Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Hauptwerk V is uit

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 07 jan 2020 00:21

Re: Hauptwerk V is uit

Siem

Is in het Audio Mixer scherm (General settings | Audio mixer) bij Audio output device channels wel een audiokanaal van je geluidskaart gedefinieerd?
En "send point" instellen op From the output of this bus.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 07 jan 2020 00:23

Re: Hauptwerk V is uit

Fred

de oude Dudelange sample-set kun je ook verwijderen (behalve je eigen instellingen !!). Dudelange wordt immers opnieuw geïnstalleerd.
Menu File | Uninstall ......

Berichten: 85

Geregistreerd: 19 feb 2011 02:10

Woonplaats: Strijen

Bericht 07 jan 2020 11:42

Re: Hauptwerk V is uit

[attachment=0]Uitleg Mixer in HW5 begrijpen van Jiri.zip

Goedendag,

Ik ben al een paar dagen bezig met het instellen van mijn audio in HW5.
Ik heb van de site van Sonusparadiesi een blog van Jiri gedownload met uitleg om de HW5 mixer te begrijpen.
Ik heb hem in google vertaald en deel dit hier voor degene die tegen dezelfde problemen aanlopen als ik.
Misschien heb je er wat aan.

Met vriendelijke groet,
Pleun Doolaard
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 57

Geregistreerd: 04 dec 2015 00:31

Bericht 07 jan 2020 12:27

Re: Hauptwerk V is uit

94307C6D-0A5A-4098-91C7-83914E55A361.jpeg

Dag Evert-Jan
Op mijn gel. kaart zijn front 1 en 2 de rear speakers staan op 3 en 4
In het audio mixer scherm zijn 1 en 2 ingesteld, maak ik daar 3 en 4 van, dan worden mijn rear speakers front en de front speakers doen dan niets. Ik probeer een foto bij te voegen maar dit gaat wellicht niet goed. De tweede instelling die je noemt, staat goed.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 57

Geregistreerd: 04 dec 2015 00:31

Bericht 07 jan 2020 12:41

Re: Hauptwerk V is uit

340BED3F-27EE-4869-B18C-6F53CB923420.jpeg
Dag Evert-Jan, even een duidelijker foto
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 07 jan 2020 12:52

Re: Hauptwerk V is uit

Wat je nu "bewezen" hebt is dat de geluidskaart en rear speakers goed werken als je geluid van Front daar heen stuurt.

Maar je moet in het Audio Mixer scherm in het linker deel op Mstr mix bus 7 (rear) klikken en dan rechts kijken of kanaal 3 en 4 van je geluidskaart gedefinieerd zijn.
En "send point" is ingesteld op From the output of this bus.

Berichten: 57

Geregistreerd: 04 dec 2015 00:31

Bericht 07 jan 2020 13:14

Re: Hauptwerk V is uit

Het klopt allemaal zoals je schrijft Evert-Jan, klik ik links op zeven dan verschijnen 3 en 4 in het rechter scherm. In HW4 kon je bij het instellen van de registers aangeven of een bepaald register naar front of rear moest. Nu kom ik dat in dat scherm niet meer tegen, ik heb alleen de keus uit stereo en mono. Moet ik voor dat scherm nog iets instellen? Als ik jouw aanwijzingen volg, heb ik alleen front geluid.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 07 jan 2020 14:04

Re: Hauptwerk V is uit

Dan heeft het waarschijnlijk nooit gewerkt.

In Organ settings | Advanced audio routing | Rank routing to audio mixer bus groups kun je front-registers naar 'Destination mixer busgroup' 0005 'output ..........' sturen en alle rear-registers naar 0007.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 57

Geregistreerd: 04 dec 2015 00:31

Bericht 07 jan 2020 16:32

Re: Hauptwerk V is uit

Evert-jan, hier geeft hij aan In 007 BEWARE, no busses in group, no sound will be heard. Als ik in het mixerscherm op 007 Klik, zie ik wel rear 3 en 4.

Dat ik in het begin wel geluid uit mijn rear speakers hoorde, was een instelling op de geluidskaart. Toen ik het orgel kocht in 2015 had ik 4 speakers waaruit uit alle vier hetzelfde kwam. Die instelling heb ik bewaard en toen gebruikt terwijl je hoort dat er iets niet klopt.

Ik heb nu alle rear registers op 003 gezet, werkt nu goed!

