Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

HW5 VST

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 8

Geregistreerd: 19 jan 2016 15:27

Bericht 26 feb 2020 17:59

HW5 VST

Ik gebruik HW4.2 in combinatie met de Sonar sequencer via de HW VST. Loopt prima. Kan ik met HW 5 dit ook verwachten? Sonar heeft geen support meer.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 26 feb 2020 18:49

Re: HW5 VST

VST in HW werkt prima in de komende 5.0.1. In 5.0.0 zit nog een bug in VST.

De Sonar kant kan ik niet overzien. Misschien moet je bijv. naar Windows 10 en werkt Sonar niet onder Windows 10.

In het HW manual staat wel het volgende:
Although it's the easiest way to connect Hauptwerk with such MIDI sequencers, unfortunately many MIDI sequencers have limited support for MIDI sent via AU/VST, so you might need to use real or virtual MIDI cables instead. For example, at the time of writing, Logic doesn't support any MIDI output from AU plug-ins, and Cubase and Sonar don't support MIDI sys-ex via VST (which Hauptwerk needs to use for a few virtual controls, such as the St. Anne's crescendo pedal). However, Reaper does fully support MIDI, including sys-ex, via AU/VST on macOS and Windows.

Kortom, ook in HW 4 heb je beperkingen bij Sonar. Dat wijzigt niet door HW5

Dit staat in de vereisten van HW:
On Windows the Hauptwerk VST Link is fully supported and tested with the following VST hosts:
• Steinberg Cubase 10.x (64-bit). (2)
• Cockos Reaper 5.9x (64-bit).

Sonar wordt niet genoemd.

Om er zeker van te zijn, vraag het op het Engelstalig forum

Berichten: 8

Geregistreerd: 19 jan 2016 15:27

Bericht 01 maart 2020 15:10

Re: HW5 VST

Dank je, Evert-Jan,

Toch maar even aanzien voor ik overga op HW5. Wellicht bij de aanschaf van een nieuwe PC.

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com