Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

piraterij=fraude

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 11 feb 2019 15:35

Re: piraterij=fraude

Jan Wim schreef:laat ik nog eens een kleine algemene bloemlezing houden:


Eerlijk gezegd: een bloemlezing van mogelijke probleempjes en vertraginkjes bij MDA landt een beetje verkeerd bij mij in dit topic. MDA is volgens mij hier het grootste slachtoffer, want ik zie dat hun producten het meest gehackt worden. MDA verdient onze solidariteit in deze kwestie (en OAM en Sygsoft natuurlijk ook).
Avatar gebruiker

Berichten: 471

Geregistreerd: 09 sep 2013 23:32

Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Bericht 11 feb 2019 16:43

Re: piraterij=fraude

Ik signaleer een product dat in enthousiasme gelanceerd is, maar nog niet voldoende uit ontwikkeld is. Terecht speelt mee dat 1 man alle groeiende eisen niet meer kan verwerken in zijn product (Dyde is op leeftijd?). In hoeverre is Milan capabel om een set te ontwikkelen? En... zitten we nu niet op een kantelpunt dat sets (gezien de groeiende eisen aan realiteit zoals ruimtecorrectie, windmodel) veel arbeidsintensiever worden? (Dyde heeft op Kampen erg gefocust op windmodel, opende dit orgel zijn ogen of oren ervoor dat dit fenomeen nog ontbrak in Hauptwerk?)

En ja, veel illegaal spelende mensen lezen mee op dit forum en willen op hun manier er vruchten van plukken.
Misschien lanceer ik een dubbel verhaal dat al gelanceerd is, beschouw het dan als niet gelezen :roll:
Met vriendelijke groet,
Harm

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 11 feb 2019 17:57

Re: piraterij=fraude

Harm schreef:Ik signaleer een product dat in enthousiasme gelanceerd is, maar nog niet voldoende uit ontwikkeld is. Terecht speelt mee dat 1 man alle groeiende eisen niet meer kan verwerken in zijn product (Dyde is op leeftijd?). In hoeverre is Milan capabel om een set te ontwikkelen? En... zitten we nu niet op een kantelpunt dat sets (gezien de groeiende eisen aan realiteit zoals ruimtecorrectie, windmodel) veel arbeidsintensiever worden? (Dyde heeft op Kampen erg gefocust op windmodel, opende dit orgel zijn ogen of oren ervoor dat dit fenomeen nog ontbrak in Hauptwerk?)

En ja, veel illegaal spelende mensen lezen mee op dit forum en willen op hun manier er vruchten van plukken.
Misschien lanceer ik een dubbel verhaal dat al gelanceerd is, beschouw het dan als niet gelezen :roll:


Harm je raakt precies de snaar die ik ook probeer te laten zien, maar schijnbaar is er toch nog teveel roze in HW land.
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 316

Geregistreerd: 13 feb 2011 17:30

Woonplaats: Woerden

Bericht 11 feb 2019 18:07

Re: piraterij=fraude

anco.marijs schreef:Wat ik bedoel met mijn opmerking over de doelgroep is dat HW niet ontwikkeld is voor christenen, maar voor orgelliefhebbers/organisten. En dat in Nederland 'toevallig' een groot gedeelte van de organisten christelijk zijn, wil niet zeggen dat alle organisten (wereldwijd) dat ook zijn.
Overigens was het duizenden jaren geleden dus schijnbaar al noodzakelijk om 10 geboden op te stellen. Er is dus in al die duizenden jaren geen oplossing voor het 8e gebod gekomen.
Hier gaan mijn haren toch wel overeind van staan. Waarom toch altijd het verschil tussen christenen en niet christenen? Ik hoor zelf tot de laatste groep, maar ik vind niet dat ik illegale zaken aan de haal moet gaan. Het is niet een kwestie van geloven, maar van opvoeding en mentaliteit.

Ik heb dus ook geen illegale sets en/of hauptwerk. Ooit van iemand een speeltafel + pc overgenomen voor ons chalet en daar stond Hauptwerk op. Was niet geregistreerd, maar na kiezen voor demo, had je geen last van de heerlijke bel. Dat klopt toch niet? Inmiddels gebruik ik daar alleen maar netjes grandorgue en is hauptwerk van die pc verwijderd. Gaf gewoon geen goed gevoel. Thuis gebruik ik gewoon Hauptwerk met alles netjes en wel.

