Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Midi encoder hwce2x

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 21 sep 2019 15:04

Midi encoder hwce2x

ik heb de volgende midi encoder hwce2x
Een vrij complexe kaart waarbij van alles te programmeren is.
Nu heb ik zitten stoeien met wat toewijzingen aan registerborden, maar de chaos is compleet :oops:

ik wil graag de kaart resetten , maar dat lukt voor alsnog niet…………..heeft er iemand anders ook dit type kaart?
en weet hoe een totaal reset werkt, via de software zie ik weinig verandering

reset midi.jpg
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 21 sep 2019 15:54

Re: Midi encoder hwce2x

de knop "Factory reset" lijkt mij de knop om het kaartje terug naar fabrieksinstellingen te zetten.
En daarna misschien het kaartje spanningsloos maken het programmaatje stoppen. Daarna alles opnieuw starten

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 21 sep 2019 19:35

Re: Midi encoder hwce2x

na spanningsloos maken van de kaart, lijkt de kaart wel weer actie te vertonen, alleen als ik een toets indruk en dit via midi ox bekijk blijft de midi continue doorlopen.

ik heb nog een fatarprint liggen zou ik die rechtstreeks op de scanpoort aan kunnen sluiten? om zo e.e.a te testen
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 21 sep 2019 23:18

Re: Midi encoder hwce2x

Volgens de documentatie heeft de print 6 scanmatrix connectors. Je moet voor de test dan een connector gebruiken die je nog niet geprogrammeerd hebt (die dus standaard is na de factory reset)
Ik zou alleen niet weten hoe je kunt aangeven of de diodes standaard of omgedraaid zitten. Zie ook het schema in Appendix C van het manual hoe de diodes verwacht worden te staan.
Wel dat connector 1 MIDI kanaal 1 is, connector 2 MIDI kanaal 2, enz.
Download manual: https://www.midiboutique.com/index.php? ... get&did=32
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 22 sep 2019 19:32

Re: Midi encoder hwce2x

ik heb dezelfde print, ik heb alles van hun. maar ik heb niks geprogrammeerd. de fatar klavieren er op en toewijzen in hauptwerk. het pedaal exact hetzelfde. je moet gewoon van dat speciale progje afblijven.
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 23 sep 2019 05:32

Re: Midi encoder hwce2x

Bucanier schreef:ik heb dezelfde print, ik heb alles van hun. maar ik heb niks geprogrammeerd. de fatar klavieren er op en toewijzen in hauptwerk. het pedaal exact hetzelfde. je moet gewoon van dat speciale progje afblijven.


Haha.... Henk, ik heb ooit deze kaart gekocht om juist zelf zaken te kunnen toewijzen e.d.
Op zich werkt dat goed, zat nu alleen met een reset dingetje..... Maar dat is opgelost ;)

Jij denkt dat je klavieren rechtstreeks op de encoder zitten, maar er kan best nog wel een klavierprint tussen hangen.
Op de site van MIdiB.. Staan deze beschreven voor lower en upper contacts

Een fatarprint "koud" op de encoder hangen werkt bij mij weten niet, maar durf ik niet voor 100% te claimen.Midi is niet echt mijn ding :oops:
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 23 sep 2019 11:49

Re: Midi encoder hwce2x

Jan Wim schreef:Jij denkt dat je klavieren rechtstreeks op de encoder zitten, maar er kan best nog wel een klavierprint tussen hangen.
Op de site van MIdiB.. Staan deze beschreven voor lower en upper contacts

Een fatarprint "koud" op de encoder hangen werkt bij mij weten niet, maar durf ik niet voor 100% te claimen.Midi is niet echt mijn ding :oops:

Dit klopt. Per toets heeft een Fatar klavier 2 contacten om zo de aanslaggevoelighheid te kunnen laten detecteren door de aangesloten electronica.
Bij 61 toetsen heb je dan 122 contacten en dit past niet op een 8x8 scanmatrix. Vandaar dat je via zo'n verloopprint of alleen de bovenste of alleen de onderste toetscontacten gebruikt voor de 8x8 scanmatrix.
Dit geldt ook bij de MIDI printen van Midihardware.com (daar heb je een Fat break print nodig)
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 23 sep 2019 21:05

Re: Midi encoder hwce2x

Ha , dat is waar ook, er zit nog wat tussen , een verdeel matrixje, en die gaat dan op de grote midiprint, had ik even over het hoofd gezien, sorry.
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 23 sep 2019 21:19

Re: Midi encoder hwce2x

En ik denk dat de hwce2x ook geen aanslag gevoelig ondersteund heb ik het idee, althans die optie Ben ik nog niet tegen gekomen in de software
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

lub

Avatar gebruiker

Berichten: 227

Geregistreerd: 09 feb 2011 18:12

Woonplaats: Urk

Bericht 23 sep 2019 23:01

Re: Midi encoder hwce2x

Klopt Jan Wim , maar is ook niet echt nodig .

