Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Stem: 1916, Walcker, Martinikerk, Doesburg

Toon actieve onderwerpen


Hoe tevreden ben je over je aankoop?

Zeer tevreden, aanbevolen!
2
10%
Tevreden, aanbevolen.
4
19%
Neutraal
0
Geen stemmen
Ontevreden, spijt van aankoop.
1
5%
Zeer ontevreden, spijt van aankoop!
0
Geen stemmen
Deze heb ik niet, maar zou hem wel willen
2
10%
Deze heb ik niet, zal hem nooit kopen
12
57%
 
Totaal aantal stemmen : 21

Berichten: 123

Geregistreerd: 14 feb 2011 23:22

Bericht 20 nov 2012 13:54

Stem: 1916, Walcker, Martinikerk, Doesburg

Zojuist bekeek ik de website van Sonus Paradisi en scrollde even door de page source heen (technische tic? :oops: ). Daarbij stuitte ik op onderstaande. Lijkt er op te wijzen dat SP het Walcker orgel van de Martinikerk in Doesburg gaat uitbrengen.

sonus-paradisi.JPG
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 129

Geregistreerd: 19 maart 2011 23:51

Bericht 20 nov 2012 17:54

Re: Sonus Paradisi: Walcker, Martinikerk Doesburg?

Haha, dat is toch wel een basis fout. Nooit dingen in de HTML pagina zetten die niet openbaar zouden moeten zijn.

Berichten: 320

Geregistreerd: 16 apr 2012 12:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 20 nov 2012 19:24

Re: Sonus Paradisi: Walcker, Martinikerk Doesburg?

Laten we hier Sonus Paradisi vooral niet op wijzen zou ik zo zeggen. ;) Iig geeft dit wel aan dat we Doesburg waarschijnlijk voor het Rotterdamse transeptorgel kunnen verwachten.
Avatar gebruiker

Berichten: 119

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:41

Bericht 20 nov 2012 20:11

Re: Sonus Paradisi: Walcker, Martinikerk Doesburg?

Leonard schreef:Laten we hier Sonus Paradisi vooral niet op wijzen zou ik zo zeggen. ;) Iig geeft dit wel aan dat we Doesburg waarschijnlijk voor het Rotterdamse transeptorgel kunnen verwachten.

Nou ja, Doesburg is van oorsprong ook een Rotterdammer 8-)

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 20 nov 2012 20:31

Re: Sonus Paradisi: Walcker, Martinikerk Doesburg?

Bedrijfsspionage

:lol: :lol: :lol:
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 48

Geregistreerd: 22 jul 2011 00:20

Bericht 20 nov 2012 22:01

Re: Sonus Paradisi: Walcker, Martinikerk Doesburg?

Dit is een mooi bericht. Ik hoop van harte dat dit waar is. Dit orgel staat hoog op mijn wensenlijstje. De Sauer van OAM is te oud en daarom ook te duur, en eigenlijk ook wat aan de kleine kant.
Nu kunnen we eindelijk fatsoenlijk Reger en Karg-Elert spelen!
Avatar gebruiker

Berichten: 238

Geregistreerd: 13 feb 2011 13:44

Woonplaats: apeldoorn

Bericht 20 nov 2012 22:51

Re: Sonus Paradisi: Walcker, Martinikerk Doesburg?

ik zit een beetje met twee gevoelens:
verwondering dat iemand voor zijn lol code regels zit te lezen, maar dat gaf je zelf ook al
aan. ;) ;) ;) . Maar ieder zijn hobby, hoor
En grote vreugde als dit inderdaad zo is.