Ik denk wel dat we hier moeten denken "wie zonder zonde is gooit de eerste steen.". Een van de weinige uitspraken die ik ken uit de bijbel en ook kan waarderen.

Het enige wat piraterij wel aanwakkert zijn de hoge prijzen. Als het goedkoper zou zijn dan is de drang door sommige personen minder om illegale dingen te doen.

Mvg,
Paul.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 11 feb 2019 18:20

Re: piraterij=fraude

josq schreef:
Jan Wim schreef:laat ik nog eens een kleine algemene bloemlezing houden:


Eerlijk gezegd: een bloemlezing van mogelijke probleempjes en vertraginkjes bij MDA landt een beetje verkeerd bij mij in dit topic. MDA is volgens mij hier het grootste slachtoffer, want ik zie dat hun producten het meest gehackt worden. MDA verdient onze solidariteit in deze kwestie (en OAM en Sygsoft natuurlijk ook).


Ik snap je Jos, maar ik probeer door deze zaken te belichten te laten zien dat er niet enkel een fraude zaak speelt.

Maar als ik me wel beperk tot deze fraude, dan is MDA slachtoffer, maar nog meer de setmakers zijn de dupe.
en nu treden naar buiten Sygsoft en OAM, maar ook andere Nederlandse en buitenlandse setmakers worden door deze zaak getroffen. Maar die zullen het nog niet public (kunnen) maken.
Het is ook mijn taak niet om informatie te geven omtrent deze fraude, maar dat de zaak groter en omvangrijker is dan de 2 genoemde setmakers is duidelijk.

Stel dat ik setmaker ben , welke keuze heb ik dan buiten de dongle licentie van MDA om?
volgens mij niet 1, want MDA accepteert geen verandering/ aanpassing in de HW software.
dus moet je als setmaker zelf een beveiliging optuigen die in HW werkt, en toegestaan is.
Als die kennis niet bij een setmaker aanwezig moet hij deze inhuren of inkopen, nu dan wordt een doorsnede set maal factor X aan prijs.

Natuurlijk mijn vertragingsprobleempjes die ik eerder opsomde staan weliswaar los van de fraude, dat was wellicht onterecht om die erbij te slepen, dan mijn excuses bij deze.
Het gaat er mij meer om de algehele problemen/structuur bij MDA aan te tippen, want dat die er zijn is duidelijk.

Nu komt deze fraude wat meer in het licht, via het forum, maar deze is al veel langer aan de gang, MDA heeft genoeg meldingen hiervan gekregen, maar schijnbaar kunnen of willen ze niet reageren.

Dus ja MDA is ook slachtoffer in deze zaak, maar was dat nodig geweest als er van dag 1 stevige actie was ondernomen?
Want ze zijn in het bezit van een eerdere fraude zaken incl. bewijzen
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 11 feb 2019 18:26

Re: piraterij=fraude

pahasoft schreef:
anco.marijs schreef:Wat ik bedoel met mijn opmerking over de doelgroep is dat HW niet ontwikkeld is voor christenen, maar voor orgelliefhebbers/organisten. En dat in Nederland 'toevallig' een groot gedeelte van de organisten christelijk zijn, wil niet zeggen dat alle organisten (wereldwijd) dat ook zijn.
Overigens was het duizenden jaren geleden dus schijnbaar al noodzakelijk om 10 geboden op te stellen. Er is dus in al die duizenden jaren geen oplossing voor het 8e gebod gekomen.
Hier gaan mijn haren toch wel overeind van staan. Waarom toch altijd het verschil tussen christenen en niet christenen? Ik hoor zelf tot de laatste groep, maar ik vind niet dat ik illegale zaken aan de haal moet gaan. Het is niet een kwestie van geloven, maar van opvoeding en mentaliteit.

