Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

opstartprobleempje

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 04 dec 2013 15:49

opstartprobleempje

Ik heb nu in een WIN8 HW configuratie het probleem, dat elke keer als ik HW opstart, hij met het schermpje komt "preparing to install organ components bundled with hauptwerk". En die vervolgens ook - opnieuw - gaat installeren!!

Heb een volledige nieuwe installatie gedaan, maar probleem blijft.

Ik heb de Internal Working FIles alsmede Sample Sets and Components op een aparte partitie staan van dezelfde HD.

Het LIJKT dat dit probleem pas is opgetreden NA een recente RAM-uitbreiding.

Iemand een tip??

HG

Geert

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 04 dec 2013 16:39

Re: opstartprobleempje

Geert schreef:Ik heb nu in een WIN8 HW configuratie het probleem, dat elke keer als ik HW opstart, hij met het schermpje komt "preparing to install organ components bundled with hauptwerk". En die vervolgens ook - opnieuw - gaat installeren!!

Heb een volledige nieuwe installatie gedaan, maar probleem blijft.

Ik heb de Internal Working FIles alsmede Sample Sets and Components op een aparte partitie staan van dezelfde HD.

Het LIJKT dat dit probleem pas is opgetreden NA een recente RAM-uitbreiding.

Iemand een tip??

HG

Geert


Hoi Geert,

Heb je de bios al gereset/ nieuwe firmware eventueel geupdate


gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 04 dec 2013 20:32

Re: opstartprobleempje

Geert

Heb je voor de herinstallatie van HW ook de hele boom met orgels (d:\hauptwerk) weggegooid/gerenamed of gewoon een installatie over de oude heen gedaan?
M.i. heeft de RAM uitbreiding niets met je huidige probleem te maken. Misschien in "Audio outputs" iets gewijzigd??

Anders zou ik de cache file van St. Anne in al je HW-config's met de hand weggooien (ID 000010) en dan HW nog eens opstarten. De cache wordt dan nog een keer gemaakt.

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 04 dec 2013 21:14

Re: opstartprobleempje

Ik had dit probleem laatst ook. Als ik me goed herinner stond er een HW-installatiebestand in de HW-rootmap. Dat bestand wordt aangemaakt bij installeren van HW en na installatie van St Anne weggegooid. Maar als er iets mis gaat met die installatie, blijft het bestand staan en probeert HW het elke keer opnieuw. Bij was het probleem dat HW St Anne niet kon installeren over de oude versie.

Je kunt twee dingen doen:
1. De map HauptwerkSampleSetsAndComponents/OrganInstallationPackages/000010 weggooien. Als het goed is, gaat de installatie daarna wel goed. De cache ed. hoef je NIET weg te gooien.
2. Het installatiebestand uit rootmap weggooien. St Anne wordt dan niet opnieuw geïnstalleerd, maar de oude installatie blijft intact. Bij een volgende herinstallatie van HW zal het probleem dan wel weer opnieuw optreden.
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 04 dec 2013 22:04

Re: opstartprobleempje

Zelf geen ervaringen met dit euvel, maar als je de map HauptwerkSampleSetsAndComponents/OrganInstallationPackages/000010 weggooit, kun je St Anne niet meer opstarten (HW geeft foutmelding bij het chekcen of er een update van dat orgel geinstalleerd is en dat doet ze op basis van die package file).
In ieder geval moet je de package file in die directory laten staan. Je gooit dan de plaatjes en WAV files weg.
Maar of dan je probleem over is, ...........
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 04 dec 2013 22:19

Re: opstartprobleempje

Evert-Jan en Gerrit, alvast reuze bedankt voor het meedenken.

Ik laat nog even weten, wat eruit is gekomen.

HG

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 05 dec 2013 12:29

Re: opstartprobleempje

Evert-Jan, Gerrit, het lijkt een probleem in mijn WIN8 partitiebeheer te zijn geweest.

Nadat ik de betreffende partitie ( voor de cache) had verwijderd, een nieuwe aangemaakt en goed laten controleren, heb ik weer een nieuwe installatie gedaan, wijzend naar een map op deze partitie voor de cache, waarna bij een volgende opstart nu het probleem niet meer optreedt.

Het lijkt wel, alsof WIN8 daarmee te maken had, want ik kreeg ook bij het gebruik van disk- en partitiemanagers ( Acronis) wat vreemde meldingen.

Ik heb een toenmalige bijna gratis update van WIN7 naar WIN8 gedraaid, en vraag mij af, of dat allemaal wel goed zit.
Voor zo,n belangrijke toepassing als HW lijkt toch een nieuw te kopen OS de voorkeur te hebben?

