Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Hauptwerk V is uit

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 18 dec 2019 16:45

Stappenplan om over te gaan van HW4 naar HW5

Inmiddels antwoord gekregen van Martin Dyde, zie HW forum, waarin hij uitlegt, dat V5 minstens 1 Gig extra geheugen neemt.

Hij adviseert als je aan de grens zit, om dan maar minder ranks te laden, of in en mindere kwaliteit; ook moet er een ruime marge blijven om vastlopen te voorkomen.......

Voor mij met mn bescheiden installatie, een reden te meer, om te hopen dat de HASP nog enkele jaren blijft funktioneren...\\

Degenen, die ook met een niet uitbeidbaar geheugen zitten, neemt goede notie hiervan......

HG

Geert

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 18 dec 2019 16:56

Re: Stappenplan om over te gaan van HW4 naar HW5

geert01 schreef:Inmiddels antwoord gekregen van Martin Dyde, zie HW forum, waarin hij uitlegt, dat V5 minstens 1 Gig extra geheugen neemt.

Hij adviseert als je aan de grens zit, om dan maar minder ranks te laden, of in en mindere kwaliteit; ook moet er een ruime marge blijven om vastlopen te voorkomen.......

Voor mij met mn bescheiden installatie, een reden te meer, om te hopen dat de HASP nog enkele jaren blijft funktioneren...\\

Degenen, die ook met een niet uitbeidbaar geheugen zitten, neemt goede notie hiervan......

HG

Geert


Hoi Geert, ik heb er nooit echt op gelet bij HW4 maar ik zou haast zeggen dat HW5 niet veel meer Ram consumeert dan HW4
ik heb 64Gb in mijn pc en hou daar 60,7Gb van over in HW5 scherm
3,3Gb voor windows lijkt mij normaal?

maar misschien is dat een Mac dingetje? geen flauw idee
geheugen verbruik hw5.jpg
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 18 dec 2019 17:04

Re: Stappenplan om over te gaan van HW4 naar HW5

Ik heb slechts 16 Gig en hou daar volgens HW4 14,5 van over.....
Heb ook nog een paar Windows PC's dus alst persee moet kan ik daar nog naartoe, maar ik heb besloten, 1 a 2 jr aan te zien, en, eigenwijs als ik ben, bij de MAC te blijven......gewoon, omdat ik er zo blij mee ben....

HG

Geert

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 18 dec 2019 17:08

Re: Stappenplan om over te gaan van HW4 naar HW5

zo is dat Geert, mijn pc is inmiddels ook bejaard qua cpu enz. maar zolang deze dagelijks functioneert waarom dan wegdoen
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 18 dec 2019 17:11

Re: Hauptwerk V is uit

Jan Wim

64 GB RAM is fysiek 64x1024 = 65,5 GB RAM
Dus bij jou zit er al "verlies" of door HW of door niet voldoende optimaliseren van W10.
Maar misschien dat het ook bij het orgelladen groeit tov HW5. Want dan wordt de routing en reverb pas actief.
De orgels moeten dus ook meer RAM verbruiken.

Berichten: 51

Geregistreerd: 15 jul 2019 09:51

Bericht 18 dec 2019 18:54

Re: Hauptwerk V is uit

wat ik in taakbeheer zie is dat hauptwerk v 110,5 mb gebruikt, maar dat is zonder een orgel ingeladen. dan is het misschien zo dat, zodra je iets inlaadt, hauptwerk pas 1gb nodig heeft zodra je iets inlaad. maar dan kun je niet afzonderlijk zien hoeveel het programma gebruikt en het orgel, is maar een id :roll:

bij mij doet rotterdam 80seconde over het inladen:D
Mvg.

Willem Jan van Manen

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 18 dec 2019 19:16

Re: Hauptwerk V is uit

Willem Jan en Jan Wim,

Je kunt beter in de activity logfile kijken.

Bij het opstarten van HW geeft deze aan hoeveel geheugen er vrij is:
Mem. usage stats. MB: Approx. est. of tot. usable phys. mem. remaining:

Na het laden van de sample set wordt aangegeven hoeveel er nog overblijft:
Mem. usage stats. MB: Approx. est. of tot. usable phys. mem. remaining:

Als je dit op dit moment bekijkt (met een bepaalde sample set onder HW5 dus) en in het verleden bij dezelfde sample set onder HW4, dan heb je de getallen van het vrije geheugen als HW is opgestart en nadat de sample set geladen is. Dan weet je ook direct of een sample set meer geheugen gebruikt via 'Approx. est. Hauptwerk sample/obj. mem. (excl. other data): ' zowel onder HW4 als HW5.

