Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Voorstellen Niels

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 17

Geregistreerd: 25 aug 2019 17:40

Woonplaats: emmeloord

Bericht 01 sep 2019 21:37

Voorstellen Niels

Goedenavond.

Ik zal mij even voorstellen, zoals topic titel mijn naam is Niels.
Tot een jaar terug had ik een content orgel welke helaas defect is gegaan, van dit orgel heb ik de klavieren bewaard. Later kon ik nog een oud content orgel gratis krijgen. De klavieren zijn dezelfde omvang en wil ik gaan combineren met mijn andere klavieren. Ik heb alle electronica verwijderd.

Ben nu eerst bezig om mijn kast op te bouwen, het wordt uiteindelijk een drie klaviers orgel. Eerst wordt de kas wit geschilderd en de klavier bakstukken worden zwart.
Plan is om klavieren en pedaal te gaan midificeren met behulp van de gino bus.

Geluidskaart kan ik overnemen en wordt een focusrite scarlett 2i4.
Mijn bedoeling is uiteindelijk met een koptelefoon te gaan spelen.

Computer wordt een mini pc met waarschijnlijk een I7 processor en 16 of 32 gb geheugen, aangezien ik met koptelefoon ga spelen en daarom geen surround nodig heb.

Voor de register bediening wil ik 2 touchscreens gaan gebruiken.

Koptelefoon wordt nog uit proberen welke ik ga aanschaffen, heb al wel meerdere opties gevonden via dit forum.

Ik zal op dit forum veel informatie vinden die ik kan gebruiken, en zal zeker ook om informatie vragen
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 01 sep 2019 22:12

Re: Voorstellen Niels

Welko Niels!
Je hebt een heel plan. Zijn de klavieren al gemidificeerd en kun je ze met flatcables zo op de Gino big-midi aansluiten?

Vr gr, Jaap
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 17

Geregistreerd: 25 aug 2019 17:40

Woonplaats: emmeloord

Bericht 02 sep 2019 14:53

Re: Voorstellen Niels

Jaap380 schreef:Welko Niels!
Je hebt een heel plan. Zijn de klavieren al gemidificeerd en kun je ze met flatcables zo op de Gino big-midi aansluiten?

Vr gr, Jaap


Dag Jaap.

2 klavieren zijn naar mijn weten geschikt om gelijk een decoder op aan te sluiten en dan naar de gino bus, ik ga trouwens niet voor de big maar voor de small. 1 klavier denk ik dat ik meer werk in moet gaan steken.
Pedaal moet ik nog gaan uitzoeken hoe ik die het beste kan gaan aanpakken.

gr
Niels
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 02 sep 2019 16:34

Re: Voorstellen Niels

Hoi Niels,

In mijn youtube: https://youtu.be/ydUhmmP9MMc kun je zien hoe ik met Gino materiaal het pedaal heb gemidificeerd heb. Ik heb trouwens een "MIDI small" zeer binnenkort beschikbaar, omdat ik over ga naar BigMIDI wegens upgrade van mijn kalvieren. Dus als je interesse hebt, laat het me maar weten
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 17

Geregistreerd: 25 aug 2019 17:40

Woonplaats: emmeloord

Bericht 02 sep 2019 16:41

Re: Voorstellen Niels

FredM schreef:Hoi Niels,

In mijn youtube: https://youtu.be/ydUhmmP9MMc kun je zien hoe ik met Gino materiaal het pedaal heb gemidificeerd heb. Ik heb trouwens een "MIDI small" zeer binnenkort beschikbaar, omdat ik over ga naar BigMIDI wegens upgrade van mijn kalvieren. Dus als je interesse hebt, laat het me maar weten



Dag Fred.

Op mijn pedaal zitten al wel read contacten, dus als ik het goed heb moet ik hem gaan midificeren met een decoder met daaraan een matrix en deze dan aansluiten op de gino midi.

