Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Geen MIDI signaal meer

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 06 jul 2021 18:05

Geen MIDI signaal meer

Beste mensen,

Sinds zaterdag heb ik geen MIDI signaal meer vanuit mijn console.
Vanavond meten we de losse midikabel door, maar verder heb ik niet het minste benul, hoe ik verder kan controleren, of het nu mijn MIDI-controller is of mijn Tascam 16x8 geluidskaart.
Wel is het zo, dat ik de laatste tijd steeds na het opstarten mijn geluidskaart moest uitzetten en dan weer aan, vervolgens de MIDI in HW resetten en herstarten en dan deed het zaakje het weer.

Wie weet raad en kan mij eventueel helpen?

Alvast bedankt!

ps. Heb HW reeds met back-up terugzetten geprobeerd, vervolgens HW en mijn Tascam volledig opnieuw geinstalleerd, helaas zonder resultaat. :(
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 06 jul 2021 18:24

Re: Geen MIDI signaal meer

Kees

heb je niet toevallig een MIDI kabel liggen met aan 1 zijde USB en de andere kan de ronde MIDI plug. Dan zou je buiten de geluidskaart om kunnen testen of de console wel MIDI aflevert aan de PC/HW.

En dat herstarten van de geluidskaart: was dat omdat je geen MIDI binnen kreeg maar dat het audio het wel deed/zou kunnen doen. Speel bijv. een MIDI file af in HW en luister of er dan wel geluid uit komt. En bij een 2e test eerst nog even audio/MIDI resetten in HW en dan de MIDI file afspelen. Als het audio het ook niet doet, zou het wel eens de voeding van de Tascam kunnen zijn. Anders de DSP in de geluidskaart.
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 07 jul 2021 10:29

Re: Geen MIDI signaal meer

Dank je Evert-Jan,

Ik heb altijd geluid gehad, bij afspelen van cd's etc. Maar wanneer ik de Tascam herstartte, dan was dat inderdaad omdat er geen midi-signaal vanuit mijn orgel naar HW binnenkwam.
Wanneer ik met de muis een toets aanklik, heb ik wél geluid, maar via mijn orgel niet.

De midi-kabel blijkt volledig in orde, alle punten doorgemeten en prima signaal.

Zo'n genoemde midi-kabel heb ik niet, maar dat moet wel ergens te regelen zijn, denk ik.
Overigens komt er uit mijn orgel ook een gewone USB-kabel, die ook op de controller aangesloten zit. Waar is dat ding voor?

Ik ga nu de midi-files afspelen, maar ik verwacht dat dát geen problemen geven gaat.

Tot later!

Ps. Ik kreeg vroeger altijd een melding in mijn mail, wanneer er een reactie op een post van mij was of op een post waarop ik reageerde. Is dat niet meer? Het staat nog wel zo ingesteld nl.
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 07 jul 2021 11:45

Re: Geen MIDI signaal meer

Zonder dat ik de midikabel had aangesloten, in HW een midi file afgespeeld, prima geluid.

Het m.i. óf mijn Tascam, neig ik het meeste naar, gezien ik steeds moest herstarten, óf de midi controller.
Wat is wijsheid....?

In HW staat midi IN keurig op de 16x8 Tascam en midi OUT op NONE.
Bij sequencer staat alles op de vst. Schiet mij maar lek :roll:
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 07 jul 2021 11:47

Re: Geen MIDI signaal meer

Er moet een midi monitor zijn, maar ik heb even geen idee welke ik het best kan downloaden en installeren, temeer mijn Engels zeer basaal is....
Of heeft dat geen meerwaarde?
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 07 jul 2021 12:10

Re: Geen MIDI signaal meer

Kees Hoekman schreef:Zonder dat ik de midikabel had aangesloten, in HW een midi file afgespeeld, prima geluid.
Heb je hierna ook de MIDI kabel van je orgel weer aangesloten en gekeken of die het wel/niet deed? Maw, was er op dat moment een foutsituatie?

In HW zit ook een MIDI monitor: menu General settings | General Preferences en tabblad Advanced preferences
Vinkje zetten bij de optie 'Diagnostics: log all MIDI messages received and sent?'
Dan een paar keer een toets indrukken. Meer niet.
Vinkje weer weghalen
Kijk in de Activity logfile (Menu Help --> View Activity logfile) of daar Note On/Off staat voor de ingedrukte toetsen

Een ander MIDI monitor programma is MIDI-OX (http://www.midiox.com).
Maar dit voegt niets toe aan de logging van Hauptwerk.


Aan het versturen van email vanuit het forum is zover ik weet niets gewijzigd.
Ik heb je een PM gestuurd als test om te kijken of die berichten wel aankomen.
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 07 jul 2021 18:10

Re: Geen MIDI signaal meer

Dank je Evert-Jan,

Nee, hij gaf geen fout situatie aan. Wel wanneer ik die usb eruit haal.
Maar na het aansluiten van de midikabel, bleef hetzelfde probleem bestaan, geen midisignaal.

Ik ga die logging in hw proberen! Ik herinner me, dat we dat al eerder deden.
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 07 jul 2021 18:44

Re: Geen MIDI signaal meer

Kees

Ik heb het denk ik niet duidelijk genoeg uitgelegd. Daarom in andere woorden nog een keer.
Je moet eerst testen of het orgel wel of niet kan spelen zonder dat je de geluidskaart uit/aanzet. Je moet dus de foutsituatie hebben. Als dat het geval is, dan een MIDI file afspelen in HW, terwijl de MIDI kabel gewoon aangesloten blijft (los maken is niet nodig) en je de geluidskaart niet opnieuw hebt opgestart.
Als je dan geluid krijgt, is het audiodeel en de voeding van de geluidskaart in orde. Krijg je dan ook geen geluid, dan is de geluidskaart en/of voeding defect.
Als na deze test het audiodeel in orde is, kun je testen met een externe MIDI kabel (dus buiten de geluidskaart om rechtstreeks van orgel naar PC). Als dat werkt, dan is het MIDI deel in de geluidskaart defect. ESI MidiMate eX USB 2.0 MIDI-interface is een goede kabel die ook in Windows 10 werkt.
https://www.esi-audio.com/products/midimateex/
https://www.bax-shop.nl/midi-interface/ ... -interface

Werkt dat niet, dan zit het MIDI probleem in je orgel.

Keer terug naar Speeltafels (o.a. bouw)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com