Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Cantabile lite 64 werkt niet

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 54

Geregistreerd: 25 sep 2011 19:41

Woonplaats: Hellevoetsluis

Bericht 27 feb 2012 17:02

Cantabile lite 64 werkt niet

Hallo,
Ik heb Cantabile lite geinstalleerd geheel volgens beschrijving van www.virtual organs.nl
Ik heb van Cantabile en Freeverb3 de 64 bit versie geinstalleerd.
Als ik de plugin van Hauptwerk VST installeer, krijg ik de melding dat deze plugin geen parameters heeft.
Als ik het programma draai heb ik echter helemaal geen geluid, laat staan nagalm. Cantabile krijgt wel de midi signalen (rode lampjes en klaviertoetsenbord). Onder in Freeverb staat de juiste geluidskaart links in beeld (EMU 1616M)
Op de EMU kaart komt geen signaal binnen en of het geluid in Cantabile binnenkomt weet ik niet.
Het vermoeden is dat de oorzaak ligt bij de VST plugin omdat ik daar een melding van kreeg maar hier hoefde ik verder niets in te stellen volgens gebruiksaanwijzing.
Wat zou er aan de hand kunnen zijn?

Groet
Wout
Avatar gebruiker

Berichten: 238

Geregistreerd: 13 feb 2011 13:44

Woonplaats: apeldoorn

Bericht 27 feb 2012 22:18

Re: Cantabile lite 64 werkt niet

Hallo Wout,

Als je de engelse taal goed machtig bent, kun je hier een hoop zien
horen.

http://www.cantabilesoftware.com/videos/

MIsschien een domme vraag, maar heb je ook een galm geinstalleerd?
Deze zin op de website van virtual organs is wel belangrijk.

Wanneer u bovenstaande stappen hebt uitgevoerd dan is alles gereed om met galm te werken.



Het enige waar u op moet letten is de opstartvolgorde van beide programma's.

Start éérst Cantabile op en daarná Hauptwerk.


Ik ga nu ook aan de slag met Cantabile om st.Anne's wat ruimelijk te maken.
Het verschil werd me heel duidelijk toen ik dit hoorde:

http://www.contrebombarde.com/concerthall/music/6715

Hierbij mijn complimenten aan Chiel Jan.
Wout, succes en als ik iets tegenkom waarmee ik je kan helpen, dan hoor je
het wel.


Groeten Jochum

Berichten: 54

Geregistreerd: 25 sep 2011 19:41

Woonplaats: Hellevoetsluis

Bericht 28 feb 2012 01:12

Re: Cantabile lite 64 werkt niet

Hallo Jochem,

Bedankt voor je respons.

Ik heb alle 5 de voorbeeld galmen van de site in freeverb3 geladen en met de pijl er 1 geselecteerd die ik wilde horen.
Dit zou dus goed moeten zijn.
Vermoedelijk zijn de galmen echter 32 bit, mogelijk zit daar het probleem. Wie heeft hier ervaring mee?
Ook vind ik het vreemd dat bij het inladen van de VST uit hauptwerk, ik een melding kreeg dat de VST geen parameters heeft. Ik kan hier echter nergens iets van vinden in het HW manual. Ik weet in ieder geval niet welke parameters men bedoelt en waar ik die in zou moeten voeren.

Is er iemand die soortgelijke problemen heeft ondervonden na het inladen van de 64 bit versie van Cantabile?

groet,

Wout

Berichten: 87

Geregistreerd: 03 maart 2011 15:08

Bericht 29 feb 2012 19:34

Re: Cantabile lite 64 werkt niet

Hallo Wout,

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Geen geluid.

Ik heb dat als volgt opgelost.
- het geluid wordt vanuit Hauptwerk naarCantabile gestuurd.
- vanuit Cantabile gaat het naar de geluidskaart.

Mijn advies:
Controleer in Cantabile naar welke audiokanalen het geluid gestuurd wordt. Dit zijn dezelfde kanalen als die je normaal gebruikt in Hauptwerk General settings - audio outputs - devicechanel xx

Klik in Cantabile op Setup en daarna op Audio Channels. Vink de benodigde Hauptwerkkanalen aan.

Met vriendelijke groet.
Arend Lichtenberg.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 29 feb 2012 20:31

Re: Cantabile lite 64 werkt niet

wout v schreef:Ook vind ik het vreemd dat bij het inladen van de VST uit hauptwerk, ik een melding kreeg dat de VST geen parameters heeft.
Wout

ik heb gisteravond het geheel volgens http://www.pbrd.nl/index.php/vo/galm-toevoegen in 64 bits versie geïnstalleerd en kreeg diezelfde VST parameter melding. Ik denk dat dat correct is; bij mij werkt het.
Ik heb CantabileLite20Setup(x64).exe geinstalleerd. Van Freeverb heb ik freeverb3_vst-slow-x64-doubleprecision-win-2.6.5.zip gebruikt; de aangegeven versie was vervangen door een nieuwe release. Ik denk wel dat er in dit prg een softwarebug zit. Als je 0, 1, enz. vult met de 5 wav files van de virtual-organs site, dan valt de tekst steeds weg. Begin je van onderaf aan te vullen, dan niet. Verder merk ik weinig verschil tussen kapel en kathedraal. Ik moet dat nog een keer preciezer beluisteren en dan ook de knoppen van Freeverb bekijken (ik heb daarvan trouwens geen documentatie gevonden). Dan ga ik ook de Cantabile handleiding nog een keer bekijken.
Kortom: de 64 bit versie werkt. Ik denk dat de koppeling tussen HW en Cantabile (moet VST zijn) of tussen Cantabile en -EMU kaart niet goed staat (zoals Arend aangeeft). Midi heeft vwb HW geen functie in Cantabile; alleen het audiogedeelte wordt gebruikt

Evert-Jan

Berichten: 54

Geregistreerd: 25 sep 2011 19:41

Woonplaats: Hellevoetsluis

Bericht 29 feb 2012 22:28

Re: Cantabile lite 64 werkt niet

Beste Arend en Evert Jan,

Bedankt voor jullie antwoorden.

Het probleem is opgelost en Cantabile werkt.
Alleen weet ik niet wat het probleem was. Gisteravond had ik alles nog eens geprobeerd echter zonder resultaat.
Vanochtend Reaper maar gaan laden (30 dagen proberen) en die deed het direct.
Daarna Reaper afgesloten en toch nog maar eens Cantabile geladen om nog eens te kijken of ik iets kon vinden en tot mijn verbazing werkte het zonder iets te wijzigen. Onbevredigend dat ik niet weet wat er loos was maar blij dat het werkt.
Ik had ook problemen dat de plugins in Cantabile verdwenen maar dat is dank zij Evert Jan dus ook opgelost.

En nu maar snel Anloo gaan bestellen.

Groet,

Wout

Keer terug naar Audio software

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com