Ik ben zeker wel geintresseerd in de midi small. Waar spreken we over zeer binnenkort? Want bij mij is het een project voor het komende gehele jaar, dus heeft geen hele grote haast.
Avatar gebruiker

Berichten: 187

Geregistreerd: 02 sep 2017 17:54

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 03 sep 2019 11:59

Re: Voorstellen Niels

Dag Niels, welkom bij ons leuke clubje!
niels schreef:... aangezien ik met koptelefoon ga spelen en daarom geen surround nodig heb. ...

Daar zou ik maar niet zo zeker van zijn. Ik speel veel op koptelefoon en dan met name op het sampleset van Utrecht. Een verschil in balans tussen de Main en Rear samples geeft op de hoofdtelefoon een immens verschil. Ik heb nu 2 standaard instellingen: voor barokmuziek Main 0dB en Rear -3dB, romantische muziek precies andersom dus Main -3dB en Rear 0dB. Ik zou je echt aanraden ook rekening te houden met surround samplesets (en dus voldoende RAM).

Verder wens ik je veel plezier met je project en hou ons vooral op de hoogte ;)
Willem

Berichten: 17

Geregistreerd: 25 aug 2019 17:40

Woonplaats: emmeloord

Bericht 03 sep 2019 20:16

Re: Voorstellen Niels

wverschoor schreef:Dag Niels, welkom bij ons leuke clubje!
niels schreef:... aangezien ik met koptelefoon ga spelen en daarom geen surround nodig heb. ...

Daar zou ik maar niet zo zeker van zijn. Ik speel veel op koptelefoon en dan met name op het sampleset van Utrecht. Een verschil in balans tussen de Main en Rear samples geeft op de hoofdtelefoon een immens verschil. Ik heb nu 2 standaard instellingen: voor barokmuziek Main 0dB en Rear -3dB, romantische muziek precies andersom dus Main -3dB en Rear 0dB. Ik zou je echt aanraden ook rekening te houden met surround samplesets (en dus voldoende RAM).

Verder wens ik je veel plezier met je project en hou ons vooral op de hoogte ;)
Willem


dag Willem, bedankt voor je welkom ;)

Hoeveel geheugen heb jij dan in gebruik bij Utrecht, 32 gb? Want Utrecht is wel mijn uit eindelijke doel om ooit te gaan aanschaffen.
Avatar gebruiker

Berichten: 187

Geregistreerd: 02 sep 2017 17:54

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 03 sep 2019 23:00

Re: Voorstellen Niels

niels schreef:Hoeveel geheugen heb jij dan in gebruik bij Utrecht, 32 gb? Want Utrecht is wel mijn uit eindelijke doel om ooit te gaan aanschaffen.

Ja, ik heb 32GB. Utrecht gaat dan geloof ik net (ik zit nu een paar honderd km van mijn orgel vandaan, dus kan ff niet kijken ;) )

Berichten: 17

Geregistreerd: 25 aug 2019 17:40

Woonplaats: emmeloord

Bericht 06 sep 2019 10:10

Re: Voorstellen Niels

wverschoor schreef:
niels schreef:Hoeveel geheugen heb jij dan in gebruik bij Utrecht, 32 gb? Want Utrecht is wel mijn uit eindelijke doel om ooit te gaan aanschaffen.

Ja, ik heb 32GB. Utrecht gaat dan geloof ik net (ik zit nu een paar honderd km van mijn orgel vandaan, dus kan ff niet kijken ;) )


Ik zal dan toch maar gaan kijken naar 32 gb geheugen.

Berichten: 17

Geregistreerd: 25 aug 2019 17:40

Woonplaats: emmeloord

Bericht 06 sep 2019 11:25

Re: Voorstellen Niels

Harm schreef:Hoi Niels,

Welkom hier!
Ik gebruik nu 16gb maar das krapjes i.c.m. de tegenwoordige samples.
Als ik je mag adviseren zou ik me niet blind staren op een toch al wat ouder set als Utrecht maar ook inventariseren welke recente set(s) mogelijk aan je verwachting zouden kunnen voldoen.
De opnamekwaliteit gaat met de jaren ook omhoog...

Ik weet niet wat je doorgaans speelt maar voor studiedoeleinden kan ik Utrecht echt afraden.
Lees je lekker in over diverse sets die ook op dit forum besproken worden.


