beetje een rommeltje maar daar moet je dan maar niet naar kijken 

Downloadlink:
http://home.hccnet.nl/e.ley/download/Caen.V.2.Demo(ODF).CompPkg.Hauptwerk.rar

De tweede is een uitgebreide versie waarbij ik de dispositie heb uitgebreid met transmissies van registers zoals
die op andere werken staan. Dit geeft veel meer mogelijkheden om te combineren bij het spelen. In het volle werk geeft het echter geen extra power. Zo gaat dat bij transmissies.
De extra stemmen zijn:

Op het Pedaal (Transmissie van)
Subbass 16 (Positief Bourdon 16)
Violoncelle 8 (G.O. Flute Harm. 8)
Flute 4 (Recit; +trem!)
Trompete 8 (G.O.)

Op het Grand Orgue
Bourdon 16 (Positief)
Doublette (Recit, +trem.)

Op het Positief
Prestant 4 (G.O.)
Flute 4 (Recit,+trem.)
Nasard (Recit, +trem.)

Op het Recit
Bombarde 16 (G.O.)
Trompete 8 (G.O.)
(let op: geen tremulant en geen zwel)

(Over transmissies: bijkomend effect is dat de Trompet 8 en de Bombarde 16 die op de windlade van het Grand Orgue staan wel gebruikt kunnen worden vanaf het Recit maar zich niets aantrekken van de tremulant en de zwelkast van het Recit. En andersom: een register wat op de windlade van het Recit staat (zoals de Nasard) en die bespeelbaar is vanaf het Positief luistert dus netjes naar de Zwelkast en de Tremulant van het Recit als die gebruikt worden.)`

Downloadlink:
http://home.hccnet.nl/e.ley/download/Caen.V.2.DemoExtended(ODF).CompPkg.Hauptwerk.rar

Veel plezier er mee!
HG,
Anton Heger

PS.
Het oorspronkelijke bestand van Jiri heeft als nummer: 000396
De eerstgenoemde hierboven: 800396
De extended versie van de demo: 801396
Je kunt ze dus naast elkaar gebruiken en ze beïnvloeden elkaar niet.


Anton,
Perfecte sample set zo,bedankt voor je inzet en medewerking,ik heb de file,s ook op onze site geplaatst.

HG
Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 124

Geregistreerd: 26 apr 2011 14:38

Woonplaats: Werkendam

Bericht 06 aug 2011 11:20

Re: Caen V.2 Demo (nu met 29 stemmen)

Kijk daar worden we blij van!!
Heeft soms toch nut als iemand vakantie heeft..... :P
Over dat zwellen trouwens... je kunt je generale volume van het orgel ook op een zwelpedaal aansluiten ( bij mij op mijn 2e zwelpedaal. de 1e gewoon gekoppeld aan het recit.)
Heb je niet zo dat volumeverschil op het recit bij de Tr 8'en de Bom 16'

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 06 aug 2011 11:29

Re: Caen V.2 Demo (nu met 29 stemmen)

Allen bedankt voor de positieve reacties (ook via de mail).
Dat is een stimulans om vaker dit soort dingen te doen :-)

@Jos;
In versie 4 van Hauptwerk kan dat inderdaad. In versie 3 niet.

@Jan;
Op jouw website heb ik de bestanden niet kunnen vinden :(
Ligt dat aan mij?

HG,
Anton

Berichten: 132

Geregistreerd: 21 feb 2011 22:21

Woonplaats: Giessenburg

Bericht 06 aug 2011 13:37

Re: Caen V.2 Demo (nu met 29 stemmen)

Anton,

De links naar de bestanden zijn te vinden onder de rubriek "nieuws".

HG:Jan

Berichten: 129

Geregistreerd: 19 maart 2011 23:51

Bericht 09 aug 2011 19:47

Re: Caen V.2 Demo (nu met 29 stemmen)

Hartelijk dank!

Ik had alleen wat moeite om uit te vinden hoe je met die koppels moet omgaan :) Na eerst alles een octaaf te laag te hebben gehad werkt het nu ;)

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 09 aug 2011 23:16

Re: Caen V.2 Demo (nu met 29 stemmen)

Voor de anderen die misschien ook (nog) zoeken:

De trede "Cop. G.O." moet naar beneden om het grond orgue manuaal te bespelen. Als de koppel omhoog staat, kun je er wel op spelen als het GO gekoppeld is aan de andere manualen maar de registers op dit manuaal zelf geeft geen geluid. Dit wordt vnl in de grote franse orgelstukken: de organist hoeft niet te switchen van manualen maar de registrant kan dit 'regelen'.

