Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

1762 Kabinetorgel Onderhorst, Oude kerk Bennekom

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 37

Geregistreerd: 26 sep 2011 15:06

Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Bericht 21 feb 2018 10:47

1762 Kabinetorgel Onderhorst, Oude kerk Bennekom

Graag breng ik een nieuw gratis sampleset onder de aandacht. Het betreft het kabinetorgel Onderhorst van 1762. Het staat in de oude kerk van Bennekom. Het is niet meerkanaals en niet multi-release, maar klinkt erg sympathiek.
Zeker de moeite om het te downloaden.
Homepage/Website: http://home.kpn.nl/legro

Johan

Berichten: 370

Geregistreerd: 12 dec 2012 17:54

Woonplaats: Belgrado

Bericht 22 feb 2018 19:51

Re: 1762 Kabinetorgel Onderhorst, Oude kerk Bennekom

Het spijt me erg maar dit anders erg leuke orgel is met een HW1 niveau aangepakt, en dusdoende klinken snelle akkoorden en snel gespeelde noten behoorlijk belabberd.

Is het professioneel zo'n orgeltje vervolgens uit te breiden tot c4 en zelfs tot 2-klaviers?

Ze zeggen dat je een giftpaard niet in de mond mag kijken, maar toch.... kan het echt niet beter met een beetje meer inspanning? Met multiple opnames en releases? Anders raken zulke gratis sets toch welk heel gauw in de vergetelheid, omdat de lol er heel snel van af is omdat het muzikaal toch niet bevredigd.

Dit klinkt wellicht wel erg hard en kritisch, maar ik ben bang dat het merendeel van de Hauptwerkians er ook zo over denken, maar uit beleefdheid niets zeggen.

Berichten: 71

Geregistreerd: 07 maart 2018 17:33

Bericht 07 maart 2018 21:23

Re: 1762 Kabinetorgel Onderhorst, Oude kerk Bennekom

adri schreef:Het spijt me erg maar dit anders erg leuke orgel is met een HW1 niveau aangepakt, en dusdoende klinken snelle akkoorden en snel gespeelde noten behoorlijk belabberd.

Is het professioneel zo'n orgeltje vervolgens uit te breiden tot c4 en zelfs tot 2-klaviers?

Ze zeggen dat je een giftpaard niet in de mond mag kijken, maar toch.... kan het echt niet beter met een beetje meer inspanning? Met multiple opnames en releases? Anders raken zulke gratis sets toch welk heel gauw in de vergetelheid, omdat de lol er heel snel van af is omdat het muzikaal toch niet bevredigd.

Dit klinkt wellicht wel erg hard en kritisch, maar ik ben bang dat het merendeel van de Hauptwerkians er ook zo over denken, maar uit beleefdheid niets zeggen.

Op het Amerikaanse Hauptwerkforum werd ik geconfronteerd met de opmerkingen van Adri over deze sampleset. Daarbij werd ook verwezen naar en geciteerd uit zijn stellingen hierover in een Nederlands forum, wat naar ik nu weet uw forum is.

Als maker van de betreffen sampleset wil ik er ook hier graag op reageren.

Het maken van een sample set als deze is heel veel werk. De keuze om deze sampleset gratis ter beschikking te stellen heb ik gemaakt om zoveel mogelijk orgelliefhebbers in de gelegenheid te stellen met dit orgel kennis te maken en er muzikaal plezier aan te beleven. Gratis betekent voor mij niet dat er daarom concessies aan kwaliteit moeten worden gedaan. Liever dan dat je “een gegeven paard niet in de bek moet kijken” wil ik als motto hanteren: “Ben je tevreden, zegt het anderen, heb je klachten zeg het ons”. Dat het eerste gebeurt hebben we al ervaren. In enkele weken hebben we al bijna 100 aanvragen gehad.

Wat de klacht van Adri betreft: Snelle stukken van Bach in tempi zoals we die kennen van Marie Clair Alain (dat is toch niet langzaam) klinken op mijn installatie prima. Als het spelen van snelle akkoorden en snel gespeelde noten bij Adri “belabberd” klinkt moet er iets niet in orde zijn. Ik nodig Adri hierbij graag uit om mij midi- en audiorecordings van zijn snelle orgelspel met deze sample set te sturen. We kunnen dan zien of we zijn probleem kunnen reproduceren en wellicht vinden waar dit aan ligt.

