Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Aansluiten ledschakelaars

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 15

Geregistreerd: 24 nov 2016 14:51

Bericht 08 dec 2021 16:12

Aansluiten ledschakelaars

Beste, ik heb drukknopjes om de registers aan te sturen. Momenteel geven zij wel het signaal door naar Hauptwerk, maar geeft Hauptwerk nog geen signaal terug om het ingebouwde ledlampje aan te laten springen. Hiervoor kocht ik bij Nico Goes (GINO MIDI) een MIDI IN LEDS. Ik weet echter niet op welke contacten van de leddrukknopjes ik deze moet aansluiten.

De leddrukknopjes hebben vijf contacten: NO en C zijn reeds aangesloten om de MIDI signalen naar de computer te sturen, dan is er nog NC, + en -. Naar ik meen zijn de + en - voor het aansturen van de lampjes, maar verder dan dat reikt mijn kennis helaas niet. Hoe moet ik die lampjes aansluiten? Ik voeg hierbij een stukje uit de handleiding dat misschien belangrijk is. Alvast bedankt voor iedere hulp!

Schermafbeelding 2021-12-08 om 15.11.26.png
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 08 dec 2021 18:39

Re: Aansluiten ledschakelaars

Je kunt beter even de link naar de complete handleiding plaatsen, want dit is te weinig informatie.

Tevens typenr. e.d. van de schakelaar. Want heeft de schakelaar wel een ingebouwde weerstand voor de led?

Berichten: 63

Geregistreerd: 06 maart 2013 20:24

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 10 dec 2021 10:02

Re: Aansluiten ledschakelaars

NO = Normally Open, betekend dat het contact open is in rust toestand;
C = Common, is het vaste deel van het contact;
NC = Normally Closed, betekend dat het contact 'gemaakt' is in rust toestand;
+ = de plus van de LED;
- = de min van de LED;

Dus inderdaad zoals de handleiding in je geplakte stukje zegt: de flatcable van connector LED 1 t/m 16 gebruiken en die op de LED's in de preset-schakelaars solderen. + op + en - op -...

En anders die complete handleiding uploaden zoals Evert-Jan voorsteld.

Gr. Marien

Keer terug naar Speeltafels (o.a. bouw)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com