Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Sonarworks

Toon actieve onderwerpen


Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 11 feb 2019 23:45

Re: Sonarworks

prestantt schreef:Hoi allen,

Zelf wil ik de Sonarworks pakket aanschaffen.
Bij Bax shop nu met microfoon voor 279,-
https://www.bax-shop.nl/studio-correction-systeem/sonarworks-reference-4-studio-edition-met-meetmicrofoon

Aangezien het licentie voor 3 personen is, is het voordeliger om met 3 personen aan te schaffen.

Wie o wie heeft er interesse?


Op de site staat: All products can be activated on 3 machines.
Is de licentie voor 3 personen of voor 3 computers.....
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 12 feb 2019 00:07

Re: Sonarworks

Jan schreef:
Op de site staat: All products can be activated on 3 machines.
Is de licentie voor 3 personen of voor 3 computers.....

3 personen of 3 computers.
3 personen en 1 computer heeft geen zin.
Dus drie personen met alledrie hun eigen pc is toegestaan.
Het mooiste orgel maak je zelf.
Avatar gebruiker

Berichten: 155

Geregistreerd: 13 dec 2011 01:40

Bericht 12 feb 2019 00:43

Re: Sonarworks

Let op: Onderstaande blijkt in geval SonarWorks niet waar te zijn! Zie verdere berichten.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik wil geen spelbreker zijn, maar deze licentie is niet voor drie personen bedoeld.

Software heeft vaker een licentie voor meerdere pc's, zodat je het kunt installeren en tegelijk gebruiken op je PC en laptop bijv.
Laatst bijgewerkt door jdkwant op 19 feb 2019 22:10, in totaal 1 keer bewerkt.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 12 feb 2019 01:12

Re: Sonarworks

johan ik heb destijds ook met die vraag geworsteld , en heb deze vraag voorgelegd aan sonarworks zelf.
ze staan gewoon toe dat er 1 persoon de software op naam stelt( in theorie eigenaar is)
en vervolgens mag de software op max 3 pc's gezet worden, en deze mogen op verschillende locaties staan of zelfs aparte ip adressen hebben. er kunnen max 3 gebruikers van dezelfde software sleutel gebruik maken.


ik heb ze ooit een mail gestuurd of de licentie op 3 verschillende (pc)locaties mag draaien, dit was geen probleem
zelfs tijdens de registratie "leest" de software andere ip adressen dit is geen probleem.

het lijkt me legaal , anders hadden ze lijkt mij wel bezwaar gemaakt tegen mijn voorstel per mail

Matīss (Sonarworks)
Nov 14, 12:33 EET
Hey! Jan Wim

Thanks for reaching out! I've checked our database, and your Reference 4 Studio permanent key can still be used on two systems (xxx-xxxx-xxxx-xxxx).(sleutel heb ik vervangen door xxx)

Can you try the offline activation, described in this article, should the online not work?
Best regards,
Matiss K.

dus volgens mij koop ik 1 licentie die je vervolgens op 3 pc's mag plaatsen
na mijn eigen activatie schrijft Matiss dat ik nog op 2 sytemen met dezelfde sleutel mag registreren.
zowel online als offline registratie werkt op verschillende locaties
ze hebben geen bezwaar gemaakt tegen het feit dat ik via verschillende locaties de software activeer


dus ik hoop niet dat ik me via deze constructie schuldig maak aan illegaal verspreiden van software :oops:

dit is nog een antwoord op mijn vraag wat er gebeurd als ik na een crash een compleet nieuwe install moet doen
dan zou ik door mijn 3 licenties heen gaan!

Matīss (Sonarworks)
Nov 15, 08:25 EET
Hey! Jan Wim


Well, if that would be the case, then just reach out to us and we'll just reset the activation count - we would never require you to make another purchase in this case, that would be just wildly inappropriate on our part!

