Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Van Harmonium naar Hauptwerk

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 99

Geregistreerd: 22 jun 2018 07:59

Bericht 14 jul 2021 08:59

Re: Van Harmonium naar Hauptwerk

Jaap380 schreef:Ik zou de reedcontacten op een lat plaatsen, zodat je die lat later alsnog in hoogte kunt verschuiven t.o.v. de magneten.


Dat is een goeie, is kijken hoe of dat ik dat in elkaar kan flansen.

Jaap380 schreef:Ik denk niet dat je het pedaal zomaar in het midden van het orgel kunt plaatsen. Let wel even op de positionering van pedaal t.o.v. het klavier.


Tja dat weet ik, alleen heb ik in deze weinig/geen keus. Ben al blij dat ik dit compacte pedaal heb wil de orgelbank zo maken dat hij links en rechts tussen het pedaal en de orgelkast valt. Als we dan alles in elkaar schuiven neemt dit de minste ruimte in.
Met vriendelijke groet,
Johan.

van Harmonium naar Hauptwerk

Berichten: 99

Geregistreerd: 22 jun 2018 07:59

Bericht 31 maart 2022 09:17

Re: Van Harmonium naar Hauptwerk

Inmiddels zijn wel al weer 3 kwart jaar verder. Tussen alle bedrijven door toch nog wat kunnen knutselen. Het pedaal is helemaal uit elkaar geweest, nieuw lakje erop en voorzien van reedcontacten. Toen ik klaar was met testen werd de noodzaak van een orgelbank toch wel wat meer gevoeld. Daar waren we inmiddels al mee begonnen, maar ik had niet altijd zin in een koude donkere schuur... Gelukkig hadden we afgelopen weken mooi weer dus zijn we flink opgeschoten. Hieronder wat foto's van het resultaat:

1.jpg


2.jpg


3.jpg


4.jpg


Hij moet nog glad opgeschuurd worden, een beetje bijkleuren met beits en dan een blanke lak erop. Of misschien zet ik hem wel in de wasolie, nog geen beslissing in genomen. De volgende stap wordt dan om het orgel 10cm hoger te zetten, opzich is dat geen probleem alleen de afwerking met de plint moet ik is goed over nadenken. Idee is nu om de huidige plint te verwijderen en een nieuwe die 10cm hoger is te maken. Daarnaast heb ik de trappers eruit gehaald, deze komen wat verder verdiept in het console op een paar voetpedalen. Weet nog niet hoe functioneel of dat het gaat worden, maar ze staken te ver uit dus er moest iets aan gedaan worden.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Met vriendelijke groet,
Johan.

van Harmonium naar Hauptwerk
Vorige

Keer terug naar Speeltafels (o.a. bouw)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com