Het is wel een orgel wat je moet leren bespelen, maar daar krijg je ook
heel wat voor terug.
Veel verschillende koppels die je ook moet gebruiken om het mooie er uit te halen,
maar dan ook prima geschikt voor Hollandse koraalkunst en Duitse en Franse romantiek.
Hele mooie solostemmen. IK heb vroeger onder de rook van Rotterdam gewoond
en daardoor verschillende LPs van de oude situatie in Rotterdam thuis liggen. Prachtig
Kortom, weer iets om naar uit kijken.
Doesburg is me zeer dierbaar, ook vanwege het feit dat mijn vrouw er geboren is. ;) ;)

Jochum Oevering

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 20 nov 2012 23:33

Re: Sonus Paradisi: Walcker, Martinikerk Doesburg?

Jochum schreef:

verwondering dat iemand voor zijn lol code regels zit te lezen

maar wat dacht je van het notenschrift Jochum?? zijn toch ook code regels :lol: :lol:

gr

Jan Wim
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 123

Geregistreerd: 14 feb 2011 23:22

Bericht 21 nov 2012 00:02

Re: Sonus Paradisi: Walcker, Martinikerk Doesburg?

Jan Wim schreef:Jochum schreef:

verwondering dat iemand voor zijn lol code regels zit te lezen

maar wat dacht je van het notenschrift Jochum?? zijn toch ook code regels :lol: :lol:

gr

Jan Wim


Dank je, Jan Wim ;)
Avatar gebruiker

Berichten: 196

Geregistreerd: 17 feb 2011 13:39

Bericht 21 nov 2012 02:04

Re: Sonus Paradisi: Walcker, Martinikerk Doesburg?

Tjonge jonge, jullie komen ook echt overal achter. Nu hebben medewerkers hun mond dicht kunnen houden en dan komt het alsnog uit :shock:
Maar zachtjesaan wordt het wel tijd voor een nieuwe pc met al dat orgelgeweld. Komt er nog een I9 processor binnenkort? :)
Avatar gebruiker

Berichten: 238

Geregistreerd: 13 feb 2011 13:44

Woonplaats: apeldoorn

Bericht 21 nov 2012 08:22

Re: Sonus Paradisi: Walcker, Martinikerk Doesburg?

Jochum schreef:

verwondering dat iemand voor zijn lol code regels zit te lezen

maar wat dacht je van het notenschrift Jochum?? zijn toch ook code regels :lol: :lol:


En dan speel ik ook nog Klavarskribo, over coderegels gesproken, ach ja. ;) :lol:

Jochum
Avatar gebruiker

Berichten: 119

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:41

Bericht 21 nov 2012 13:40

Re: Sonus Paradisi: Walcker, Martinikerk Doesburg?

Jochum schreef:
Jochum schreef:

verwondering dat iemand voor zijn lol code regels zit te lezen

maar wat dacht je van het notenschrift Jochum?? zijn toch ook code regels :lol: :lol:


En dan speel ik ook nog Klavarskribo, over coderegels gesproken, ach ja. ;) :lol:

Jochum

Het notenschrift is abstracter dan klavarskribo, dus als het om coderegels gaat moet je niet bij klavar zijn 8-)
Avatar gebruiker

Berichten: 208

Geregistreerd: 18 apr 2012 10:35

Woonplaats: Almere

Bericht 21 nov 2012 14:14

Re: Sonus Paradisi: Walcker, Martinikerk Doesburg?

Ik ben wel bang dat dit orgel iets te groot gaat worden voor mijn PC (16 G ram) en voor mijn orgel (2 klavieren). :(

Maar zeer scherp gezien.

En Cribo,
Waarom moet het altijd geheim blijven?
Mij lijkt het juist goed als het snel naar buiten komt.

Als je naar een romantisch orgel zit te zoeken, dan weet je dat het nut heeft om je geld nog even in je portomonee te houden en te wachten tot Doesburg uitkomt, zodat je die mee kunt nemen in je vergelijking.

Toen ik wist dat Utrecht eraan kwam, heb ik verder niet meer gekeken, maar gewoon gewacht. Anders had ik misschien eerder een ander orgel aangeschaft.
Muziek maak je met je oren.