De opmerking van Adri dat het orgel met een HW1 niveau zou zijn aangepakt is onjuist en daarom ook onterecht. HW1 was (voor zover ik me herinner): 16 bit, geen echt stereo maar ge”panned” mono, single loops, 44.1kHz etc..
De hier besproken sampleset is 24bit, stereo, multi-loops per sample. Opgenomen en afgewerkt op 96kHZ, gepubliceerd op 48kHz. Bovendien is geanticipeerd op het gebruik van de VST-link voor audio-reproduktie in virtuele ruimtes. Dat kon niet met HW1 maar nu wel met HW4.
Graag geef ik u wat toelichting op de keuzes die ik bij het samenstellen van deze sampleset heb gemaakt.
Het kabinetorgel is een instrument dat als huisorgel is bedoeld. Het vormt geen eenheid met de kerk. Het kan op verschillende plaatsen in de kerk worden gebruikt. Het ruimtelijk effect verschilt dan ook.
Er is gekozen is voor een opname met single-point stereo-techniek op korte afstand van het instrument (en wel zodanig dat het geluid van het orgel in zijn geheel kon worden opgenomen vanuit één punt) met weinig invloed van de akoestiek van de kerk.
Ik heb overigens ook op grotere afstand en met een andere plaatsing van het orgel geëxperimenteerd maar heb voor bovengenoemde aanpak gekozen omdat die naar mijn mening het mooiste resultaat leverde.
De opname is zodanig droog dat er geen sprake is van een waarneembare geleidelijke opbouw van het geluid zoals bij een natte opname het geval zou zijn. Het toepassen van meerdere samples per pijp zou daardoor geen toegevoegde waarde opleveren. Het toepassen van multiple attacks heeft in deze situatie mijns inziens ook geen meerwaarde. Een snelle attack is bij dit orgel in verband met de “Spuck” altijd nodig,ook als je langzame stukken speelt. Wat voor de kwaliteit wel van belang is, is dat alle attacks stuk voor stuk zorgvuldig zijn ge-edit.
Door de gekozen microfoonopstelling zal het orgel voor u als bespeler in de thuissituatie bij benadering klinken alsof u op de orgelkruk van het echte instrument zit en dat is precies wat ik beoogd heb.
Hoewel de opname vrij droog is, is er bij de release nog wel galmstaart die duidelijk waarneembaar is. Die heb ik intact gelaten. Ik heb van orgelliefhebbers die een echt pijporgel in huis hebben begrepen dat die daarbij vaak toch een beetje nagalm missen. Die is er hier dus wel. Meestal hebben we thuis ook niet die akoestiek zoals die er wel was in de “Huizen” waar zo’n orgel als dit Onderhorstorgel vroeger zal hebben gestaan.
Als u heel snel wilt spelen en ook nog met een staccato effect kan het zijn dat u u die galmstaart toch te lang vindt. U kunt de lengte van de galmstaart echter zelf instellen. Bij GO gaat eenvoudigweg via de menubalk. Bij HW moet u gebruik maken van het menu: “Load organ, adjusting rank, audiomemory etc.” en vervolgens bij het laden de “Release sample truncation” op de minimum waarde (of de door u gewenste waarde) zetten. Let er daarbij wel op dat u eerst alle registers selecteert waarop u dit wilt toepassen. Het minimaliseren van de galmstaart is so wie so ook aan te bevelen als u het virtuele orgel samen met echte instrumenten wilt gebruiken of met zangstemmen. Die moeten het immers ook doen met de natuurlijke nagalm van de ruimte waarin u speelt.

De optie om multiple releases toe te passen is wat mij betreft verbonden met het willen weergeven van de akoestiek van de ruimte (kerk) waarin het orgel zich bevindt. Als u dit orgel wilt bespelen met een meer ruimtelijke effect (dus eigenlijk niet het orgel maar de combinatie van orgel en kerk bespelen) is het mijns inziens echter een betere optie om de galmstaart van de sample set in het geheel niet te gebruiken maar in plaats daarvan te kiezen voor een goede akoestiek simulator om daarmee de ruimte waarin u wilt spelen te simuleren. Dat kan met hardware maar ook met software. GO heeft daarvoor een ingebouwde nagalm-optie. HW4 biedt via hiervoorde via de VST-link een scala van mogelijkheden. Bijvoorbeeld: “Cantabile” als Vst-host, met plugins zoals “ReverberateLE” (gratis) tot aan “Altiverb7” (met virtuele replica’s van vele bekende ruimten, niet gratis).