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 07 jan 2020 19:05

Re: Hauptwerk V is uit

Die 0003, die klopt.
Ik had bij die 0005 gewoon 2 opgeteld om op rear uit te komen. Maar heb even op het orgel gekeken en daar stond 3

HW heeft nl. 0001 overgeslagen en achteraan gezet. En waarom??
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 07 jan 2020 20:21

Re: HW5 ervaringen

Loosman schreef:Bassplit

Als ik een orgel voor de 1e keer laad dan heb ik het laadscherm en het bassplit scherm.
Dat bassplit scherm heeft het zelfde compass/bereik als vroeger.
Hierin staan ook keurig de instellingen overgenomen zoals ik ze in V4 had ingesteld.
Maar waar gaat dat bassplit gedeelte heen hoe kan ik die koppelen aan mijn specifieke mid/bas speakers
Laad ik nu echter een sampleset inclusief de orginele bassplit in het 1e laadscherm en ik ga voor deze set daarna naar de advanced routing applications scherm dan kan ik bij de basspart van de rank opnieuw een bassplit instellen.
Het bereik is echter veel kleiner wat je kan instellen en je zou dan dus voor één register gezien het voorgaande twee verschillende split freq. kunnen instellen.
Dit begrijp ik dus even niet. Wie weet de oplossing

Groet Jan


Heb dit Martin voorgelegd en hij antwoorde dat de bassplit in het Rank Audio Memory Options screen niet bedoeld is als daadwerkelijke splitt m.b.t. frequentie maar dat je dit splitt punt kunt gebruiken om noten onder een bepaalde frequentie te laden in een lagere resolutie zodat je werkgeheugen kan uitsparen.
Slim van Martin.

http://forum.hauptwerk.com/viewtopic.php?f=4&t=18165

Groet Jan

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 07 jan 2020 20:54

Re: Hauptwerk V is uit

Dus toch !
In HW 4 kon dat op 1 schermpje (bass split), nu zijn er 2 nodig omdat laden van registers (met instellen van oa. bitformaat e.d.) en het toewijzen van registers aan audiokanalen oogesplitst is in HW5.

Berichten: 57

Geregistreerd: 04 dec 2015 00:31

Bericht 07 jan 2020 21:12

Re: Hauptwerk V is uit

Dank je wel Evert-Jan, alles werkt nu naar behoren.
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 08 jan 2020 01:01

Re: Hauptwerk V is uit

Evert-Jan schreef:Fred

de oude Dudelange sample-set kun je ook verwijderen (behalve je eigen instellingen !!). Dudelange wordt immers opnieuw geïnstalleerd.
Menu File | Uninstall ......

De SSD's zijn flink in prijs gezakt dus heb ik een SSD van 1 TB besteld. Kan ik voorlopig vooruit. Van de huidige 250GB disk heb ik een kopie op externe disk gemaakt. Zet ik weer terug op nieuwe 1 TB disk en dan kan ik Friesach, St. Cantius weer terug zetten en wie weet in de toekomst nog meer orgels (Groningen??, Sonnenorgel??) :lol:
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 08 jan 2020 23:24

Re: Hauptwerk V is uit

FredM schreef:Helaas even nog geen Dudelange. Disk te klein voor HW5


Inmiddels heb ik een SSD van 1TB voor sample-sets geinstalleerd. Maar ik krijg weer dezelfde fout dat het uitpakken van Dudelange faalt. Dus maar email met diagnostics bestand naar Voxus Organs gestuurd.
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink
Avatar gebruiker

Berichten: 125

Geregistreerd: 21 dec 2011 11:58

Woonplaats: Houten

Bericht 09 jan 2020 09:09

Re: Hauptwerk V is uit

Hi Fred,

Je weet zeker dat het bestand goed gedownloaded is? Kun je het handmatig uitpakken? Krijg je dan geen fout? Ik had hetzelfde met de nieuwe Zurek versie, de Freiberg versie heb ik een aantal keren moeten downloaden en van de USB eerst op de SSD/Harde schijf gezet voordat ik het installeerde. De foutmelding die je krijg is vaag en zeker de melding dat er geen ruimte is, is onzin. Ik had ook nog genoeg ruimte op mijn SSD.

Groet, Gerald
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 09 jan 2020 13:54

Re: Hauptwerk V is uit

gkruizenga schreef:Hi Fred,

Je weet zeker dat het bestand goed gedownloaded is? Kun je het handmatig uitpakken? Krijg je dan geen fout? Ik had hetzelfde met de nieuwe Zurek versie, de Freiberg versie heb ik een aantal keren moeten downloaden en van de USB eerst op de SSD/Harde schijf gezet voordat ik het installeerde. De foutmelding die je krijg is vaag en zeker de melding dat er geen ruimte is, is onzin. Ik had ook nog genoeg ruimte op mijn SSD.

Groet, Gerald

Hallo Gerald,
Dank voor je antwoord. Dit weekend ga ik de losse bestanden stuk voor stuk downloaden en dan samen in een folder op de SSD kopieren om van daaruit te installeren. Laten we hopen dat dat werkt.
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink
Avatar gebruiker

Berichten: 461

Geregistreerd: 01 jan 2015 22:51

Woonplaats: Zeeland

Bericht 09 jan 2020 14:05

Re: Hauptwerk V is uit

Je probeert nu toch niet vanaf een externe HD of usb te installeren?
Je moet inderdaad eerst alles op je HW-pc kopiëren.
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 10 jan 2020 11:20

Re: Hauptwerk V is uit

Ik heb Hauptwerk als Vst via Reaper lopen.
Ik had begrepen dat dit voor sommige sets problemen geeft en dat ze crashen.
De eerste paar sets ging goed maar nu zijn er ook inderdaad een aantal set o.a. Lohman, Laurentius en Caen die gelijk crashen.
Ik hoop dat de update snel komt want ik heb geen zin om mijn hele audio instellingen/routing aan te passen.

