Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

POLL - overstappen naar HW 5 ?

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 205

Geregistreerd: 22 okt 2012 14:15

Woonplaats: Hardinxveld Giessendam

Bericht 02 dec 2019 16:07

POLL - overstappen naar HW 5 ?

hallo beste HW'ers,

in afwachting van de al dan niet lang begeerde HW 5 , rijst de vraag , zal ik overstappen of niet ?

Als je het leuk vind, laat je reactie achter in de simpele vorm van Jazeker / voorlopig niet / geenzins

Ik ben benieuwd :)


groetjes

Hans


Mijn reactie : voorlopig niet
Het belangrijkste in de muziek staat niet in de noten.
Gustav Mahler
Avatar gebruiker

Berichten: 471

Geregistreerd: 09 sep 2013 23:32

Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Bericht 02 dec 2019 16:28

Re: POLL - overstappen naar HW 5 ?

Voorlopig niet (misschien na overtuigende verbeteringen)
Met vriendelijke groet,
Harm
Avatar gebruiker

Berichten: 336

Geregistreerd: 14 okt 2013 13:37

Woonplaats: Scherpenisse (ZLD)

Bericht 02 dec 2019 16:30

Re: POLL - overstappen naar HW 5 ?

Ik wil wel overstappen vanwege de verwachte extra's die HW5 te bieden heeft.
En zeker ook omdat nieuwe sets alleen voor HW5 gemaakt zullen worden.

Maaaaarrrr…. ik beleef nu enorm veel speelplezier aan Zurek V5.
Eerlijk gezegd start ik deze het vaakst op. Als deze niet meer werkt in HW5 dan weet ik het eigenlijk nog niet...

Ik twijfel dus nog...
Avatar gebruiker

Berichten: 461

Geregistreerd: 01 jan 2015 22:51

Woonplaats: Zeeland

Bericht 02 dec 2019 16:33

Re: POLL - overstappen naar HW 5 ?

Jazeker.

Laten we vooral Hauptwerk (en de ontwikkeling daarvan) ondersteunen door mee te gaan in de update.
Ook ben ik wel geïnteresseerd in nieuwe sets (momenteel Martinikerk).
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 02 dec 2019 17:58

Re: POLL - overstappen naar HW 5 ?

Absoluut!

Niet alleen uit nieuwsgierigheid maar ook omdat ik dit geweldige programma financieel wil blijven ondersteunen anders zal het niet veel langer blijven bestaan vrees ik.
Maar ik kijk nog wel een paar maandjes de kat uit de boom, i.v.m. bugs, etc.
Ga eerst eens op mijn gemak alle V5 samplesets downloaden en Ilock registreren.

Groet Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 02 dec 2019 18:10

Re: POLL - overstappen naar HW 5 ?

Yes ik stap over , als ik tenminste antwoord krijg van bret over de drie licenties van kampen ;) tot nu toe nog geen antwoord. :?
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 73

Geregistreerd: 27 nov 2012 10:46

Woonplaats: Ternaard

Bericht 02 dec 2019 18:18

Re: POLL - overstappen naar HW 5 ?

Jazeker, ook voor de bugs zullen er mensen moeten testen.

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 02 dec 2019 19:51

Re: POLL - overstappen naar HW 5 ?

Ja! Natuurlijk wel eerst even de release notes afwachten. Heb goede hoop dat ik flink wat snelheidswinst krijg bij het laden door een betere benutting van multicore processors. Ben ook erg benieuwd of convolution reverb de voordelen gaat opleveren die Jan Wim de afgelopen tijd benadrukt heeft. En of er nog andere verrassende vernieuwingen zijn.
Avatar gebruiker

Berichten: 139

Geregistreerd: 11 feb 2012 20:31

Woonplaats: Huizen

Bericht 02 dec 2019 20:18

Re: POLL - overstappen naar HW 5 ?

