Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Stem: 1902 Cavaille-Coll, Saint Eucaire, Metz (18/2+P)

Toon actieve onderwerpen


Hoe tevreden ben je over je aankoop?

Zeer tevreden, aanbevolen!
10
32%
Tevreden, aanbevolen.
7
23%
Neutraal
0
Geen stemmen
Ontevreden, spijt van aankoop.
2
6%
Zeer ontevreden, spijt van aankoop!
0
Geen stemmen
Deze heb ik niet, staat wel op verlanglijst
3
10%
Deze heb ik niet, staat niet op verlanglijst
9
29%
 
Totaal aantal stemmen : 31

Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 08 nov 2012 13:20

Stem: 1902 Cavaille-Coll, Saint Eucaire, Metz (18/2+P)

Half december (dat is de planning...) wil Milan komen met een sample set van een 2 klaviers romantisch orgel.
Welk orgel het is houden ze nog even geheim.
Wat reeds bekend is:
- er zijn 2 opnames, met hun eigen woorden: 'organist perspectief' en 'kerk perspectief'.
- ze bieden dezelfde mogelijkheid als bij toekomstige set van Tholen: real-time kun je de balans tussen beide wijzigen.
- de set wordt niet duur (GvG: maar dat is natuurlijk relatief).

Zie verder: http://forum.hauptwerk.com/viewtopic.php?f=6&t=11128

Berichten: 320

Geregistreerd: 16 apr 2012 12:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 08 nov 2012 14:20

Re: Milan Digital Audio komt met romantisch surround set

Ik ben erg benieuwd naar het organistperspectief van Milan. Sowieso is een goedkopere romantische set interessant, hopelijk met zwevende strijkers.

Berichten: 320

Geregistreerd: 16 apr 2012 12:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 10 nov 2012 12:28

Re: Milan Digital Audio komt met romantisch surround set

Ik heb de demo beluisterd die Brad Milan gedeeld heeft, http://downloads.milandigitalaudio.com/ ... e-beta.mp3
Wat vinden jullie? De klank doet me wel sterk aan Cavaille Coll denken, maar dat kan natuurlijk ook aan de muziek liggen ;)
Avatar gebruiker

Berichten: 317

Geregistreerd: 21 sep 2012 13:59

Woonplaats: Hulshorst

Bericht 10 nov 2012 12:59

Re: Milan Digital Audio komt met romantisch surround set

Dat was mijn idee ook : een romantisch-symphonisch orgel. Meestal Frans, maar de orgelbouwer J.L. van de Heuvel kan er ook wat van : Katwijk!
Groet,
Teun van Unen
Hulshorst
(tvanu47@gmail.com)

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 10 nov 2012 13:33

Re: Milan Digital Audio komt met romantisch surround set

undix schreef:, maar de orgelbouwer J.L. van de Heuvel kan er ook wat van : Katwijk!


blijf toch je familie hé ;)
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 217

Geregistreerd: 09 feb 2011 20:30

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 20 dec 2012 13:01

Re: Milan Digital Audio komt met romantisch surround set

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 20 dec 2012 20:43

Re: 1902 Cavaillè-Coll, Saint Eucaire, Metz (18/2+P) $99,-

Het koororgel dat in de Heilig Hart kerk in Hilversum staat is nagenoeg een kopie van het orgel in St. Eucaire. Alleen het pedaal wijkt af. Beide orgels zijn gebouwd door Mutin.

Disposities:
http://orguesainteucaire.free.fr/Cadre%20site.htm
Alle groene pedaalstemmen zijn transmissies; geen tongwerken op het pedaal. Gebouwd in 1902

http://www.hhartjoseph.nl/?page=3&menu=1&chap=25&p=49&taal=1
Alle pedaalstemmen, ook de tongwerken, zijn transmissies. Gebouwd in 1910.
Het gehele orgel staat in een zwelkast. Frontpijpen spreken niet.

Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 21 dec 2012 22:33

Re: 1902 Cavaillè-Coll, Saint Eucaire, Metz (18/2+P) $99,-

Zie voor de specificaties en details van de set: http://www.milandigitalaudio.com/instru ... nstruments

Wat ik niet zo goed begrijp: De set kost in de VS $ 99,-
Op dit moment is de koers: 1 U.S. dollar = 0.759532128 Euros
Ik zou verwachten dat de prijs dan dus E 75,- is, maar het is E 84,-
Dan komt er volgens mij nog BTW bij.
Is de prijs van $ 99,- inclusief VAT, of betalen ze in de VS geen btw?
Avatar gebruiker

Berichten: 48

Geregistreerd: 22 jul 2011 00:20

Bericht 21 dec 2012 22:39

Re: 1902 Cavaillè-Coll, Saint Eucaire, Metz (18/2+P) $99,-

De prijzen op de site van MDA zijn excl. belastingen. Je kunt daarom alleen maar het fysieke product kopen, geen download-versie. Erg jammer, want de verzendkosten zijn € 30,00.
Tsja, ik wacht wel even af wat de set bij Mixtuur gaat kosten...

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 22 dec 2012 00:20

Re: 1902 Cavaillè-Coll, Saint Eucaire, Metz (18/2+P) $99,-

De prijzen op de MDA site zijn altijd excl. BTW. Per land (en in de USA per staat) zijn de BTW tarieven verschillend; vandaar (hoe andere sampleset leveranciers dan doen weet ik niet maar die hebben maar één euro prijs voor alle EU landen).
En MDA heeft altijd een "zeer royale" koers om te voorkomen dat zij elke dag de prijzen moeten aanpassen.

De sets bij NL leveranciers zijn even duur als de incl. BTW prijs bij MDA. Anders zouden zij de BTW uit eigen zak gaan betalen... Controleer dat maar bij de andere MDA sets.
Avatar gebruiker

Berichten: 48

Geregistreerd: 22 jul 2011 00:20

Bericht 22 dec 2012 16:58

Re: 1902 Cavaillè-Coll, Saint Eucaire, Metz (18/2+P) $99,-

Er is nu ook een goedkope manier om te verzenden (€ 8,12) en na aankoop krijg je direct een link naar de downloadversie.
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 22 dec 2012 17:22

Re: 1902 Cavaillè-Coll, Saint Eucaire, Metz (18/2+P) $99,-

Heb de set gisteravond gedownload (sorry Nederlandse leveranciers de volgende set koop ik echt bij jullie ;)
Erg leuke set een stuk directer dan Caen maar toch met veel verwantschap. Het mixen van de achter de console opnames, met de in het middenschip opnames, vind ik geen succes omdat dat duidelijk ten koste gaat van de detailering. Ik speel dus of alleen achter de console of alleen in het middenschip waarbij mijn lichte voorkeur uitgaat naar achter de console omdat de pijpen dan zo lekker direct klinken. Wel heb ik via Sir2 op de rear kanalen wat galm toegevoegd hetgeen de ruimte/realiteit nog wat meer vergroot. Al met al toch wel een leuke set voor weinig geld met veel verwantschap met Caen uiteraard. Als je nog geen Cavaille-coll set hebt dan kan je voor relatief weinig geld een leuke set aanschaffen.
Als je Caen al hebt en je wilt een wat directer klinkend orgel dan is het te overwegen om deze set erbij aan te schaffen, omdat de prijs voor deze fraaie set niet erg hoog is.

groet Jan

Berichten: 217

Geregistreerd: 09 feb 2011 20:30

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 22 dec 2012 17:27

Re: 1902 Cavaillè-Coll, Saint Eucaire, Metz (18/2+P) $99,-

petervdzwaag schreef:Er is nu ook een goedkope manier om te verzenden (€ 8,12) en na aankoop krijg je direct een link naar de downloadversie.


Houd er rekening mee dat je van onze douane nog een naheffing kunt krijgen van 21% btw.

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 22 dec 2012 18:18

Re: 1902 Cavaillè-Coll, Saint Eucaire, Metz (18/2+P) $99,-

Naheffing?
En als je de zending dan gewoon weigert?

Berichten: 217

Geregistreerd: 09 feb 2011 20:30

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 22 dec 2012 20:06

Re: 1902 Cavaillè-Coll, Saint Eucaire, Metz (18/2+P) $99,-

Anton Heger schreef:Naheffing?
En als je de zending dan gewoon weigert?


Da's een oude discussie Anton ;)
Dan hoef je niet te betalen en gaat je pakketje terug naar Amerika.
Maar waarom zou je geen BTW willen\moeten betalen?

Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 22 dec 2012 23:08

Re: 1902 Cavaillè-Coll, Saint Eucaire, Metz (18/2+P) $99,-

Maar waarom zou je geen BTW willen\moeten betalen?
Helemaal mee eens.