Aan de linker kant zitten een aantal registers die een rode rand hebben. Deze registers op de manualen/pedaal geven alleen geluid indien de overeenkomstige rood gekleurde trede van dat manuaal ingedrukt is.

Verder zitten er twee subkoppels op dit orgel: voor het GO en het recit. Deze hebben een oranje kleur. Als de subkoppel van het GO aan staat, geeft het GO altijd "geluid", ook al staat de "Cop. G.O." uit. Het klavier is qua geluid wel een octaaf naar rechts opgeschoven (en het orgel klinkt donker).

Bovenstaande geldt voor de originele demo versie en de 2 nieuwe miniversies.

Berichten: 48

Geregistreerd: 08 feb 2011 22:49

Woonplaats: Alblasserdam

Bericht 10 aug 2011 12:20

Re: Caen V.2 Demo (nu met 29 stemmen)

Ha Anton,

Dan ook nog een positieve van mij. Inderdaad erg makkelijk om alleen de registerknoppen te zien die je kunt gebruiken.
Even verder sparen en dan ga ik wellicht de complete versie aanschaffen.
Er gaat voor mij wel een wereld open als je zelf ervaart hoe Franse muziek op zo'n orgel klinkt.

Groeten,
Roel

Berichten: 217

Geregistreerd: 09 feb 2011 20:30

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 11 aug 2011 09:58

Re: Caen V.2 Demo (nu met 29 stemmen)

De 'truuc' om registers die het in een demo versie niet doen te verplaatsen naar een andere tab, vind ik geweldig.
Het lijkt me dat dit voor meerdere demo's, zoals bv Zwolle, ook mogelijk is.

De vraag is echter, hoe pak je dat aan.
Is er iemand die dat in een paar woorden kan uitleggen?

gr. hans

Berichten: 566

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:12

Bericht 11 aug 2011 12:06

Re: Caen V.2 Demo (nu met 29 stemmen)

Dag Hans,

Zolang een sampleset niet dongel beschermd is bestaat de mogelijkheid om de ODF naar eigen wensen aan te passen. Dus registers verplaatsen naar een andere tab in een demoversie kan.

Hoe pak je dat aan? Wel: een extra tab maken en vervolgens de niet te gebruiken registers naar die tab verwijzen.

Is er iemand die dat in een paar woorden uit kan leggen? Nee, zo'n iemand is er niet. Het kost wel een paar uur voor de gemiddelde computer gebruiker dit onder de knie heeft.
Avatar gebruiker

Berichten: 326

Geregistreerd: 05 aug 2011 16:03

Woonplaats: Rijsenhout

Bericht 17 aug 2011 14:29

Re: Caen V.2 Demo (nu met 29 stemmen)

Kijk, dat vind ik nog eens een bijzonder fijne aanvulling op de demo... Heb toch geen midi-signaal op de zwelpedalen van mijn orgel...
Klinkt, ondanks dat het maar een klein deel van Caen is toch al heel volwaardig!
Bedankt.
Avatar gebruiker

Berichten: 326

Geregistreerd: 05 aug 2011 16:03

Woonplaats: Rijsenhout

Bericht 06 jan 2012 01:04

Re: Caen V.2 Demo (nu met 29 stemmen)

Een vraagje...

Door een pc-crash heb ik op een nieuwe pc Hauptwerk opnieuw moeten installeren.
Omdat ik toch geen geld heb voor de volledige set, speelde ik nogal eens op de demo van Caen.
Wanneer ik die nu download van de site van Jiri, dan krijg ik hem (volgens mij) in HW4-formaat, want ik kan hem in 'mijn' HW3 niet openen.
De ODF is namelijk 'Caen DEMO.Organ_Hauptwerk_xml'
en niet (bijv.) 'Caen (mini, extended) - St. Etienne Abbey - Orgue d'Cavaille Coll.Organ.Hauptwerk.xml'

In elk geval: het lukt mij niet om via HW deze demo te installeren. Krijg dan een foutmelding.
Of is dit wat anders en betrekkelijk eenvoudig te verhelpen?

Groet,
Jaco
Laatst bijgewerkt door jaco op 06 jan 2012 09:41, in totaal 1 keer bewerkt.

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 06 jan 2012 09:40

Re: Caen V.2 Demo (nu met 29 stemmen)

Hallo Jaco,

Bovenin deze topic staan de downloadlinks.
Omdat er in deze ODF nog HW-4 instructies staan, heb ik een nieuwe gemaakt.
Dus is mijn vraag aan Evert-Jan of die achter deze link kan komen.
Je kunt de versie hierboven natuurlijk wel gewoon proberen.
Als het werkt, is het okee.
En het heeft altijd gewerkt, toch?

