Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Geïntoneerd set vanuit HW advanced inladen in basic?

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 152

Geregistreerd: 02 apr 2011 21:48

Woonplaats: Alblasserdam

Bericht 07 mei 2011 22:43

Geïntoneerd set vanuit HW advanced inladen in basic?

Onlangs was ik bij Wim Eradus op bezoek. Hij had de sample van Anloo in HW advanced wat 'geïntoneerd' zodat sommige stemmen wat beter uit de verf kwamen. Persoonlijk vond ik dat resultaat erg mooi. Alleen, omdat ik voorlopig met HW basic ga draaien, kan ik dat dus niet doen. Als ik Anloo nu officieel aanschaf en tegelijkertijd een kopie van Wim's geherintoneerde Anloo in mijn bezit heb, zou ik die dan kunnen inladen in HW basic? Zijn er mensen die ervaring hebben met zulke 'kunstgrepen'?

H gr

CHiel Jan

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 09 mei 2011 10:45

Re: Geïntoneerd set vanuit HW advanced inladen in basic?

Hallo Chiel Jan,

Anloo is een mooi orgel maar inderdaad:
1) je moet hem een beetje willekeurig ontstemmen; hij is érg perfect gestemd.
2) Je doet er goed aan om (afhankelijk van je geluidsinstallatie!) hier en daar wat registers in kleur en intensiteit aan te passen.

Dat eerste is eenvoudig door een daarvoor bestemd temperamenmt te gebruiken.
Het tweede kan door aan de Bass- en Treble knop op je stereo te draaien :)
Maar overigens kun je de aanpassingen die je in de Advanced versie kunt maken, niet exporteren en meenemen naar een andere computer.
Moet je ook niet willen: als je een pijporgel verplaatst naar een andere ruimte moet het immers ook weer opnieuw worden geïntoneerd?

HG,
Anton
Avatar gebruiker

Berichten: 152

Geregistreerd: 02 apr 2011 21:48

Woonplaats: Alblasserdam

Bericht 10 mei 2011 08:52

Re: Geïntoneerd set vanuit HW advanced inladen in basic?

Hoi Anton,

Okay, dat is aan de ene kant wel jammer. De set van Wim was erg mooi. Aan de andere kant zal de verandering van stemming ook veel verbeteren, denk ik

H gr

CJ

Berichten: 194

Geregistreerd: 05 maart 2011 18:31

Bericht 31 mei 2011 13:49

Re: Geïntoneerd set vanuit HW advanced inladen in basic?

Anton Heger schreef:Hallo Chiel Jan,

Anloo is een mooi orgel maar inderdaad:
1) je moet hem een beetje willekeurig ontstemmen; hij is érg perfect gestemd.
2) Je doet er goed aan om (afhankelijk van je geluidsinstallatie!) hier en daar wat registers in kleur en intensiteit aan te passen.

Dat eerste is eenvoudig door een daarvoor bestemd temperamenmt te gebruiken.
Het tweede kan door aan de Bass- en Treble knop op je stereo te draaien :)
Maar overigens kun je de aanpassingen die je in de Advanced versie kunt maken, niet exporteren en meenemen naar een andere computer.
Moet je ook niet willen: als je een pijporgel verplaatst naar een andere ruimte moet het immers ook weer opnieuw worden geïntoneerd?

HG,

Anton



Niet exporteren van de advanced naar een basic versie van Hauptwerk (er is geen mogelijkheid te exporteren vanuit Hauptwerk zelf), maar het is wel degelijk mogelijk de intonatie files van de ene naar de andere computer met Hauptwerk advanced te kopieeren, dat is geen enklel probleem.
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 17 jun 2011 21:56

Re: Geïntoneerd set vanuit HW advanced inladen in basic?

Dag Roland,

ik lees maar mee, want vind dit ook wel interessant, alhoewel ik zelf de adv. vers. al heb.

Hoe doe je dit dan? Is het gewoon een kwestie van je back-up van basic in te laden of is het een kwestie van upgraden met automatisch behoud van je instellingen, intonaties etc.?

Dank vast voor je antwoord!

Groet,
Kees
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 194

Geregistreerd: 05 maart 2011 18:31

Bericht 28 jul 2011 14:25

Re: Geïntoneerd set vanuit HW advanced inladen in basic?

Kees Hoekman schreef:Dag Roland,

ik lees maar mee, want vind dit ook wel interessant, alhoewel ik zelf de adv. vers. al heb.

Hoe doe je dit dan? Is het gewoon een kwestie van je back-up van basic in te laden of is het een kwestie van upgraden met automatisch behoud van je instellingen, intonaties etc.?

Dank vast voor je antwoord!

Groet,
Kees


Dag Kees,

Sorry voor het late antwoord..

In de Basic versie van Hauptwerk is het niet mogelijk de orgels te intoneren en een intonatie-file van een advanced versie van Hauptwerk kopieren naar een basic versie werkt niet helaas..

Maar zoals gezegd van de ene advanced versie naar de andere advanced versie is geen enkel probleem.

Om dat te doen moet je de file van het gewenste orgel (even het juist OrganID nummer achterhalen) die in Hauptwerk/HauptwerkUserData/Config0-Organsettings staan (Hauptwerk 4) bij Hauptwerk 3 heet de laatst genoemde map waarschijnlijk enkel Organsettings, simpelweg kopiëren naar een USB stick of wat U ook wilt gebruiken, en deze op dezelfde plaats in de andere computer met Hauptwerk advanced zetten.

Groet,

Roland
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 28 jul 2011 14:35

Re: Geïntoneerd set vanuit HW advanced inladen in basic?

Dank je wel Roland!

Met deze info heb je niet zozeer mij, doch vooral anderen, waaronder Chiel-Jan geholpen.
Het blijft een hele uitdaging dat HW...!

Groet,
Kees
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!
Avatar gebruiker

Berichten: 152

Geregistreerd: 02 apr 2011 21:48

Woonplaats: Alblasserdam

Bericht 30 jul 2011 11:14

Re: Geïntoneerd set vanuit HW advanced inladen in basic?

En als eigenwijze organist heb ik dus geprobeerd om datzelfde grapje in HW basic ook uit halen ;) . Inderdaad, in basic lukt dat dus niet :(
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 30 jul 2011 20:19

Re: Geïntoneerd set vanuit HW advanced inladen in basic?

Oei, zo kort aan 't HW en dan al zo'n tegenvaller... Wil je er nu nog wel mee door...? ;)
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 251

Geregistreerd: 14 feb 2011 18:02

Bericht 31 aug 2012 21:43

Re: Geïntoneerd set vanuit HW advanced inladen in basic?

Hallo allemaal,

Ik maak erg veel gebruik van het sampleset van Anloo, vooral bij de voorbereiding van de kerkdiensten. Nu lees ik vaker van mensen die de intonatie van dit set hebben aangepast. Volgens mij zijn er zelfs mensen die de quintadena 16' aangepast hebben in een 8' register waardoor deze bruikbaarder is geworden. Zelf vind ik bij Anloo de gedackt 8' wat zwak en de dulciaan aan de zachte kant. Aangezien ik pas sinds vandaag in het bezit ben van Hauptwerk advanced ben ik nog niet zo los op het aanpassen van deze parameters. Is er iemand die Anloo een beetje heeft aangepast van wie ik de instellingen kan overnemen?
Alle tips voor het her-intoneren van Anloo zijn natuurlijk ook van harte welkom.

Alvast bedankt.

Gertjan

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 50 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com