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 21 nov 2012 15:01

Re: Sonus Paradisi: Walcker, Martinikerk Doesburg?

Karel van Ingen schreef:Als je naar een romantisch orgel zit te zoeken, dan weet je dat het nut heeft om je geld nog even in je portomonee te houden

Daarmee geef je nu net een van de redenen waarom het voor een producer soms beter kan zijn om iets geheim te houden. Als alle sets lang van te voren worden aangekondigd, houden te veel mensen hun hand te lang op de knip en verdient een producer weinig meer. Er zijn vast mensen die hun geld bewaarden voor Rotterdam, maar nu besluiten Rotterdam toch maar over te slaan voor Doesburg. Maar voordat Doesburg uit is, lekt er misschien weer een mooier orgel uit, dus dan toch ook maar geen Doesburg. Op die manier is voor Jiri de lol er snel af.
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Berichten: 192

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:44

Bericht 21 nov 2012 15:30

Re: Sonus Paradisi: Walcker, Martinikerk Doesburg?

Gerrit schreef:
Karel van Ingen schreef:Als je naar een romantisch orgel zit te zoeken, dan weet je dat het nut heeft om je geld nog even in je portomonee te houden

Daarmee geef je nu net een van de redenen waarom het voor een producer soms beter kan zijn om iets geheim te houden. Als alle sets lang van te voren worden aangekondigd, houden te veel mensen hun hand te lang op de knip en verdient een producer weinig meer. Er zijn vast mensen die hun geld bewaarden voor Rotterdam, maar nu besluiten Rotterdam toch maar over te slaan voor Doesburg. Maar voordat Doesburg uit is, lekt er misschien weer een mooier orgel uit, dus dan toch ook maar geen Doesburg. Op die manier is voor Jiri de lol er snel af.


Je kan je geld maar 1 keer uitgeven. Nu we kunnen kiezen tussen 2 grote 4 klaviers orgels, zou ik inderdaad besluiten om Rotterdam over te slaan. Afgelopen vrijdag hadden Jan Peter Teeuw en ik daar ons presentatieconcert en dat viel niet mee qua orgel. Neo-barok, weinig grond, geen hobo of flute harmonique, veel snaterende tongwerken, slechte aanspraak van 16 voeten en tongwerken. We hebben niet meer dan 2 vulstemmen gebruikt: de ruispijp van het HW en de mixtuur van het BW en geen octaven 2', en nog klaagden de mensen dat ze het een scherp orgel vonden zonder grond. Voor romantici onder ons is Doesburg dan een betere optie, hoewel dat orgel ook weer erg Duits is, vooral geschikt voor Liszt en Reger.

Berichten: 241

Geregistreerd: 12 feb 2011 15:29

Woonplaats: Labranza - Temuco - Chili

Bericht 21 nov 2012 17:04

Sonus Paradisi: Walcker, Martinikerk Doesburg?

Daarmee geef je nu net een van de redenen waarom het voor een producer soms beter kan zijn om iets geheim te houden. Als alle sets lang van te voren worden aangekondigd, houden te veel mensen hun hand te lang op de knip en verdient een producer weinig meer. Er zijn vast mensen die hun geld bewaarden voor Rotterdam, maar nu besluiten Rotterdam toch maar over te slaan voor Doesburg. Maar voordat Doesburg uit is, lekt er misschien weer een mooier orgel uit, dus dan toch ook maar geen Doesburg. Op die manier is voor Jiri de lol er snel af.


Als een producer het geheim houdt kopen de mensen sample-set’s die heden aangebonden worden.
Komt er dan een nieuwe sample-set uit (die men naar alle waarschijnlijkheid ook wil hebben) is er geen geld meer, want er is juist een andere sample-set aangekocht.
Voor mij is het daarom beter het te weten wat er nieuw gaat uitkomen om daar dan vervolgens op te wachten en geen overhaaste aankopen te doen waar je later eventueel spijt van krijgt.

