Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Boek Evert Jan instellen BIOS

Toon actieve onderwerpen


Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 07 jul 2020 22:57

Boek Evert Jan instellen BIOS

Op mijn verjaardag heb ik het boek van Evert Jan gekregen en vanavond bezig met optimaliseren.
In het boek wordt aangegeven dat in de BIOS zaken uitgezet en geoptimaliseerd moeten worden.
Met de mogelijkheden van mijn moederbord kom ik niet uit bij hetgeen in het boek vermeld staat. Wie weet raad?

Mijn moederbord is een ASUS PRIME X299-DELUXE II

Bij voorbaat dank.

Groet Jan

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 07 jul 2020 23:35

Re: Boek Evert Jan instellen BIOS

Jan

Ik heb het ASUS manual even gedownload: https://dlcdnets.asus.com/pub/ASUS/mb/L ... V2_WEB.pdf
De settings zitten in het Advanced menu; zie blz. 3-16 van het manual en dan punt 3.6.1: CPU power management
Alle 3 op disabled zetten en dan F10 --> opslaan van deze aanpassingen

(en nog gefeliciteerd)

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 10 jul 2020 22:51

Re: Boek Evert Jan instellen BIOS

Jan schreef:@ Evert Jan: ik heb gisteravond wel geprobeerd om in de BIOS e.e.a. in te stellen, maar dit moederbord beschikt over een enorme biosinstelling; zelfs het schakelen van verlichting en toerentalregeling van ventilatoren en spanningen enz.
Bijzonder ingewikkeld verhaal. Ik heb de processor dus nog niet op een constante snelheid draaien omdat hetgeen ik op mijn monitor niet helemaal overeenkomt met de manual. Kan de vorige eigenaar misschien een andere BIOS versie hebben 'geïnstalleerd'?

Groet Jan
Een andere BIOS versie geeft (meestal) geen andere layout.
Als je in het BIOS bent, dan zie je direct Main , AI Tweaker, Advanced, Monitor, Boot, Exit als menu titels.

Maak anders maar een foto hoe het er bij jou uit ziet.
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 12 jul 2020 09:43

Re: Boek Evert Jan instellen BIOS

Jan schreef:Op mijn verjaardag heb ik het boek van Evert Jan gekregen en vanavond bezig met optimaliseren.
In het boek wordt aangegeven dat in de BIOS zaken uitgezet en geoptimaliseerd moeten worden.
Met de mogelijkheden van mijn moederbord kom ik niet uit bij hetgeen in het boek vermeld staat. Wie weet raad?

Mijn moederbord is een ASUS PRIME X299-DELUXE II

Bij voorbaat dank.

Groet Jan


Dit is geen moederbord meer, maar een monster van ongekende klasse. als je deze op de volle specificaties benut, dan vliegen de orgelpijpen door de kamer :D :D :o
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 13 jul 2020 20:48

Re: Boek Evert Jan instellen BIOS

Bucanier schreef:
Dit is geen moederbord meer, maar een monster van ongekende klasse. als je deze op de volle specificaties benut, dan vliegen de orgelpijpen door de kamer :D :D :o


Ik heb deze PC 2e hands gekocht, was door een gamer gebouwd die weer iets nieuws ging bouwen. Blijkbaar was dit moederbord met I9 en 64 Gb niet voldoende voor spelletjes........
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 27 jul 2020 10:51

Re: Boek Evert Jan instellen BIOS

Jan schreef:
Bucanier schreef:
Dit is geen moederbord meer, maar een monster van ongekende klasse. als je deze op de volle specificaties benut, dan vliegen de orgelpijpen door de kamer :D :D :o


Ik heb deze PC 2e hands gekocht, was door een gamer gebouwd die weer iets nieuws ging bouwen. Blijkbaar was dit moederbord met I9 en 64 Gb niet voldoende voor spelletjes........


:o :o :o :o :o :o :o :o :o :D
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com