Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Midi reageert niet na opstarten

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 64

Geregistreerd: 23 maart 2013 22:30

Woonplaats: Siddeburen

Bericht 01 apr 2013 20:12

Midi reageert niet na opstarten

Hallo,

Mijn Content Kabinetorgel dat omgebouwd is voor Hauptwerk werkt goed, alleen zit ik nog met een paar "oneffenheden".

Als Hauptwerk is gestart, reageren de toetsen en de registers niet. Soms doen ze het wel, maar dan blijft het eerste aangeslagen accoord hangen tot ik de reset knop heb ingedrukt. In alle gevallen gaat het goed als ik eerst de resetknop van de Content midi indruk. Het werkt ook als ik eerst vlug een aantal toetsen achter elkaar indruk. Daarna is het goed en treden er geen problemen op.
Ik heb het probleem aan Hauptwerk voorgelegd, maar zij hebben geen oplossing hier voor.
Het inwendige van de Content is P4300 en is ongeveer 8 jaar oud.

Verder zijn er een aantal trekregister en Content presets die niet of niet goed zijn te gebruiken. De manuaal en pedaal koppels kan ik aan een sampleset register toewijzen, maar de koppels blijven werken. Dit is ook zo met het monobas trekregister. Die blijft werken in Hauptwerk. Volgens mij heeft Content er via een EEprom dit softwarematig zo aangestuurd.

Is er iemand onder jullie die dit probleem eens eerder heeft meegemaakt met een Content of misschien zijn er suggesties?
Ik ben eigenlijk al zover dat ik overweeg over te stappen naar de GINO-midi.


Piet Alkema

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 01 apr 2013 22:56

Re: Midi reageert niet na opstarten

Piet

Ik dacht dat deze Content ook 3 knopjes heeft om Midi aan te zetten.
Deze knopje aanzetten nadat in HW de sampleset is opgestart?

Het tweede probleem dat je noemt is een Content probleem. Zij schakelen de interne koppels niet af als jij midi aanzet maar de functionaliteit van de koppels blijft in de Content gewoon actief.
Deze registerknoppen kun je dus niet gebruiken in Hauptwerk tenzij je deze in HW toekent aan een identieke koppel.

Evert-Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 64

Geregistreerd: 23 maart 2013 22:30

Woonplaats: Siddeburen

Bericht 02 apr 2013 15:27

Re: Midi reageert niet na opstarten

Hallo Evert-Jan,

De 3 midi knoppen op het orgel heb ik geactiveerd na het opstarten van de Content. Dit is mogelijk door dipswitch 5 op het midiboard om te zetten. Nu hoef ik niet elke keer bij het starten de knoppen in te drukken, want dit gaat automatisch.
Dat mijn probleem een Content probleem is, was ook mijn vermoeden. Ik had daarom ook al de trekregisters voor de koppels aan de desbetreffende Hauptwerk registers gekoppeld.
Alleen de monobas, een loos registerknop en de presets blijven over.
Ik heb alles zo gemaakt dat bij het aanschakelen van het orgel eerst het orgel en de computer opstarten. Na 1 minuut is Windows compleet opgestart en is Hauptwerk bezig de sample te laten, en dan gaat de versterker en verlichting aan om knallen in de luidspreker te voorkomen. Bij het uitzetten gaat het andersom.
Als ik het resetten van de midi wil vermijden, ben ik bang dat ik de hele midi moet gaan vervangen.
Het voordeel is dat ik dan er ook extra registerknoppen bij kan plaatsen. Ik heb er dan 14 trekregisters bij.
Nadeel is dat het een hele klus is en dat het orgel geruime tijd niet bespeelbaar is.

groet,

Piet

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 42 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com