Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Gemidificeerde registers instellen in Hauptwerk

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 91

Geregistreerd: 05 okt 2015 05:10

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 16 jul 2020 20:53

Gemidificeerde registers instellen in Hauptwerk

Beste forumleden,

Ik ben zo ver dat de eerste 9 mechanische registers van mijn HWProjectorgel gemidificeerd zijn! Het werkt super! Op naar de volgende 21. MAAAAARRRRRRR:

Als ik via het scherm een register heb aangezet en vervolgens trek ik het mechanische register naar buiten, dan gaat het register in Hauptwerk dicht en werkt het vervolgens verkeerd om (knop uittrekken is register uit, knop induwen is register activeren.)
Is er in Hauptwerk een instelling om dit aan te passen? Bij een goede kennis van mij met (elektrisch) het zelfde systeem heeft dit niet namelijk. #WieOWie
Laatst bijgewerkt door PJ Forrest op 04 aug 2020 16:44, in totaal 3 keer bewerkt.
Welke dressoirkast zou nou niet zo’n droom promotie willen en verder schitteren als Hauptwerkorgel

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 16 jul 2020 22:07

Re: Gemidificeerde registers instellen in Hauptwerk

Bij HW moet bij MIDI learn bij knoppen een mechanisch register zowel activeren als deactiveren en dan pas op Done klikken.
Bron: http://forum.hauptwerk.com/viewtopic.ph ... 52#p139652

Berichten: 91

Geregistreerd: 05 okt 2015 05:10

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 16 jul 2020 22:09

Re: Gemidificeerde registers instellen in Hauptwerk

Super dank evertJan, ga ik morgen checken!
Laatst bijgewerkt door PJ Forrest op 04 aug 2020 16:58, in totaal 1 keer bewerkt.
Welke dressoirkast zou nou niet zo’n droom promotie willen en verder schitteren als Hauptwerkorgel
Avatar gebruiker

Berichten: 298

Geregistreerd: 13 nov 2013 21:59

Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Bericht 17 jul 2020 21:26

Re: Gemidificeerde registers instellen in Hauptwerk

Ik vind het een prachtig orgel worden.
Maar steken de klavieren niet te veel uit?

Berichten: 91

Geregistreerd: 05 okt 2015 05:10

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 18 jul 2020 23:04

Re: Gemidificeerde registers instellen in Hauptwerk

David Peekstok schreef:Ik vind het een prachtig orgel worden.
Maar steken de klavieren niet te veel uit?
Hoi David, ik ben me er van bewust. het is inderdaad een concessie. De achterzijde van het onderste klavier zit tegen de achterzijde van de kast op 72cm. Mijn orgelkas is een nogal verbouwde dressoire die ongeveer 15 cm ondieper is als een random orgelkas. Ik ga dit enigszins composeren met de positie van het pedaal die dus ook iets verder van de orgelkas komt met een “overbruggende plank (waar ik denk ik gelijk maar voet pistons in creeer. :-) ) de nogal robuuste randrondom de speeltafel geeft al een composerend effect. En inmiddels ben ik goed aan gewend. :)

Inmiddels ook pedaal via MP aangeschaft, wordt momenteel grondig gerestaureerd :P

Groeten,

PoulJan.

PS: ambacht is niet ver weg van sliedrecht, WELKOM
Laatst bijgewerkt door PJ Forrest op 04 aug 2020 16:59, in totaal 1 keer bewerkt.
Welke dressoirkast zou nou niet zo’n droom promotie willen en verder schitteren als Hauptwerkorgel

Berichten: 91

Geregistreerd: 05 okt 2015 05:10

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 19 jul 2020 06:39

Re: Gemidificeerde registers instellen in Hauptwerk

Evert-Jan schreef:Bij HW moet bij MIDI learn bij knoppen een mechanisch register zowel activeren als deactiveren en dan pas op Done klikken.
Bron: http://forum.hauptwerk.com/viewtopic.ph ... 52#p139652
en dat is iddde oplossing!thanks!
Welke dressoirkast zou nou niet zo’n droom promotie willen en verder schitteren als Hauptwerkorgel

Berichten: 99

Geregistreerd: 22 jun 2018 07:59

Bericht 20 jul 2020 08:21

Re: Gemidificeerde registers instellen in Hauptwerk

Mooi werk zeg! Klein vraagje, hoe groot zijn die magneetjes?

Ik zie dat het het heyligers pedaal uit borssele heb geschoord! Mooi pedaal, heb er ook nog over zitten twijfelen maar voordat ik de knoop had doorgehakt was tie al verkocht! :lol:
Met vriendelijke groet,
Johan.

van Harmonium naar Hauptwerk

Berichten: 91

Geregistreerd: 05 okt 2015 05:10

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 22 jul 2020 04:41

Re: Gemidificeerde registers instellen in Hauptwerk

Joopie schreef:Mooi werk zeg! Klein vraagje, hoe groot zijn die magneetjes?

Ik zie dat het het heyligers pedaal uit borssele heb geschoord! Mooi pedaal, heb er ook nog over zitten twijfelen maar voordat ik de knoop had doorgehakt was tie al verkocht! :lol:

Sorry dat ik je voor was.... de magneetjes zijn 6mm en komen uit afstandsbedieningen van een product waar wij imorteur van zijn. Hierdoor hebben we wel eens defecte afstandsbedieningen. Per afstandsbediening heb ik 4 magneetjes. Ze zijn sterk en het werkt perfect!
Welke dressoirkast zou nou niet zo’n droom promotie willen en verder schitteren als Hauptwerkorgel

Keer terug naar Speeltafels (o.a. bouw)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com