Evert-Jan, gezien de tijd die dit allemaal kost,overweeg ik nu, om er een SSD bij te zetten, van plm 250 Gig. Kan jij svp nog even aangeven, welke de beste prijs-prestatieverhouding heeft??

Beiden nogmaals reuze bedankt voor het meedenken.

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 05 dec 2013 13:37

Re: opstartprobleempje

Evert-Jan schreef:Zelf geen ervaringen met dit euvel, maar als je de map HauptwerkSampleSetsAndComponents/OrganInstallationPackages/000010 weggooit, kun je St Anne niet meer opstarten (HW geeft foutmelding bij het chekcen of er een update van dat orgel geinstalleerd is en dat doet ze op basis van die package file).
In ieder geval moet je de package file in die directory laten staan. Je gooit dan de plaatjes en WAV files weg.
Maar of dan je probleem over is, ...........

Evert-Jan, HW ging immers zelf al St Anne opnieuw installeren, schreef Geert. Dus als de map 000010 weggegooid wordt, maakt HW die weer opnieuw aan. Geen probleem dus. Bij mij was het probleem dat HW om een of andere reden geen schrijfrechten had voor die map en daarom de herinstallatie niet over de oude installatie heen kon doen. Door die map te verwijderen, ging het wel goed. De cache kon rustig blijven staan. Na herinstallatie had St Anne hetzelfde versie-nr. als voor de herinstallatie, zodat HW gewoon de oude cache bleef gebruiken.
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 05 dec 2013 15:22

Re: opstartprobleempje

Geert schreef:Ik heb een toenmalige bijna gratis update van WIN7 naar WIN8 gedraaid, en vraag mij af, of dat allemaal wel goed zit. Voor zo,n belangrijke toepassing als HW lijkt toch een nieuw te kopen OS de voorkeur te hebben?

De € 29 update van WIN7 naar WIN8 heeft niets met je probleem te maken. Deze update is een volledige goed werkende versie. Met een truc kun je deze upgrade ook gebruiken bij een kale installatie (even Googlen); dus nieuw aanschaffen heeft geen zin.

Geert schreef:Evert-Jan, gezien de tijd die dit allemaal kost,overweeg ik nu, om er een SSD bij te zetten, van plm 250 Gig. Kan jij svp nog even aangeven, welke de beste prijs-prestatieverhouding heeft??

Ik heb op nl.hardware.info het filter voor SSD's tussen 240 en 256 GB gezet:
http://nl.hardware.info/productgroep/4/harddisksssds#filter:DclBCsAgDAXRu_x1KSrowttIlVYQIolSinj3Zje8WRDigYhOfbbEdXw4ICXx9bzEWXQp9HQXLauZJ0mruTDigjdO2Zzeuuh8wN4_
Daar zie je ook alle verkrijgbare types en prijzen bij verschillende leveranciers. En de reviews (wel even letten op datum van die review want reviews van begin dit jaar zijn soms al redelijk gedateerd). Dit (http://nl.hardware.info/reviews/2816/48-serial-ata-600-ssds-vergelijkingstest) is zo'n oude test.

Samsung 840 Evo SSD heeft beste prijs prestatie verhouding. Prijs per gigabyte is € 0,634. Dit komt door de TLC technologie.
Een test lees je hier: http://nl.hardware.info/reviews/4658/samsung-840-evo-ssd-review-de-hele-serie-getest!

Let op dat je bij aankoop dus de samsung-840-EVO neemt en niet de samsung-840 (die is trager in schrijven).
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 05 dec 2013 15:52

Re: opstartprobleempje

Goeie tip, Evert-Jan, daar ga ik meteen gebruik van maken.
Als ik bij HW een herinstall doe, en ik wijs een nieuwe directory aan voor de cache ( op de SSD), worden de bestanden dan daarnaartoe overgeheveld??

Of moet ik eerst alles met de hand overzetten, en vervolgens een re-install doen??

HG

Geert ( weer :P )

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 05 dec 2013 18:37

Re: opstartprobleempje

Bij herinstallatie van HW kun je o.a. de cache directory opgegeven. Wijkt deze al van de huidige, dan verhuist HW de cache files naar die nieuwe directory.
Hou er wel rekening mee, dat de TEMP file van HW in de huidige HW versie ook op die SSD zal komen. Er moet dus altijd 4-6 GB vrije ruimte zijn.

Wel eerst een backup in HW maken van je eigen settings (Menu file en dan backup ) voor het geval dat.
De rest is wel met de hand te redden als het mis zou gaan.

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com