Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Speakers of hoofdtelefoon

Toon actieve onderwerpen


Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 26 maart 2011 07:09

Speakers of hoofdtelefoon

Deze quote komt van: viewtopic.php?f=7&t=111 (Rik stelt zich voor):
dus meestal zal ik met mijn AKG K701 hoofdtelefoon op spelen.

Geen probleem, ik ben van mening dat je bij Hauptwerk, zeker bij de 'niet Surround'-sets, het meest realistische resultaat krijgt met een hoofdtelefoon.

Omdat ik dit een heel interessante discussie vind, heb ik hem afgesplitst naar een nieuw onderwerp.

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 26 maart 2011 11:25

Re: Rik stelt zich voor

Al heb ik mijn AKG 501 al héél lang niet meer gebruikt!
De weergave via mijn 4 monitoren en subwoofer is veel aantrekkelijker dan de hoofdtelefoon.

Anton
Laatst bijgewerkt door Anton Heger op 26 maart 2011 13:03, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker

Berichten: 111

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:35

Woonplaats: Urk

Bericht 26 maart 2011 12:50

Re: Rik stelt zich voor

Ik ben het zeker met Anton eens, op mijn orgel zitten 2 monitoren en een subwoofer. Het geluid dat via speakers tot je komt, is kompleet anders dan als het geluid via een hoofdtelefoon komt. Vooral als het geluid iets harder kan heb ik er persoonlijk veel meer gevoel bij, oke het komt niet in de buurt van de beleving in de kerk maar het is wel beter dan een goede hoofdtelefoon. :oops:

Natuurlijk kun je in een flat niet onbeperkt decibellen produceren, vandaar dat ik me ook kan voorstellen dat een hoofdtelefoon een beter beleving geeft. Als je die wel kunt opendraaien. :roll:

Groet Lubbert

Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 26 maart 2011 13:18

Re: Speakers of hoofdtelefoon

Anton en Lubbert, ik ben echt verrast door jullie antwoorden, heel interessant, ben ook benieuwd naar meningen van anderen.

Zelf vind ik dat je bij de 'puur stereo' (niet Surround) sets via de hoofdtelefoon veel meer detail hoort.

Bij Surround sets vind ik het zeker wel een grote toevoeging dat je galm uit andere speakers hoort. Ook een subwoofer geeft lagere klanken dan een hoofdtelefoon. Van iemand anders heb ik gelezen dat hij de combinatie van hoofdtelefoon met subwoofer het mooiste vond.
Maar ik blijf bij mijn voorkeur voor hoofdtelefoon i.p.v. speakers, hoewel ik volgens mij 4 hoge kwaliteit active speakers + subwoofer heb.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 26 maart 2011 13:37

Re: Speakers of hoofdtelefoon

bij de juiste speakers is een hoofdtelefoon alleen noodzakelijk als je de buren tot vriend wilt houden.

als je verschilt hoort met of zonder hoofdtelefoon, dan zijn je speakers niet oke :evil:

geluids weergave via een hoofdtelefoon zorgt ervoor dat er minder detail verloren gaat, ons gehoor is heel vernuft

Bij BOSE weten ze dat, en die versterken juist het afgaande detail opnieuw, en mixen dit realtime opnieuw, zodat detail kunstmatig behouden blijft.

dit genoemde detail zal je met de gangbare monitor speakers nooit terug beleven, omdat deze enig zins vlak/neutraal worden gefilterd en afgesteld.

helaas wil je de beleving terug vangen zoals je die ervaart middels een koptelefoon, dan kom je toch weer uit op high-end speakers / of zelfbouw.

met de samenstelling die ik nu heb, speel ik nooit met hoofdtelefoon

mijn enige ontbrekende schakel in de high-end keten is nog een buizen versterker, maar die komt nog :!:


groeten
Jan Wim
Laatst bijgewerkt door Jan Wim op 26 maart 2011 14:33, in totaal 1 keer bewerkt.
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 566

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:12

Bericht 26 maart 2011 14:03

Re: Speakers of hoofdtelefoon

Sinds twee weken heb ik een hoofdtelefoon aansluiting op mijn orgel. Ik kan er nog steeds niet aan wennen en ik maak er dan ook alleen gebruik van als het echt niet anders kan.
Mijn voorkeur gaat uit naar de opstelling van 2 speakers voor en 2 achter met een subwoofer voor de laagste tonen.