Ik heb dus ook geen illegale sets en/of hauptwerk. Ooit van iemand een speeltafel + pc overgenomen voor ons chalet en daar stond Hauptwerk op. Was niet geregistreerd, maar na kiezen voor demo, had je geen last van de heerlijke bel. Dat klopt toch niet? Inmiddels gebruik ik daar alleen maar netjes grandorgue en is hauptwerk van die pc verwijderd. Gaf gewoon geen goed gevoel. Thuis gebruik ik gewoon Hauptwerk met alles netjes en wel.

Ik denk wel dat we hier moeten denken "wie zonder zonde is gooit de eerste steen.". Een van de weinige uitspraken die ik ken uit de bijbel en ook kan waarderen.

Het enige wat piraterij wel aanwakkert zijn de hoge prijzen. Als het goedkoper zou zijn dan is de drang door sommige personen minder om illegale dingen te doen.

Mvg,
Paul.



Paul ik denk niet dat Anco het zo bedoelde, het zal meer een reactie geweest zijn op mijn eerdere reactie, waarin ik aangaf dat juist het overwegende christelijke wereldje niet zo braaf en netjes met deze zaken omgaat.
Ik ken ook genoeg zaken zoals jij omschrijft, en hierin heeft ieder te handelen naar eigen eer en geweten, maar juist de christelijke wereld zou beter moeten weten, want het brave vingertje gaat vaak richting ongelovige, maar die vinger kan beter 180 graden omdraaien.

ik wil ook niet dat deze discussie ontspoord in verwijten onderling, maar het enige wat ik nog wil melden is er loopt een onderzoek en de schuldige zal zich (eenmaal)moeten verantwoorden.
wat deze zaak betreft wil ik het hier van mijn kant dan ook bij laten
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 11 feb 2019 18:42

Re: piraterij=fraude

pahasoft schreef:Hier gaan mijn haren toch wel overeind van staan. Waarom toch altijd het verschil tussen christenen en niet christenen? Ik hoor zelf tot de laatste groep, maar ik vind niet dat ik illegale zaken aan de haal moet gaan. Het is niet een kwestie van geloven, maar van opvoeding en mentaliteit.


Ik denk dat je daar wel een beetje gelijk in hebt Paul. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat christelijke mensen een beter moreel besef hebben of zich beter gedragen dan niet-christelijke mensen.

Waarom voelen we dan dat het toch een groot verschil uitmaakt? Misschien een raar vergelijk, maar vergelijk het met een politicus: die staat er niet alleen namens zichzelf, maar ook namens zijn partij. Een politicus wordt een misdaad extra aangerekend.

Wie zichzelf christen noemt, of de christelijke boodschap uitdraagt, staat er ook niet alleen voor zichzelf. En, eerlijk is eerlijk, christenen zijn net als politici vaak een hypocriet soort mensen... Maar toch, op heel bescheiden schaal heb je als christen de taak om Jezus Christus te vertegenwoordigen. Dan wrijft het des te meer als je je bezig gaat houden met fraude.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 11 feb 2019 18:46

Re: piraterij=fraude

Jos schreef:
Wie zichzelf christen noemt, of de christelijke boodschap uitdraagt, staat er ook niet alleen voor zichzelf. En, eerlijk is eerlijk, christenen zijn net als politici vaak een hypocriet soort mensen... Maar toch, op heel bescheiden schaal heb je als christen de taak om Jezus Christus te vertegenwoordigen. Dan wrijft het des te meer als je je bezig gaat houden met fraude.


amen (en dat meen ik oprecht)
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 471

Geregistreerd: 09 sep 2013 23:32

Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Bericht 11 feb 2019 19:00

Re: piraterij=fraude

Schuldige of niet, ik lijk een heel harde schaterlach uit Ede te vernemen omtrent de huidige gang van zaken! :|
Met vriendelijke groet,
Harm
Avatar gebruiker

Berichten: 125

Geregistreerd: 21 dec 2011 11:58

Woonplaats: Houten

Bericht 11 feb 2019 19:39

Re: piraterij=fraude

Een andere mogelijkheid is om over te stappen op een "subscription-based" licentie. Een licentie die bijvoorbeeld 1 jaar geldig is en elk jaar vernieuwd moet worden (met ook weer nieuwe encryptie-keys en/of encryptie algoritme). Hiermee gaan ze ook mensen aantrekken die niet eenmalig een hoog bedrag kunnen/willen investeren, maar waarbij de investering is uitgespreid over meerdere jaren. Uiteindelijk gaan we dan wel meer betalen, maar dan heeft MDA een vaste kasstroom om updates te blijven uitbrengen, waar dan uiteraard niet extra voor betaald hoeft te worden.