En hoeveel verschillende sample-set heb je nodig om deftig orgel te kunnen spelen?
Sample-sets verouderen, de opname techniek verandert steeds, als ook de processing achteraf.
Oudere sample-sets geraak je niet gemakkelijk of nauwelijks kwijt op de tweede hands markt.
En elke keer een nieuwe(uitmuntende) sample-set aanschaffen is ook een dure aangelegenheid.

Maar gelukkig is een ieder vrij om daar zelf over te beslissen.

Willem.

Berichten: 320

Geregistreerd: 16 apr 2012 12:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 21 nov 2012 17:57

Re: Sonus Paradisi: Walcker, Martinikerk Doesburg?

Marien schreef:Afgelopen vrijdag hadden Jan Peter Teeuw en ik daar ons presentatieconcert en dat viel niet mee qua orgel. Neo-barok, weinig grond, geen hobo of flute harmonique, veel snaterende tongwerken, slechte aanspraak van 16 voeten en tongwerken. We hebben niet meer dan 2 vulstemmen gebruikt: de ruispijp van het HW en de mixtuur van het BW en geen octaven 2', en nog klaagden de mensen dat ze het een scherp orgel vonden zonder grond. Voor romantici onder ons is Doesburg dan een betere optie, hoewel dat orgel ook weer erg Duits is, vooral geschikt voor Liszt en Reger.


Mooie analyse Marien. Persoonlijk heb ik sowieso mijn vraagtekens bij Rotterdam. Tja, het is leuk om het grootste orgel van nederland in je huiskamer te hebben, maar heel veel mensen hebben er qua ram ook geen ruimte voor en moeten dan specifiek gaan uitbreiden. Ik neem aan dat Jiri hierbij ook niet kiest voor een opbouw in volumes, dat is wat mij betreft echt een pre aan de door Milan gesampelde grootheden.

Om ontopic te blijven, Doesburg lijkt me ook geen kleintje als daar ook nog tremulanten bij komen. Het is wel een echte wegdromer, Jiri weet op Rotterdam na zijn orgels goed uit te zoeken.
Avatar gebruiker

Berichten: 208

Geregistreerd: 18 apr 2012 10:35

Woonplaats: Almere

Bericht 21 nov 2012 23:58

Re: Sonus Paradisi: Walcker, Martinikerk Doesburg?

Toch denk ik ook dat het voordelen heeft om eerder te zeggen dat er een sampleset aankomt:

1. je maakt mensen lekker en nieuwsgierig.
2. Als mensen binnenkort een romantisch orgel willen aanschaffen, dan kijk je bij het huidige aanbod en er is een grote kans dat het dan bij de concurrent wordt aangeschaft. Nu mensen dit weten, kunnen ze beslissen om te wachten en eerst naar het orgel in Doesburg te gaan kijken.

Ik denk dat het voor Voxus goed is geweest dat ze vroeg hebben aangegeven dat Tholen binnenkort als sampleset wordt aangeboden. Mensen die een romantisch "koraalorgel" willen aanschaffen, zullen nu misschien hun geld bewaren en het aan Tholen uitgeven. Als men dit niet wist, zou men waarschijnlijk al iets anders hebben aangeschaft en geen geld meer over hebben voor Tholen.
Muziek maak je met je oren.

Berichten: 296

Geregistreerd: 08 maart 2011 22:05

Woonplaats: Elspeet

Bericht 22 nov 2012 12:37

Re: Sonus Paradisi: Walcker, Martinikerk Doesburg?

Leonard schreef:
Marien schreef:Jiri weet op Rotterdam na zijn orgels goed uit te zoeken.


Alvast wat orgelinfo......... http://web.onetelnet.nl/~anjo/geschiedenis.htm

WiBo
Avatar gebruiker

Berichten: 196

Geregistreerd: 17 feb 2011 13:39

Bericht 22 nov 2012 14:26

Re: Sonus Paradisi: Walcker, Martinikerk Doesburg?