O ja, het windmodel heb ik (nog) niet geïmplementeerd. Dat is echter geen HW4 vs HW1 kwestie maar HW4 advanced vs. HW4 basic and free.
Als u de sampleset download wens ik u daar veel muzikaal plezier mee.
Bas Kleinbloesem

Berichten: 370

Geregistreerd: 12 dec 2012 17:54

Woonplaats: Belgrado

Bericht 07 maart 2018 22:05

Re: 1762 Kabinetorgel Onderhorst, Oude kerk Bennekom

Dit is wat ik op het Amerikaanse HW forum schreef:

I deeply apologize if I offended anyone. Not my intention at all. I tried to inspire. I feel very bad now as I apparently made the creators of the set quite defensive. Please accept my sincere apologies.

I welcome all new efforts and often I am the first one to announce a new sample set on the horizon.

Nevertheless, since this place is already so crowded with so many sets, any new set will have a hard time keeping up with the latest standards that seem to have become what seems to be demanded by the users these days (though not by all). (Toevoeging hier: Het is bepaald niet gemakkelijker geworden voor de sample set makers, omdat alles veel ingewikkelder is geworden! Daar heb ik wel begrip voor!)

After what you posted here and on the Dutch forum, I went back to the Onderhorst organ to give it a critical second listening/playing and I believe it still has issues, even though I thank you for correcting some errors in my initial comments.

The organ has a stop knob labeled "Wind"; when engaged, the organ behaves not as well as without it. Not sure what function this knob serves.

There at several individual notes in the bass and treble that when repeated hesitate too much, and this problem is worsened when the Wind is on. It might be best for you to test this yourself by playing each note repeatedly with several and all stops engaged. It happens with repeats that are played normally (not too fast even).

I suppose such issues can be corrected in an update.

That's it! Thanks.
In friendship,
Adri

::::::Nogmaals mijn excuses. Haastige spoed is zelden goed leer ik weer eens.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 07 maart 2018 23:14

Re: 1762 Kabinetorgel Onderhorst, Oude kerk Bennekom

[Ik heb de titel van dit topic aangepast]

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 07 maart 2018 23:59

Re: 1762 Kabinetorgel Onderhorst, Oude kerk Bennekom

Ik heb de download aangevraagd maar nog niet geinstalleerd. Ik hoop dat binnenkort te doen. Ondertussen heb ik de uitgebreide toelichting van Bas met interesse en waardering gelezen.

BasKb schreef:De opname is zodanig droog dat er geen sprake is van een waarneembare geleidelijke opbouw van het geluid zoals bij een natte opname het geval zou zijn. Het toepassen van meerdere samples per pijp zou daardoor geen toegevoegde waarde opleveren.


Op dit ene punt meen ik echter - op basis van theorie en ervaring met andere (droge) sample sets - dat er sprake is van een misverstand. Een geleidelijke opbouw van het geluid is niet alleen een functie van de akoestiek, maar ook van wat er binnen de orgelpijp zelf gebeurd. Wanneer de luchtstroom een labiaalpijp binnengaat, kost het enige tijd voordat er rond het labium een stabiele uitstroom ontstaat. Idem kost het bij een tongwerk tijd voordat de tong een stabiele trilling bereikt.

De consequentie is dat bij staccato spel de klank zich doorgaans onvolledig ontwikkelt. Als er dan in Hauptwerk de release achter geplakt wordt van een volledig ontwikkelde klank geeft dit een onnatuurlijk "harp"-effect.

Tot in hoeverre dit probleem aanwezig is bij dit sample set moet de praktijk uitwijzen, maar áls het aanwezig is, dan is de oorzaak duidelijk aanwijsbaar. Inkorten van de releases zal in dit geval niet het gewenste effect hebben.

Berichten: 71

Geregistreerd: 07 maart 2018 17:33

Bericht 08 maart 2018 12:37

Re: 1762 Kabinetorgel Onderhorst, Oude kerk Bennekom

josq schreef:Ik heb de download aangevraagd maar nog niet geinstalleerd. Ik hoop dat binnenkort te doen. Ondertussen heb ik de uitgebreide toelichting van Bas met interesse en waardering gelezen.

BasKb schreef:De opname is zodanig droog dat er geen sprake is van een waarneembare geleidelijke opbouw van het geluid zoals bij een natte opname het geval zou zijn. Het toepassen van meerdere samples per pijp zou daardoor geen toegevoegde waarde opleveren.