Dit model kun je dan ook toepassen op de sample-sets. Je kunt dan een sample-set kopen met ook een bepaalde looptijd (denk 3 maanden). Bevalt je een sample-set, dan betaal je daar weer voor en anders niet en investeer je in een andere sample-set.

Uiteraard allemaal online te regelen via je computer (lees niet de Hauptwerk-computer) en dan de bijgewerkte licenties op een USB-dongle zetten, die je daarna weer op je Hauptwerk computer zet.

Het liefst allemaal via een onafhankelijke partij die de betalingen dan kan regelen van en naar de consumenten, MDA en de sampleset-leveranciers.
Avatar gebruiker

Berichten: 461

Geregistreerd: 01 jan 2015 22:51

Woonplaats: Zeeland

Bericht 11 feb 2019 21:45

Re: piraterij=fraude

Jan Wim schreef:
pahasoft schreef:
anco.marijs schreef:Wat ik bedoel met mijn opmerking over de doelgroep is dat HW niet ontwikkeld is voor christenen, maar voor orgelliefhebbers/organisten. En dat in Nederland 'toevallig' een groot gedeelte van de organisten christelijk zijn, wil niet zeggen dat alle organisten (wereldwijd) dat ook zijn.
Overigens was het duizenden jaren geleden dus schijnbaar al noodzakelijk om 10 geboden op te stellen. Er is dus in al die duizenden jaren geen oplossing voor het 8e gebod gekomen.
Hier gaan mijn haren toch wel overeind van staan. Waarom toch altijd het verschil tussen christenen en niet christenen? Ik hoor zelf tot de laatste groep, maar ik vind niet dat ik illegale zaken aan de haal moet gaan. Het is niet een kwestie van geloven, maar van opvoeding en mentaliteit.

Ik heb dus ook geen illegale sets en/of hauptwerk. Ooit van iemand een speeltafel + pc overgenomen voor ons chalet en daar stond Hauptwerk op. Was niet geregistreerd, maar na kiezen voor demo, had je geen last van de heerlijke bel. Dat klopt toch niet? Inmiddels gebruik ik daar alleen maar netjes grandorgue en is hauptwerk van die pc verwijderd. Gaf gewoon geen goed gevoel. Thuis gebruik ik gewoon Hauptwerk met alles netjes en wel.

Ik denk wel dat we hier moeten denken "wie zonder zonde is gooit de eerste steen.". Een van de weinige uitspraken die ik ken uit de bijbel en ook kan waarderen.

Het enige wat piraterij wel aanwakkert zijn de hoge prijzen. Als het goedkoper zou zijn dan is de drang door sommige personen minder om illegale dingen te doen.

Mvg,
Paul.



Paul ik denk niet dat Anco het zo bedoelde, het zal meer een reactie geweest zijn op mijn eerdere reactie, waarin ik aangaf dat juist het overwegende christelijke wereldje niet zo braaf en netjes met deze zaken omgaat.
Ik ken ook genoeg zaken zoals jij omschrijft, en hierin heeft ieder te handelen naar eigen eer en geweten, maar juist de christelijke wereld zou beter moeten weten, want het brave vingertje gaat vaak richting ongelovige, maar die vinger kan beter 180 graden omdraaien.

ik wil ook niet dat deze discussie ontspoord in verwijten onderling, maar het enige wat ik nog wil melden is er loopt een onderzoek en de schuldige zal zich (eenmaal)moeten verantwoorden.
wat deze zaak betreft wil ik het hier van mijn kant dan ook bij laten


Inderdaad, bedankt Jan-Wim.
Paul, ik denk dat jij me verkeerd begrijpt. Ik bedoelde, net als jij, dat ook niet-christenen goede normen en waarden kunnen hebben. En dat christenen ook verkeerde normen en waarden kunnen hebben.
Dat is wat ik bedoelde toen ik zei dat de doelgroep niet relevant is.
Avatar gebruiker