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 24 sep 2019 06:46

Re: Midi encoder hwce2x

lub schreef:Klopt Jan Wim , maar is ook niet echt nodig .


voor de orgelsets niet echt noodzakelijk, voor piano simulatie wel
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 25 sep 2019 19:58

Re: Midi encoder hwce2x

inmiddels is de klavierprint binnen, en aangesloten fatarprint werkt keurig, in HW geen probleem.

echter zodra ik in midiox probeer te kijken is het net een highspeed lichtkrant aan data info.
dus iets zal er nog niet goed gaan, apart is wel dat HW geen vreemde conflicten laat horen
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 25 sep 2019 20:47

Re: Midi encoder hwce2x

Jan Wim

Misschien kun je aangeven welke data voorbij komt.
Of een print screen (ALT + PrtScn) en dan plakken in Paint) publiceren waarop deze data staat.
Dan hebben we tenminste een idee wat je ziet.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 25 sep 2019 21:19

Re: Midi encoder hwce2x

Evert-Jan schreef:Jan Wim

Misschien kun je aangeven welke data voorbij komt.
Of een print screen (ALT + PrtScn) en dan plakken in Paint) publiceren waarop deze data staat.
Dan hebben we tenminste een idee wat je ziet.



ik zie een doorlopende lichtkrant met deze info
midiox data voorbeeld.jpg


deze continue weergave is bij iedere willekeurige toets. met dan uiteraard de bijbehorende midi adressering
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 25 sep 2019 22:05

Re: Midi encoder hwce2x

In dit voorbeeld ziet de encoder dat de toetsen G, D en E in deze volgorde steeds achter elkaar worden ingedrukt en losgelaten. Waarbij toets D elke keer traag omhoog komt (losgelaten wordt).

Als je geen toetsen indrukt, zie je dan ook steeds data voorbijkomen?

Andere vraag:
MIDI boutique heeft 4 verschillende/soorten printen tussen een Fatar keyboard en de scannerprint.
Er zijn nl. 2 soorten Fatar keyboarden: DF en DR.
Weet je zeker dat je de juiste print hebt, passend bij jouw Fatar keyboard?

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 25 sep 2019 22:23

Re: Midi encoder hwce2x

Evert-Jan schreef:In dit voorbeeld ziet de encoder dat de toetsen G, D en E in deze volgorde steeds achter elkaar worden ingedrukt en losgelaten. Waarbij toets D elke keer traag omhoog komt (losgelaten wordt).

Als je geen toetsen indrukt, zie je dan ook steeds data voorbijkomen?

Andere vraag:
MIDI boutique heeft 4 verschillende/soorten printen tussen een Fatar keyboard en de scannerprint.
Er zijn nl. 2 soorten Fatar keyboarden: DF en DR.
Weet je zeker dat je de juiste print hebt, passend bij jouw Fatar keyboard?


Zodra ik Na starten midiox een toets indrukt en daarna loslaat stopt de data stroom niet, in hw stopt wel netjes de toon na loslaten van de toets dat is juist het vreemde.
Ik kan me haast niet indenken dat bij een niet passende klavierprint het aan de hw zijde netjes werkt.
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 25 sep 2019 22:37

Re: Midi encoder hwce2x

Dat snap ik ook niet.

Je kunt in HW de MIDI logging aanzetten en kijken wat dat oplevert:
General settings | General Preferences en tabblad Advanced preferences
optie: Diagnostics: log all MIDI messages received and sent?

Edit: nog een aanvullende vraag.
Heb jij het keyboard aangesloten zonder dat kanaal (MIDI channel 1) te programmeren of heb je de hele scanmatrix geprogrameerd? Out of the box moet de scanmatrix gewoon werken zonder programmeren.

Keer terug naar Speeltafels (o.a. bouw)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com