Also, just a little secret - we are working on an online, account based licence management so you'd be able to do all of those things yourself, whenever you feel like it. But that's to come in near future.
Best regards,
Matiss K.



in mijn account kan je zien dat er 3 machines op 1 sleutel draaien
dit wordt geaccepteerd door Sonarworks
sw licensie.jpg
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 155

Geregistreerd: 13 dec 2011 01:40

Bericht 13 feb 2019 17:32

Re: Sonarworks

Let op: Onderstaande blijkt in geval SonarWorks niet waar te zijn! Zie verdere berichten.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Een 3-machines licentie is bedoeld om te beperken, niet om te verruimen.

Dat ze geen ip-blokkade inbouwen is logisch, omdat particuliere internetaansluitingen niet per definitie statisch zijn.
Telfort kan mij morgen een ander IP-adres toewijzen (is ook wel gebeurd).

Daarbij lees ik op het forum van Sonarworks vooral het verzoek van gebruikers om de applicatie op meerdere PC's te kunnen gebruiken, omdat kennelijk voorheen hun software slechts op één PC geactiveerd kon worden. Ik lees daar bijv:
"It's simply frustrating for touring musicians and engineers having to stick to one computer"
bron: https://sonarworks.zendesk.com/hc/en-us ... computers-


Sonarworks heeft wellicht om dit en dergelijke verzoeken hun licentie uitgebreid naar een 3-machines licentie.

@Jan Wim
Ik zie in de berichtjes die je post niet iets over personen, maar enkel over machines.
En in je bijlage staat in de titel "My Devices". Dus niet de devices van iemand anders.

Als ik jou was, zou ik even contact opnemen met SonarWorks en de situatie uitleggen.
Ze zullen vast een coulante oplossing hebben.
Laatst bijgewerkt door jdkwant op 19 feb 2019 22:09, in totaal 2 keer bewerkt.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 13 feb 2019 17:54

Re: Sonarworks

dat is mooi Prestantt ook ik heb net nogmaals een urgentie mail verzonden met de vraag of ik via 1 gekochte licentie dit mag verdelen over 3 verschillende personen en locaties.

ik wil niet uit eindelijk iemand in een grijs gebied duwen.


@Johan mocht het blijken dat het niet mag (ik wacht nog even op het antwoord van SW) dan ga ik geen coulance vragen, dan betaal ik voor de 2 mede dingers een nieuwe licentie, dan is het probleem ook opgelost. ;)


edit kreeg een mail terug dat door drukte het wel 72 uur kan duren voordat er reactie komt ;)
dus even wachten nog
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 18 feb 2019 13:34

Re: Sonarworks

prestantt schreef:Nou ik heb antwoord van Sonarworks.

You can activate and use the software on three different computers and you can also share the license with friends too. You can activate with different email adresses



zo heb ik het ook begrepen, maar het is alleen maar goed dat het opnieuw bevestigd wordt door sonarworks.

bedankt voor het delen van deze informatie
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 18 feb 2019 15:29

Re: Sonarworks

Ik heb voor de duidelijkheid een volledige screenshot gemaakt voor de twijfelaars onder ons ;)

De vraag of de licentie over 3 personen verdeeld mag worden had ik al vaker de afgelopen periode gesteld aan SW.

Ik denk dat dit antwoord m.i. genoeg duidelijkheid schept, dat het delen van de SW licentie gewoon 100% legaal is.
als iemand er toch nog een bezwaar , misverstand, o.i.d in ziet dan graag reageren.

sw deelbaar met vrienden.jpg
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 18 feb 2019 16:59

Re: Sonarworks

Jan Wim schreef:Ik denk dat dit antwoord m.i. genoeg duidelijkheid schept, dat het delen van de SW licentie gewoon 100% legaal is.
als iemand er toch nog een bezwaar , misverstand, o.i.d in ziet dan graag reageren.

Krijgen ze dan een speciaal teken? :D
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 18 feb 2019 17:11

Re: Sonarworks

Jaap380 schreef:
Jan Wim schreef:Ik denk dat dit antwoord m.i. genoeg duidelijkheid schept, dat het delen van de SW licentie gewoon 100% legaal is.
als iemand er toch nog een bezwaar , misverstand, o.i.d in ziet dan graag reageren.