Ik lees juist hier op het forum dat Utrecht een erg goede sample set is en juist op basis van dit forum wil ik uiteindelijk voor deze set gaan ;) , en juist deze sample set spreekt mij aan, ander orgel welke ik zou willen is Haarlem, alleen die is mij te prijzig en ik weet dat ik daarvoor minimaal 32 gb geheugen nodig heb. Maar zal nog is goed gaan bestuderen.
Avatar gebruiker

Berichten: 471

Geregistreerd: 09 sep 2013 23:32

Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Bericht 06 sep 2019 13:21

Re: Voorstellen Niels

niels schreef:
Ik lees juist hier op het forum dat Utrecht een erg goede sample set is en juist op basis van dit forum wil ik uiteindelijk voor deze set gaan ;) , en juist deze sample set spreekt mij aan, ander orgel welke ik zou willen is Haarlem, alleen die is mij te prijzig en ik weet dat ik daarvoor minimaal 32 gb geheugen nodig heb. Maar zal nog is goed gaan bestuderen.


Je bent niet verplicht om goed te gaan bestuderen hoor. Als het set je smaak is ben ik de laatste die je tegen houdt. ;)
Het enige wat ik je adviseer is geen overhaaste samplekeuze op louter advies van anderen te maken die je naderhand toch kan tegenvallen.
Verder natuurlijk veel bouw- en speelplezier toegewenst!
Met vriendelijke groet,
Harm

Berichten: 17

Geregistreerd: 25 aug 2019 17:40

Woonplaats: emmeloord

Bericht 06 sep 2019 14:59

Re: Voorstellen Niels

Harm schreef:
niels schreef:
Ik lees juist hier op het forum dat Utrecht een erg goede sample set is en juist op basis van dit forum wil ik uiteindelijk voor deze set gaan ;) , en juist deze sample set spreekt mij aan, ander orgel welke ik zou willen is Haarlem, alleen die is mij te prijzig en ik weet dat ik daarvoor minimaal 32 gb geheugen nodig heb. Maar zal nog is goed gaan bestuderen.


Je bent niet verplicht om goed te gaan bestuderen hoor. Als het set je smaak is ben ik de laatste die je tegen houdt. ;)
Het enige wat ik je adviseer is geen overhaaste samplekeuze op louter advies van anderen te maken die je naderhand toch kan tegenvallen.
Verder natuurlijk veel bouw- en speelplezier toegewenst!



Dag Harm,

Ik voel mij ook niet verplicht ;) , ben wel altijd nieuwsgierig naar iemands mening. Misschien moet ik voordat ik een sample set ga aanschaffen een keer bij deze of gene langs gaan om de set eens in het echt te kunnen bespelen.

Maar zover is het nog lang niet, ben nu eerst het meubel geheel in kleur te brengen, daarna midificeren en dan eerst maar is beginnen met hauptwerk free en een laptop. Om alles eerst maar eens goed te gaan ontdekken.
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 06 sep 2019 20:21

Re: Voorstellen Niels

We zijn hier dol op foto's Niels! ;)
Het mooiste orgel maak je zelf.
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 06 sep 2019 22:55

Re: Voorstellen Niels

niels schreef:
Harm schreef:Hoi Niels,

Welkom hier!
Ik gebruik nu 16gb maar das krapjes i.c.m. de tegenwoordige samples.
Als ik je mag adviseren zou ik me niet blind staren op een toch al wat ouder set als Utrecht maar ook inventariseren welke recente set(s) mogelijk aan je verwachting zouden kunnen voldoen.
De opnamekwaliteit gaat met de jaren ook omhoog...

Ik weet niet wat je doorgaans speelt maar voor studiedoeleinden kan ik Utrecht echt afraden.
Lees je lekker in over diverse sets die ook op dit forum besproken worden.


Ik lees juist hier op het forum dat Utrecht een erg goede sample set is en juist op basis van dit forum wil ik uiteindelijk voor deze set gaan ;) , en juist deze sample set spreekt mij aan, ander orgel welke ik zou willen is Haarlem, alleen die is mij te prijzig en ik weet dat ik daarvoor minimaal 32 gb geheugen nodig heb. Maar zal nog is goed gaan bestuderen.