Berichten: 241

Geregistreerd: 12 feb 2011 15:29

Woonplaats: Labranza - Temuco - Chili

Bericht 26 maart 2011 14:29

Re: Speakers of hoofdtelefoon

De enkele keren dat ik met hoofdtelefoon speel is ’s nachts als ik niet kan slapen.
Veder ben ik het met Jan Wim eens.
Niet alleen de luidspreker maar ook de versterker (s) is / zijn niet onbelangrijk, deze twee componenten moeten ook op elkaar af gestemd zijn.

Willem.

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 26 maart 2011 15:33

Re: Speakers of hoofdtelefoon

Niet alleen de luidspreker maar ook de versterker (s) is / zijn niet onbelangrijk, deze twee componenten moeten ook op elkaar af gestemd zijn.

Eens!
Enin de afgelopen jaren heb ik al drie paar passieve luidsprekers opgeblazen, omdat ze dus niet op elkaar afgestemd waren :mrgreen:
Mijn advies: koop 2 of 4 actieve monitoren plus een subwoofer. Dan zit de versterker in de luidspreker en is de afstemming altijd goed.
Mijn ervaring is dat je voor een prijs van 150 euro per stuk als héél goede monitoren kunt kopen!
Bijvoorbeeld de Tannoy Reveal 501. Maar dan wel in combinatie met een goede sub.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 26 maart 2011 20:13

Re: Speakers of hoofdtelefoon

Anton Heger schreef:
Niet alleen de luidspreker maar ook de versterker (s) is / zijn niet onbelangrijk, deze twee componenten moeten ook op elkaar af gestemd zijn.

Eens!
Enin de afgelopen jaren heb ik al drie paar passieve luidsprekers opgeblazen, omdat ze dus niet op elkaar afgestemd waren :mrgreen:
Mijn advies: koop 2 of 4 actieve monitoren plus een subwoofer. Dan zit de versterker in de luidspreker en is de afstemming altijd goed.
Mijn ervaring is dat je voor een prijs van 150 euro per stuk als héél goede monitoren kunt kopen!
Bijvoorbeeld de Tannoy Reveal 501. Maar dan wel in combinatie met een goede sub.



Inderdaad Anton Tannoy levert prijs kwaliteit een aardig produkt, alleen daar ga je nooit het hoofdtelefoon gevoel bij krijgen.
high-end is toch al snel rond de 600-900 euro per box.

maar voor de 150 euro voor de Tannoy ben je zeker niet slecht uit, qua filters en spoelen zitten er betere materiaalen in dan monitor's die het drie voudige kosten.

maarja het is maar net wat is je doel, en wat heb je te besteden.

ikzelf ben al jaren op zoek naar een buizen versterker van een bepaald merk, maarja nieuw moet ik er rond de 11.500,- euro voor aftikken en dat vindt ik toch wel te gek.

ben driftig op zoek naar een 2e hands geduld is een schone zaak
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 07 apr 2011 11:13

Re: Speakers of hoofdtelefoon

Ik heb een Subwoofer van Magnat, de Monitor Supreme 301A, anderhalfjaar terug bij Conrad voor 200,- Nu bij Eshop.nl voor maar 185,-, daarbij heb ik de Monitor Supreme 200, twee stuks, incl. bezorgkosten 131,-.
Alles via een ca. 20 jaar oude Sanyo versterker, heel simpel 2x 100 watt vanaf 10hz.
Ik ben dik tevreden, hoor zelfs meer dan met de hoofdtelefoon, die hoofdtel. zal wel niet helemaal hét zijn, maar ook na het luisteren met een voor mij errug dure welke ik eens mocht gebruiken, een Sennheiser, was ik niet zo tevreden, dan met het setje wat ik nu heb.
Het is een budget opstelling, maar ik heb wel een super geluid, temeer daar die sub tot 16hz gaat!
In mijn beleving kan hier geen hoofdtelefoon tegenop.