(ik heb HW5 nog steeds niet draaien, doe ik na de kerst. Dus ik kan het niet zelf bekijken)

Berichten: 115

Geregistreerd: 02 okt 2013 16:51

Bericht 18 dec 2019 21:22

Re: Hauptwerk V is uit

Ik heb vandaag wat tijd en aandacht besteed aan V en ik moet zeggen dat ik het instellen van het geluid makkelijker vond dan in HW4. Ook de originele handleiding met audio voorbeelden erbij ging perfect.

Daarna opnieuw met de tutorial van Jan Wim en handleiding van Evert-Jan reaper ingesteld met opnieuw een meting van Sonarworks, aangezien het orgel is verplaatst i.v.m. een nieuwe kinderkamer op zolder waar hij voorheen stond.

Ook dat werkte allemaal prima en daarna heerlijk kunnen spelen. Ik vind de klank ook beter dan in HW4 maar wat het verschil precies is kan ik niet definieren. Inmiddels was de activatiecode van Tholen ook binnen en ook genoten van die sampleset!

Kortom ben ik erg blij met de update naar V en met Tholen.

En Evert-Jan, ook met V is jouw boek nog steeds onmisbaar!

Ik weet alleen niet meer welke plugin voor reaper dat nou was voor de hoofdtelefoon, wellicht dat iemand dat zo nog weet? Anders t weekend even zoeken...

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 18 dec 2019 21:56

Re: Hauptwerk V is uit

Voor de hofdtelefoon zijn er twee plugins van belang:

1, Tonebooster Isone, dat is de Crossfilter; dat is, als je ben afgekickd van die overdreven L/R scheiding, een grote vooruitgang.

2 ( eventueel) tTonebooster Morphit, voor egaliseren van jouw koptel ( alstie er tenminste bij staat, welke heb je dan kan ik even kijken in de file..

Ik doe er zelf dan nog Barricade bij, voor gehoorsbescherming PLUS kleiner maken van de dynamische omvang, maar dat laatste is bij mij nou eenmaal nodig vanwege mijn kleinere dynamiekonvang door gehoorsachteruitgang

HG

Geert

Berichten: 51

Geregistreerd: 15 jul 2019 09:51

Bericht 18 dec 2019 22:35

Re: Hauptwerk V is uit

Evert-Jan schreef:Willem Jan en Jan Wim,

Je kunt beter in de activity logfile kijken.

Bij het opstarten van HW geeft deze aan hoeveel geheugen er vrij is:
Mem. usage stats. MB: Approx. est. of tot. usable phys. mem. remaining:

Na het laden van de sample set wordt aangegeven hoeveel er nog overblijft:
Mem. usage stats. MB: Approx. est. of tot. usable phys. mem. remaining:

Als je dit op dit moment bekijkt (met een bepaalde sample set onder HW5 dus) en in het verleden bij dezelfde sample set onder HW4, dan heb je de getallen van het vrije geheugen als HW is opgestart en nadat de sample set geladen is. Dan weet je ook direct of een sample set meer geheugen gebruikt via 'Approx. est. Hauptwerk sample/obj. mem. (excl. other data): ' zowel onder HW4 als HW5.

(ik heb HW5 nog steeds niet draaien, doe ik na de kerst. Dus ik kan het niet zelf bekijken)


waar vind ik de activity logfile? :oops:
Mvg.

Willem Jan van Manen

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 18 dec 2019 22:48

Re: Hauptwerk V is uit

in menu 'Help | View activity log'
Klik daarop. De webbrowser wordt geopend en kun dan de info zien dat HW logt.
Er staan ook datums in en namen van sample sets. Dus je kunt sets uit het HW4 tijdperk en nu zien.
Even zoeken op de aangegeven tekst.

Berichten: 115

Geregistreerd: 02 okt 2013 16:51

Bericht 18 dec 2019 23:22

Re: Hauptwerk V is uit

geert01 schreef:Voor de hofdtelefoon zijn er twee plugins van belang:

1, Tonebooster Isone, dat is de Crossfilter; dat is, als je ben afgekickd van die overdreven L/R scheiding, een grote vooruitgang.

2 ( eventueel) tTonebooster Morphit, voor egaliseren van jouw koptel ( alstie er tenminste bij staat, welke heb je dan kan ik even kijken in de file..

Ik doe er zelf dan nog Barricade bij, voor gehoorsbescherming PLUS kleiner maken van de dynamische omvang, maar dat laatste is bij mij nou eenmaal nodig vanwege mijn kleinere dynamiekonvang door gehoorsachteruitgang

HG

Geert


Super Geert, hartelijk dank! Mijn koptelefoon is AKG K701.

