Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Pistons bij Laukhuff klavieren?

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 13 sep 2021 16:09

Re: Pistons bij Laukhuff klavieren?

anco.marijs schreef:Jaap, hoe heb je de nummering op de knopjes gedaan?

Die heb ik (nog) niet gedaan. Ik weet van Martin den Boer dat hij sheets gebruikt heeft, printen, en vervolgens rondjes uit knipt en achter het glaasje plaatst.
Hij vervangt de koele leds ook door warmgele kerstverlichtingslampjes, maar dat gaat mij verder dan ik wil... :D
Het mooiste orgel maak je zelf.
Avatar gebruiker

Berichten: 461

Geregistreerd: 01 jan 2015 22:51

Woonplaats: Zeeland

Bericht 13 sep 2021 21:10

Re: Pistons bij Laukhuff klavieren?

Ah, je kan dus wel fatsoenlijk achter het glaasje komen? Met een soort transparant papier ofzoiets?
LEDjes vervangen is ook nog een idee...

Berichten: 415

Geregistreerd: 08 dec 2015 21:56

Woonplaats: Benthuizen

Bericht 13 sep 2021 23:48

Re: Pistons bij Laukhuff klavieren?

Ik heb het nog weer anders gedaan. In het glaasje zit een kunststof wit kapje. Dat heb ik vervangen door een 3D-geprint exemplaar.
De 3D geprinte kapjes zijn in 2 kleuren geprint. Zwart om het licht te dimmen en een wat 'sjieke' uitstraling te hebben, de tekens zijn van doorzichtig materiaal.

Foto pistons.jpg
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker

Berichten: 461

Geregistreerd: 01 jan 2015 22:51

Woonplaats: Zeeland

Bericht 14 sep 2021 09:40

Re: Pistons bij Laukhuff klavieren?

Dat ziet er ook heel mooi uit! Heb je zelf een 3D printer, of ergens laten doen?

Berichten: 415

Geregistreerd: 08 dec 2015 21:56

Woonplaats: Benthuizen

Bericht 15 sep 2021 15:50

Re: Pistons bij Laukhuff klavieren?

Ik heb zelf geen 3D printer. Een idee hebben is één, de uitvoering bleek wat lastiger. Verschillende 3D bedrijven konden dit niet uitvoeren omdat het 2 kleuren betreft en heel klein is.
Jaap Vis van https://www.jvs-3d.nl dacht goed mee en ik ben blij met het resultaat.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 15 sep 2021 22:36

Re: Pistons bij Laukhuff klavieren?

Cheesecorner schreef:Ik heb zelf geen 3D printer. Een idee hebben is één, de uitvoering bleek wat lastiger. Verschillende 3D bedrijven konden dit niet uitvoeren omdat het 2 kleuren betreft en heel klein is.
Jaap Vis van https://www.jvs-3d.nl dacht goed mee en ik ben blij met het resultaat.


Dat lijkt me sterk dat een bedrijf deze bi color niet kan uitprinten.

Een bedrijf wat zijn/haar diensten profesioneel aanbiedt heeft ook beschikking over hopelijk dito machines.
Een 3d printer met 2 of meer extruders is zeker mogelijk.
Deze variant is al op consumenten 3d printers mogelijk.

En als deze bedrijven gebruik maken van FDM printers is een nozzle van 0,2mm mogelijk, dus details kan je tot 1/5mm printen.
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 415

Geregistreerd: 08 dec 2015 21:56

Woonplaats: Benthuizen

Bericht 15 sep 2021 23:26

Re: Pistons bij Laukhuff klavieren?

Jan Wim schreef:Dat lijkt me sterk dat een bedrijf deze bi color niet kan uitprinten.

We hebben met verschillende bedrijven contact gehad, welke aangaven het niet te kunnen. Wellicht was het meer 'niet willen', vanwege de kleine opdracht. Jaap Vis trok z'n neus er in ieder geval niet voor op en vond het leuk om te doen.
Avatar gebruiker

Berichten: 461

Geregistreerd: 01 jan 2015 22:51

Woonplaats: Zeeland

Bericht 04 okt 2021 07:57

Re: Pistons bij Laukhuff klavieren?

Cheesecorner schreef:Ik heb het nog weer anders gedaan. In het glaasje zit een kunststof wit kapje. Dat heb ik vervangen door een 3D-geprint exemplaar.
De 3D geprinte kapjes zijn in 2 kleuren geprint. Zwart om het licht te dimmen en een wat 'sjieke' uitstraling te hebben, de tekens zijn van doorzichtig materiaal.

Foto pistons.jpg


Heb je nog tips om die kapjes eraf te halen? Ik heb er nu 2 geprobeerd, en bij alle twee zijn de klemmetjes/voetjes afgebroken

Berichten: 415

Geregistreerd: 08 dec 2015 21:56

Woonplaats: Benthuizen

Bericht 04 okt 2021 09:19

Re: Pistons bij Laukhuff klavieren?

anco.marijs schreef: Ik heb er nu 2 geprobeerd, en bij alle twee zijn de klemmetjes/voetjes afgebroken


Dat komt me bekend voor ;)
Het beste gaat het met een tangetje, eventueel met iets ertussen om beschadiging te voorkomen. Als je voorzichtig, rechtstandig trekt, heb je ze zo los.

Mocht je nu te weinig pistons hebben, dan kan ik er wel een paar opsturen. Heb nog wat reserve.
Laatst bijgewerkt door Cheesecorner op 04 okt 2021 11:22, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker

Berichten: 461

Geregistreerd: 01 jan 2015 22:51

Woonplaats: Zeeland

Bericht 04 okt 2021 10:51

Re: Pistons bij Laukhuff klavieren?

Nog maar eens een paar pogingen wagen dan.
Heb er genoeg op reserve. Was van plan om 32 knopjes te doen, had er 34 besteld. Alleen had ik bij de sneltreinvaartbestelling niet gezien dat ze per 5 verkocht werden ipv per stuk. Dus kreeg een doos met 170 knopjes. Ik heb dus ook nog wel 'wat' reserve.

Maar toch gewoon de kopjes recht omhoog trekken dus, bedankt
Vorige

Keer terug naar Speeltafels (o.a. bouw)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com