Op dit ene punt meen ik echter - op basis van theorie en ervaring met andere (droge) sample sets - dat er sprake is van een misverstand. Een geleidelijke opbouw van het geluid is niet alleen een functie van de akoestiek, maar ook van wat er binnen de orgelpijp zelf gebeurd. Wanneer de luchtstroom een labiaalpijp binnengaat, kost het enige tijd voordat er rond het labium een stabiele uitstroom ontstaat. Idem kost het bij een tongwerk tijd voordat de tong een stabiele trilling bereikt.

De consequentie is dat bij staccato spel de klank zich doorgaans onvolledig ontwikkelt. Als er dan in Hauptwerk de release achter geplakt wordt van een volledig ontwikkelde klank geeft dit een onnatuurlijk "harp"-effect.

Tot in hoeverre dit probleem aanwezig is bij dit sample set moet de praktijk uitwijzen, maar áls het aanwezig is, dan is de oorzaak duidelijk aanwijsbaar. Inkorten van de releases zal in dit geval niet het gewenste effect hebben.


Dank u voor uw correctie. Ik wacht graag uw bevindingen af. Als u concrete suggesties voor verbetering hebt stel ik die op prijs. Graag hierover contact via mijn e-mailadres voor deze hobby: legro@kpnmail.nl .

Bas

Berichten: 71

Geregistreerd: 07 maart 2018 17:33

Bericht 12 maart 2018 15:51

Re: 1762 Kabinetorgel Onderhorst, Oude kerk Bennekom

adri schreef:Dit is wat ik op het Amerikaanse HW forum schreef:

I deeply apologize if I offended anyone. Not my intention at all. I tried to inspire. I feel very bad now as I apparently made the creators of the set quite defensive. Please accept my sincere apologies.

I welcome all new efforts and often I am the first one to announce a new sample set on the horizon.

Nevertheless, since this place is already so crowded with so many sets, any new set will have a hard time keeping up with the latest standards that seem to have become what seems to be demanded by the users these days (though not by all). (Toevoeging hier: Het is bepaald niet gemakkelijker geworden voor de sample set makers, omdat alles veel ingewikkelder is geworden! Daar heb ik wel begrip voor!)

After what you posted here and on the Dutch forum, I went back to the Onderhorst organ to give it a critical second listening/playing and I believe it still has issues, even though I thank you for correcting some errors in my initial comments.

The organ has a stop knob labeled "Wind"; when engaged, the organ behaves not as well as without it. Not sure what function this knob serves.

There at several individual notes in the bass and treble that when repeated hesitate too much, and this problem is worsened when the Wind is on. It might be best for you to test this yourself by playing each note repeatedly with several and all stops engaged. It happens with repeats that are played normally (not too fast even).

I suppose such issues can be corrected in an update.

That's it! Thanks.
In friendship,
Adri

::::::Nogmaals mijn excuses. Haastige spoed is zelden goed leer ik weer eens.

Ik heb op het amerikaanse HW-forum hier al op gereageerd maar wil dat ook hier graag in het Nederlands doen.

Prettig dat u uw onterechte kritiek terugneemt maar jammer dat u toch opnieuw meent kritische opmerkingen te moeten maken die niet gefundeerd zijn.

Ik wil er graag toch op ingaan.

• Eerst maar even dit: “There are several individual notes in the bass and treble that when repeated hesitate to much” (Er zijn verschillende individuele noten in de bas en in de discant die als ze herhaald worden te veel aarzelen/haperen. )

Ook bij nadere controle is mij niets van gebleken van enige aarzeling of hapering. Op mijn installatie reageert elke toon direct op een toetsaanslag. Ik heb deze sampleset inmiddels ook op andere installaties gehoord en heb verschillende reacties gehad dat de set juist erg “responsive” is.
Maar misschien doelt u op wat anders: Sommige pijpen van het orgel vragen wat meer tijd voor de volledige opbouw van de toon. (Zie ook de opmerking van JosQ). Bij “traagste” pijp, de C-36 van de holpijp duurt het na de aanslag wel 0,4 seconden voordat de toon tot volledige ontwikkeling is gekomen. Bij de andere pijpen gaat het sneller maar er zijn verschillen. We hebben het dan echter niet over een tekortkoming van de sampleset, zoals u suggereert, maar over een eigenschap van het gesampelde orgel. Die eigenschap beschouw ik als karakteristiek en heb ik daarom heel bewust onverkort in de sampleset gehandhaafd.

