Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

button toewijzen aan retrieve knop

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 37

Geregistreerd: 09 jan 2019 10:13

Bericht 07 maart 2019 12:17

button toewijzen aan retrieve knop

Ik las onderstaand idee op het forum bij sampleset Freiberg:

Wel een handigheidje om niet iedere keer de Mixer en noise tab te moeten bezoeken: Wijs een toets of midi-button toe aan de Retrieve-knop. Na inladen van het orgel eenmaal indrukken en de gewenste instellingen zijn van toepassing. Ik zelf gebruik hiervoor een van de laatste toetsen van het manuaal omdat deze toetsen doorgaans vrij zijn.

Ik heb dit toegepast op Midwolda om te wisselen van ingestelde luisterpositie. Heb hiervoor een nog vrije button gebruikt. Heb hem zo ingesteld: Druk ik hem in dan doet hij retrieve knop 2 (achterin kerk), druk ik hem weer uit dan doet hij retrieve knop 1 (dichtbij). Zo kan ik simpel wisselen van luisterpositie zonder het scherm te openen. Dit werkt(e) prima.
Totdat... ik de luisterpositie slider iets heb veranderd en heb gesaved bij bijvoorbeeld retrieve knop 2. Als ik nu de button indruk blijft hij consequent terugkomen met de oude instelling en niet met de nieuwe die is gesaved. Ik heb al van alles gedaan (alle retrieve verwijzingen midi clear gedaan zodat de button niet meer functioneert, instellingen gesaved, orgel opnieuw geladen). Niets helpt. Steeds als ik hem weer met midi learn koppel aan retrieve knop 2 blijft hij terugkomen met de oude instelling. Het lijkt erop dat toch nog ergens deze oude waarde bewaard wordt en gereset moet worden. Ik zou niet weten waar. De button zelf kan ik bv. nergens terugvinden, wel de retrieve knoppen en die heb ik dus al vele malen gecleared.
Weet iemand hoe dit wel zou moeten?

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 07 maart 2019 20:38

Re: button toewijzen aan retrieve knop

Je moet kijken of dit via de beide retrieve knoppen op het scherm wel goed werkt.
Als dat ook niet goed werkt, dan gaat dat mbv de knop(pen) op je orgel ook fout.
Dat kun je als volgt oplossen: als je de schuiven van op de nieuwe instellingen hebt gezet, doe je store 1, en evenzo voor store 2. Daarna ga je naar menu File en dan de optie: Save unsaved settings.
Vervolgens kun je het op het scherm uittesten

RobE schreef:Ik heb dit toegepast op Midwolda om te wisselen van ingestelde luisterpositie. Heb hiervoor een nog vrije button gebruikt. Heb hem zo ingesteld: Druk ik hem in dan doet hij retrieve knop 2 (achterin kerk), druk ik hem weer uit dan doet hij retrieve knop 1 (dichtbij). Zo kan ik simpel wisselen van luisterpositie zonder het scherm te openen. Dit werkt(e) prima.

Dit kan niet. In HW kun je een toets/knop wel aan 2 schermknoppen koppelen maar die doen dan beiden hetzelfde. Je kunt niet een knop aan de retrieve knop 1 koppelen en dan ook nog aan retrieve 2 en dan 1x drukken is retrieve 1 activeren en nog een keer drukken is retrieve 2 activeren.
Je kunt dus wel 1 knop koppelen aan retrieve 1 en een andere knop aan retrieve 2.

Dus als het goed werkt, kun je de beide retrieve knoppen via MIDI learn aan 2 verschillende knoppen op je orgel koppelen.

Berichten: 37

Geregistreerd: 09 jan 2019 10:13

Bericht 08 maart 2019 09:34

Re: button toewijzen aan retrieve knop

Bedankt Evert Jan voor je reactie. Ja, de retrieve knoppen zelf werken goed.
Maar, wat blijkt nu tot mijn verbazing. Om een onverklaarbare reden wordt nu ineens wel de nieuw ingestelde waarde gepakt. Dus met 1 knop wissel ik van retrieve 1 naar retrieve 2 en andersom.
De enige reden die ik kan bedenken waarom eerst steeds de oude waarde werd gepakt, is een caching in het memory van de PC, die pas is gewist nadat de PC is uit geweest. Enfin, het blijkt toch te kunnen :D

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com