Vooralsnog niet.
Draai nu nog op W7, met alenig een Harddisk. . .
Dus investeren in Computer geluidskaart wn mogelijk een echte versterker. En Freiberg verveelt vaak niet. Enkele andere niet al te dure sets vervelen al snel wel. Ik geloof dus niet zo in veel kanaals. Draai nu in stereo. En de sets die ik heb met een front-rear slider geven meer mogelijkheden maar niet meer voldoening (kwaliteit?)
Stap 1: sparen. . .
Stap 2: begroting maken
Stap 3: impact op mijn configuratie. Moet ik straks ook een breedbeeld scherm in mijn configuratie gaan zetten? (=nwe kast)
Boudewijn

Er bestaan 3 soorten topic's
[<>] Meesterwerken [<>] Slecht gecomponeerde fuga's [<>] Seriele composities [<>]
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 03 dec 2019 00:17

Re: POLL - overstappen naar HW 5 ?

Voorlopig niet. Ik wil het eerst eens zien draaien bij iemand en kijken of convolution reverb veel beter klinkt dan 4-kanaals.
Verder heb ik 4 sets (Goerlitz, Rotterdam en Heusden en Peterborough) die ik frequent gebruik en daar kan ik voorlopig mee uit de voeten.
Laatst bijgewerkt door Jaap380 op 05 dec 2019 15:11, in totaal 1 keer bewerkt.
Het mooiste orgel maak je zelf.

HJK

Berichten: 174

Geregistreerd: 05 okt 2015 19:50

Woonplaats: Leusden

Bericht 03 dec 2019 00:35

Re: POLL - overstappen naar HW 5 ?

Nee hoor,
Ben tevreden met wat ik heb.
Met hartelijke groet,
Henk-Jan Kroeze

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 03 dec 2019 07:43

Re: POLL - overstappen naar HW 5 ?

josq schreef:Ja! Natuurlijk wel eerst even de release notes afwachten. Heb goede hoop dat ik flink wat snelheidswinst krijg bij het laden door een betere benutting van multicore processors. Ben ook erg benieuwd of convolution reverb de voordelen gaat opleveren die Jan Wim de afgelopen tijd benadrukt heeft. En of er nog andere verrassende vernieuwingen zijn.



ik denk dat er hoog op de ontwikkeling van IR moet worden ingezet, ik heb wel mijn bedenking over de te verwachten IR software in HW5, deze zal jammer genoeg niet de Altiverb kwaliteit/mogelijkheid krijgen.

Maar aan de andere kant de komende Martini bestaat uit 16 download eenheden tezamen goed voor 63,7Gb aan rar bestanden.
Wie heeft een pc die dit geweld aankan??

Ik verwacht dat binnen een jaar 80% van de forumleden de switcht maakt naar HW5. ook de nee stemmers ;)
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 03 dec 2019 20:42

Re: POLL - overstappen naar HW 5 ?

Ik ga het wel doen, primair om idd het programma te blijven ondersteunen, en btje uit nieuwsgierigheid en dat ik nou eenmaal graag met audio software knoei.......En dan misschien eens een sampleset erop zetten.....

Maar spelen blijf ik vooralsnog op mijn HW4 spullies, en voor toekomstige samplesets doe ik het toch minder, omdat ik naast een redelijk aantal sets helemaal geen behoefte heb om NOG weer meer orgels te installeren; je bent er altijd weer zeeen van tijd mee kwijt, ook met het finetunen enzo....
En dat gaat allemaal van je speeltijd af.

Dat is bij piano een stuk gunstiger: daar bestaan maar een handvol topmerken van, en als je die virtueel hebt, ist klaar.

Voor professionele organisten ligt dit anders, maar wat voegt het voor MIJ toe als ik Bach ipv op bv Freiberg, kan oefenen op Groningen?? Ik kijk ook altijd graag naar D minor and more op YT, en die speelt vaak op gratis sets, en wat klinkt het goed......

Voor IR hoef ik het ook niet te doen want dat gebruik ik al jaren met de impulsresponses van Jiri...

Maar goed, het antwoord ( btje lang....) is JA,

HG

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 153

Geregistreerd: 21 mei 2017 20:32

Woonplaats: Katwijk

Bericht 04 dec 2019 15:02

Re: POLL - overstappen naar HW 5 ?