Berichten: 461

Geregistreerd: 01 jan 2015 22:51

Woonplaats: Zeeland

Bericht 11 feb 2019 21:50

Re: piraterij=fraude

prestantt schreef:
gkruizenga schreef:Een andere mogelijkheid is om over te stappen op een "subscription-based" licentie. Een licentie die bijvoorbeeld 1 jaar geldig is en elk jaar vernieuwd moet worden (met ook weer nieuwe encryptie-keys en/of encryptie algoritme). Hiermee gaan ze ook mensen aantrekken die niet eenmalig een hoog bedrag kunnen/willen investeren, maar waarbij de investering is uitgespreid over meerdere jaren. Uiteindelijk gaan we dan wel meer betalen, maar dan heeft MDA een vaste kasstroom om updates te blijven uitbrengen, waar dan uiteraard niet extra voor betaald hoeft te worden.

Dit model kun je dan ook toepassen op de sample-sets. Je kunt dan een sample-set kopen met ook een bepaalde looptijd (denk 3 maanden). Bevalt je een sample-set, dan betaal je daar weer voor en anders niet en investeer je in een andere sample-set.

Uiteraard allemaal online te regelen via je computer (lees niet de Hauptwerk-computer) en dan de bijgewerkte licenties op een USB-dongle zetten, die je daarna weer op je Hauptwerk computer zet.

Het liefst allemaal via een onafhankelijke partij die de betalingen dan kan regelen van en naar de consumenten, MDA en de sampleset-leveranciers.


Je kan hier wel een gedeelte van de piraterij mee voorkomen. Maar wat als je het abonnementsmodel weet te omzeilen? Dan ben je uiteindelijk evenver.
Neem bijvoorbeeld photoshop, heeft ook een abonnementsmodel. Er zijn zat mensen die dat weten te kraken, zodat mensen dat weer onbeperkt kunnen gebruiken.

Daarnaast, ben ik niet zo groot voorstander van abonnementsmodel. Persoonlijk heb ik liever in 1 keer een bedrag neer leggen, en dan klaar. Dat je voor updates weer geld gaat vragen, prima, geen probleem.


Precies! Er is gewoon geen sluitende oplossing voor het piraterij probleem. Je noemt Photoshop, een programma van producent Adobe. Een bedrijf wat vele malen meer geld ter beschikking heeft (schat ik zomaar) dan HW om fraude aan te pakken. En toch kan iemand, mocht men dat willen, binnen 15 minuten een volledige, goed werkende, niet betaalde versie van photoshop op de pc hebben staan!

Daarom is het zo zonde van de tijd/geld om de verkoop van sets stil te gooien!
Avatar gebruiker

Berichten: 298

Geregistreerd: 13 nov 2013 21:59

Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Bericht 12 feb 2019 12:13

Re: piraterij=fraude

Bijzondere discussie!

Geen samplesets verkopen aan welwillende, betalende klanten is niet zo slim. Dat lokt het kopiëren toch alleen maar uit?!

(en ik begrijp dat ik zuinig moet zijn op wat ik heb, want HW staat op omkieperen.... Ik geloof er niks van!)

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 12 feb 2019 13:17

Re: piraterij=fraude

off Topic

Hoi David,

Ik geloof ook niet dat HW zomaar omkiept, zolang wij sets kunnen kopen zal deze motor nog wel even draaien.
Maar de inovatie is tot stilstand gekomen, en dat baart mij wel zorgen, daar is een onderliggende reden voor.

Want de groep HW gebruikers groeit volgens mij nog steeds, ook al gaat het langzamer, maar goed cijfers heb ik daar niet van, maar de indruk die ik krijg is dat aan die zijde nog wel groei, en groei potentieel zit.