HG,
Anton
Avatar gebruiker

Berichten: 326

Geregistreerd: 05 aug 2011 16:03

Woonplaats: Rijsenhout

Bericht 06 jan 2012 09:46

Re: Caen V.2 Demo (nu met 29 stemmen)

Ha Anton,

Vreemd genoeg heeft de demo die ik dus heb gedownload bij Jiri nummer 00818.
De link hierboven is toch alleen de ODF?
Die installeren is het probleem niet. Het gaat om de oorspronkelijke 'samplebank' (heb net mijn vorige bericht iets uitgebreid). Of moet ik nu eigenlijk een topic openen in ´technische vragen´?

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 06 jan 2012 10:19

Re: Caen V.2 Demo (nu met 29 stemmen)

Hallo Jaco,

Je moet eerst de demo van Jiri downloaden en installeren.
Daarna de ODF bovenin deze topic downloaden en op dezelfde manier installeren.
Als het goed is kun je daarna de utgebreide versie gebruiken.

HG.
Anton
Avatar gebruiker

Berichten: 326

Geregistreerd: 05 aug 2011 16:03

Woonplaats: Rijsenhout

Bericht 06 jan 2012 10:30

Re: Caen V.2 Demo (nu met 29 stemmen)

En dan krijg ik deze error:
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker

Berichten: 326

Geregistreerd: 05 aug 2011 16:03

Woonplaats: Rijsenhout

Bericht 06 jan 2012 10:47

Re: Caen V.2 Demo (nu met 29 stemmen)

En al bij het installeren van de demo van Jiri:
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 06 jan 2012 10:59

Re: Caen V.2 Demo (nu met 29 stemmen)

Hallo Jaco,

De eerste komt me bekend voor: ik heb inmiddels een aangepaste ODF naar je toe gemaild.
De tweede is echt vreemd: zou Jiri zijn demo-versie hebben aangepast? Dan weet ik ook niet of deze uitgebreide versie werkt. Weet jij op de PC de ODF te vinden? Kun die inpakken en mailen?

Anton

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 06 jan 2012 11:52

Re: Caen V.2 Demo (nu met 29 stemmen)

De ODF is niet doorJiri aangepast, heb ik al gezien.
Dan verbaasd het me dat deze foutmelding nu pas komt.

Zijn er anderen die in het verleden de demoversie al eens hebben geinstalleerd met Hauptwerk versie 3.3?
Ik ben benieuwd of dat toen goed ging.

HG,
Anton
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 06 jan 2012 12:34

Re: Caen V.2 Demo (nu met 29 stemmen)

Ha Anton,

Nee, bij mij is ondanks jouw degelijke uitleg, het installeren van de Demo Caen V2 niet gelukt!
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 06 jan 2012 15:03

Re: Caen V.2 Demo (nu met 29 stemmen)

Met dank aan Evert-Jan: de aangepaste versies van deze mini-Caen zijn op zijn website te vinden.
Voor de links: zie hierboven.

Forumlid Gerrit had een aantal regels genoemd die nog verwijderd moesten worden omdat die bij Hauptwerk versie 4 horen. Die heb ik er uit gehaald.
Ik heb daarnaast nog een instructie aangepast:
<Control_CurrentHauptwerkVersion>4.00702e+0</Control_CurrentHauptwerkVersion>
heb ik veranderd in:
<Control_CurrentHauptwerkVersion>3.3</Control_CurrentHauptwerkVersion>
Ik benieuwd of het nu wel werkt in Hauptwerk versie 3.3!

HG,
Anton
Avatar gebruiker

Berichten: 326

Geregistreerd: 05 aug 2011 16:03

Woonplaats: Rijsenhout

Bericht 06 jan 2012 16:14

Re: Caen V.2 Demo (nu met 29 stemmen)

1. Bij mij lijkt het al fout te gaan bij het installeren van de sampleset Jiri (zie de 'onderste' van mijn twee foutmeldingen; die blijft terugkeren. 98% gaat goed en dan dus die foutmelding).

Ik denk dan ook dat het probleem niet in de ODF van de extended-mini-versie zit.
Overigens, ik heb zojuist de extd. versie weer gedwonload, maar opnieuw een foutmelding (de 'bovenste' van de 2 screenshots).

Het vreemde is dat ik de mini-set wel werkend had op mijn vorige pc, maar omdat die gecrasht is kan ik daar niet meer bij.
Maar nogmaals, het nummer (000818) van de mini-versie die ik downloadde is anders dan die in de eerste post van dit topic (000396) en de 'extensie' van de ODF is anders weergegeven.
Maar goed, dit gaat mijn pet te boven. Ik houd het voorlopig wel bij de (wel werkende) demo van Zwolle en mijn setje van Anloo. Dan maar even geen Franse kathedralen op mijn zolder...