Ik ben nu hartstikke tevreden met 4 maar ga over naar 5. Wie weet word ik nog blijer!!


Gr. Henk
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 04 dec 2019 15:20

Re: POLL - overstappen naar HW 5 ?

Voorlopig niet. Ik ben blij met mijn huidige drie orgels, meer dan genoeg. Heb net geld besteeds aan nieuwe klavieren; vind ik belangrijker. HW4 draait op mijn W10 PC zonder problemen sinds ik in 2016 met Hauptwerk begon. En als ik nog eens het Sonnenorgel zou willen kopen, kan ik die misschien tweedehands overnemen van iemand die wel voor de upgrade gegaan is.
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 72

Geregistreerd: 03 aug 2016 15:55

Woonplaats: IJsselstein

Bericht 04 dec 2019 16:14

Re: POLL - overstappen naar HW 5 ?

Ik loop nooit zo voorop met het gebruik van nieuwe software of updates, ik wacht altijd even de ervaringen af.
Maar ik ga zeker, vermoedelijk in het voorjaar, over naar HW5. Ik werk al tientallen jaren met computers en ben altijd meegegaan met vernieuwingen. Je kan je er wel tegen verzetten maar vandaag of morgen moet je er toch aan geloven.
Ik ben ooit begonnen met het schrijven van programmaatjes in met de hand geassembleerde machinecode.
Op de door mij gebruikte Intro Kit van National Semiconductor zat een van de eerste Micro Processors, de SC/MP. Deze had een Clock frequentie van 100 kHz. De User Interface was een TeleType en ik was heel blij en tevreden!
Stel je voor dat ik me daaraan had vastgeklampt, dan zou iedereen me nu als een oude zonderling beschouwen.
(Nu hopelijk nog niet).

Ik heb me nog niet verdiept in de verbeteringen die HW5 biedt en ben wel nieuwsgierig naar wat je er in de praktijk van gaat merken. Gaat alleen de gebruikersvriendelijkheid erop vooruit of ga je het ook horen?

Ik wacht rustig af en wens u allen veel wijsheid en voldoende geld.
Jaap.
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 05 dec 2019 10:57

Re: POLL - overstappen naar HW 5 ?

Jaap Langerak schreef:Ik loop nooit zo voorop met het gebruik van nieuwe software of updates, ik wacht altijd even de ervaringen af.
Maar ik ga zeker, vermoedelijk in het voorjaar, over naar HW5. Ik werk al tientallen jaren met computers en ben altijd meegegaan met vernieuwingen. Je kan je er wel tegen verzetten maar vandaag of morgen moet je er toch aan geloven.
Ik ben ooit begonnen met het schrijven van programmaatjes in met de hand geassembleerde machinecode.
Op de door mij gebruikte Intro Kit van National Semiconductor zat een van de eerste Micro Processors, de SC/MP. Deze had een Clock frequentie van 100 kHz. De User Interface was een TeleType en ik was heel blij en tevreden!
Stel je voor dat ik me daaraan had vastgeklampt, dan zou iedereen me nu als een oude zonderling beschouwen.
(Nu hopelijk nog niet).

Ik heb me nog niet verdiept in de verbeteringen die HW5 biedt en ben wel nieuwsgierig naar wat je er in de praktijk van gaat merken. Gaat alleen de gebruikersvriendelijkheid erop vooruit of ga je het ook horen?

Ik wacht rustig af en wens u allen veel wijsheid en voldoende geld.
Jaap.


Ben ik wel mee eens. Maar ik vind het onbetamelijk als bij upgrade naar HW5 mijn huidige orgels niet meer zouden werken.
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 415

Geregistreerd: 08 dec 2015 21:56

Woonplaats: Benthuizen

Bericht 05 dec 2019 11:43

Re: POLL - overstappen naar HW 5 ?

Hallo Fred,
Je oude orgels blijven wel werken. Je moet ze alleen wel opnieuw downloaden. Niet opnieuw aanschaffen.