• Dan deze: “The organ has a stop knob labeled “Wind” . When engaged the organ behaves not as well as without it. Not sure what function this knob serves” ( Het orgel heeft een registerknop genaamd “Wind” als die ingeschakeld is gedraagt het orgel zich niet zo goed als wanneer dat niet het geval is)


De vraag is dus : Waar dient de knop “Wind” voor en kan die invloed hebben op het functioneren van het orgel?

Bij de opname van de samples is het onontkoombaar dat tegelijk met het geluid van iedere afzonderlijke orgelpijp ook geluid van de windvoorziening wordt opgenomen. Om een opeenstapeling van windgeluid te voorkomen bij gelijktijdig afspelen van meerdere tonen/registers moeten de samples worden bewerkt. Het “algemene” geluid van de windvoorziening moet daarbij zo goed als mogelijk worden verwijderd terwijl het specifieke geluid van de orgelpijp (is ook wind) juist behouden moet blijven. Bij deze sampleset is daar veel aandacht aan besteed.

Voor degenen die nu het algemene geluid van de windvoorziening niet willen missen heb ik een optie toegevoegd om dat geluid weer toe te voegen in de vorm van een extra register met maar één toon. Het wordt afgespeeld als een aangehouden orgeltoon die niet bediend wordt door een toets maar door de registerknop met het label “Wind”. Dat is alles. Het heeft niets te maken met het windmodel van Hauptwerk. Het lijkt me ondenkbaar dat dit afspelen van één toon het verdere functioneren van het orgel in Hauptwerk kan beïnvloeden.

Ik wil het hier maar bij laten. De sampleset is nog steeds gratis te verkrijgen. Ieder die het wil die oordele zelf.
Avatar gebruiker

Berichten: 461

Geregistreerd: 01 jan 2015 22:51

Woonplaats: Zeeland

Bericht 12 maart 2018 16:05

Re: 1762 Kabinetorgel Onderhorst, Oude kerk Bennekom

adri schreef:Het spijt me erg maar dit anders erg leuke orgel is met een HW1 niveau aangepakt, en dusdoende klinken snelle akkoorden en snel gespeelde noten behoorlijk belabberd.

Is het professioneel zo'n orgeltje vervolgens uit te breiden tot c4 en zelfs tot 2-klaviers?

Ze zeggen dat je een giftpaard niet in de mond mag kijken, maar toch.... kan het echt niet beter met een beetje meer inspanning? Met multiple opnames en releases? Anders raken zulke gratis sets toch welk heel gauw in de vergetelheid, omdat de lol er heel snel van af is omdat het muzikaal toch niet bevredigd.

Dit klinkt wellicht wel erg hard en kritisch, maar ik ben bang dat het merendeel van de Hauptwerkians er ook zo over denken, maar uit beleefdheid niets zeggen.


Ik heb het orgel(tje) niet hoor, dus kan er niks over zeggen. Hier is er ook nog niemand anders die zijn/haar ervaringen heeft beschreven. Maar op het engelse forum is men juist wel positief over de set.
Is er hier gewoon sprake van een insteek 'het kost niets, dus kan het ook niets goeds zijn.' ?

Berichten: 71

Geregistreerd: 07 maart 2018 17:33

Bericht 12 maart 2018 16:51

Re: 1762 Kabinetorgel Onderhorst, Oude kerk Bennekom

BasKb schreef:
josq schreef:Ik heb de download aangevraagd maar nog niet geinstalleerd. Ik hoop dat binnenkort te doen. Ondertussen heb ik de uitgebreide toelichting van Bas met interesse en waardering gelezen.

BasKb schreef:De opname is zodanig droog dat er geen sprake is van een waarneembare geleidelijke opbouw van het geluid zoals bij een natte opname het geval zou zijn. Het toepassen van meerdere samples per pijp zou daardoor geen toegevoegde waarde opleveren.


Op dit ene punt meen ik echter - op basis van theorie en ervaring met andere (droge) sample sets - dat er sprake is van een misverstand. Een geleidelijke opbouw van het geluid is niet alleen een functie van de akoestiek, maar ook van wat er binnen de orgelpijp zelf gebeurd. Wanneer de luchtstroom een labiaalpijp binnengaat, kost het enige tijd voordat er rond het labium een stabiele uitstroom ontstaat. Idem kost het bij een tongwerk tijd voordat de tong een stabiele trilling bereikt.