Ach, het is maar net hoe hoog je de lat legt. Ik ben tevreden en daar gaat het toch zeker om.
Heb ik dan geen wensen meer? Ja ja, een derde klavier erbij, maar deze a technische jongen gaat dat niet lukken, heel de kast eraan en alles laten doen, ja, zodra het schip met geld er is... ;)

Wat ik maar zeggen wil, ook voor weinig geld kun je stevig genieten. Zonder hoofdtelefoon.
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 5

Geregistreerd: 26 mei 2012 19:19

Woonplaats: Zoetermeer

Bericht 05 jun 2012 16:53

Re: Speakers of hoofdtelefoon

Ik vindt de (goede) hoofdtelefoon erg mooi.
ik ben pas voorzichtig begonnen met hauptwerk (nu nog free versie).
om het rustig op te bouwen zocht ik goedkope speakers voor het audio geluid.

Nou heb ik Logitech Z 623 2.1 op de computer staan.
Ik had er niet de mooiste verwachtingen van... maar ze bevallen mij verbazingwekkend goed.
Het zal het vast niet halen bij prof. active speakers ... maar het pedaal doet nu wel de deur sponningen trillen.
maar de hoge tonen blijven ook paraat.
handig is de knop om de bass te regelen van de speakers... voor als de bas te overheersend is.

Als je een goedkoop alternatief wil vindt ik deze wel een aanrader.

Later komen die prof. speakers wel :)


Marco van der kruk
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 05 jun 2012 17:44

Re: Speakers of hoofdtelefoon

Een koptelefoon kan best goed klinken en is erg handig als het laat wordt of als de rest van het gezin een beetje orgelmoe wordt. Heb zelf een Senheiser hd959 en dat bevalt verder goed. Het grote nadeel vindt ik dat het hele orgel geplaatst is tussen je linker en rechter trommelvlies. Het orgel staat opgesteld in je hoofd terwijl je met speakers opgesteld voor je en ook achter je, ook op fysieke manier het orgel uit de juiste richting laat komen. Dit klinkt in mijn optiek toch natuurlijker.
Dus voor mij toch liever speakers.

Groet Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 139

Geregistreerd: 11 feb 2012 20:31

Woonplaats: Huizen

Bericht 05 jun 2012 18:55

Re: Speakers of hoofdtelefoon

Beste Foralen,

ik ben begonnen met een een oude Denon set met Quadral Rondo boxen van dezelfde leeftijd. Goede specs met name de luidsprekers, maar wel een beetje weinig laag. Een maand of wat geleden een AKG 601 op de (mijn) kop getikt et voila, ik ken mijn orgel niet meer terug. Meer bas, ondanks dat sommigen zeggen dat je met een hoofdtelefoon bas gaat missen. Ik heb eerder een Sennheiser getest en die was veel te wollig, en veel te weinig detail. Dat is nu echt verleden tijd. Ik speel dus nu vaak met de hoofdtelefoon op. En als te telefoon gaat dan hoor ik hem ook nog (open systeem hoofdtelefoon). Als vrijgezel hoef ik met weinig mensen rekening te houden, alleen een beetje met de buren, maar het is geweldig.

De beleving is goed en ruimtelijk. Bij mijn vroegere pedalharmonium voelde ik de bassen in de toesten. De hele kast resoneerde er lustig op los. En dat lukt mijn hoofdtelefoon niet.