Groet,
Arjan

Berichten: 87

Geregistreerd: 03 maart 2011 15:08

Bericht 05 dec 2019 20:01

Re: POLL - overstappen naar HW 5 ?

Ik stap wel over. Is de enige manier om Hauptwerk op langere termijn te behouden.

( wie werkt er nog met ms- dos en WP 5.1?)

Groeten Arend
Avatar gebruiker

Berichten: 155

Geregistreerd: 13 dec 2011 01:40

Bericht 05 dec 2019 23:28

Re: POLL - overstappen naar HW 5 ?

Jazeker.

Als ik het goed begreep/gelezen heb, dan scheelt HW5 ook in CPU en RAM verbruik.
Lijkt me erg interessant.
Dan kan de polyfonie wellicht een stuk(je) omhoog. En ms. scheelt het ook wel in laadtijd.

Daarbij hoop ik dat de opname-functionaliteit (vooral de interface) verbeterd is.

Al vind ik HW4 ook (nog steeds) een heel mooi software product.

Berichten: 370

Geregistreerd: 12 dec 2012 17:54

Woonplaats: Belgrado

Bericht 07 dec 2019 10:26

Re: POLL - overstappen naar HW 5 ?

Ik wel; het is de toekomst van HW; gewoon aan meeedoen.

Plus vanzelf de nieuwe sample sets, zoals martini, ottobueren, enz.

Plus reverb!
Avatar gebruiker

Berichten: 208

Geregistreerd: 18 apr 2012 10:35

Woonplaats: Almere

Bericht 09 dec 2019 17:23

Re: POLL - overstappen naar HW 5 ?

Ik denk: "waar heb ik dit voor nodig?"
Mijn zoon zegt: "Doen!"

Balans..... Even wachten, ervaringen van anderen lezen en dan waarschijnlijk doen.....

p.s. ik heb vaak dat mijn processor even in het rood loopt (vroeger niet, maar sinds windows 10 wel. is dat er met versie 5 ook weer uit?)
Muziek maak je met je oren.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 09 dec 2019 19:26

Re: POLL - overstappen naar HW 5 ?

Even offtopic:
Het probleem van processor is al tientalen keren voorbij gekomen op het forum. Het is een Windows probleem en geen HW probleem. HW is het slachtoffer. Ook in HW5 zal dat dus (helaas) optreden.


1. Je moet de Sysmain services uitzetten.
Het punt "SysMain/Superfetch uitzetten" gaat als volgt:
- druk gelijktijdig op de Windows-logotoets en toets R. Tik msconfig.exe in en druk op de Enter toets
- ga naar het tabblad 'Services'
- klik boven de kolom 'Services' op het woord 'Services', zodat bovenin die kolom een ▲ verschijnt en de kolom van a naar z gesorteerd is
- zoek in de kolom 'Service' 'SysMain' op en verwijder het vinkje bij die regel
- klik, als alle genoemde service is uitgezet, op OK en kies, als het gevraagd wordt, voor Herstart.

2. Andere uit te voeren punten zijn duidelijk in dit forumtopic (https://www.pcorgel.nl/viewtopic.php?p=41565#p41565) beschreven.

Berichten: 20

Geregistreerd: 15 feb 2017 17:46

Bericht 09 dec 2019 20:47

Re: POLL - overstappen naar HW 5 ?

hallo allen,
Voorlopig nog niet, ben zeer tevreden met versie 4.
Reverb toevoegen met Ambience is prima, zonder veel extra processor belasting.
Ik zie de laatste tijd weinig goede samplesets meer verschijnen die voor mij begeerlijk zijn.
En Kampen is nog steeds mijn favoriete set, na herintonatie dan.

Harm

Berichten: 7

Geregistreerd: 28 jun 2018 22:47

Bericht 10 dec 2019 02:23

Re: POLL - overstappen naar HW 5 ?

De Upgrade kost tot 13 december $199 (€180), daarna $289 (€260)

https://www.hauptwerk.com/pricing/
Volgende

Keer terug naar Algemene discussie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com