De consequentie is dat bij staccato spel de klank zich doorgaans onvolledig ontwikkelt. Als er dan in Hauptwerk de release achter geplakt wordt van een volledig ontwikkelde klank geeft dit een onnatuurlijk "harp"-effect.

Tot in hoeverre dit probleem aanwezig is bij dit sample set moet de praktijk uitwijzen, maar áls het aanwezig is, dan is de oorzaak duidelijk aanwijsbaar. Inkorten van de releases zal in dit geval niet het gewenste effect hebben.


Dank je voor je commentaar Jos.
De opbouwfase van het geluid in de orgelpijp is in de samples inderdaad wel duidelijk waarneembaar en bij sommige pijpen komt de toon als je snel speelt zeker niet tot volledige ontwikkeling.
Dat het direct plakken van een volledig ontwikkelde klank achter een toonaanzet onnatuurlijk zou klinken is helder maar het begrip “harp”- effect is nieuw voor mij.
Doel je met het “harp”effect op een plotseling verschil in klankkleur en volume? Of op het overgangsverschijnsel ook wel “ringing” wordt genoemd? Of misschien ook wel allebei?

Ik heb bij het maken van de sample set wel op onnatuurlijke effecten en geluidsovergangen gelet maar heb naar aanleiding van je opmerking e.e.a. nogmaals kritisch getoetst niet alleen gehoormatig maar ook met visuele ondersteuning (spectrogrammen). Volgens mij heeft de sample set er geen last van. Zelfs bij de pijpen die het traagst op gang komen klinkt een korte aanraking van de toets m.i. heel natuurlijk en spectrografisch zie ik ook geen vreemde artefacten van een overgang.

Ik denk dat de releasesamples kort genoeg zijn en dat klankverschillen en overgangsverschijnselen voldoende weggevangen worden door cross-fading waarvan ik aanneem dat Hauptwerk die toepast. Mogelijk speelt ook een rol dat ik bij het maken van de loops met behulp van LoopAuditioneer (met dank aan Lars Palo) de releasepunten goed heb kunnen kiezen en ook daarbij de fade-optie heb benut.

Mocht je andere bevindingen hebben dan hoor ik het graag.
Bas

Berichten: 370

Geregistreerd: 12 dec 2012 17:54

Woonplaats: Belgrado

Bericht 14 maart 2018 22:46

Re: 1762 Kabinetorgel Onderhorst, Oude kerk Bennekom

Beste Bas en alle anderen:

Ik neem alles wat ik helaas heb gezegd geheel terug. Het echte probleem dat ik hier thuis had was veroorzaakt door een foutieve instelling van de latency, omdat ik net een nieuwe geluidskaart heb en niet doorhad dat de default setting veels te hoog was, hetgeen vertragingen veoorzaakte ook in andere orgel sampel sets, die min of meer een beetje "pneumatisch" klonken.

Mijn setting gereduceerd tot 256 en alles is OK.

Mijn profuse excuses voor iets wat ik geheel over het hoofd had gezien.

Het orgeltje reageert normaal.

A.u.b., nogmaals mijn profuse excuses.

In elk geval: een hoorbaar probleem geheel opgelost!

Met mijn beste wensen voor een (wat nattere?) toekomstige sample set?

Berichten: 71

Geregistreerd: 07 maart 2018 17:33

Bericht 15 maart 2018 10:37

Re: 1762 Kabinetorgel Onderhorst, Oude kerk Bennekom

adri schreef:Beste Bas en alle anderen:

Ik neem alles wat ik helaas heb gezegd geheel terug. Het echte probleem dat ik hier thuis had was veroorzaakt door een foutieve instelling van de latency, omdat ik net een nieuwe geluidskaart heb en niet doorhad dat de default setting veels te hoog was, hetgeen vertragingen veoorzaakte ook in andere orgel sampel sets, die min of meer een beetje "pneumatisch" klonken.

Mijn setting gereduceerd tot 256 en alles is OK.

Mijn profuse excuses voor iets wat ik geheel over het hoofd had gezien.

Het orgeltje reageert normaal.

A.u.b., nogmaals mijn profuse excuses.

In elk geval: een hoorbaar probleem geheel opgelost!

Met mijn beste wensen voor een (wat nattere?) toekomstige sample set?