Dus gezien die aanwas zou dat geen reden moeten zijn om HW te bevriezen, de vraag is waarom is MDA gestopt halverwege het uitrol proces??
2006 lancering van Crumhorn labs, in die periode en de jaren daarna werden steeds meer kinder ziekte' s eruit gehaald
er kwamen nieuwe updates.
totdat Brett Hauptwerk overnam van Martin, er zou een betere taak verdeling binnen het bedrijf komen.
Martin zou zich volledig op de ontwikkelkant van HW storten, en deze verder uitbouwen, Brett zou zich volledig comercieel inrichten, klantenservice enz. enz.
Let op toen bestond het bedrijf uit 2 personen met elk hun groei perspectief

Until this point, Crumhorn Labs has been a very small business. As Hauptwerk has grown and become increasingly successful the limited manpower available to us has been significantly limiting the growth of the business and the rate of Hauptwerk's development. Hauptwerk has reached the point where it needs to expand as a business if it's to continue to succeed and to remain the market and technological leader, whilst continuing to provide the level of customer support and excellence that Hauptwerk users have been accustomed to. With a much larger initial staff within Milan Digital Audio (myself included) we can all expect Hauptwerk, both as a product and as a business, to grow very rapidly and at a pace hitherto unseen.


deze bedrijfsinfo is afkomstig 23 september 2008

oftewel 10 jaar geleden moest de bedrijfs structuur herzien en uitgebreid worden. Nu ruim 10 jaar later is er qua structuur niets veranderd. Het zijn nog steeds 2 personen, terwijl de gebruikers toch wereldwijd gegroeid zijn
De klantenservice (mail adres) laat vaak te wensen over, wellicht voor iemand die puur alleen sets koopt en een stukje speelt niet zo boeiend.
Maar het is wel vreemd dat als setmakers en beta tester soms weken moeten wachten voordat er een reactie vanuit de VS komt. recent de laatste sampleset van Jiri is niet meer volledig getest omdat er geen dongle update kwam, althans veel te laat.
Maar oke als dat het enige was...….


Waarom is de uitrol van de software gestopt?

Het lijkt me niet dat het huidige aantal HW gebruikers afgenomen is t.o.v 2008 , zodat ze de plannen naar beneden hebben moeten bijstellen.

Er waren grote plannen m.b.t tot ambient opname's die HW zou kunnen verwerken en ondersteunen, en HW opnieuw naar een hoger niveau zouden tillen.
Verdere uitrol en verbetering rondom gebruikers niveau.
Deze lijst is inmiddels aardig gegroeid met punten waarop HW aangepast had moeten worden, en waarin ze zelf het voortouw hebben genomen qua ontwikkel strategie. Bugs worden niet verwerkt in een update. kan HW nog wel efficient omgaan met de huidige generatie computers?

er staat nog veel "nog niet beschikbaar" beschreven in de huidige 4.0 versie (2011)
en V 4.2.1.003 (2015)

dus ik wil totaal niet de dwarsligger zijn, we hebben een schitterend product met de huidige 4.0 versie laat ik dat ook maar benoemen ;)
Maar ………………………………………………………………….. whats happend


on topic
i.v.m de mogelijke fraude zaak, schieten diversen set aanbieders in de kramp…….. wel of niet terecht is nog niet duidelijk.
op zijn minst had de HW ploegleider toch even wat onrust kunnen wegnemen door een korte mededeling o.i.d
Mensen niets aan de hand gewoon doorlopen…….. ;)

het blijft stil
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 299

Geregistreerd: 14 jan 2013 21:32

Bericht 12 feb 2019 14:13

Re: piraterij=fraude

Jan Wim schreef:on topic
i.v.m de mogelijke fraude zaak, schieten diversen set aanbieders in de kramp…….. wel of niet terecht is nog niet duidelijk.
op zijn minst had de HW ploegleider toch even wat onrust kunnen wegnemen door een korte mededeling o.i.d
Mensen niets aan de hand gewoon doorlopen…….. ;)

het blijft stil


Dat snap ik ook niet waarom er geen mededelingen worden gedaan.

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 12 feb 2019 14:44

Re: piraterij=fraude

Gebrek aan reactie van de kant van MDA begint inderdaad opmerkelijk te worden inmiddels. De hele zaak lijkt op een heel laag pitje te draaien. Dongle-updates doet Brett nog wel netjes kan ik vertellen, zij het wat langzamer dan voorheen.

