Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Hauptwerk V is uit

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 336

Geregistreerd: 14 okt 2013 13:37

Woonplaats: Scherpenisse (ZLD)

Bericht 30 dec 2019 16:01

Sampleset installeren HW-5

Is het al bekend of de Zurek V5 werkt in HW5?
Ik zou deze combiset nl. graag blijven bespelen.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 30 dec 2019 20:41

Re: Hauptwerk V is uit

Nee, nog niet.

De ODF van de nieuwe demo van Freiberg zit geheel anders in elkaar dan de oude ODF (en die van de 4 andere orgels in Zurek 5). Het kost dus veel, veel meer tijd om dit met elkaar te integreren.
Rustig afwachten, een broedende kip ...
En als het werkt, zet Anton het wel op het forum.

Berichten: 51

Geregistreerd: 15 jul 2019 09:51

Bericht 31 dec 2019 12:42

Re: Hauptwerk V is uit

terug van weggeweest :D

bij mijn broer staat: mem. remaining: 31191
bij mij was dat 30911

ik heb alles 16bits ingeladen, mijn broer niet. we kunnen dus niet het verschil na het inladen bekijken.
sorry dat het zolang duurde :oops:
Mvg.

Willem Jan van Manen
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 02 jan 2020 16:14

Re Hauptwerk V is uit

Ik heb HW5 draaien met de Utrecht sample-set. Ik heb de installatiefiles van mijn Dudelange orgel. Maar aangezien ik van HW 4 naar HW5 upgrade, vraag ik me af, hoe ik Dudelange weer aan de praat krijg. Moet ik die herinstalleren? Of moet ik de de huidige HW4 install van Dudelange starten met de HASP dongle er ook in? Er is zo giga veel informatie al op het forum, dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Dus samengevat: hoe krijg ik mijn Dudelange sample-set weer in de lucht.
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 02 jan 2020 20:31

Re: Hauptwerk V is uit

Dudelange werkt alleen als de Dudelange-licentie in de dongle actief is. Dus onder HW4 met HASP en onder HW5 met iLok. Het werkt NIET als HW5 als trail versie draait; er zit dan nl. geen Dudelange licentie in iLok.

Er zijn sample set makers, die trail versie van hun sample set hebben. Die werkt een aantal (ik dacht 7) dagen en is ook gratis. Misschien heeft Voxus ook trail versies van hun sample sets (vroeger- onder HW4 - moest je bij Voxus een set aanschaffen en als die toch niet beviel, kon deze terug, waarbij je het geld minus € 25 terug kreeg). Dus wie weet....

En Dudelange HW5 kan gewoon over HW4 geïnstalleerd worden. Je oude instellingen worden dan meegenomen.
Avatar gebruiker

Berichten: 336

Geregistreerd: 14 okt 2013 13:37

Woonplaats: Scherpenisse (ZLD)

Bericht 02 jan 2020 22:36

Re: Hauptwerk V is uit

Evert-Jan schreef:Nee, nog niet.

De ODF van de nieuwe demo van Freiberg zit geheel anders in elkaar dan de oude ODF (en die van de 4 andere orgels in Zurek 5). Het kost dus veel, veel meer tijd om dit met elkaar te integreren.
Rustig afwachten, een broedende kip ...
En als het werkt, zet Anton het wel op het forum.


Dank je Evert-Jan!
Ik zal de broedende kip niet storen… ;)
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 03 jan 2020 20:32

Re: Hauptwerk V is uit

Evert-Jan schreef:Dudelange werkt alleen als de Dudelange-licentie in de dongle actief is. Dus onder HW4 met HASP en onder HW5 met iLok. Het werkt NIET als HW5 als trail versie draait; er zit dan nl. geen Dudelange licentie in iLok.

Er zijn sample set makers, die trail versie van hun sample set hebben. Die werkt een aantal (ik dacht 7) dagen en is ook gratis. Misschien heeft Voxus ook trail versies van hun sample sets (vroeger- onder HW4 - moest je bij Voxus een set aanschaffen en als die toch niet beviel, kon deze terug, waarbij je het geld minus € 25 terug kreeg). Dus wie weet....

En Dudelange HW5 kan gewoon over HW4 geïnstalleerd worden. Je oude instellingen worden dan meegenomen.


