Berichten: 37
Geregistreerd: 21 sep 2015 11:03
Audio drop-outs
Mijn kennis blijkt te kort te schieten om mijn audio probleem op te lossen.
Ik heb:
ASRock moederbord
Intel i7 - 6-core processor
2 SSD schijven
128 GB geheugen
RME Fireface UC audio interface
KRK speakers
Mixtuur speeltafel
Windows 10
Na installatie in 2016 draaide dit systeem naar wens al was mijn verwachting qua snelheid voor het laden van sample sets wel wat hoger dan in de praktijk.
Als ik mij goed herinner ben ik begonnen met Windows 8 maar toen Windows 10 enige tijd beschikbaar was heb ik een upgrade naar Windows 10 uitgevoerd. Ik vond toen dat de orgels zelf iets langzamer laadde. Deze combinatie heeft in voor geruime tijd prima gedraaid.
Tot ongeveer begin dit jaar.
Ik weet nu niet meer wat de volgorde geweest is maar ik heb een Windows 10 update gedaan en de Fireface UC USB driver een nieuwere versie geïnstalleerd. Vraag me niet waarom, ik heb gewoon een tik dat ik altijd alles op de laatste versie wil hebben omdat ik denk dat alles dan beter werkt, maar niets is minder waar want daarna begon de ellende.
De ellende bestaat uit klikken en kraken, soms een paar minuten spelen en de audio valt helemaal uit en dan moet ik de Pc helemaal opnieuw opstarten om weer geluid te krijgen. Als ik een kwartiertje gespeeld heb dan wordt de audio steeds stabieler en werkt het weer prima.
Ik heb wijzigingen doorgevoerd in de EUFI en in Windows 2 register keys aangepast om alle cores op max te laten draaien en soms werkt het wat beter maar ik krijg het geluid, direct na opstarten, niet strak. Het enige positieve resultaat is dat de kleinere orgels die ik nu laad bloedsnel klaar staan, maar ja daar heb je wat aan.
Deze week heb ik een mini PC, soort NUC model wat ik nog had staan opnieuw geïnstalleerd met Windows 10 en Hauptwerk en deze aangesloten op de speeltafel en het geluid werkt perfect.
Ik heb al vele malen gegoogled maar ik krijg nergens hetzelfde probleem laat staan een oplossing en ik word inmiddels wel lichtelijk gestoord van dit probleem.
Mijn vraag is of iemand eerder met dit probleem te maken heeft gehad of weet hoe dit opgelost kan worden of iemand weet die dit voor mij op zou kunnen lossen en met een positief resultaat hoeft dit ook niet gratis te zijn.
Vol verwachting hopen op goed een geod bericht......