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 19 dec 2019 00:03

Re: Hauptwerk V is uit

morphit.jpg


JA die zit er natuurlijk bij....

H G

Geert
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 57

Geregistreerd: 04 dec 2015 00:31

Bericht 19 dec 2019 00:31

Re: Hauptwerk V is uit

Beste mannenbroeders, sinds ik HW V heb geinstalleerd, werken mijn touchscreens niet goed meer. Ik kan kalibreren wat ik wil, geen resultaat. Als ik registreer zonder te spelen, is alles ok, als ik registreer tijdens het spelen, knettert het van alle kanten. Ik heb twee Elo schermen 17 inch. Heb de laatste drivers voor Windows 7 al geladen maar, helaas. Weet iemand hoe ik hiermee verder kan?

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 19 dec 2019 00:47

Re: Hauptwerk V is uit

Siem,

Heb je deze optimalisaties (viewtopic.php?p=32793#p32793) al doorgevoerd in je PC?

En de service Superfetch / Sysmain uitgezet?
Avatar gebruiker

Berichten: 24

Geregistreerd: 08 feb 2013 20:11

Woonplaats: Hooglanderveen

Bericht 19 dec 2019 14:14

HW5 ervaringen

Ik ben ook overgestapt naar Hauptwerk V. Ik draai op een oude 8 core AMD processor en windows 7 en alles draait tot nu toe zonder problemen.

Mijn sample set zijn Veendam en Weissenau. Het enige probleem is dat de driver van ILOK dongle niet door microsoft ondertekend is en ik, iedere keer bij het opstarten eerst op F8 moet drukken en de fout melding voor niet goed ondertekende drivers moet uit zetten. Anders wordt de dongle niet (h)erkent door windows en start Hauptwerk dus niet meer.

Dus als iemand een andere mogelijkheid weet om de ondertekening van drivers te omzeilen houd ik mij aanbevolen.

Berichten: 51

Geregistreerd: 15 jul 2019 09:51

Bericht 19 dec 2019 17:43

Re: Hauptwerk V is uit

zonder iets ingeladen:
  Code:
[Mem. usage stats. MB: Approx. est. of tot. usable phys. mem. remaining: 30911, Approx. est. Hauptwerk sample/obj. mem. (excl. other data): 70 (0 pageable). Approx. pct. phys. mem. used: 0, OS tot. 'available' phys.: 30911, OS commit tot.: 0, OS tot. page file: 4864, OS tot. virtual: 37555, OS mem. load pct: 5, OS sys. cache: 0, OS process commit: 109, OS process page faults: 0, OS process work. set: 133, OS process min. work. set: 31667.]


met rotterdam laurenskerk ingeladen:
  Code:
[Mem. usage stats. MB: Approx. est. of tot. usable phys. mem. remaining: 30524, Approx. est. Hauptwerk sample/obj. mem. (excl. other data): 70 (0 pageable). Approx. pct. phys. mem. used: 0, OS tot. 'available' phys.: 30524, OS commit tot.: 0, OS tot. page file: 4864, OS tot. virtual: 37555, OS mem. load pct: 6, OS sys. cache: 0, OS process commit: 109, OS process page faults: 0, OS process work. set: 133, OS process min. work. set: 31667.]

32gb ram
Mvg.

Willem Jan van Manen
Avatar gebruiker

Berichten: 24

Geregistreerd: 08 feb 2013 20:11

Woonplaats: Hooglanderveen

Bericht 19 dec 2019 19:40

Re: HW5 ervaringen

Dirk G schreef:Ik ben ook overgestapt naar Hauptwerk V. Ik draai op een oude 8 core AMD processor en windows 7 en alles draait tot nu toe zonder problemen.

Mijn sample set zijn Veendam en Weissenau. Het enige probleem is dat de driver van ILOK dongle niet door microsoft ondertekend is en ik, iedere keer bij het opstarten eerst op F8 moet drukken en de fout melding voor niet goed ondertekende drivers moet uit zetten. Anders wordt de dongle niet (h)erkent door windows en start Hauptwerk dus niet meer.

Dus als iemand een andere mogelijkheid weet om de ondertekening van drivers te omzeilen houd ik mij aanbevolen.


Ok dat is nu opgelost. Ik had nog een aantal updates staan die als totale set constant falen, ben nu ze één voor één aan het draaien en daar zag, gelukkig, eentje bij die er voor zorgde dat de dongle software wel werd erkent.

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 19 dec 2019 20:51

Re: Hauptwerk V is uit

Willem Jan

je hebt 2x hetzelfde stuk logfile geplaatst, nl. net nadat HW is opgestart. Je hebt dan 30911MB geheugen vrij. Het stukje tekst op zich is wel goed en bevat de info die we willen zien.