Ik niet snappe nie precies :) Ik heb HW5 Advanced gekocht en de licentie in iLok geactiveerd. Daarna HW5 over HW4 geinstalleerd. Domkerk bleef daarna gewoon werken, incl. de instellingen. Maar Dudelange niet. Nu is mijn vraag: Dudelange opnieuw installeren of de huidige (HW4) Dudelange starten met de HASP dongle van HW4 ook in de PC geprikt?
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 03 jan 2020 20:41

Re: Hauptwerk V is uit

Je moet de HW5-versie van Dudelange installeren én de licentie overzetten van de HASP-dongel naar de iLok-dongel volgens de procedure van het stappenplan nr. 18 ev. (viewtopic.php?f=11&t=3738). Pas dan werkt Dudelange in HW5.

De Domkerk is niet versleuteld, daarom werkt die gewoon in HW5. Maar versleutelde sets, zoals Dudelange, daar moet je dus een nieuwe versie van downloaden.
Gratis orgelmuziek op mijn website.
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 05 jan 2020 21:22

Re: Hauptwerk V is uit

Gerrit schreef:Je moet de HW5-versie van Dudelange installeren én de licentie overzetten van de HASP-dongel naar de iLok-dongel volgens de procedure van het stappenplan nr. 18 ev. (viewtopic.php?f=11&t=3738). Pas dan werkt Dudelange in HW5.

De Domkerk is niet versleuteld, daarom werkt die gewoon in HW5. Maar versleutelde sets, zoals Dudelange, daar moet je dus een nieuwe versie van downloaden.


Ik heb vanmorgen de dat-file verstuurd naar Hauptwerk com, kreeg feedback van succesvolle actie en mededeling dat ik in mijn email moet kijken. Maar nu is het alweer in de avond en nog geen reactie. Wanneer kan ik actie van MDA verwachten?
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 05 jan 2020 23:58

Re: Hauptwerk V is uit

Heb je bij Voxus wel de nieuwe versie van de sampleset gedownload en geinstalleerd? Anders gaat het niet werken. Ik heb Tholen en daar was dat ook nodig.
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 06 jan 2020 00:25

Re: Hauptwerk V is uit

Jan schreef:Heb je bij Voxus wel de nieuwe versie van de sampleset gedownload en geinstalleerd? Anders gaat het niet werken. Ik heb Tholen en daar was dat ook nodig.


Ik heb voordat ik naar HW5 upgrade deed eerst een backup van mijn C-schijf en heb ik Dudelange, HW5 installer, etc. gedownload, een iLok gekocht en die geactiveerd met HW5 licentie.
Vanmorgen heb ik stap 18 gedaan. Dus Via het menu in HW migratie aangevraagd, met HW 4 dongle in de PC en het bestand "zeer lange naam.dat" geupload op de website van Hauptwerk.com

Ik neem aan dat ik de licentie voor Dudelange eerst op mijn iLok moet hebben voordat ik herinstallatie kan doen.
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 06 jan 2020 00:31

Re: Hauptwerk V is uit

Dat denk ik ook. Maar vergeet ook stap 20 niet. Daar ben in vanavond over gestruikeld bij het installeren van Tholen.

Groet Jan

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 06 jan 2020 00:34

Re: Hauptwerk V is uit

Je moet inloggen op de iLok licentie manager op je PC, die met internet verbonden is.
Klik in de balk bovenin op Available, daar moet de licentie staan.
Sleep deze vervolgens naar de iLok dongle, die ook op die PC is aangesloten.
Plaats iLok dongle op je HW PC.
(dat was stap 19)

Start HW opnieuw op.
Installeer de license package file (stap 20)

Nu kun je pas de nieuwe versie van Dudelange installeren.
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 06 jan 2020 00:36

Re: Hauptwerk V is uit

Jan schreef:Dat denk ik ook. Maar vergeet ook stap 20 niet. Daar ben in vanavond over gestruikeld bij het installeren van Tholen.

