nieuw zelfbouw kistorgel
Ik heb een Eminent orgel met HW, dus heb ik het nodig nee, maar ja, de drang om te bouwen is er.
De Eminent staat op de 2e verdieping en kan alleen door het raam naar buiten, dat vond ik zo onhandig dat ik de andere 2 orgels demontabel heb gemaakt, en inmiddels beide al een keer verhuisd heb.
De ruimte die ik heb is nogal beperkt, dus een groot instrument is niet echt een optie.
Omdat ik eigenlijk alleen oude muziek speel heb ik meestal aan 1 klavier voldoende, en het pedaal gebruik ik ook nauwelijks.
Verder zou het mooi zijn als het orgel in 3 delen in een auto kan om het bij concertjes te kunnen gebruiken en ook via een trap verhuisd kan worden.
Zo kwam ik op het idee een kistorgel te maken.
Via internet zag ik het prachtige kistorgel van orgelmaker Rini Wimmenhove http://www.huisorgelbouw.nl/page/Fotopagina_22/, en dat heb ik in gedachten bij wat ik wil gaan maken.
Inmiddels met de ombouw bezig zie foto.
Maar wat er precies in komt moet nog ingevuld worden.
Het ondergedeelte blijft leeg zodat er uitbreiding mogelijk is voor een inschuifbaar pedaal.
Het middendeel voor de geluidsweergevers
En het bovenste deel, moet het klavier de electronica en ook nog een (mini) computer komen.
Gelukkig heb ik de tijd. Mijn electronica kennis is minimaal, maar ik weet dat ik hier op het forum alle hulp kan krijgen als ik er niet uit kom.
Ik ben nu nog druk bezig met de kast, Ik had aanvankelijk een al gemidificeerd staartklavier gekocht, maar bij nader inzien was dit toch wel een flink gewicht, en bleef er niet veel ruimte over. Ik wil nu een Fatar Ivory klavier aanschaffen.
Ik denk aan 2 Adam geluidsdragers TV7 of TV8
Mini computers?
Jullie zien, nog veel uit te zoeken, maar voorlopig ben ik lekker bezig.
Ik zal van tijd tot tijd jullie op de hoogte houden van mijn vorderingen.