Wat ik (en anderen ook) graag zouden willen zien, is het geheugen gebruik van HW5 versus HW 4.
Kun je het volgende uit de logfile halen?

1. datum: ergens in november 2019: HW opgestart (is HW 4)
2. datum: ergens in november 2019: Rotterdam, geladen in HW4
3. datum: na 10 december 2019 (maar in ieder geval nadat je HW5 geïnstalleerd hebt): HW opgestart (is dan HW 5 geworden)
4. datum: na die datum in december 2019: Rotterdam, geladen in HW5

Jos

Berichten: 36

Geregistreerd: 29 okt 2015 10:01

Bericht 20 dec 2019 07:30

Re: Hauptwerk V is uit

Hallo allemaal,
Ondertussen HW V geïnstalleerd incl. 2 samplesets. Het koste wat moeite en (download)tijd, maar het is gelukt. Al zal er hier en daar nog wat ingesteld moeten worden.
Verder nog niet echt uitgeprobeerd, maar wat gelijk opvalt is dat de latency erg veel is geworden.
Weet iemand of dat een instelling is of waar dit aan zou kunnen liggen?
In pc zit 32Mb intern geheugen en deze geluidskaart: RME HDSPe AIO PCIe.

Groeten,
Jos
Avatar gebruiker

Berichten: 1760

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 20 dec 2019 10:14

Re: Hauptwerk V is uit

Hoi Jos

Bij het scherm waar je de audiokanalen configureert kan je dit instellen.
Standaard staat tie op 1024. Die moet je dan eenmalig op 256 zetten.

Gr Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 1760

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 20 dec 2019 10:30

Re: HW5 ervaringen

Hoi Dirk.

Ik lees dat je Weissenau hebt.
Die heb ik zelf ook maar volgens mij heeft Prospectum deze set nog niet naar V 5 overgezet.
Kan er niets van vinden op de website.

Gr Jan

Berichten: 51

Geregistreerd: 15 jul 2019 09:51

Bericht 20 dec 2019 10:43

Re: Hauptwerk V is uit

Evert-Jan schreef:Willem Jan

je hebt 2x hetzelfde stuk logfile geplaatst, nl. net nadat HW is opgestart. Je hebt dan 30911MB geheugen vrij. Het stukje tekst op zich is wel goed en bevat de info die we willen zien.

Wat ik (en anderen ook) graag zouden willen zien, is het geheugen gebruik van HW5 versus HW 4.
Kun je het volgende uit de logfile halen?

1. datum: ergens in november 2019: HW opgestart (is HW 4)
2. datum: ergens in november 2019: Rotterdam, geladen in HW4
3. datum: na 10 december 2019 (maar in ieder geval nadat je HW5 geïnstalleerd hebt): HW opgestart (is dan HW 5 geworden)
4. datum: na die datum in december 2019: Rotterdam, geladen in HW5


ik ben sinds kort overgestapt op hauptwerk, vandaar dat ik niets kan laten zien uit de hauptwerk 4 periode. ik heb een broer die al een tijdje langer hauptwerk gebruikt, die is niet overgestapt op hw5, ik zou daar iets kunnen kopieeren. hij heeft ook rotterdam, dus dat komt goed uit.
Mvg.

Willem Jan van Manen

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 20 dec 2019 10:45

Re: Hauptwerk V is uit

ok, dus heel kort HW4 gehad dus?

Je kunt de logging van je broer opvragen. Hopelijk heeft hij Rotterdam op dezelfde waardes zoals bitformat geladen als jij.

Berichten: 51

Geregistreerd: 15 jul 2019 09:51

Bericht 20 dec 2019 11:02

Re: Hauptwerk V is uit

deze is volgens mij wel goed:
  Code:
MB: Approx. est. of tot. usable phys. mem. remaining: 2141, Approx. est. Hauptwerk sample/obj. mem. (excl. other data): 27174 (0 pageable). Approx. pct. phys. mem. used: 92, OS tot. 'available' phys.: 2141, OS commit tot.: 7, OS tot. page file: 4864, OS tot. virtual: 37555, OS mem. load pct: 93, OS sys. cache: 0, OS process commit: 28608, OS process page faults: 9, OS process work. set: 28551, OS process min. work. set: 31667.]



even totaal iets anders: ik heb gemidificeert met arduino, prachtige printjes, gemaakt en ontworpen door corjan veenema. speelt als een trein!
Mvg.

Willem Jan van Manen
VorigeVolgende

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 35 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com