Fijn te mogen vernemen dat uw probleem nu opgelost is. Ik wens u veel muzikaal genoegen met de sample set van dit mooie kabinetorgel.

Bas

Berichten: 71

Geregistreerd: 07 maart 2018 17:33

Bericht 29 aug 2023 20:04

Re: 1762 Kabinetorgel Onderhorst, Oude kerk Bennekom

jvdwvd schreef:Graag breng ik een nieuw gratis sampleset onder de aandacht. Het betreft het kabinetorgel Onderhorst van 1762. Het staat in de oude kerk van Bennekom. Het is niet meerkanaals en niet multi-release, maar klinkt erg sympathiek.
Zeker de moeite om het te downloaden.
Homepage/Website: http://home.kpn.nl/legro

Johan


KPN stopt per 20 september met het hosten van Homepages. Dat betekende dat ik een nieuw tehuis moest zoeken voor mijn website https://home.kpn.nl/legro. Er is namelijk nog regelmatig vraag naar de sampleset van het Onderhorst kabinetorgel en daarom is het de moeite waard om ook toekomstige gebruikers van GrandOrgue en Hauptwerk die mogelijkheid te bieden.
Het nieuwe adres dat ik heb gevonden is: https://legro.free.nf. (Hier in staat "nf" voor Norfolk Islands. Ongeveer aan de andere kant van de wereld, maar met het voordeel dat dit domein gratis is.)

KPN stopt rigoureus en draagt ookgeen zorg voor een doorlink service. Wellicht kan ik dat nog zelf vanaf de homepage maar dat zal dan op 20 september ook wel stoppen.

Willen jullie het nieuwe websiteadres eens een bezoekje brengen. Ik heb begrepen dat dat de vindbaarheid via zoekmachines bevordert.

Bij voorbaat mijn dank,

Bas

Berichten: 370

Geregistreerd: 12 dec 2012 17:54

Woonplaats: Belgrado

Bericht 29 aug 2023 20:26

Re: 1762 Kabinetorgel Onderhorst, Oude kerk Bennekom

De link geeft aan dat er phishing gaande is en stopte het

Berichten: 71

Geregistreerd: 07 maart 2018 17:33

Bericht 29 aug 2023 21:52

Re: 1762 Kabinetorgel Onderhorst, Oude kerk Bennekom

adri schreef:De link geeft aan dat er phishing gaande is en stopte het

Dat is inderdaad een probleem als je een nieuwe website start zonder reputatie. De oude homepage had die al wel opgebouwd. De nieuwe site is exact hetzelfde alleen is de hosting gewijzigd maar de reputatie kan je niet meenemen.
Ik heb de URL laten scannen om zeker te zijn dat e.e.a. veilig is. Dan krijg je resultaten van 90 leveranciers van beveiligingssoftware. Die werken met automatische algorithmes. In eerst instantie waren er 12 die de site niet vertrouwden. Die moet je die stuk voor stuk benaderen om nadere analyse vragen. Het duurt dan weer even voor je reactie krijgt maar meestal blijkt het dan vals alarm. Inmiddels wordt de nieuwe site door 85 van de negentig vertrouwd. Er lopen nog enkele verzoeken om herbeoordeling o.a. bij Bitdefender en McAfee. De laaatst zit niet in het rijtje van Virustotal maar heb ik separaat benaderd. Symantec (Norton) die ook niet in het rijtje van Virustotal zit heeft me zojuist vanavond groen licht gegeven en blokkeert niet meer.
Mag ik vragen welke virusscanner de site bij jou blokkeert?

Groet, Bas

Berichten: 45

Geregistreerd: 24 aug 2015 19:08

Woonplaats: Meppel

Bericht 30 aug 2023 09:53

Re: 1762 Kabinetorgel Onderhorst, Oude kerk Bennekom

Dag Bas,

Met Chrome als browser en Norton als antivirus werkt je site naar behoren.

Groet,
Jan

Berichten: 71

Geregistreerd: 07 maart 2018 17:33

Bericht 31 okt 2023 23:05

Re: 1762 Kabinetorgel Onderhorst, Oude kerk Bennekom

virus total 0.jpg
:P
graafj schreef:Dag Bas,

Met Chrome als browser en Norton als antivirus werkt je site naar behoren.

Groet,
Jan


Ja dank je. Nu 0 score bereikt bij Virustotal (zie bijlage), dus ik word weer vertrouwd.

Bas
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com