Ik denk dat er grofweg 2 mogelijkheden zijn

1) Brett en Martin keren na verloop van tijd toch terug naar hun oude niveau, en er komt een volgende versie van Hauptwerk, waarschijnlijk inclusief verbeterde beveiliging. Vervolgens bereiden ze zich er op voor om het stokje door te geven aan de volgende generatie, of aan een ander bedrijf.
2) Brett en Martin bouwen de zaak af, en geven de software vrij zodra ze de tijd rijp achten. Het is dan aan samplesetproducers zelf om een beveiliging in te bouwen.

De mogelijkheid dat ze het schip maar laten stranden lijkt me onwaarschijnlijk, dat zou nogal ernstige mismanagement zijn.

Berichten: 369

Geregistreerd: 12 dec 2014 14:23

Woonplaats: Zetten

Bericht 12 feb 2019 14:54

Re: piraterij=fraude

Optie 2 lijkt me niet heel waarschijnlijk, ook dat is slecht ondernemen en financieel heel wat laten liggen terwijl dat niet nodig is. Dan zullen ze het bedrijf verkopen aan een derde partij, wie dat ook mag zijn. En dat kan ook een grote orgelbouwer zijn (Rodgers, Johannus...), waarna het natuurlijk onzeker wordt wat ze er mee gaan doen (software zelf gebruiken en dan afsluiten voor particulieren of naast elkaar laten bestaan). Maar ja, dat lijkt me toch wel vooruit lopen op de zaken/speculatie.

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 12 feb 2019 15:05

Re: piraterij=fraude

inderdaad allemaal heel speculatief. Het moge zo zijn dat Hauptwerk heel wat geldelijke waarde vertegenwoordigd, je hebt er wel een softwareontwikkelaar bij nodig die dezelfde capaciteiten heeft als Martin. Als zo iemand niet wordt opgeleid, lopen de wegen dood. Zonder softwareontwikkelaar en met gekraakte beveiliging denk ik dat MDA Hauptwerk moeilijk kan verkopen.

Vroeg of laat komt er toch een moment van loslaten, en dan is vrijgeven een logische stap. Zo kan iedereen plezier behouden van je levenswerk.
Avatar gebruiker

Berichten: 335

Geregistreerd: 23 feb 2011 22:54

Woonplaats: apeldoorn

Bericht 12 feb 2019 22:34

Re: piraterij=fraude

Innovatie word vaak in gang gehouden door concurrentie. Tot nu toe heeft HW nog steeds een voorsprong op de concurrentie lijkt mij. Of is Grand Orgue een serieus alternatief met dezelfde mogelijkheden als HW? Daarvoor ken ik het niet goed genoeg. Als er een HW alternatief verschijnt wat beter is dan moet HW wel volgen. Dat heet marktwerking geloof ik. (;-

Daarbij heb ik het alleen over het uitblijven van beloofde ontwikkeling. Het illegalen vraagstuk is lastiger op te lossen.
Ik heb overigens nog nooit de software van een Johannus illegaal op marktplaats zien staan. Dus misschien moeten de console bouwers HW meer gaan integreren en MDA moet dan HW niet meer als los verkrijgbare software aanbieden.
Dus in de toekomst HW 6.0 alleen verkrijgbaar op een nieuwe console?
orgelspelen is meer dan alleen maar noten lezen

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 13 feb 2019 13:39

Re: piraterij=fraude

@Martijn , marktwerking kan een mogelijke motor voor innovatie zijn, maar is niet noodzakelijk.

"Als de innovatie vertraagt. Wordt het tijd na te denken over het moment waarop alles tot stilstand komt"

deze kreet is al meer dan eens jammer genoeg uitgekomen

@Het is werkelijk te hopen en te wensen dat deze jarenlange "stilte" benut wordt door innovatie/verbetering
en dat we binnenkort opeens kunnen lezen "we proudly present HW 5.0"



bv. een Johannus blijft continue bewegen, en geloof me ook al klinkt de Live als plastic in verhouding tot HW
ze hebben echt de kennis in huis, de techniek die op de plank ligt is verder dan HW 4.0
Alleen de noodzaak is er niet om een finale slag toe te dienen richting HW, dat moet toch ook een teken aan de wand zijn.
Nee een Johannus kan blijven groeien omdat er ontwikkeling en strategie in het bedrijf zit, Ondanks dat er geen /weinig concurrentie is binnen hun doelgroep is, de Global Organ Group (lees johannus) is niet zomaar een speler