Groet Jan


Ik heb "HauptwerkLicensingPackages.CompPkg_Hauptwerk_rar" gedownload. Maar zit daar de Dudelange licentie ok in. Het blijft voor mij "ingewikkeld" en gebruikersonvriendelijk.
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 06 jan 2020 00:39

Re: Hauptwerk V is uit

Het zijn toch gewoon de genoemde 20 stappen uitvoeren?
Dus ook eerst die license package file installeren, de dongle moet de Dudelange licentie hebben, voordat je Dudelage opnieuw installeert
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 06 jan 2020 00:56

Re: Hauptwerk V is uit

Evert-Jan schreef:Het zijn toch gewoon de genoemde 20 stappen uitvoeren?
Dus ook eerst die license package file installeren, de dongle moet de Dudelange licentie hebben, voordat je Dudelage opnieuw installeert


Op mijn PC met internet en License Manager zag ik na inloggen mijn Dudelange licentie en die heb ik op de iLok geactiveerd. Waarvoor dient dan de file HauptwerkLicensingPackages.CompPkg_Hauptwerk_rar, als zowel de licentie voor HW5 Advanced als Dudelange op de iLok staan? Welterusten. Morgen verder.
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 06 jan 2020 11:38

Re: Hauptwerk V is uit

Het maakt onderdeel uit van de nieuwe beveiliging van iLok beveiligde sample sets.

Elke keer als je een nieuwe, beveiligde sample set koopt, moet je dat pakket downloaden en installeren. Dat bestand wordt nl. steeds geupdate met nieuwe, beveiligde sample sets.

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 06 jan 2020 12:30

Re: Hauptwerk V is uit

Evert-Jan schreef:Het maakt onderdeel uit van de nieuwe beveiliging van iLok beveiligde sample sets.

Ik heb er een tijd over zitten nadenken wat de functie van dit bestand is. Voor zover ik het nu kan zien, is de enige functie dit: het maakt het samplesetmakers onmogelijk om een beveiligde set uit te brengen zonder tussenkomst van MDA. Met andere woorden: het beschermt alleen de monopolypositie van MDA. Voor de beveiliging van de sets zelf maakt het niets uit.

Maar misschien zie ik iets over het hoofd. Corrigeer me maar.
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 06 jan 2020 12:50

Re: Hauptwerk V is uit

Ik corrigeer je niet, want ik heb dezelfde gedachte.

Trekt MDA de stekker er uit, dan kunnen sample set makers geen nieuwe sets meer maken/verkopen. Voor de bestaande beveiligde sets: MDA moet ook nog steeds iLOk licentiecodes leveren aan sample setmakers als zij sets verkopen. Zij/we zijn nog steeds afhankelijk van MDA.
Martin heeft 1x een vaag antwoord gegeven op het Engelstalig forum over het nut van dit bestand.
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 06 jan 2020 20:07

Re: Hauptwerk V is uit

Evert-Jan schreef:Het maakt onderdeel uit van de nieuwe beveiliging van iLok beveiligde sample sets.

Elke keer als je een nieuwe, beveiligde sample set koopt, moet je dat pakket downloaden en installeren. Dat bestand wordt nl. steeds geupdate met nieuwe, beveiligde sample sets.

Als ik file install doe, krijg ik wat de bijlage laat zien
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 06 jan 2020 20:15

Re: Hauptwerk V is uit

Gewoon OK klikken. De selected action staat al goed.
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 06 jan 2020 21:05

Re: Hauptwerk V is uit

Helaas even nog geen Dudelange. Disk te klein voor HW5
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink
Avatar gebruiker

Berichten: 125

Geregistreerd: 21 dec 2011 11:58

Woonplaats: Houten

Bericht 06 jan 2020 21:10

Re: Hauptwerk V is uit

Installeer je vanaf een USB stick of vanaf een normale harde schijf / SSD?

Berichten: 57

Geregistreerd: 04 dec 2015 00:31

Bericht 06 jan 2020 21:40

Re: Hauptwerk V is uit

Ik heb HW V nu helemaal gereed, alle orgels doen het prima maar nu ben ik ineens mijn rear speakers kwijt. Heb waarschijnlijk ergens op gedrukt wat niet goed was. Mijn opstelling is heel simpel, 2 x front en 2 x rear. Ik kom er met geen mogelijkheid uit.
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 06 jan 2020 23:30

Re: Hauptwerk V is uit

gkruizenga schreef:Installeer je vanaf een USB stick of vanaf een normale harde schijf / SSD?


Ik installeer vanaf een externe disk op een interne SSD van 250 GB. Daarop paste Domkerk, St. Cantius, Dudelange, Friesach en een mixed set van de demoversie van Domker, Caen en Doesburg. Ik heb behalve de Domkerk en de oude Dudelange sample-set alles verwijderd maar toch kwam ik ruimte tekort. Ik ga er maar een SSD van 1TB in zetten.
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink
VorigeVolgende

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com