Ik heb dus het vermoeden dat de luidspreker beleving vooral zit in het voelen van de lage tonen, het resoneren van je vers gestreken overhemd, het trillen van je snorharen en noem maar op. En als mijn snorharen nu gaan trillen door de hoofdtelefoon moet ik hem even een kwartslag draaien, dan kan ik mijn bladmuziek ook weer zien. :lol:

Belangrijkste, maak je eigen keus en geniet met vele maten mooie muziek.
Boudewijn

Er bestaan 3 soorten topic's
[<>] Meesterwerken [<>] Slecht gecomponeerde fuga's [<>] Seriele composities [<>]
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 05 jun 2012 19:42

Re: Speakers of hoofdtelefoon

Vrijgezel met een gesteven overhemd....dacht niet dat het kon!

Interessant dat je dus de AKG veel beter vindt klinken dan de Sennheiser. Als Sennheiser-gebruiker wil ik toch nog weleens een a-b test doen om te bezien, of ik het ook zo ervaar. Is altijd ee ngoede inverstering vind ik. In mijn situatie zijn het niet de Buren, maar vooral de zwakke Muren, die ik niet durf aan te sturen met 16 Hz.....

HG

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 139

Geregistreerd: 11 feb 2012 20:31

Woonplaats: Huizen

Bericht 05 jun 2012 22:10

Re: Speakers of hoofdtelefoon

Geert,

klinkt altijd interessant 16Hz. Ik lees hier veel over subwoofers en hoofdtelefoons. Toen ik de spec van mijn geluidskaart (M-audio) zag wist ik ook dat een subwoofer tot 10HZ niks toevoegt omdat de geluidskaart slechts van 20Hz-20kHz loopt. Het kan verkeren.

ps. waren ze maar te koop die stugge katoenen overhemden
Boudewijn

Er bestaan 3 soorten topic's
[<>] Meesterwerken [<>] Slecht gecomponeerde fuga's [<>] Seriele composities [<>]

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 05 jun 2012 22:21

Re: Speakers of hoofdtelefoon

Boudewijn schreef:Geert,

klinkt altijd interessant 16Hz. Ik lees hier veel over subwoofers en hoofdtelefoons. Toen ik de spec van mijn geluidskaart (M-audio) zag wist ik ook dat een subwoofer tot 10HZ niks toevoegt omdat de geluidskaart slechts van 20Hz-20kHz loopt. Het kan verkeren.

ps. waren ze maar te koop die stugge katoenen overhemden


10HZ niks toevoegt omdat de geluidskaart slechts van 20Hz-20kHz

precies er zijn maar weinig geluidskaarten die onder de 20Hz duiken.........

ene 16Hz ik wil dat weleens horen in een een doorsnee woning?? je hebt al gauw 18mtr vrije uitstralingsruimte nodig vanuit je sub om 16Hz te kunnen opbouwen.
zonder obstakels in die lijn.

gaat in mijn huiskamer niet lukken, misschien voor de groter behuisden onder ons weggelegd :o

gr

Jan Wim
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 194

Geregistreerd: 05 maart 2011 18:31

Bericht 05 jun 2012 22:31

Re: Speakers of hoofdtelefoon

Geert schreef:In mijn situatie zijn het niet de Buren, maar vooral de zwakke Muren, die ik niet durf aan te sturen met 16 Hz.....


Jan Wim schreef:ene 16Hz ik wil dat weleens horen in een een doorsnee woning?? je hebt al gauw 18mtr vrije uitstralingsruimte nodig vanuit je sub om 16Hz te kunnen opbouwen.
zonder obstakels in die lijn.

gaat in mijn huiskamer niet lukken, misschien voor de groter behuisden onder ons weggelegd :o

gr

Jan Wim


Het voordeel van die zwakke muren van Geert is dan weer dat je die sub maar een keer hoeft aan te zetten om die extra uitstralingsruimte te creëren.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 06 jun 2012 17:43

Re: Speakers of hoofdtelefoon

Boudewijn schreef:Toen ik de spec van mijn geluidskaart (M-audio) zag wist ik ook dat een subwoofer tot 10HZ niks toevoegt omdat de geluidskaart slechts van 20Hz-20kHz loopt. Het kan verkeren.
Boudewijn