Deze G.O.G blijft wel gewoon in beweging voor hun eigen achterban

De enige beweging die HW voor hun achterban maakt op het moment is al jaren lang Sale's afkondigen op hun software, dus blijkbaar moet de aanwas nog flink groeien, voordat de innovatie motor weer opgestart wordt.?


We kunnen gelukkig met zijn allen lang genieten van de HW klanken in de huiskamer, kijk naar de berichtgeving er komen nog genoeg mooie sets aan , uit eindelijk kunnen we half Europa digitaal vastleggen maar is dat uit eindelijk wat HW brengt naar een hoger level.

Wat denk je als de AA-kerk uitkomt in surround? nou schitterend……. Maar wat als we diezelfde AA-kerk Ambient/gecodeerd thuis zouden kunnen spelen? dat zou realisme zo'n enorme boost geven,

"de tijd zal het leren"
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 13 feb 2019 15:11

Re: piraterij=fraude

Ja, misschien komt er na verloop van tijd een alternatief dat nog beter is dan Hauptwerk. Dat zou de minste van mijn zorgen zijn. :)
Avatar gebruiker

Berichten: 461

Geregistreerd: 01 jan 2015 22:51

Woonplaats: Zeeland

Bericht 13 feb 2019 15:17

Re: piraterij=fraude

of we spelen over 10 jaar allemaal weer Johannus..

Alhoewel niet alles opeens slecht is als het over MDA gaat hoor. Mijn laatste dongle update was binnen 6 uurtjes al gedaan! Dus er is hoop :)

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 13 feb 2019 15:43

Re: piraterij=fraude

dongle update ????? ik koop mijn sets altijd netjes via ebay, krijg je nog wat korting toe, hele aardige mensen. Maar ik heb nog nooit iets over een dongle of update ervan gehoord. :lol: :lol:
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 106

Geregistreerd: 23 feb 2018 21:26

Bericht 13 feb 2019 19:48

Re: piraterij=fraude

Jan Wim schreef:ook al klinkt de Live als plastic in verhouding tot HW
Ha Jan Wim, ik heb je deskundigheid heel hoog in het vaandel staan, maar hier ben je mijns inziens wat te ongenuanceerd.

De Live serie bestaat uit 3 modellen, waarvan de Live3 met trekregisters en E-paper is qua opzet vergelijkbaar met HW (de andere twee modellen zijn dat niet, ze hebben een totaal ander concept al noemt Johannus het Live). Vergeleken met kant en klare HW consoles van bijvoorbeeld Noorlander en Mixtuur, in vergelijkbare prijsklassen, klinkt de Live3 zeker niet slecht. Althans, in mijn oren. Ik heb ze alle bespeeld.

Wel kan ik me voorstellen dat een audiospecialist als jij een veel betere klank uit HW krijgt dan welke standaardconsole ook. Maar dan gaat het niet om HW. Dan gaat het om audiokwaliteit.
(corrigeer me gerust als je vind dat ik ergens een denkfout maak)

hg O
"Het orgel is een beelt vant leven hier beneden" - Revius

Berichten: 106

Geregistreerd: 23 feb 2018 21:26

Bericht 13 feb 2019 19:52

Re: piraterij=fraude

anco.marijs schreef:of we spelen over 10 jaar allemaal weer Johannus..
Johannus kán ook heel goed klinkende orgels maken hoor. En exact naar de smaak van de klant. Blijkbaar is het niet nodig en verkopen ze nog orgels genoeg.

Overigens deel ik de zorgen die hier geuit worden. Ook als niet HW-er zou ik het zeer te betreuren vinden als een dergelijk product een roemloos einde vindt.

hg Orgelitis.
"Het orgel is een beelt vant leven hier beneden" - Revius
VorigeVolgende

Keer terug naar Algemene discussie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com