Groet Jan

Berichten: 415

Geregistreerd: 08 dec 2015 21:56

Woonplaats: Benthuizen

Bericht 10 jan 2020 12:57

Re: Hauptwerk V is uit

Ha Jan,

Op welke manier loopt bij jou Lohman vast?
Bij mij gaat het al fout bij de eerste keer laden. Het lijkt allemaal goed te gaan, maar uiteindelijk krijg ik een zwart scherm met wel de standaard HW windows. Dus het orgel is niet te bedienen en HW loopt vast.

Hier wordt aan gewerkt door Fred van Sygsoft.

Groet,
Arjan
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 10 jan 2020 14:45

Re: Hauptwerk V is uit

Hoi Arjan

Werk jij ook met de VST versie?

Ik kan wel bij de 1e keer laden de resolutie kiezen maar als hij gecachet is kan ik hem niet opnieuw laden ik krijg dan een zwart scherm net als jij.

Groet Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 10 jan 2020 16:20

Re: Hauptwerk V is uit

dudelange_Nightmare.PNG
FredM schreef:
gkruizenga schreef:Hi Fred,

Je weet zeker dat het bestand goed gedownloaded is? Kun je het handmatig uitpakken? Krijg je dan geen fout? Ik had hetzelfde met de nieuwe Zurek versie, de Freiberg versie heb ik een aantal keren moeten downloaden en van de USB eerst op de SSD/Harde schijf gezet voordat ik het installeerde. De foutmelding die je krijg is vaag en zeker de melding dat er geen ruimte is, is onzin. Ik had ook nog genoeg ruimte op mijn SSD.

Groet, Gerald

Hallo Gerald,
Dank voor je antwoord. Dit weekend ga ik de losse bestanden stuk voor stuk downloaden en dan samen in een folder op de SSD kopieren om van daaruit te installeren. Laten we hopen dat dat werkt.

Ik begin hopeloos te worden. Gisteravond heb ik ales van Dudelange opnieuw gedownload, maar de bestanden stuk voor stuk hetvolgende bestand steeds pas na volledige download van het voorgaande bestand. Daarna heb ik op de SSD van 1 TB een folder "Dudelange_Install"gemaakt en de nieuw gedownloade bestanden daarin gekopieerd. En daarna de installatie opnieuw gestart vanaf de SSD waarop de installatie ook moet plaatsvinden.
Wederom: dezelfde fout. Vervolgens heb ik de oude HW4-versie van Dudelange helemaal verwijderd en ten derde malen Dudelange vanf de SSD geinstalleerd: opnieuw error
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 415

Geregistreerd: 08 dec 2015 21:56

Woonplaats: Benthuizen

Bericht 10 jan 2020 16:23

Re: Hauptwerk V is uit

Loosman schreef:Hoi Arjan

Werk jij ook met de VST versie?

Ik kan wel bij de 1e keer laden de resolutie kiezen maar als hij gecachet is kan ik hem niet opnieuw laden ik krijg dan een zwart scherm net als jij.

Groet Jan


Jan,

Ik werk ook met VST naar Reaper. Wellicht een idee dat ik vanavond te probeer te laden zonder VST, maar direct naar de RME. Kijken wat er dan gebeurt. Dan hebben we het probleem in ieder geval boven water.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 10 jan 2020 16:27

Re: Hauptwerk V is uit

Met de VST zijn problemen: http://forum.hauptwerk.com/viewtopic.ph ... 06#p135506

HAUPTWERK CAN CRASH WHEN STARTING AUDIO IF USING THE HAUPTWERK AU/VST LINK FOR AUDIO OUTPUT WITH SOME SAMPLE SETS:

If using the Hauptwerk AU/VST Link for audio output (on Windows or macOS), then Hauptwerk can crash when starting audio (which happens straight after an organ has loaded, for example). This happens only with certain sample sets.

This is a bug in v5.0.0 and we'll make sure it gets fixed for v5.0.1.

In the meantime, the only work-around is to avoid using the Hauptwerk AU/VST Link as an audio output device with affected sample sets, instead selecting your audio interface/driver as the audio output device in Hauptwerk. (In that case, make sure that no other audio software is running at the same time as Hauptwerk, otherwise there could be contention between the applications for access to the audio device.) For example, if you are only using the Hauptwerk AU/VST Link as a means to apply real-time reverb, then you could consider using Hauptwerk v5's native impulse response reverb functionality instead.

Even ReaRoute gebruiken

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 10 jan 2020 16:30

Re: Hauptwerk V is uit

Fred

De 3e file (r03) is corrupt. Die moet je opnieuw downloaden.
Zie ook het plaatje op blz. 12 van mijn boek. Zelfde error code: 1166.

Na de download moet je eerst de MD5 checksum testen met de MD5 gegevens van Voxus (mbv het programma WinMD5, gratis te downloaden vanaf http://www.winmd5.com); zie blz. 10 onderaan t/m 12.
En test dan ook dierct de andere bestanden voordat je gaat installeren.
VorigeVolgende

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com