Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

volume-instelling werkt niet meer

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 95

Geregistreerd: 07 feb 2017 22:47

Bericht 26 maart 2023 17:47

volume-instelling werkt niet meer

beste collega spelers,
De volume regeling van de diverse registers dmv pipe and rank voicing wil niet meer goed functioneren.

Er is geen verandering meer in geluidssterkte als ik de cursor ofwel omhoog danwel naar beneden instel.
Kan dit een digitale oorzaak hebben, of kan het een gevolg zijn van enige andere aansluitingen in de versterker die zijn aangebracht.

De volume regeling via het voetpedaal en/of de volume regelaar van de geluidskaart verloopt wel zoals het moet.

Wie herkent dit probleem?

vr.groet,
Janz
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 27 maart 2023 11:12

Re: volume-instelling werkt niet meer

Kan het zijn dat je van het verkeerde kanaal probeert het volume te regelen. Ik zou verder niet weten wat de oorzaak is.
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 5116

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 27 maart 2023 12:08

Re: volume-instelling werkt niet meer

Heb je in het voicingtool linksboven wel het juiste register geselecteerd en niet bijv het tremulantregister?
En rechtsboven natuurlijk "All perspectives: overall: amplitude (dB)" en niet "Output persp 1, 2, 3 of 4", zoals Fred hierboven schrijft: je hebt misschien het verkeerde perspective te pakken.

Berichten: 95

Geregistreerd: 07 feb 2017 22:47

Bericht 27 maart 2023 21:27

Re: volume-instelling werkt niet meer

Beste Fred en Evert-Jan,

Dank voor jullie reacties.

Vandaag is me duidelijk geworden dat de oorzaak vermoedelijk een verandering in de aansluiting van de versterker zal zijn.
Een electrotechniker heeft vorige week een koudlas probleem in het voedingsblok verholpen en toen gemeend dat er geen juist uitgangssignaal werd afgegeven en dat daardoor er geen stereo zou zijn.
Hij heeft toen een aantal verbindingen van de steekklemmen op de versterker veranderd, met waarschijnlijk dit als gevolg.
Ik zal hem dus eerst gaan benaderen om dit verder uit te zoeken, waardoor dit probleem vermoedelijk is ontstaan.
Wordt vervolgd.

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com