Hoi Niels,

In mijn PC past niet meer dan 32 GB. Ik heb Utrecht en Dudelange als sample-set . Beide sample-sets draaien goed met 32GB memory. Ik speel zelf ook vrijwel altijd met koptelefoon (Focal classic) met grote tevredenheid. De Dudelange sample-set is groot, maar stereo en daarmee met koptelefoon ook prima te spelen met 32GB. Alleen als je grote orgals als Kampen, Laurenskerk Sonnenorgel surround of 6 kanaals wilt spelen moet je minstens 64GB hebben.

Groeten, Fred
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

lub

Avatar gebruiker

Berichten: 227

Geregistreerd: 09 feb 2011 18:12

Woonplaats: Urk

Bericht 06 sep 2019 23:33

Re: Voorstellen Niels

Is er een nieuwe versie van Kampen uitgekomen dan ??
Bij mijn weten past Kampen in 8 gb.
Avatar gebruiker

Berichten: 187

Geregistreerd: 02 sep 2017 17:54

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 07 sep 2019 13:20

Re: Voorstellen Niels

Harm schreef:... Als ik je mag adviseren zou ik me niet blind staren op een toch al wat ouder set als Utrecht maar ook inventariseren welke recente set(s) mogelijk aan je verwachting zouden kunnen voldoen.
De opnamekwaliteit gaat met de jaren ook omhoog...

Niet dat je dit zegt, maar voor de duidelijkheid: Mijn reactie ging primair over het feit dat Niels opmerkte dat hij geen rekening met Surround hoefde te houden omdat hij van plan was met hoofdtelefoon te gaan spelen.
Ik wilde duidelijk maken dat je via de interne mixer van Hauptwerk wel degelijk goed gebruik kan maken van surround samplesets, ook als je maar stereo weergeeft (hoofdtelefoon of gewoon via 2 luidsprekers)
En dat weet ik omdat ik toevallig veel op Utrecht speel :D

Gr. Willem (die weer thuis is maar nog geen toets heeft aangeraakt ;) )

Berichten: 17

Geregistreerd: 25 aug 2019 17:40

Woonplaats: emmeloord

Bericht 07 sep 2019 16:57

Re: Voorstellen Niels

Jaap380 schreef:We zijn hier dol op foto's Niels! ;)


Foto's gaan binnenkort komen.

Berichten: 17

Geregistreerd: 25 aug 2019 17:40

Woonplaats: emmeloord

Bericht 07 sep 2019 18:05

Re: Voorstellen Niels

nou alvast nu een eerste foto van mijn vorderingen Afbeelding
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 08 sep 2019 22:32

Re: Voorstellen Niels

Die heb je mooi verbouwd Niels. Alsof hij zo uit de fabriek komt!
Waar ga je je touchscreens plaatsen? Op zwenkarmen?
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 17

Geregistreerd: 25 aug 2019 17:40

Woonplaats: emmeloord

Bericht 09 sep 2019 09:46

Re: Voorstellen Niels

Jaap380 schreef:Die heb je mooi verbouwd Niels. Alsof hij zo uit de fabriek komt!
Waar ga je je touchscreens plaatsen? Op zwenkarmen?


Mijn eerste gedachte was om 2x 10 inch touchscreens te monteren op de bovenste hoeken, alleen denk dat dit te ver weg is, denk er nu aan om 2x 13 inch op zwenkarm te monteren.
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 09 sep 2019 19:13

Re: Voorstellen Niels

Of je moet de wangen van het orgel nog wat lager schuin afzagen, dan heb je meer ruimte om ze iets platter links en rechts naast de klavieren te positioneren.
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 17

Geregistreerd: 25 aug 2019 17:40

Woonplaats: emmeloord

Bericht 09 sep 2019 21:32

Re: Voorstellen Niels

Jaap380 schreef:Of je moet de wangen van het orgel nog wat lager schuin afzagen, dan heb je meer ruimte om ze iets platter links en rechts naast de klavieren te positioneren.


Zo had ik er nog niet over na gedacht, dat is ook een idee.

Keer terug naar Even voorstellen / mijn orgel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 6 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com