Krijgen ze dan een speciaal teken? :D



ja een duimpje naar beneden :lol:
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 155

Geregistreerd: 13 dec 2011 01:40

Bericht 19 feb 2019 22:07

Re: Sonarworks

:oops:
Oeps, dan moet ik toch even eerlijk toegeven dat ik in het geval van SonarWorks helemaal mis zat.

Ik was er zelf zeer van overtuigd dat de licentie zo niet toegestaan was.
Maar had er geen rekening mee gehouden dat je nooit 100% van iets zeker kan zijn.

Mijn excuus, ik hoop niet dat ik iemand hiermee in de war heb gebracht.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 19 feb 2019 22:23

Re: Sonarworks

jdkwant schreef::oops:
Oeps, dan moet ik toch even eerlijk toegeven dat ik in het geval van SonarWorks helemaal mis zat.

Ik was er zelf zeer van overtuigd dat de licentie zo niet toegestaan was.
Maar had er geen rekening mee gehouden dat je nooit 100% van iets zeker kan zijn.

Mijn excuus, ik hoop niet dat ik iemand hiermee in de war heb gebracht.



Geen probleem Johan, beter dubbel check dan zomaar een verkeerde afslag nemen.

Het is in principe ook een beetje mooi om waar te zijn, de correctie kost op deze manier volgens mij rond de 80 euro p.p.
dat is echt spot goedkoop voor room correctie.
Het is in ieder geval wel een bepaalde souplesse en strategie van SW, wellicht druk je zo piraterij ook een beetje de kop in?
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 471

Geregistreerd: 09 sep 2013 23:32

Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Bericht 19 feb 2019 23:04

Re: Sonarworks

Is het niet tactiek om je product aan de man te brengen? Ik weet niet hoever SW buiten HW-land bekend is... Afijn, ik doe in ieder geval met Prestantt mee dus we zoeken nog 1 medekandidaat.
Met vriendelijke groet,
Harm

Berichten: 22

Geregistreerd: 26 mei 2014 18:46

Bericht 11 mei 2019 11:53

Re: Sonarworks

Ik ben de 3e die 'ingestapt is' Ik ben erg blij dat 'Prestantt' een halve zaterdag is geweest en Sonarworks geïnstalleerd heeft. Ik heb sinds de start van mijn Hauptwerk orgel problemen gehad met onevenwichtigheid van geluid. Er zijn diverse echte kenners bezig geweest om me te helpen maar na een paar dagen had ik toch weer dezelfde frustratie bij het spelen. Nooit werd een prestant echt prestant, fluiten klonken altijd veel te dominant en doordringend, altijd waren er wel registers waar tonen vervelend deden. De ene dreunde, de andere deed vervelend bij de afspraak van de toon, etc. Na mijn verhuizing was het (vanzelfsprekend) alleen maar erger omdat de aanpassingen die ik gedaan had veelal met de akoestische omstandigheden te maken hadden. Na het installeren van Sonarworks is het werkelijk een genot om te spelen.
Een aanrader voor iedereen die gecharmeerd is geraakt van Hauptwerk maar na investering in prijzige speakers toch nog niet tevreden is!
KvdS
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 11 mei 2019 13:08

Re: Sonarworks

Hartstikke mooi!
Ik heb ook nog 1 licentie in de aanbieding. Stuur maar een pb als iemand interesse heeft.
Het mooiste orgel maak je zelf.
Avatar gebruiker

Berichten: 471

Geregistreerd: 09 sep 2013 23:32

Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Bericht 11 mei 2019 15:09

Re: Sonarworks

Hoi KvdS,
Fijn dat Sonarworks voor jouw situatie meerwaarde biedt, geniet ervan!
Met vriendelijke groet,
Harm

Keer terug naar Aangeboden / Gezocht

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com