Het is niet zo zwart wit als je doet voorkomen

Mijn geluidskaart geeft in de specs aan: Frequency Response: 20Hz - 20kHz +/- 0.1 dB
Zoiets zal ook gelden bij andere geluidskaarten. De geluidskaart stopt niet bij 20 Hz maar gaat in het lage door.
Kortom de 16 HZ wordt in mijn geval heus wel gehaald door de geluidskaart, alleen bij bijv. - 0.5 dB (dat staat niets in de specs)

Evert-Jan

Berichten: 547

Geregistreerd: 17 jan 2012 21:06

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 07 jun 2012 15:30

Re: Speakers of hoofdtelefoon

Mijn Geluidskaart geeft aan 5 hrz -192 khz. Ik moet eerlijk zeggen als je de ruimte heb hoor je de 32 voets registers goed (ligt ook aan de speakers uiteraard) anders ervaar je het meer.
Mijn ervaring is dat weergave via speakers te verkiezen is boven koptelefoon. Ik heb een AKG 702 en RME UCX geluidskaart , met zowel Adam als Dynaudio speakers en Adam subwoofer.
Ik heb gisteren de UFX van RME gehoord en die klonk nog beter dan de UCX van RME.
latency is zonder problemen terug te draaien naar 0256

Het is wel zo dat speakers in de ene huiskamer anders klinken dan in de andere huiskamer en dat geld niet voor een koptelefoon

Ik heb en test gedaan met dynaudio in een kerk en het opmerkelijke was dat ze op een meter van de grond nergens naar klonken, maar op de grond klonken ze geweldig. Alleen geen draagkracht.

Berichten: 547

Geregistreerd: 17 jan 2012 21:06

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 07 jun 2012 15:34

Re: Speakers of hoofdtelefoon

Boudewijn schreef:Geert,

klinkt altijd interessant 16Hz. Ik lees hier veel over subwoofers en hoofdtelefoons. Toen ik de spec van mijn geluidskaart (M-audio) zag wist ik ook dat een subwoofer tot 10HZ niks toevoegt omdat de geluidskaart slechts van 20Hz-20kHz loopt. Het kan verkeren.

ps. waren ze maar te koop die stugge katoenen overhemden



hallo Boudewijn,

Ik heb lopen zoeken naar een subwoofer tot 10 hrz maar die kon ik niet vinden, het liefste zou ik er een hebben tot 8 hrz ivm de samples van Inspired accoustics. Als je een oplossing hebt graag. De bijpassende bak (ruimte) lukt wel denk ik.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 07 jun 2012 17:51

Re: Speakers of hoofdtelefoon

Andre schreef:Mijn Geluidskaart geeft aan 5 hrz -192 khz.
Andre
Slip of the pencil??
Je mixt frequency response en sample rate

Op http://www.rme-audio.de/en_products_fireface_ucx.php lees ik dat de 6 uitgangen het volgende aankunnen
Frequency response @ 44.1 kHz, -0.1 dB: 5 Hz - 20.4 kHz
Frequency response @ 96 kHz, -0.5 dB: 5 Hz - 45 kHz
Frequency response @ 192 kHz, -1 dB: 5 Hz - 90 kHz

De UFX heeft een iets ander bereik: http://www.rme-audio.de/en_products_fireface_ufx.php
Frequency response @ 44.1 kHz, -0.5 dB: 5 Hz - 22 kHz
Frequency response @ 96 kHz, -0.5 dB: 5 Hz - 34 kHz
Frequency response @ 192 kHz, -1 dB: 5 Hz - 50 kHz

Berichten: 547

Geregistreerd: 17 jan 2012 21:06

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 07 jun 2012 18:19

Re: Speakers of hoofdtelefoon

Hallo Evert-Jan,,

Je hebt helemaal gelijk.Ik had het niet helemaal goed gelezen. Meestal let ik op het laagste bereik.