Iets wel of niet van te voren aankondigen heeft idd 2 kanten en het is maar net de vraag welke het zwaarst weegt. Ik neig ook naar de kant om het maar alvast te weten om hier middelen voor te reserveren zeker als de verwachting is dat een orgel erg geliefd zal zijn (zoals bv. Utrecht en Tholen)
Wat je wel hebt, is dat mensen allemaal gaan mailen met de vraag wanneer het dan komt en dat is lastig. Als je dan ook nog een datum noemt en het loopt vervolgens maanden uit (zoals bij Salisburry) creëer je m.i. toch onvrede bij veel mensen.

Het toeval wil trouwens dat Jiri al van plan was om Doesburg tegelijk met Rotterdam aan te kondigen. Doesburg is natuurlijk een heel ander orgel voor de liefhebber van Duitse en Franse Romantiek. Barok kun je er minder goed op kwijt alhoewel er zeker invloeden van Silberman in de vulstemmen zitten en zo zijn veel stemmen uitgebouwd to volledig 6 octaven! ivm de Superkoppels.

Lia

Berichten: 82

Geregistreerd: 22 feb 2011 19:30

Woonplaats: Schiedam

Bericht 22 nov 2012 14:41

Re: Sonus Paradisi: Walcker, Martinikerk Doesburg?

Cribo schreef:Hou de mail in de gaten zou ik zeggen...

Jiri heeft zojuist zowel Rotterdam als Doesburg aangekondigd op het HW-forum. Rotterdam kost € 643.20, vanaf nu te downloaden. Doesburg wordt verwacht rond mei 2013.
En hij geeft tot 20 december 10% korting op Zwolle, Dom Bedos, Krzeszow, Utrecht, Prague Baroque, Santanyi, Palma, en Velesovo!

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 22 nov 2012 20:43

Re: Sonus Paradisi: Walcker, Martinikerk Doesburg?

Berichten: 320

Geregistreerd: 16 apr 2012 12:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 18 mei 2013 22:36

Re: Sonus Paradisi: Walcker, Martinikerk Doesburg?

Gerrit schreef:Er zijn vast mensen die hun geld bewaarden voor Rotterdam, maar nu besluiten Rotterdam toch maar over te slaan voor Doesburg. Maar voordat Doesburg uit is, lekt er misschien weer een mooier orgel uit, dus dan toch ook maar geen Doesburg. Op die manier is voor Jiri de lol er snel af.


Een mooier orgel: Dudelange bijvoorbeeld? Ook vier klavieren en romantisch.

Overigens is het nu mei 2013, ik ben benieuwd wanneer we meer over dit orgel gaan horen.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 18 mei 2013 22:56

Re: Sonus Paradisi: Walcker, Martinikerk Doesburg?

Leonard schreef:
Gerrit schreef:Er zijn vast mensen die hun geld bewaarden voor Rotterdam, maar nu besluiten Rotterdam toch maar over te slaan voor Doesburg. Maar voordat Doesburg uit is, lekt er misschien weer een mooier orgel uit, dus dan toch ook maar geen Doesburg. Op die manier is voor Jiri de lol er snel af.


Een mooier orgel: Dudelange bijvoorbeeld? Ook vier klavieren en romantisch.

Overigens is het nu mei 2013, ik ben benieuwd wanneer we meer over dit orgel gaan horen.

The sample set exists now as a working development version. It will be sent to beta-testers stil during May 2013 and it could be released when the testing is finished, i.e. sometimes between June-September

dit staat op de site van Jiri


gr
JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 20 mei 2013 18:52

Re: Sonus Paradisi: Walcker, Martinikerk Doesburg?

Een mooier orgel: Dudelange bijvoorbeeld? Ook vier klavieren en romantisch.

Grappis dat hier dit orgel al wordt genoemd, en dat het (als het dan ook echt gaat komen) opeens zoveel duscussie oproept...
Volgende

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com