Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Nieuwe installatie

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 162

Geregistreerd: 08 maart 2011 08:43

Bericht 31 jan 2022 23:40

Nieuwe installatie

Hallo allemaal,

Een kennis van mij heeft sinds kort een Hauptwerk-orgel, gebouwd en geleverd door Noorlander. Met een Noorlander "besturing".
Hij draait momenteel op Hw4. Het idee is dit te upgraden naar Hw7.
Is het mogelijk, zonder tussenkomst van Noorlander, dit te realiseren? En daarbij zonder het "Noorlander besturing", opnieuw te beginnen? Heeft hier iemand ervaring mee?

Groet, Mario

Berichten: 50

Geregistreerd: 19 feb 2018 21:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 01 feb 2022 07:59

Re: Nieuwe installatie

Goede morgen Mario,

Zelf heb ik ook een Noorlander, al weer een aantal jaren, Noorlander besturing zit nu op versie 2 als ik het goed heb, ik heb versie 1.
Besturing blijft gewoon werken, geen probleem. ( Ik heb een Avanti III, besturingssysteem (organmanager) regelt in uit schakelen onderdelen bij opstart, instellingen geluidskaart toewijzen aan gekozen sample set, layouts voor geladen sample op linker en rechter scherm. Die layout kun je zelf per set aanmaken)
Alleen de overstap van 4 naar 5 ( of 6 of 7) is als al zoveel beschreven een behoorlijke klus.
Destijds ben ik van 4 naar 5 gegaan, ik kwam heel ver maar uiteindelijk heb ik toch wel wat telefonische ondersteuning van Noorlander gehad om de laatste instelling in HW 5 voor elkaar te krijgen.
Van 5 naar 6 ging probleemloos en nu zit ik te twijfelen, ga ik over naar 7 of blijf ik bij 6.

Groet, Alex

Keer terug naar Speeltafels (o.a. bouw)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com