Sorry voor de misleiding :oops: , maar ze klinken geweldig.

mvg

André

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 07 jun 2012 21:54

Re: Speakers of hoofdtelefoon

Andre schreef:Mijn Geluidskaart geeft aan 5 hrz -192 khz. Ik moet eerlijk zeggen als je de ruimte heb hoor je de 32 voets registers goed (ligt ook aan de speakers uiteraard) anders ervaar je het meer.
Mijn ervaring is dat weergave via speakers te verkiezen is boven koptelefoon. Ik heb een AKG 702 en RME UCX geluidskaart , met zowel Adam als Dynaudio speakers en Adam subwoofer.
Ik heb gisteren de UFX van RME gehoord en die klonk nog beter dan de UCX van RME.
latency is zonder problemen terug te draaien naar 0256

Het is wel zo dat speakers in de ene huiskamer anders klinken dan in de andere huiskamer en dat geld niet voor een koptelefoon

Ik heb en test gedaan met dynaudio in een kerk en het opmerkelijke was dat ze op een meter van de grond nergens naar klonken, maar op de grond klonken ze geweldig. Alleen geen draagkracht.



Ik heb en test gedaan met dynaudio in een kerk en het opmerkelijke was dat ze op een meter van de grond nergens naar klonken, maar op de grond klonken ze geweldig. Alleen geen draagkracht.



.


Hoi Andre,

dit komt mede door dat de Dynaudio een te smal lijf heeft.

zet de zelfde speakers in een body waar genoeg materiaal omheen zit en je hebt een totaal ander beeld.

zoals je al aangeeft op de grond klinken ze beter, omdat dan de vloer al als
afstralings afgifte werkt.

als je ze hoger plaatst in een grote ruimte, kan je de afstraling vergroten door meer materiaal rondom de speaker te maken zodat deze in de vrije ruimte ook zijn afzet kwijt kan.

probeer maar eens om de buitenwerkse afmeting van je speakerkast pas te maken in een plaat mdf die 15 cm rondom breder is..

dan heeft de speaker het in de grote ruimte veel makkelijker

gr

Jan Wim


.
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 238

Geregistreerd: 13 feb 2011 13:44

Woonplaats: apeldoorn

Bericht 07 jun 2012 22:48

Re: Speakers of hoofdtelefoon

Hallo allemaal,

Wat me tot nu toe opvalt aan deze hele discussie, is dat ik niemand hoor over
draadloze hoofdtelefoons. Gebruikt iemand deze ook, en wat zijn dan de ervaringen?
Ik heb zelf al jaren een Phillips draadloze hoofdtelefoon, omdat de aansluiting
aan de voorkant onder de klavieren zit, en ik elke keer ruzie had met mijn pedaal en de draad.

Ik heb inderdaad geen vergelijkingsmateriaal, maar ik vind deze nog steeds prettig.
Hij word na 12 jaar trouwe dienst wel minder, dus ik moet wel op zoek naar een nieuwe :(

groeten Jochum
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 07 jun 2012 23:06

Re: Speakers of hoofdtelefoon

Jochum, vervang je draadloze koptel door een draadgebonden Sennheiser of AKG en je hebt meteen een grote kwaliteitsverbetering te pakken.

zowel de totale dynamiek als de sign-ruisverhouding van een wireless set, zelfs van een gerenommeerd merk, is dermate beneden de maat, dat het ecfht alleen toepasbaar is om bv als oplossing om tv-programma's te volgen.

Dit kan ook bijna niet anders, gezien de complexiteit van de toegepaste technieken. Meestal is dit gebaseerd op een FM-zender en ontvanger.

Bij Bluetooth doet zich weer en heel ander probleem voor. Dit is een digitale wireless interface, die dus geen last heeft van analoge transmissie-eigenschappen, maar hier is het weer het belabberde coderingsmodel, dat hifi-weergave in de weg staat.

een slecht soort mp3 zeg maar. Je zou wel een koptel met ingebouwde Wifi willen hebben, daar heb je veel meer bandbreedte ter beschikking, zoals al blijkt uit de prima werkende wireless audio/video interfaces die er bestaan.

Maar wellicht is mijn marktkennis te beperkt, en bestaat zoiets al.....

HG

Geert
Volgende

Keer terug naar Algemene discussie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com