Wel bedankt voor het inspannend meedenken een -werken!

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 06 jan 2012 17:14

Re: Caen V.2 Demo (nu met 29 stemmen)

stap voor stap installatie van caen demo V2.0 in HW 3.3

Omdat blijkt dat Caen demo V2 niet onder HW3.3 te installeren is, hieronder een stap voor stap handleiding waarbij e.e.a. handmatig gedaan wordt.

1. download de demo versie van Caen van de site van Sonus Paradisi ( http://www.sonusparadisi.cz/demo/Caen.v2.DEMO.CompPkg.Hauptwerk.rar )

2. pak de RAR file uit met een uitpakprogramma bijv. 7zip (gratis via http://www.7zip.org ). Kies even de 32 bits versie; die werkt altijd (op 32 en 64 bits systemen)

3. Als je dit uitgepakt hebt, heb je 3 sub directories:
- OrganDefinitions
- OrganInstallationPackages
- Temperaments

4. Temperaments is leeg; die kun je weggooien

5. In de directory "OrganInstallationPackages" bevindt zich een directory 000818.

6. In deze directory 000818 het bestand "packageid000818.InstallationPackageDefinition_Hauptwerk_xml" hernoemen naar packageid000818.InstallationPackageDefinition.Hauptwerk.xml (dus de 2x _ vervangen door een punt)

7. de directory 000818 in zijn geheel verplaatsen (control x en dan control v) naar de organ installation packagedirectory in de hauptwerk directory. Meestal is deze geïnstalleerd op c:\hauptwerk of d:\hauptwerk en is het complete directory path dan c:\Hauptwerk\HauptwerkSampleSetsAndComponents\OrganInstallationPackages of d:\Hauptwerk\HauptwerkSampleSetsAndComponents\OrganInstallationPackages
Daarin staan ook de andere orgeldirectories/files, die al op je orgelPC staan (directories met 6 cijfers). Zie je die niet, dan zit je verkeerd.

8. download de nieuwe door Anton aangepaste versie(s) van deze mini-Caen (link: http://www.pcorgan.com/opslag/Caen-DemoExtendedODF.CompPkg.Hauptwerk.rar(179kB)) en installeer deze volgens de standaard Hauptwerk instructies ("install" en vervolgens "Load organ")

Nu zouden de beide Caen mini versies van Anton moeten werken.

Opmerkingen:
1. de originele Caen demo van Jiri werkt niet omdat deze ODF file niet is aangepast tbv Hauptwerk 3.3 maar HW4 zaken in zich heeft
2. de Caen V2 demo file (3,3 GB) op de site van Sonus Paradisi is op 31-7-2011 20:22 op de betreffende site geplaatst en vandaag nog steeds dezelfde (zojuist getest). Er is dus inhoudelijk niets gewijzigd in het bestand.

Laat even het resultaat van installatie in HW 3 op het forum weten. Ik kan het zelf niet testen omdat ik 4.0 heb

Evert-Jan


Edits: Downloadlink aangepast aan nieuwe site van SP en link naar de door Anton gemaakte mini versie.
Laatst bijgewerkt door Evert-Jan op 19 jan 2013 14:04, in totaal 2 keer bewerkt.

Berichten: 132

Geregistreerd: 21 feb 2011 22:21

Woonplaats: Giessenburg

Bericht 07 jan 2012 18:50

Re: Caen V.2 Demo (nu met 29 stemmen)

Anton Heger schreef:De ODF is niet doorJiri aangepast, heb ik al gezien.
Dan verbaasd het me dat deze foutmelding nu pas komt.

Zijn er anderen die in het verleden de demoversie al eens hebben geinstalleerd met Hauptwerk versie 3.3?
Ik ben benieuwd of dat toen goed ging.

HG,
Anton

Hallo Anton,
Ik heb sinds kort een nieuwe pc,ook geen Caen op te krijgen,ik heb de regeltjes die Gerrit aangaf uit de ODF gehaald,en nu doet het set het wel,behalve de 29 stemmenversie,ik mis het terras met de pedaalstemmen en de koppels in mijn scherm.Van de week is iemand bij mijn beeldscherm instellingen wezen kijken,die staan gewoon goed,mischien komt het omdat ik een breedbeeldscherm heb?resolutie is 1440x900 dacht ik uit mijn hoofd.

HG:Jan.
Volgende

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com