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 22 dec 2012 23:33

Re: 1902 Cavaillè-Coll, Saint Eucaire, Metz (18/2+P) $99,-

Je hebt gelijk maar ik kan er nog steeds niet aan wennen dat ik nu wél BTW moet betalen terwijl ik dat bij alle bestelling van de achterliggende jaren (ook via ebay en zo), nog nooit heb hoeven te doen.
Ik snap iets gewoon niet, denk ik...
Avatar gebruiker

Berichten: 97

Geregistreerd: 20 nov 2011 13:17

Woonplaats: Haaksbergen

Bericht 23 dec 2012 10:55

Re: 1902 Cavaillè-Coll, Saint Eucaire, Metz (18/2+P) $99,-

Ik heb deze set gisteren aangeschaft voor omgerekend € 84 incl. € 8,12 verzendkosten (voor de DVD's?), dus totaal € 92,12. Zoals gebruikelijk bood Milan een snelle service. De downloadlinks werden snel verschaft evenals de dongle update.
Wat mij opvalt aan de set is het volgende: Ik had alle stemmen vanachter de console geladen in 20-bit met allle loops en releases plus 4 stemmen van het recit vanuit de kerk zelf, de rest niet. Dit past prima in 8Gb. geheugen. De klank is erg direct, mooi opgenomen en ook de tremulantstemmen zijn erg geslaagd. In de extended versie zijn 4 stemmen toegevoegd en ook dat is goed gedaan, zeker een welkome aanvulling voor het grand orgue met de doublette 2' en de fluit 4'. Echter ook een paar minpuntjes: het klinkt allemaal erg timide. De samples zijn duidelijk erg zacht opgenomen en als je het hoofdvolume in HW op +2 zet klinkt het alsnog erg zacht. Wel zijn alle stemmen goed in balans, maar ik mis wat kracht. Het is door de mildheid bijna noodzakelijk om de amplitude van de stemmen onderling te verhogen. Ook de pedaalstemmen zijn erg zacht. In het voicing-scherm kan je alleen de contrabas 16' en de bombarde 16' van het pedaal aanpassen, de rest niet (!) :shock: . Dat is erg jammer, zeker omdat de subbas 16', bourdon 8' en flute 8' erg mild zijn. Daardoor zou je in alle gevallen gekoppeld moeten spelen om deze stemmen nog enigzins te kunnen horen.
Conclusie:
+ punten: prijs, klank, realisme en registratiemogelijkheden door de extended versie en beide expressie-pedalen.
- punten: bijna alle stemmen klinken erg zacht, handmatige aanpassingen in de voicing zijn noodzakelijk. Pedaalstemmen kunnen maar gedeeltelijk worden bijgestuurd. Hier en daar ruist het nogal op de achtergrond, maar dat is niet storend. Het kiezen van een balans tussen console -en kerksamples is een interessante optie maar voegt voor mij weinig toe. Het kost extra geheugen om al deze samples te laden, wel neemt het volume van de stemmen daardoor wat toe. Daarbij is de akoestiek van 4 seconden bijna niet hoorbaar wanneer je louter met de kerkstemmen speelt, het blijft redelijk direct klinken en niet zo wollig zoals bij de set van Metz.

Toch is deze set mijns inziens zeker een aanrader gezien de prijs en de mogelijkheden ! :D

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 24 dec 2012 10:14

Re: 1902 Cavaillè-Coll, Saint Eucaire, Metz (18/2+P) $99,-

dkoschinski schreef:In het voicing-scherm kan je alleen de contrabas 16' en de bombarde 16' van het pedaal aanpassen, de rest niet (!) :shock:
De andere pedaalstemmen zijn in het werkelijke orgel transmissies van het hoofdwerk. Om de sampleset m.i. zo klein mogelijk te houden zijn deze stemmen niet gekopieerd. Vandaar.

dkoschinski schreef:Hier en daar ruist het nogal op de achtergrond
Je hebt
- de sampleset in 20 bit geladen ipv 24 bit
- het volume verhoogd omdat de stemmen zacht klinken
Beiden veroorzaken de ruis
Verder: komt dit niet omdat je bij de "console versie" ook het windgeruis van de motor e.d. hoort en bij de kerk versie niet?

Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 24 dec 2012 10:37

Re: 1902 Cavaillè-Coll, Saint Eucaire, Metz (18/2+P) $99,-

bijna alle stemmen klinken erg zacht, handmatige aanpassingen in de voicing zijn noodzakelijk.
Waarom zet je niet het totaal volume (Master Level) hoger?
Ik herinner me dat ik bij de vorige sampleset van Milan Salisbury schreef:
Zet na de installatie ook het volume (Menu Organ Settings / General Options / Master level adjust dB) op 10 dB, standaard staat hij namelijk op -10 dB, dit is veel te laag. Het lage 'standaard volume' is, volgens de producent, het gevolg van 'een optimalisatie voor 16 bit samples'.
Blijkbaar is dat ook hier het geval.

Berichten: 547

Geregistreerd: 17 jan 2012 21:06

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 24 dec 2012 11:05

Re: 1902 Cavaillè-Coll, Saint Eucaire, Metz (18/2+P) $99,-

Anton Heger schreef:Je hebt gelijk maar ik kan er nog steeds niet aan wennen dat ik nu wél BTW moet betalen terwijl ik dat bij alle bestelling van de achterliggende jaren (ook via ebay en zo), nog nooit heb hoeven te doen.
Ik snap iets gewoon niet, denk ik...


Anton,
als je in Amerika via ebay (zelfs tweedehands) koopt krijg je hier in Nederland bijna altijd een rekening met BTW voor je kiezen. Dan heb je geen fysieke goederen gekocht denk ik.
mvg

André
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 24 dec 2012 11:59

Re: 1902 Cavaillè-Coll, Saint Eucaire, Metz (18/2+P) $99,-

Als ik de prijs per register bekijk dan is de set niet duur, zeker in vergelijking met andere Milan audio producten. Dat is ook de reden waarom ik niet lang hoefde na te denken om deze set aan te schaffen. Als ik naar mijzelf kijk dan heb ik in het verleden altijd de sets van Jiri gekocht (Metz v.s. Caen en Kampen v.s. Zwolle) omdat ze surround zijn opgenomen en zeker ook omdat ze een stuk goedkoper zijn!!
Het uitbrengen van deze set kan een voorteken zijn dat Milan Audio toch met zijn prijzen naar beneden zal gaan omdat dure sample sets in deze economisch barre tijden niet veel zullen verkopen. Ik denk (hoop) dat Brett Milan het meer in de kwantiteit gaat zoeken met relatief goedkopere sets. Misschien dus een voorbode van een sampleset prijzenslag?
Omdat Brett zijn sets vaak in delen verkoopt zal het mij ook niet verbazen dat hij misschien in de toekomst nog een surround upgrade zal aanbieden voor deze set.

Groet Jan

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 24 dec 2012 14:28

Re: 1902 Cavaillè-Coll, Saint Eucaire, Metz (18/2+P) $99,-

in de toekomst nog een surround upgrade

Deze is toch al surround?
Je zult de verschillende (orgel- en kerk-)samples toch wel naar verschillende audiokanalen kunnen sturen?
Avatar gebruiker

Berichten: 97

Geregistreerd: 20 nov 2011 13:17

Woonplaats: Haaksbergen

Bericht 24 dec 2012 16:05

Re: 1902 Cavaillè-Coll, Saint Eucaire, Metz (18/2+P) $99,-

Gert schreef:Waarom zet je niet het totaal volume (Master Level) hoger?

Klopt, dat is inderdaad de beste optie. Er zijn echter enkele registers die zachter klinken dan andere (cor de nuit, nasard e.d.), vandaar een individuele aanpassing naar smaak. Overigens had ik de motor -en andere geluiden uitgeschakeld en dan nog is er wat achtergrondruis te horen. Toch vind ik de ruisonderdruking van deze set beter toegepast dan bij bijvoorbeeld de set van Metz. Bij de bourdon 8' van die set is erg veel ruisonderdrukking toegepast en dat hoor je. Gelukkig klinkt de bourdon van deze set een stuk beter.
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 24 dec 2012 17:25

Re: 1902 Cavaillè-Coll, Saint Eucaire, Metz (18/2+P) $99,-

Hoi Anton

Volgens mij is de set stereo maar dan op twee posities opgenomen. Je zou kunnen experimenteren met de church perspective opnames te laden in de rear en de console perspective in de front kanalen. Mischien werkt dat goed?

groet Jan
Volgende

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com